Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі
Дорожньо-транспортний травматизм за даними ВООЗ до 2020 року займе 3 тє місце по причинам смерті населення. Слід зауважити той факт, що вже у вікових групах з 5 до 44 років патологія займає трійку лідерів. Летальність в цілому сягає значень 13 % — 14 %. Кровотеча в свою чергу коливається в межах 65,...
Saved in:
| Date: | 2016 |
|---|---|
| Main Authors: | , , , , , |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Фізико-хімічний інститут ім. О.В. Богатського НАН України
2016
|
| Series: | Актуальні проблеми транспортної медицини |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/139838 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі / І.В. Савицький, С.В. Руснак, В.І. Савицький, О.П. Наговіцин, І.В. М’ястківська, М.В. Зонаріс // Актуальні проблеми транспортної медицини. — 2016. — № 4 (46). — С. 76-79. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-139838 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-1398382025-02-10T01:14:24Z Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі Проблема установления размера кровопотери при дорожнотранспортном травматизме Problem setting the amount of blood loss during road traffic injuries Савицький, І.В. Руснак, С.В. Савицький, В.І. Наговіцин, О.П. М’ястківська, І.В. Зонаріс, М.В. Клинические аспекты медицины транспорта Дорожньо-транспортний травматизм за даними ВООЗ до 2020 року займе 3 тє місце по причинам смерті населення. Слід зауважити той факт, що вже у вікових групах з 5 до 44 років патологія займає трійку лідерів. Летальність в цілому сягає значень 13 % — 14 %. Кровотеча в свою чергу коливається в межах 65,2 % — 63,9 %, від всього числа загиблих. Всіма спеціалістами звертається увага до того, що ще не розроблені чіткі алгоритми діагностики та лікування таких постраждалих. В тому числі цестосується і розміру крововтрати. Нами запропонований метод діагностики який би вирішував поставлену задачу як на до госпітальному так і госпітальному етапі надання медичної допомоги. Дорожно-транспортный травматизм по данным ВОЗ к 2020 году займет 3-е место по причинам смерти населения. Следует заметить тот факт, что уже в возрастных группах от 5 до 44 лет патология занимает тройку лидеров. Летальность в целом достигает значений 13 % — 14 %. Кровотечение в свою очередь колеблется в пределах 65,2 % — 63,9 %, от всего числа погибших. Всеми специалистами обращается вниманиена то, что ещенеразработаны четкие алгоритмы диагностики и лечения таких пострадавших. В том числе это касается и размера кровопотери. Нами предложен метод диагностики который бы решал поставленную задачу как на догоспитальном так и госпитальном этапеоказания медицинской помощи. Road traffic injuries according to WHO 2020 takes 3rd place on the cause of death of people. It should be noted the fact that even in the age group of 5 to 44 years pathology occupies the top three. Mortality generally reaches values of 13 % — 14 %. Bleeding in turn soybeans varies between 65.2 % — 63.9 % of the total number of victims. By all experts pay attention to what is not yet developed a clear algorithm for diagnosis and treatment of victims. Including this regard to the size of blood loss. We have proposed a method of diagnosis that would solve our problem both in the hospital and hospital stage of care. 2016 Article Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі / І.В. Савицький, С.В. Руснак, В.І. Савицький, О.П. Наговіцин, І.В. М’ястківська, М.В. Зонаріс // Актуальні проблеми транспортної медицини. — 2016. — № 4 (46). — С. 76-79. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. 1818-9385 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/139838 616.718.19 – 001 uk Актуальні проблеми транспортної медицини application/pdf Фізико-хімічний інститут ім. О.В. Богатського НАН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Клинические аспекты медицины транспорта Клинические аспекты медицины транспорта |
| spellingShingle |
Клинические аспекты медицины транспорта Клинические аспекты медицины транспорта Савицький, І.В. Руснак, С.В. Савицький, В.І. Наговіцин, О.П. М’ястківська, І.В. Зонаріс, М.В. Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі Актуальні проблеми транспортної медицини |
| description |
Дорожньо-транспортний травматизм за даними ВООЗ до 2020 року займе 3 тє місце по причинам смерті населення. Слід зауважити той факт, що вже у вікових групах з 5 до 44 років патологія займає трійку лідерів. Летальність в цілому сягає значень 13 % — 14 %. Кровотеча в свою чергу коливається в межах 65,2 % — 63,9 %, від всього числа загиблих. Всіма спеціалістами звертається увага до того, що ще не розроблені чіткі алгоритми діагностики та лікування таких постраждалих. В тому числі цестосується і розміру крововтрати. Нами запропонований метод діагностики який би вирішував поставлену задачу як на до госпітальному так і госпітальному етапі надання медичної допомоги. |
| format |
Article |
| author |
Савицький, І.В. Руснак, С.В. Савицький, В.І. Наговіцин, О.П. М’ястківська, І.В. Зонаріс, М.В. |
| author_facet |
Савицький, І.В. Руснак, С.В. Савицький, В.І. Наговіцин, О.П. М’ястківська, І.В. Зонаріс, М.В. |
| author_sort |
Савицький, І.В. |
| title |
Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі |
| title_short |
Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі |
| title_full |
Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі |
| title_fullStr |
Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі |
| title_full_unstemmed |
Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі |
| title_sort |
проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі |
| publisher |
Фізико-хімічний інститут ім. О.В. Богатського НАН України |
| publishDate |
2016 |
| topic_facet |
Клинические аспекты медицины транспорта |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/139838 |
| citation_txt |
Проблема встановлення розміру крововтрати при дорожньо-транспортному травматизмі / І.В. Савицький, С.В. Руснак, В.І. Савицький, О.П. Наговіцин, І.В. М’ястківська, М.В. Зонаріс // Актуальні проблеми транспортної медицини. — 2016. — № 4 (46). — С. 76-79. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. |
| series |
Актуальні проблеми транспортної медицини |
| work_keys_str_mv |
AT savicʹkiiív problemavstanovlennârozmírukrovovtratipridorožnʹotransportnomutravmatizmí AT rusnaksv problemavstanovlennârozmírukrovovtratipridorožnʹotransportnomutravmatizmí AT savicʹkiiví problemavstanovlennârozmírukrovovtratipridorožnʹotransportnomutravmatizmí AT nagovícinop problemavstanovlennârozmírukrovovtratipridorožnʹotransportnomutravmatizmí AT mâstkívsʹkaív problemavstanovlennârozmírukrovovtratipridorožnʹotransportnomutravmatizmí AT zonarísmv problemavstanovlennârozmírukrovovtratipridorožnʹotransportnomutravmatizmí AT savicʹkiiív problemaustanovleniârazmerakrovopoteripridorožnotransportnomtravmatizme AT rusnaksv problemaustanovleniârazmerakrovopoteripridorožnotransportnomtravmatizme AT savicʹkiiví problemaustanovleniârazmerakrovopoteripridorožnotransportnomtravmatizme AT nagovícinop problemaustanovleniârazmerakrovopoteripridorožnotransportnomtravmatizme AT mâstkívsʹkaív problemaustanovleniârazmerakrovopoteripridorožnotransportnomtravmatizme AT zonarísmv problemaustanovleniârazmerakrovopoteripridorožnotransportnomtravmatizme AT savicʹkiiív problemsettingtheamountofbloodlossduringroadtrafficinjuries AT rusnaksv problemsettingtheamountofbloodlossduringroadtrafficinjuries AT savicʹkiiví problemsettingtheamountofbloodlossduringroadtrafficinjuries AT nagovícinop problemsettingtheamountofbloodlossduringroadtrafficinjuries AT mâstkívsʹkaív problemsettingtheamountofbloodlossduringroadtrafficinjuries AT zonarísmv problemsettingtheamountofbloodlossduringroadtrafficinjuries |
| first_indexed |
2025-12-02T10:28:06Z |
| last_indexed |
2025-12-02T10:28:06Z |
| _version_ |
1850391958413901824 |
| fulltext |
��
АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ТРАНСПОРТНОЙ МЕДИЦИНЫ � № 4 (46), 2016 г.
ACTUAL PROBLEMS OF TRANSPORT MEDICINE �# 4 (46), 2016
Дорожньо-транспортний травма-
тизм за останні десятиліття почав зай-
мати основні позиції у первинній захво-
рюваності, інвалідності та летальності
населення. Цей феномен автори пов’я-
зують зі збільшенням транспорту на до-
рогах.
За даними ВООЗ згаданий вид па-
тології, у різних вікових групах, входить
у перші 15 причин смерті (табл. 1.).
Слід зауважити той факт, що у віко-
вих групах з 5 до 44
років патологія зай-
має трійку лідерів у
причинах смерті. Це
свідчить про ура-
ження практично
працездатного насе-
лення планети.
На ліквідацію
наслідків дорожньо-
транспортного трав-
матизму лише Украї-
на витрачає щорічно
120 млрд. гривень,
як з державного
бюджету так і з
УДК 616.718.19 – 001
ПРОБЛЕМА ВСТАНОВЛЕННЯ РОЗМІРУ КРОВОВТРАТИ ПРИ
ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОМУ ТРАВМАТИЗМІ
Савицький І. В., Руснак С. В., Савицький В. І., Наговіцин О. П.,
М’ястківська І. В., Зонаріс М. В.
Одеський національний медичний університет
Дорожньо-транспортний травматизм за даними ВООЗ до 2020 року займе 3-
тє місце по причинам смерті населення. Слід зауважити той факт, що вже у вікових
групах з 5 до 44 років патологія займає трійку лідерів. Летальність в цілому сягає
значень 13 % — 14 %. Кровотеча в свою чергу коливається в межах 65,2 % — 63,9
%, від всього числа загиблих.
Всіма спеціалістами звертається увага до того, що ще не розроблені чіткі ал-
горитми діагностики та лікування таких постраждалих. В тому числі це стосується і
розміру крововтрати.
Нами запропонований метод діагностики який би вирішував поставлену зада-
чу як на до госпітальному так і госпітальному етапі надання медичної допомоги.
Ключові слова: дорожньо-транспортний травматизм, крововтрати, згортаюча
система крові.
інших джерел фінансування.
Летальність при дорожньо-транс-
портному травматизмі коливається в
межах 13 – 14 %, від числа всіх пост-
раждалих.
Якщо ж розглядати летальність та
інвалідність з точки зору нозологій то
етіологічним чинником, наприклад, при
торако-абдомінальній травмі даний вид
травми має місце у 91 % випадків. У
більшості випадків цей вид патології зу-
9������ 1
'(B(�( )1�',� -� %�� %(1( "'$*�1(, $ )%�,�
���-
�� 0-4 �. 5-14 �. 15-29 �. 30-44 �. 45-59 �. ?60 �.
�� �� ���
!����
1
;�����������
��)� ���
��&���
�����
���
3�����
1 890 008
2�����
��)� �����
�����0�
219 434
�%'/1"%2
707 277
�%'/1"%2
1 178 856
%3������
�����0�
�����
1 043 978
%3������
�����0�
�����
5 812 863
%3������
�����0�
�����
7 153 056
2
2�����������
�����0�
1 577 891
2���&�
�-
�����-
�������
����������
130 835
2���&�
�-
�����-
�������
����������
302 208
8�0�� �-
�
��
390 004
@���0��-
��� ������
�����0�
623 099
@���0��-
��� ������
�����0�
4 685 722
@���0��-
��� ������
�����0�
5 489 591
3
"��
� ��!�
���
�����&����
1 149 446
;���������
�� ��)� ���
��&���
�����
���
3�����
127 782
1���!�0-
����
251 806
2���&�
�-
��������-
����
����������
285 457
8�0�� �-
�
��
400 704
>�������
�0����-
�����
�����0�
��!��
2 396 739
%�)� ���
��&���
�����
���
3�����
3 764 415
��
АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ТРАНСПОРТНОЙ МЕДИЦИНЫ � № 4 (46), 2016 г.
ACTUAL PROBLEMS OF TRANSPORT MEDICINE �# 4 (46), 2016
стрічається у чоловічої статі працездат-
ного віку, а саме 73,9 % — 80,0 %.
Усіма авторами зазначається ос-
новною причиною летальності кровоте-
ча. Постраждалі, які потребують гос-
пітальної допомоги страждають на про-
яви кровотечі різної локалізації. Майже
у 100 % випадків вона присутня, у пере-
важної більшості вона ускладнює загаль-
ний стан. У різних літературних джере-
лах цей показник різний і коливається в
межах 14,6 % — 60,2 %. Летальність
пацієнтів незважаючи на всі методи
лікування знаходяться в межах 65,2 %
— 63,9 %, від всього числа загиблих.
На сьогоднішній день ще не роз-
роблені чіткі алгоритми надання медич-
ної допомоги на до госпітальному та
госпітальному етапі.
Прикладом може стати визначен-
ня об’єму крововтрати. Керуючись уніф-
ікованими протоколами надання медич-
ної допомоги розроблена система на-
дання допомоги, інфузійної, яка опи-
рається на цей патологічний гематолог-
ічний показник (табл.2)
Автором зазначаються чіткі розмі-
ри крововтрати на які потрібно опира-
тись. Проблема при дорожньому-трав-
матизмі постає гостро по кільком причи-
нам:
1. На момент отримання травми
немає медичного персоналу який
би фіксував кількість втраченої крові;
2. Медична допомога на до госпіталь-
ному етапу найменше направлена
на дану функцію так як всі резерви
направлені на збереження життя па-
цієнта та підтримання сталого за-
гального стану.
Система розроблена для встанов-
лення розміру крововтрати (табл.3):
В експериментальних умовах шо-
ковий артеріальний тиск та пульс, і в
подальшому шоковий індекс відповідно
(відношення пульсу до систолічного ар-
теріального тиску), на всіх етапах крово-
течі був неінформативний. У нас в екс-
периментальних дослідженнях похибка
була в межах – 11,1 % — 41,2 %. Гема-
токрит через ряд компенсаторних ре-
акцій організму також повністю не відоб-
ражає картину тому, як змінюється з за-
пізненням. В експериментальних умовах
різниця між фактичною крововтратою
коливалась в відносних розмірах 24,7 %
— 34,4 %.
В клінічному дослідженні (когортне)
було отримано висновок про те, що з
розрахунків формульними методами
вони були не інформативними у 7,8 %
до 38,5 % пацієнтів. Причому протягом
після 12 годин інфузійної терапії
кількість хворих зросла у групі з субком-
пенсованим геморагічним шоком від
53,8 % до 69,2 %. При чому при випи-
суванні пацієнтів у 46,1 % хворих не
були стабілізовані гематологічні показ-
ники.
9������ 2
�O$-��� -,'��)O$-���� ,�'�*�# �' % %,'�,(
(9��!���� � �.�., 2002 �. � ������������)
�3’A1 �' % %,'�,( v�"�!+�(�
3’A1
,'��)O$-�&
($ % � ��O.
���)
�O$-��� -,'��)O$-���� )�'�� %(D�
2�). �@9
% ���
����
����
9����-
������
(��)
9����������
(0,9 %
�-� NaCl,
�-� ;��!���
��3�), ��/ !
9������
:�.
����,
��/ !
8���-
0�-
����-
�����
���������� �������
��
;�)�����,
!���)�-
��� �� ��3�,
��/ !
1��&�-
������-
&���
������,
��/ !
#�
0����
(10 – 20%),
��
10 -20 % 1-1.5 % 500,0-
1000,0
200-300
(�� 2,5 �)
10-15 10 - - - -
20-30 % 1,5-2,0 % 1000,0-
1500,0
200
(�� 3 �)
10 10 5 -10 - 5 -
30-40 % 2,0-2,5 % 1500,0-
2000,0
180
(�� 4 �)
7 7 10-15 200 10 — 20 -
40-70 % 2,5-3,6 % 2500,0-
3000,0
170
(�� 5 �)
7 10-15 15-20 200 30 -
��
АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ТРАНСПОРТНОЙ МЕДИЦИНЫ � № 4 (46), 2016 г.
ACTUAL PROBLEMS OF TRANSPORT MEDICINE �# 4 (46), 2016
Потрібно роз-
робляти методи які
би ґрунтувались на
інших фізіологічних та
п а т о ф і з і о л о г і ч н и х
змінах систем органі-
зму при кровотечі
викликаною дорож-
нь о- тран спортн им
травматизмом на всіх
етапах та медичної
допомоги. На нашу
думку потрібно опи-
ратись на кількісні
зміни згортальної си-
стеми крові.
При вивченні в експерименталь-
них умовах лише факторів судинно-
тромбоцитарної ланки нами вже вста-
новлено зміну на різних етапах крово-
течі. В дослідженні взято за увагу фак-
тор Віленбранда. Його кореляція за
відношенням до розміру фактичної кро-
вовтрати становила — 30,9; 125,1;
436,8. Коефіцієнт кореляції розрахова-
ний по загально вживаній методиці. Ре-
зультати дослідження становлять 95 %
достовірності (p < 0,05).
Отже, стає можливим зробити на-
ступні висновки:
1. Дорожньо-транспортний травма-
тизм одні з лідируючих місць по
причинам смерті населення;
2. Основна причина смерті при дано-
му виду травми у більшості є крово-
втрата, яка у подальшому призво-
дить до шокового стану і смерті по-
страждалого;
3. На сьогоднішній день показано, що
в практичній медицині не існує ме-
тоду який би точно верифікував
розмір крововтрати;
4. Нами запропонований напрямок,
який патофізіологічно достовірний
для визначення проблемного гема-
тологічного показника.
Література
1. Всесвітня доповідь про попередження
дорожньо-транспортного травматизму /
Пер. з англ. – М.: Видавництво “Весь світ”,
2004. – 280 с.
2. Безпека дорожнього руху: правові та
організаційні аспекти : Матеріали VIII міжн.
науково-практ. конф. – Донецьк : Донець-
кий юридичний інститут МВС України,
2013. – 325 с.
3. Торако-абдомінальна травма в практиці
ургентного хірурга – оптимізація алгорит-
му надання допомоги. / Міщенко В.В.,
Грубнік В.В., Горячий В.В.]. Вісник
Вінницького національного медичного
університету. – 2014. — №1. – Ч. 1. – Т.
18. – С. 87 – 90.
4. Уніфікований клінічний протокол екстре-
ної медичної допомоги: травма кінцівок.
/ гол. ред. Хобзей М.К. – К.: Департамент
реформ та розвитку медичної допомоги
МОЗ України: — 2013. – 23 с.
5. Оралханович М. А. Медико-організаційні
аспекти удосконалення медичної допомо-
ги при дорожньо-транспортних пригодах:
дис. … докт. філос. / М. А. Оралханович.
– Семей, 2013. – С. 160.
6. Пат. 4196/ЗУ/16 Україна, МПК (2016.01)
А61В 10/00 В8. Спосіб визначення стадії
шоку внаслідок крововтрати при ампутації
кінцівки, шлунково-кишковій кровотечі ви-
разкового генезу або акушерських крово-
течах в експерименті / Савицький І. В., Ва-
стьянов Р. С., Жуков В. І., Горбач Т. В.,
Руснак С. В., Наговіцин О. П., М’ястківсь-
ка І. В.; заявник і патентовласник Одесь-
9������ 3
�(),�1� %),�� %!���# ' -1�'$ �' % %,'�,(
��-�(� �,$*��+ Y �$
0 1 2 3 4
�0’*�
����-
����-
��
≈�� <750 750–1000 1000-1500 1500-2500 > 2500
%
����
����
< 0,8 0,8 – 1,2 1,3 – 1,8 1,9 – 2,4 > 2,4
%
�@9 < 15 % 15 – 20 % 21 – 30 % 31 – 40 % > 40 %
/��
�, ��/�� < 100 100 – 110 110 – 120 120 – 140 > 140 �0�
<40
1����������
#8, ��.��.�� N 90 – 100 70 – 90 50 — 70 < 50
(� ����
���� � 0,54 – 0,8 0,8 – 1 1 — 1,5 1,5 – 2 > 2
@�8,
��.���.�� 60 — 80 40 — 60 30 — 40 0 – 30 ≤ 0
$����� ���,
�/� 0,38 – 0,42 0,30 – 0,38 0,25 – 0,30 0,20 – 0,25 < 0,20
��
АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ТРАНСПОРТНОЙ МЕДИЦИНЫ � № 4 (46), 2016 г.
ACTUAL PROBLEMS OF TRANSPORT MEDICINE �# 4 (46), 2016
кий національний медичний університет.
– заявл. 26.10.15; опубл. 3.03.16
References
1. The World report on prevention of road traffic
injuries / Per. from English. - M .: Publishing
house “whole world”, 2004. - 280 p.
2. Road safety: legal and organizational aspects:
Materials VIII Int. Scientific and practical.
Conf. - Donetsk: Donetsk Law Institute of MIA
of Ukraine, 2013. - 325 p.
3. Thoraco-abdominal injury in practice urgent
surgery - optimization algorithm for
assistance. / Mishchenko VV, Hrubnik VV VV
Hot]. Herald of Vinnitsa National Medical
University. - 2014. - №1. - Part 1 - Vol 18 -
P. 87 - 90.
4. Unified clinical protocols of emergency
medical care, trauma limbs. / Ch. Ed. MK
Khobzey - K .: Department of reform and
development of health care MoH Ukraine: -
2013. - 23 p.
5. Oralhanovych MA Medical and organizational
aspects of improving health care in road
accidents: Dis. ... Doctor. Philosophy. / MA
Oralhanovych. - Sam, 2013. - S. 160.
6. Pat. 4196 / STORAGE / 16 Ukraine, IPC
(2016.01) A61V 10/00 B8. Method of
determining the stage of shock due to blood
loss during amputation, gastrointestinal
bleeding or ulcer genesis of obstetric
hemorrhage experiment / Savitsky IV,
Vastyanov RS, Zhukov VI, Gorbach TV,
Rusnak C. ., Nagovitsyn OP, M’yastkivska I.;
patent owner Odessa National Medical
University. - Appl. 26/10/15; publ. 03/03/16
Резюме
ПРОБЛЕМА УСТАНОВЛЕНИЯ РАЗМЕРА
КРОВОПОТЕРИ ПРИ ДОРОЖНО-
ТРАНСПОРТНОМ ТРАВМАТИЗМЕ
Савицкий И. В., Руснак С. В.,
Савицкий В. И., Наговицын А. П.,
Мьясткивська И. В., Зонарис М.В.
Дорожно-транспортный травма-
тизм по данным ВОЗ к 2020 году займет
3-е место по причинам смерти населе-
ния. Следует заметить тот факт, что уже
в возрастных группах от 5 до 44 лет па-
тология занимает тройку лидеров. Ле-
тальность в целом достигает значений
13 % — 14 %. Кровотечение в свою
очередь колеблется в пределах 65,2 %
— 63,9 %, от всего числа погибших.
Всеми специалистами обращается
внимание на то, что еще не разработа-
ны четкие алгоритмы диагностики и ле-
чения таких пострадавших. В том числе
это касается и размера кровопотери.
Нами предложен метод диагнос-
тики который бы решал поставленную
задачу как на догоспитальном так и гос-
питальном этапе оказания медицинской
помощи.
Ключевые слова: Дорожно-транспор-
тный травматизм, кровопотеря, свер-
тывающая система крови.
Summary
PROBLEM SETTING THE AMOUNT OF
BLOOD LOSS DURING ROAD TRAFFIC
INJURIES
Savitsky I.V., Rusnak S.V., Savitsky V.I.,
Nagovitsyn O.P., M’yastkivska I.V.,
Zonaris M.V.
Road traffic injuries according to
WHO 2020 takes 3rd place on the cause
of death of people. It should be noted the
fact that even in the age group of 5 to 44
years pathology occupies the top three.
Mortality generally reaches values of 13 %
— 14 %. Bleeding in turn soybeans varies
between 65.2 % — 63.9 % of the total
number of victims.
By all experts pay attention to what
is not yet developed a clear algorithm for
diagnosis and treatment of victims.
Including this regard to the size of blood
loss.
We have proposed a method of
diagnosis that would solve our problem
both in the hospital and hospital stage of
care.
Keywords: Road traffic injuries, blood
loss, blood coagulation system.
Впервые поступила в редакцию 12.05.2016 г.
Рекомендована к печати на заседании
редакционной коллегии после рецензирования
|