Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1
Метою статті є обґрунтування пропозицій щодо реформи адміністративно-територіального устрою України в контексті євроінтеграційного розвитку. Показано, що розширення ЄС супроводжується проведенням реформ адміністративно-територіального устрою країни, які орієнтуються на створення структур, що оптиміз...
Збережено в:
| Дата: | 2018 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2018
|
| Назва видання: | Вісник економічної науки України |
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/139950 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1 / М.Ю. Куриляк // Вісник економічної науки України. — 2018. — № 1 (34). — С. 70-77. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Резюме: | Метою статті є обґрунтування пропозицій щодо реформи адміністративно-територіального устрою України в контексті євроінтеграційного розвитку. Показано, що розширення ЄС супроводжується проведенням реформ адміністративно-територіального устрою країни, які орієнтуються на створення структур, що оптимізують процеси досягнення загального добробуту населення. Загальне районування в ЄС здійснювалося на основі єдиного стандарту – номенклатури територіальних одиниць для цілей статистики (NUTS).
Система ідей статті включає положення, що при проведенні регіональних реформ пріоритет має бути наданий вищому рівню, адже інакше утвориться розрив у ланцюжку територіальних трансформацій. Водночас має бути враховано досвід проведення регіональних реформ у країнах ЄС. Відповідно Україні доцільно суттєво підвищити історико-етнографічний напрям при визначенні меж і назв регіоні з тим, щоб повніше врахувати географічні особливості країни, ефективно використати синергію спільного менталітету і місцевого досвіду, комплексно застосувати в економічному розвитку фактор однорідності ресурсів, сформувати туристичну спеціалізацію, покращити міжнародні відносини з прикордонними територіями. Регіонам треба надати статус країв, що відповідатиме завданням розвитку процесу децентралізації. Універсальність такого адміністративно-територіального поділу полягає в тому, що край – це і будь-яка місцевість, і значна за простором область, і місцевість, що тяжіє до будь-якого географічного об’єкта, й історично унікальна місцевість. |
|---|