Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1

Метою статті є обґрунтування пропозицій щодо реформи адміністративно-територіального устрою України в контексті євроінтеграційного розвитку. Показано, що розширення ЄС супроводжується проведенням реформ адміністративно-територіального устрою країни, які орієнтуються на створення структур, що оптиміз...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2018
1. Verfasser: Куриляк, М.Ю.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Інститут економіки промисловості НАН України 2018
Schriftenreihe:Вісник економічної науки України
Schlagworte:
Online Zugang:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/139950
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Zitieren:Парадигма реформування адміністративно-територіального устрою України на рівні NUTS-1 / М.Ю. Куриляк // Вісник економічної науки України. — 2018. — № 1 (34). — С. 70-77. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Beschreibung
Zusammenfassung:Метою статті є обґрунтування пропозицій щодо реформи адміністративно-територіального устрою України в контексті євроінтеграційного розвитку. Показано, що розширення ЄС супроводжується проведенням реформ адміністративно-територіального устрою країни, які орієнтуються на створення структур, що оптимізують процеси досягнення загального добробуту населення. Загальне районування в ЄС здійснювалося на основі єдиного стандарту – номенклатури територіальних одиниць для цілей статистики (NUTS). Система ідей статті включає положення, що при проведенні регіональних реформ пріоритет має бути наданий вищому рівню, адже інакше утвориться розрив у ланцюжку територіальних трансформацій. Водночас має бути враховано досвід проведення регіональних реформ у країнах ЄС. Відповідно Україні доцільно суттєво підвищити історико-етнографічний напрям при визначенні меж і назв регіоні з тим, щоб повніше врахувати географічні особливості країни, ефективно використати синергію спільного менталітету і місцевого досвіду, комплексно застосувати в економічному розвитку фактор однорідності ресурсів, сформувати туристичну спеціалізацію, покращити міжнародні відносини з прикордонними територіями. Регіонам треба надати статус країв, що відповідатиме завданням розвитку процесу децентралізації. Універсальність такого адміністративно-територіального поділу полягає в тому, що край – це і будь-яка місцевість, і значна за простором область, і місцевість, що тяжіє до будь-якого географічного об’єкта, й історично унікальна місцевість.