Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues
We present the principles of an approach supporting the stakeholder involvement in a software process for service-oriented systems in a form of assessing the perceived quality of the software under development in its usage context. This method relies on interactive simulation of service performance...
Saved in:
| Date: | 2010 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | English |
| Published: |
Інститут програмних систем НАН України
2010
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/14657 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues/ Shekhovtsov, A.// Пробл. програмув. — 2010. — № 2-3. — С. 288-298. — Бібліогр.: 89 назв. — англ. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-14657 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| fulltext |
|
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-146572025-02-23T19:09:58Z Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues Shekhovtsov, A. Методи та засоби програмної інженерії We present the principles of an approach supporting the stakeholder involvement in a software process for service-oriented systems in a form of assessing the perceived quality of the software under development in its usage context. This method relies on interactive simulation of service performance and reliability; simulation models are parameterized by the factors influencing service execution; business stakeholders experience simulated service qualities in simulated usage contexts and assess this experience; the obtained assessments can be later used throughout the system lifecycle as a means of control for the quality of the software under development. Наведено принципи підходу, що підтримує участь зацікавлених осіб у процесі розробки сервіс-орієнтованих програмних систем у вигляді оцінювання сприйманої якості розроблюваної системи в контексті її використання. Цей підхід спирається на інтерактивне імітаційне моделювання продуктивності та надійності сервісів; параметрами імітаційних моделей є фактори, що впливають на виконання сервісів; зацікавлені особи висловлюють своє відношення до значень продуктивності та надійності, отриманих при взаємодії з імітаційними моделями якості сервісів у рамках виконання імітаційних моделей їх контекстів використання, надані оцінки можуть бути використані на різних етапах життєвого циклу програмного забезпечення як засоби контролю його якості. 2010 Article Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues/ Shekhovtsov, A.// Пробл. програмув. — 2010. — № 2-3. — С. 288-298. — Бібліогр.: 89 назв. — англ. 1727-4907 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/14657 681.03 en application/pdf Інститут програмних систем НАН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
English |
| topic |
Методи та засоби програмної інженерії Методи та засоби програмної інженерії |
| spellingShingle |
Методи та засоби програмної інженерії Методи та засоби програмної інженерії Shekhovtsov, A. Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues |
| description |
We present the principles of an approach supporting the stakeholder involvement in a software process for service-oriented systems in a form of assessing the perceived quality of the software under development in its usage context. This method relies on interactive simulation of service performance and reliability; simulation models are parameterized by the factors influencing service execution; business stakeholders experience simulated service qualities in simulated usage contexts and assess this experience; the obtained assessments can be later used throughout the system lifecycle as a means of control for the quality of the software under development. |
| format |
Article |
| author |
Shekhovtsov, A. |
| author_facet |
Shekhovtsov, A. |
| author_sort |
Shekhovtsov, A. |
| title |
Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues |
| title_short |
Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues |
| title_full |
Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues |
| title_fullStr |
Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues |
| title_full_unstemmed |
Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues |
| title_sort |
interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues |
| publisher |
Інститут програмних систем НАН України |
| publishDate |
2010 |
| topic_facet |
Методи та засоби програмної інженерії |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/14657 |
| citation_txt |
Interactive assessment of simulated service qualities by business stakeholders: principles and research issues/ Shekhovtsov, A.// Пробл. програмув. — 2010. — № 2-3. — С. 288-298. — Бібліогр.: 89 назв. — англ. |
| work_keys_str_mv |
AT shekhovtsova interactiveassessmentofsimulatedservicequalitiesbybusinessstakeholdersprinciplesandresearchissues |
| first_indexed |
2025-11-24T15:04:58Z |
| last_indexed |
2025-11-24T15:04:58Z |
| _version_ |
1849684602382188544 |