Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України
Стаття присвячується вивченню господарсько-правових аспектів державного стимулювання пріоритетних галузей промисловості на прикладі суднобудівельної. Розглядається сучасний стан розвитку галузі, а також аналізуються недоліки нормативно-правового забезпечення функціонування галузі. Автор пропонує ств...
Saved in:
| Date: | 2009 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України
2009
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/15802 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України / К. Письменна // Підприємництво, господарство і право. — 2009. — № 11. — С. 69-73. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-15802 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-158022025-02-09T17:57:51Z Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України Письменна, К. Господарське право Стаття присвячується вивченню господарсько-правових аспектів державного стимулювання пріоритетних галузей промисловості на прикладі суднобудівельної. Розглядається сучасний стан розвитку галузі, а також аналізуються недоліки нормативно-правового забезпечення функціонування галузі. Автор пропонує створення суднобудівельного кластера, введення ліцензування і прискореної амортизації з метою підвищення конкурентоспроможності галузі. This article is dedicated to the study of legal aspects of state stimulation of mail brunches of industries on the example of shipbuilding. An author examines the development of industry, including the lacks of the legal supplyment of industry. An author offers creation shipbuilding cluster, introduction of licensing and accelerated depreciation with the purpose of increase of competitiveness of industry. Статья посвящается изучению хозяйственно-правовых аспектов государственного стимулирования приоритетных отраслей промышленности на примере судостроительной. Рассматривается современное состояние развития отрасли, а также анализируются недостатки нормативно-правового обеспечения функционирования отрасли. Автор предлагает создание судостроительного кластера, введение лицензирования и ускоренной амортизации с целью повышения конкурентоспособности отрасли. 2009 Article Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України / К. Письменна // Підприємництво, господарство і право. — 2009. — № 11. — С. 69-73. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. XXXX-0027 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/15802 uk application/pdf Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Господарське право Господарське право |
| spellingShingle |
Господарське право Господарське право Письменна, К. Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України |
| description |
Стаття присвячується вивченню господарсько-правових аспектів державного стимулювання пріоритетних галузей промисловості на прикладі суднобудівельної. Розглядається сучасний стан розвитку галузі, а також аналізуються недоліки нормативно-правового забезпечення функціонування галузі. Автор пропонує створення суднобудівельного кластера, введення ліцензування і прискореної амортизації з метою підвищення конкурентоспроможності галузі. |
| format |
Article |
| author |
Письменна, К. |
| author_facet |
Письменна, К. |
| author_sort |
Письменна, К. |
| title |
Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України |
| title_short |
Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України |
| title_full |
Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України |
| title_fullStr |
Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України |
| title_full_unstemmed |
Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України |
| title_sort |
шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості україни |
| publisher |
Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України |
| publishDate |
2009 |
| topic_facet |
Господарське право |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/15802 |
| citation_txt |
Шляхи розвитку господарського законодавства у суднобудівному секторі промисловості України / К. Письменна // Підприємництво, господарство і право. — 2009. — № 11. — С. 69-73. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. |
| work_keys_str_mv |
AT pisʹmennak šlâhirozvitkugospodarsʹkogozakonodavstvausudnobudívnomusektorípromislovostíukraíni |
| first_indexed |
2025-11-29T05:23:39Z |
| last_indexed |
2025-11-29T05:23:39Z |
| _version_ |
1850101028082417664 |
| fulltext |
Г О С П О Д А Р С Ь К Е П РА В О
69
№ 11
Щоб у майбутньому посісти гідне
місце в світовому поділі праці неD
обхідно визначити пріоритетні гаD
лузі виробництва, розвиток яких може позиD
тивно вплинути на економічне зростання
промисловості України в цілому. Такими гаD
лузями слід вважати ті, що мають відносно
сучасні технології, значний інтелектуальний,
а тому й інноваційний потенціал: галузі маD
шинобудування, зокрема суднобудування.
З огляду на кон’юнктуру світового і
внутрішнього ринків, п. 2 ст. 7 Закону УкD
раїни «Про пріоритетні напрямки інноваційD
ної діяльності» від 16.01.2003 р. № 433DIV, ст. 7
Закону України «Про пріоритетні напрями
розвитку науки і техніки в Україні» від
11.07.2001 р. № 2623DIII, постанову Кабінету
Міністрів України «Про концепцію державD
ної промислової політики» вiд 29.02.1996 р.
№ 272 суднобудування визнано пріоритетD
ною галуззю економіки.
Рівень розвитку суднобудування як гаD
лузі промисловості, що інтегрує у своїй проD
дукції результати діяльності великої кільD
кості суміжних галузей національної екоD
номіки, є для будьDякої країни показником її
науковоDтехнічного розвитку та промисловоD
го потенціалу.
Після здобуття незалежності в Україні
залишаються значні виробничі потужності
суднобудування та судноремонту, на які приD
падає близько 30 % суднобудування колишD
нього СРСР. Це 9 суднобудівних заводів,
5 підприємств судового машинобудування,
11 підприємств морського приладобудуванD
ня, 27 окремих науковоDдослідних інститутів
і конструкторських бюро. Крім того, в УкD
раїні функціонує низка суднобудівних і судD
норемонтних підприємств, що підпорядкоD
вані Міністерству транспорту та зв’язку, ДеD
партаменту рибного господарства МінагропоD
літики і Міністерству оборони [1, с. 215].
Одна з умов стабільної роботи суднобудівD
них підприємств – правовий механізм державD
ної підтримки, який забезпечується за рахунок
прямих дотацій з державного бюджету та
низьких відсоткових ставок за кредитами. ПоD
казовим є те, що уряд Євросоюзу на сьогодні
не відмовився від підтримки суднобудівної гаD
лузі, що планувалося скасувати ще у 1994 р.
Отже, важливим завданням господарськоD
правової науки є конструювання ефективних
засобів та механізмів державної підтримки з
урахуванням особливостей і закономірностей
розвитку економіки України, у тому числі
національної суднобудівної промисловості.
Певну увагу дослідженню господарськоD
правових аспектів регулювання господарсьD
кої діяльності в окремих галузях економіки
приділяв О. Віхров [2], загальні питання екоD
номічної політики розглядаються Д. ЗадиD
хайлом [3], промислової – І. Мілейко [4]. Але
на сьогодні питання господарськоDправового
забезпечення стимулювання розвитку судноD
будівної промисловості є невивченими.
Метою цієї статті є виявлення основних
напрямів розвитку господарського законоD
давства у сфері стимулювання господарсьD
кої діяльності підприємств суднобудівної
промисловості.
Сьогодні низка проблем, пов’язаних із особD
ливостями державного регулювання судноD
ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ГОСПОДАРСЬКОГО
ЗАКОНОДАВСТВА У СУДНОБУДІВНОМУ
СЕКТОРІ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Катерина Пісьменна,
канд. юрид. наук, асистентка кафедри господарського права
Національної юридичної академії України
ім. Ярослава Мудрого,
м. Харків
Стаття присвячується вивченню господарсько�правових аспектів державного стимулю�
вання пріоритетних галузей промисловості на прикладі суднобудівельної. Розглядається сучас�
ний стан розвитку галузі, а також аналізуються недоліки нормативно�правового забезпечення
функціонування галузі. Автор пропонує створення суднобудівельного кластера, введення ліцен�
зування і прискореної амортизації з метою підвищення конкурентоспроможності галузі.
Ключові слова: регулювання господарської діяльності, промислова політика, державна
економічна політика, ліцензування, прискорена амортизація.
© К. Пісьменна, 2009
Г О С П О Д А Р С Ь К Е П РА В О
70
листопад 2009
будівної промисловості потребують ретельD
ного розв’язання. По�перше, з накладенням моD
раторію на дію Закону України «Про заходи
державної підтримки суднобудівної промислоD
вості в Україні» від 18.11.1999 р. № 1242DXIV
суднобудування фактично залишилося без
підтримки з боку держави, опинившись тим
самим у більш невигідному становищі, ніж
іноземні конкуренти. По�друге, правова позиD
ція держави щодо судноремонту, який в умоD
вах відсутності державного замовлення розD
вивається швидшими темпами, ніж суднобуD
дування, містить значний виробничий і наD
уковий потенціал та має всі передумови для
визнання його пріоритетною галуззю еконоD
міки, законодавчо не набув такого статусу,
у зв’язку з чим на судноремонтні підприємD
ства не поширюється застосування мехаD
нізмів стимулювання. По�третє, відсутня
так звана морська політика України, яка б
урахувала напрями морської діяльності дерD
жави та її потенціал, національні інтереси у
Світовому океані, морську політику, її принD
ципи, напрями та суб’єктів, роль суднобудуD
вання у розвитку морської індустрії. По�чет�
верте, відсутня програма розвитку судноD
будівної промисловості, яка шляхом впроваD
дження системи господарськоDправових заD
собів дозволила б розв’язати низку проблем
розвитку промисловості. По�п’яте, відсутня
сформульована інноваційна політика держаD
ви, яка б сприяла розвитку новітніх технологій
у галузі суднобудування. По�шосте, надто виD
сокими є відсоткові ставки за кредитами укD
раїнських банків, відсутні кредитні пільги
для підприємств суднобудівної промислоD
вості, що врештіDрешт призводить до збільD
шення собівартості суден, які будуються, що
неприпустимо з огляду на світову конкуD
ренцію.
Тотальна приватизація підприємств проD
мисловості та неврахування національних екоD
номічних інтересів у приватизаційних умоD
вах значно ускладнюють контроль держави
за збереженням основного профілю діяльD
ності підприємств – суднобудування та судD
норемонту, а також за збереженням повного
циклу виробництва саме в Україні, що є принD
циповим питанням з точки зору одержання
прибутку у повному обсязі Державним бюD
джетом України та розвитку конкурентоспроD
можності суб’єктів господарювання. АктуD
альною у зв’язку з кон’юнктурою внутрішD
нього та світового ринків є проблема оновD
лення та модернізації відповідно до сучасних
досягнень науки та техніки як існуючого
флоту, так і основних фондів суднобудівної
промисловості: приладів, верстатів, докового
обладнання.
Слід зазначити, що суднобудівна промисD
ловість є комплексною галуззю, яка складаD
ється з багатьох підгалузей, що мають спеD
цифічні технологічні властивості, особливі
умови економічного розвитку, різний стуD
пінь рентабельності. У зв’язку з цим з метою
стимулювання необхідно застосовувати різD
ні господарськоDправові засоби державної
підтримки.
За виробничою спеціалізацією підприємD
ства й організації суднобудівної промислоD
вості створюють такі галузі: суднобудування,
судноремонт, суднове машинобудування та
морське приладобудування. Відносно специD
фічну підгалузь утворюють підприємства,
що здійснюють суднові електромонтажні роD
боти [5, с. 14].
На нашу думку, ефективна промислова
політика держави у сфері суднобудування, у
тому числі її правова політика, мають ґрунD
туватися на визнанні існування в Україні поD
тужного суднобудівного кластеру. До його склаD
ду як комплексного об’єкта промислової поD
літики, що передбачає застосування цілеD
спрямованої системи господарськоDправових
засобів державного регулювання, входять,
передусім, підприємства власне суднобудівD
ної, судноремонтної, судномашинобудівної
та морської приладобудівної галузей судноD
будівної промисловості як такої.
Крім того, Україна є морською державою.
У цьому контексті заслуговує на увагу позиD
тивний досвід Російської Федерації, де була
прийнята й успішно функціонує Морська доктD
рина, що розкриває сутність, зміст і шляхи
реалізації національної морської політики.
Ми вважаємо, що необхідно прийняти такоD
го роду нормативноDправовий акт і в Україні.
Така доктрина має стати першою ланкою у
правовому регулюванні як морської діяльD
ності країни, так і розвитку суднобудівної проD
мисловості. Другою ланкою має стати прийD
няття на основі Морської доктрини галузевої
програми розвитку, загальної для суднобуD
дування та судноремонту, яка б визначала
стратегічні цілі держави в галузях суднобуD
дування та судноремонту та була генеральD
ною для так званих підгалузевих програм екоD
номічного розвитку окремих підгалузей судD
нобудування та судноремонту. Остаточний
правовий режим функціонування судноD
будівної промисловості має фактично залеD
жати від Морської доктрини.
Крім того, вважаємо необхідним внесенD
ня системних доповнень до Закону України
«Про державне прогнозування та розробленD
ня програм економічного і соціального розD
витку України», якими мають бути впроваD
джені: поDперше, обов’язковість державних
програм розвитку для стратегічних і пріориD
тетних галузей економіки; поDдруге, обов’язD
ковість комплексу таких програм за строком
дії (довгострокових, середньострокових і коD
Г О С П О Д А Р С Ь К Е П РА В О
71
№ 11
роткострокових); поDтретє, розроблення заD
лежних підгалузевих програм виробництва
окремих видів продукції (за необхідності); поD
четверте, запровадження механізмів юридичD
ної відповідальності посадових осіб за низьку
ефективність виконання таких програм.
На нашу думку, основними напрямами
правової політики регулювання господарсьD
кої діяльності у сфері суднобудування в умоD
вах майже повної приватизації підприємств
промисловості є забезпечення зростання обD
сягів виробництва конкурентоспроможної
інноваційної продукції, а також забезпечення
повного циклу виробництва суден як кінцеD
вої продукції національними виробниками.
З огляду на світову практику державної підD
тримки суднобудування для підвищення конD
курентоспроможності національних судноD
будівних підприємств і погіршення фінансоD
вого стану українських після введення мораD
торію на дію Закону України «Про заходи дерD
жавної підтримки суднобудівної промислоD
вості в Україні» доцільним є збереження для
суднобудівної діяльності спеціального режиD
му господарювання.
У сучасних умовах судноремонт стає осD
новним напрямом діяльності суднобудівних
підприємств. Але законодавець не поширює
на нього положення Закону України «Про заD
ходи державної підтримки суднобудівної
промисловості в Україні», що негативно поD
значається на конкурентоспроможності вітчизD
няних судноремонтних підприємств. СудноD
ремонт є самостійною специфічною галуззю
суднобудівної промисловості. Тому для ефекD
тивного розвитку суднобудівної промислоD
вості в цілому зусилля законодавця мають
бути спрямовані на стимулювання суднореD
монту як специфічної галузі промисловості,
зокрема через створення спеціальних пільг і
гарантій, які не обов’язково є предметом реD
гулювання з боку чинного Закону України
«Про заходи державної підтримки судноD
будівної промисловості України» в силу його
визначеної цільової спрямованості саме на
суднобудування. На нашу думку, господарD
ськоDправове забезпечення стимулювання
розвитку судноремонтної галузі в Україні поD
требує розроблення також спеціальної ДерD
жавної програми розвитку судноремонтної
галузі.
Вважаємо, що з метою найбільш адресноD
го й ефективного стимулювання розвитку судD
нобудівної промисловості як такої є створенD
ня ієрархічної сукупності нормативноDпраD
вових актів, спрямованих на стимулювання
господарської діяльності у суднобудівній
промисловості. Це Морська доктрина як осD
новоположний нормативноDправовий акт;
галузева програма розвитку суднобудівної проD
мисловості та програми розвитку найбільш
конкурентоспроможних підгалузей суднобуD
дування, будування певних типів суден, усD
таткування та приборів. Окреме місце в цьоD
му має посісти Закон України «Про заходи
державної підтримки суднобудівної промисD
ловості в Україні», що має бути розроблений
і прийнятий в новій редакції. Доцільно
включити до так званих джерел також акти,
що комплексно регулюють лізингову та фактоD
рингову діяльність у галузі.
Слід зазначити, що в існуючих умовах
об’єктивно необхідним є посилення державD
ного регулювання господарських відносин у
сфері суднобудівної промисловості, насампеD
ред, запровадження цілісної системи програD
мування її розвитку та постійної модифікації
засобів господарськоDправового регулювання
у процесі виконання таких програм. АктуD
альним завданням є виведення організаційD
ноDгосподарських відносин з підприємствами
галузі на новий рівень. Оскільки суднобудуD
вання належить до сфери управління судноD
будівної промисловості у складі ДепартаD
менту оборонноDпромислового комплексу,
що, у свою чергу, входить до складу МіністерD
ства економіки України, пропонуємо підвиD
щити рівень реалізації галузевої політики
держави через утворення відповідного галуD
зевого Міністерства суднобудівної промисD
ловості.
На сьогодні для забезпечення високої
якості судноремонтних робіт, зокрема для
іноземних замовників, збереження високої
ділової репутації українського судноремонD
ту, насамперед для найбільш складних з точD
ки зору технологічного забезпечення його виD
дів, які пов’язані з присвоєнням суднам певD
ного класу, необхідним є ліцензування. З меD
тою надання ліцензуванню як господарськоD
правовому засобу стимулюючого інноваційD
ного характеру вважаємо, що під час розробD
лення ліцензійних умов мають бути визнаD
чені такі технічні та технологічні вимоги, що
спонукали б суб’єктів господарювання до
інноваційного оновлення основних виробниD
чих фондів.
Зважаючи на досить складну за своїм меD
ханізмом та правовою природою міжнародну
систему технічного нагляду за якістю судноD
будівної та судноремонтної діяльності, що
здійснюється так званими класифікаційниD
ми товариствами та пов’язана з присвоєнням
суднам відповідного класу як важливої ексD
плуатаційної характеристики, пропонуємо
на рівні постанови Кабінету Міністрів УкраD
їни запровадити низку заходів державної
підтримки, що сприяли б набуттю українсьD
кими класифікаційними товариствами стаD
тусу повноправного членства у міжнародних
структурах, поширенню сфери їх діяльності
на судна всіх категорій, що будуються в УкD
Г О С П О Д А Р С Ь К Е П РА В О
72
листопад 2009
раїні, адаптації їх технічних стандартів до
стандартів світового рівня.
З метою забезпечення процесу будування
та реалізації суден, пропонуємо застосувати
заходи державної підтримки лізингової діD
яльності в Україні, зокрема у сфері судноD
будівної промисловості. Такі заходи мають
передбачати прийняття Закону України «Про
фінансовий лізинг» в новій редакції та реглаD
ментацію видів і організаційноDправових
форм лізингових компаній як суб’єктів ринD
ку фінансових послуг, зокрема державних ліD
зингових компаній, системи державного реD
гулювання лізингової діяльності та господарD
ськоDправових засобів державної підтримки
лізингової діяльності у стратегічних галузях
промисловості. Необхідно також розробити
та прийняти Державну програму розвитку
лізингової діяльності в Україні. Основним
напрямом правового забезпечення лізингоD
вої діяльності, зокрема її державного регулюD
вання, має стати врахування специфіки лізинD
гу, що спрямований на інноваційне оновленD
ня основних виробничих фондів, та лізингу,
що сприяє збуту товарів, насамперед тих, що
мають кваліфікацію інноваційної продукції.
Ураховуючи позитивний досвід застосуD
вання державою для підтримки сільськогосD
подарських товаровиробників такого госпоD
дарськоDправового засобу, як компенсація
державою ставки за банківськими кредитами
у розмірах, не менше як 50 % облікової ставD
ки НБУ, передбаченого Законом України «Про
стимулювання розвитку сільського господарD
ства на період з 2001–2004 років», пропоD
нуємо використати цей господарськоDправоD
вий засіб для формування спеціального реD
жиму господарювання у сфері виробництва
окремих типів суден або здійснення високоD
технологічних видів судноремонту.
Як уже зазначалося, судноремонтна гаD
лузь є не підгалуззю суднобудування, а окреD
мою галуззю виробництва, яка має власні як
технологічні особливості, так і особливості
законодавчого забезпечення. Однією з таких
особливостей є короткостроковість надання
послуг (до 1 місяця), що зумовлює низку неD
узгодженостей законодавства. Переважно
надання послуг з ремонту суден здійснюєтьD
ся щодо іноземних контрагентів, тому актуD
альним стає питання повернення виручки в
іноземній валюті. Досить короткий строк поD
вернення виручки в іноземній валюті (хоч і
подовжений з 90 до 180 днів) не дає можлиD
вості надавати послуги з відстроченням понад
цей строк. Такий стан законодавства призвоD
дить до фактичного неукладення потенційно
перспективних контрактів. Тому для судноD
будування стає актуальним питання про поD
шук альтернативних джерел комерційного
фінансування. Одним із таких джерел, на наD
шу думку, може стати факторинг як спосіб
фінансування за допомогою банків і фінанD
сових корпорацій.
Вважаємо необхідним застосування для
підприємств суднобудівної промисловості
прискореної амортизації основних засобів як
господарськоDправового засобу стимулюванD
ня підвищення конкурентоспроможності підD
приємств. У зв’язку з цим необхідно прийняD
ти Закон України «Про амортизацію», з меD
тою з’ясування на законодавчому рівні наD
прямів і правових засобів державної амортиD
заційної політики, а також встановлення пеD
реліку та класифікації основних засобів за
такими ознаками, як вплив на підвищення
конкурентоспроможності галузі та ступінь їх
зношеності. Враховуючи сукупність цих озD
нак, пропонуємо створити галузеву систему
диференційованих строків амортизації різних
категорій обладнання й устаткування.
Пропонуємо для підвищення ефективD
ності державної підтримки стратегічних гаD
лузей промисловості, зокрема суднобудівної,
та контролю за використанням коштів дерD
жавного бюджету в процесі фінансування дерD
жавних замовлень, фінансування державних
цільових програм, компенсації відсоткових
ставок комерційного кредитування та здійсD
нення пільгового кредитування за рахунок
грошових коштів держави створити спеціаліD
зовані державні фінансовоDкредитні устаноD
ви як системний захід державної підтримки
стратегічних галузей промисловості. Це виD
магає розроблення та прийняття Закону УкD
раїни «Про державні фінансовоDкредитні усD
танови» та ухвалення типового статуту дерD
жавної фінансовоDкредитної установи.
Висновки
Ефективна промислова політика держаD
ви у сфері суднобудування, у тому числі її
правова політика, мають ґрунтуватися на
визнанні існування в Україні потужного судD
нобудівного кластеру.
Першим кроком у питанні правового реD
гулювання галузі має стати прийняття окреD
мого нормативноDправового акта, який би виD
значав основи державної економічної поліD
тики у сфері морської діяльності, – так зваD
ної Морської доктрини.
Вважаємо необхідним створення ієрарD
хічної сукупності нормативноDправових акD
тів, спрямованих на стимулювання госпоD
дарської діяльності в суднобудівній промисD
ловості.
Для забезпечення високої якості судноD
ремонтних робіт, зокрема для іноземних заD
мовників, збереження високої ділової репутаD
ції українського судноремонту, перш за все,
для найбільш складних з точки зору техноD
Г О С П О Д А Р С Ь К Е П РА В О№ 11
логічного забезпечення його видів, які пов’яD
зані з присвоєнням суднам певного класу,
необхідним є запровадження ліцензування.
Вважаємо необхідним застосування для
підприємств суднобудівної промисловості
прискореної амортизації основних засобів як
господарськоDправового засобу стимулюванD
ня підвищення конкурентоспроможності
цих підприємств.
Література
1. Логачев С. И., Чугунов В. В. Мировое судоD
строение: современное состояние и перспективы
развития. – СПб., 2001. – 312 с.
2. Віхров О. П. ОрганізаційноDгосподарські
правовідносини. – К., 2008. – 512 с.
3. Задихайло Д. В. Мобілізаційна стратегія екоD
номічного розвитку в контексті господарського
правового порядку: постановка питання // Вісник
Академії правових наук України. – 2007. – № 1. –
С. 158–168.
4. Мілейко І. Дефекти законодавчого забезпеD
чення функціонування промислової політики дерD
жави // Підприємництво, господарство і право. –
2005. – № 12. – С. 96–99.
5. Александров В. Л., Перелыгин А. В., Соко�
лов В. Ф. Судостроительное предприятие в услоD
виях рынка: проблемы адаптации и развития. –
СПб., 2003. – 390 с.
This article is dedicated to the study of legal aspects of state stimulation of mail brunches of indus�
tries on the example of shipbuilding. An author examines the development of industry, including the
lacks of the legal supplyment of industry. An author offers creation shipbuilding cluster, introduction
of licensing and accelerated depreciation with the purpose of increase of competitiveness of industry.
Статья посвящается изучению хозяйственно�правовых аспектов государственного стиму�
лирования приоритетных отраслей промышленности на примере судостроительной. Рассмат�
ривается современное состояние развития отрасли, а также анализируются недостатки нор�
мативно�правового обеспечения функционирования отрасли. Автор предлагает создание судо�
строительного кластера, введение лицензирования и ускоренной амортизации с целью повыше�
ния конкурентоспособности отрасли.
|