Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків
У статті розглядаються питання оновлення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків. Автор наголошує, що їх модернізація має відбуватися узгоджено з удосконаленням роботи всіх органів системи ДПС, що дозволить оптимізувати адміністративну діяль...
Gespeichert in:
| Datum: | 2009 |
|---|---|
| 1. Verfasser: | |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України
2009
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/15819 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Zitieren: | Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків / В. Гой // Підприємництво, господарство і право. — 2009. — № 11. — С. 141-144. — Бібліогр.: 3 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-15819 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-158192025-02-09T15:45:48Z Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків Гой, В. Адміністративне право У статті розглядаються питання оновлення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків. Автор наголошує, що їх модернізація має відбуватися узгоджено з удосконаленням роботи всіх органів системи ДПС, що дозволить оптимізувати адміністративну діяльність СДПІ й реалізувати податкову реформу в цілому. The problems of Specialized State Tax Administrations reactivation in work with big tax payers are raised in the article.The author lays stress to the fact that their modernization must be coordinated with the improvement of all State Tax Administration system bodies work. That will allow to optimize the administrative activity of the Specialized State Tax Administrations and realize tax reform in general. В статье рассматриваются вопросы обновления деятельности специализированных государственных налоговых инспекций по работе с крупными налогоплательщиками. Автор указывает, что модернизация их деятельности должна согласовываться с усовершенствованием работы всей системы ГНС, что позволит оптимизировать административную деятельность СГНИ и реализовать налоговую реформу в целом. 2009 Article Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків / В. Гой // Підприємництво, господарство і право. — 2009. — № 11. — С. 141-144. — Бібліогр.: 3 назв. — укр. XXXX-0027 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/15819 uk application/pdf Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Адміністративне право Адміністративне право |
| spellingShingle |
Адміністративне право Адміністративне право Гой, В. Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків |
| description |
У статті розглядаються питання оновлення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків. Автор наголошує, що їх модернізація має відбуватися узгоджено з удосконаленням роботи всіх органів системи ДПС, що дозволить оптимізувати адміністративну діяльність СДПІ й реалізувати податкову реформу в цілому. |
| format |
Article |
| author |
Гой, В. |
| author_facet |
Гой, В. |
| author_sort |
Гой, В. |
| title |
Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків |
| title_short |
Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків |
| title_full |
Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків |
| title_fullStr |
Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків |
| title_full_unstemmed |
Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків |
| title_sort |
удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків |
| publisher |
Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України |
| publishDate |
2009 |
| topic_facet |
Адміністративне право |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/15819 |
| citation_txt |
Удосконалення діяльності спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків / В. Гой // Підприємництво, господарство і право. — 2009. — № 11. — С. 141-144. — Бібліогр.: 3 назв. — укр. |
| work_keys_str_mv |
AT gojv udoskonalennâdíâlʹnostíspecíalízovanihderžavnihpodatkovihínspekcíjporobotízvelikimiplatnikamipodatkív |
| first_indexed |
2025-11-27T14:31:35Z |
| last_indexed |
2025-11-27T14:31:35Z |
| _version_ |
1849954296845565952 |
| fulltext |
А Д М І Н І С Т РАТ И В Н Е П РА В О
141
№ 11
Побудова незалежної держави – це триD
валий процес, який потребує здійсD
нення реформування практично всіх
соціальних інституцій. Адже зміна політичD
ної, економічної, соціальної політики вимаD
гає адекватних змін у державному управлінD
ні, у застосовуваних формах і методах управD
ління, а також відповідного законодавчого
забезпечення зазначених процесів. Оскільки
на податкові надходження припадає левова
частка доходів державного бюджету, тобто
вони забезпечують «платоспроможність»
держави, то необхідність реформування орD
ганів державної податкової служби (далі –
ДПС) України, які власне й стягують відпоD
відні податкові платежі, є незаперечною. Слід
зазначити, що органи ДПС України хоча й поD
требують певної модернізації, проте не є абсоD
лютно неспроможними виконувати покладені
на них функції. Необхідність їх удосконалення
зумовлена змінами в суспільноDполітичному
житті, зміною законодавства, активною зовD
нішньополітичною діяльністю нашої держави,
зміцненням ринкових відносин в Україні, неD
обхідністю розвитку партнерських відносин
між владними та невладними суб’єктами.
Метою цієї статті є з’ясування напрямів
модернізації спеціалізованих державних
податкових інспекцій по роботі з великиD
ми платниками податків (далі – СДПІ по
роботі з ВПП).
Проблематика вдосконалення роботи поD
даткових органів порушується у працях як
вітчизняних, так і зарубіжних учених, зокреD
ма, А. Брезвіна, Є. Додіна, О. Єршова, С. КіD
валова, Т. Коломоєць, В. Кухаренка, Л. МарD
кова, В. Шкарупи та ін.
Необхідність розроблення та практичної
реалізації положень реформи податкової
системи визначена спеціальною Концепцією
реформування податкової системи, схвалеD
ної Кабінетом Міністрів України (розпорядD
ження від 19.02.2007 р. № 56Dр). У межах цієї
реформи має бути вдосконалено законодавче
й організаційне забезпечення діяльності орD
ганів ДПС України, а також системи оподатD
кування як основи для забезпечення вчасD
ності, повноти та добровільності сплати поD
датків, зборів, інших обов’язкових платежів
до бюджетів.
Модернізація діяльності ДПС України має
відбуватися комплексно, а не вибірково, поD
чинаючи з усунення неузгодженостей закоD
нодавства, що регулює порядок та особлиD
вості діяльності органів ДПС України, і заD
кінчуючи вдосконаленням процедури підбоD
ру кадрів. Переконані, що лише такий підхід
може забезпечити дієвість і результативність
процесу реформування, забезпечить можлиD
вість досягнення бажаного результату – наD
явності системи органів оподаткування, спроD
можних стягувати у визначених розмірах поD
датки, збори, інші платежі, попереджати вчиD
нення податкових правопорушень і забезпеD
чувати зростання рівня добровільної сплати
податків.
Для досягнення максимального резульD
тату діяльності податкової служби необхідно
вирішити комплекс складних організаційноD
правових, інформаційноDтехнологічних і псиD
хологічних проблем:
•• завоювати довіру суспільства та платників
податків. Це справді стратегічне завдання, наD
лежне виконання якого сприятиме підвиD
щенню показників добровільної сплати поD
датків, а також зменшенню податкових праD
вопорушень. Завоювання довіри платників
податків має відбуватися комплексно, незалежD
но від сум сплачуваних податків конкретним
платником. Тому вжиття відповідних заходів
УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ
ДЕРЖАВНИХ ПОДАТКОВИХ ІНСПЕКЦІЙ
ПО РОБОТІ З ВЕЛИКИМИ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ
Віктор Гой,
здобувач кафедри адміністративного права і процесу
Національного університету Державної податкової служби України
У статті розглядаються питання оновлення діяльності спеціалізованих державних подат�
кових інспекцій по роботі з великими платниками податків. Автор наголошує, що їх мо�
дернізація має відбуватися узгоджено з удосконаленням роботи всіх органів системи ДПС, що
дозволить оптимізувати адміністративну діяльність СДПІ й реалізувати податкову реформу
в цілому.
Ключові слова: спеціалізована ДПІ, великий платник податків, система ДПС.
© В. Гой, 2009
А Д М І Н І С Т РАТ И В Н Е П РА В О
142
листопад 2009
має позитивно впливати на відносини поD
датківців як з великими платниками поD
датків, так і з громадянами, які сплачують
податки з мінімальних доходів;
•• переконати громадян у тому, що сплата
податків – це конституційний і громадянсьD
кий обов’язок, турбота про пенсіонерів та наD
ступні покоління, ознака цивілізованості суD
спільства. Виконанню цього завдання має
сприяти своєрідна реклама про важливі соціD
альні, економічні й інші заходи та програми,
реалізація яких стала можливою завдяки сплаD
ченим податкам, адже податкові платежі
спрямовуються і на соціальне утримання платD
ників у вигляді надання державної допомоги
підприємствам, що розвиваються, медичних
послуг, соціального забезпечення, можлиD
вості використання кредитів, податкових
канікул, інших пільг. Усвідомлення важлиD
вості оподаткування громадянами дозволить
викривати податкові порушення і серед юриD
дичних осіб, а відтак – викорінювати відпоD
відні негативні прояви;
•• створити високопрофесійну автоматизоD
вану податкову службу. Не можна однозначD
но стверджувати, що у питаннях оподаткуD
вання «кадри вирішують все», адже є ще баD
гато факторів, які впливають на вказані проD
цеси: стан законодавства, його відповідність
існуючим потребам, кількісні й якісні показD
ники діяльності суб’єктів оподаткування,
рівень їх загальної та податкової культури
тощо. Проте саме професіоналізм податківD
ців дозволяє забезпечувати високий рівень
індивідуального податкового обслуговуванD
ня великих платників податків, уникати скарг,
прийняття неправомірних рішень;
•• удосконалити та прийняти прозорі, зроD
зумілі нормативноDправові акти і процедури
податкового адміністрування. Зокрема, опоD
датковуватися повинні результати праці, а не
витрати на її організацію та реалізацію [1,
с. 152]. Особливе значення цей показник має
в роботі великих платників податків, на яких
працює велика кількість працівників, а виD
трати на організацію праці є досить високими;
•• запровадити механізм поетапного скоD
рочення податкового тягаря. Слід зазначити,
що в умовах світової фінансової кризи це
практично неможливо, оскільки держава не
може дозволити собі відмовитися від певних
сум грошових надходжень. Особливо важко
зменшити податкові ставки для підприємств,
що належать до числа великих платників поD
датків, адже вони забезпечують левову частD
ку податкових платежів до бюджетів. Проте
все ж необхідно скоригувати ставки оподатD
кування для фізичних та юридичних осіб.
Зокрема, для останньої категорії вони постуD
пово мають бути зменшені, що дозволить виD
вести «з тіні» прибутки підприємств і визнаD
чити реальний рівень фонду заробітної плати
працівників. Непродумана податкова політиD
ка в питаннях визначення податкових ставок
хоча й дозволила послабити податковий тяD
гар для фізичних осіб, проте відсутність відD
повідних дій щодо юридичних осіб призвела
до приховування реального рівня заробітної
плати великої кількості працюючих;
•• підвищити податкову культуру платD
ників податків і податкових органів. ВикоD
нання цього завдання здійснюється з допоD
могою широкомасштабного проведення маD
совоDроз’яснювальної роботи щодо необхідD
ності сплати податків і зборів, важливості як
для держави, так і для кожної особи, підвиD
щення престижу роботи податківців. ПідвиD
щенню податкової культури працівників поD
даткових органів має сприяти розроблення
та практичне впровадження правил етики
поведінки державного службовця, запроваD
дження заходів відповідальності за їх поруD
шення. Велике значення для підвищення поD
даткової культури має також відзначення
Державною податкової адміністрацією УкраD
їни кращих великих платників податків [2, с. 3];
•• вдосконалити кадрову політику та систему
оплати праці працівників податкових оргаD
нів, у тому числі й тих, які забезпечують індиD
відуальне податкове супроводження велиD
ких платників податків. Слід зазначити, що
вдосконалення кадрової політики передбаD
чає підвищення рівня професійної підготовD
ки, розроблення методики підбору кадрів на
відповідні посади з урахуванням специфіки
характеру, здібностей відповідних осіб і меD
тодики ротації кадрів. Зокрема, робота з веD
ликими платниками податків потребує екоD
номічних та юридичних знань (у сфері податD
кового, фінансового, господарського, адмініD
стративного й інших галузей права), навиків
менеджменту організації роботи та ін;
•• автоматизувати всі процеси адмініструванD
ня податків. На даному етапі розвитку українсьD
кої державності, в умовах світової економічної
кризи та недосконалого податкового законодавD
ства реалізувати відповідне положення пракD
тично неможливо. Проте поетапна, поступова
автоматизація адміністрування податків все ж
повинна мати місце, адже вона передбачає зменD
шення впливу так званого людського фактоD
ра, дозволяє забезпечувати більш якісну та
повну обробку відповідних даних;
•• створити єдину, високопрофесійну, етичD
ну команду – це положення фактично повтоD
рює тезу про необхідність удосконалення кадD
рової політики як основи для модернізації
діяльності податкової служби України [3].
Переконані, що в умовах світової еконоD
мічної кризи, постійної нестачі бюджетних
коштів, за наявності інфляції, високого рівня
залежності економіки від політичних процеD
сів, інших негативних явищ модернізація орD
ганів державної податкової служби України
має відбуватися шляхом зменшення бюроD
кратичного апарату та перерозподілу повноD
важень між усіма ланками системи, тобто деD
централізації податкових органів з передачею
А Д М І Н І С Т РАТ И В Н Е П РА В О
143
№ 11
великої кількості владних повноважень місD
цевим податковим інспекціям. Слід зазначиD
ти, що створені та діють спеціалізовані поD
даткові інспекції по роботі з великими платD
никами податків, які забезпечують індивідуD
альне податкове супроводження таких платD
ників, здійснюють постійний моніторинг за
їх фінансовоDгосподарською діяльністю. ТаD
ка оптимізація податкової служби дозволила
не лише розосередити роботу з великими платD
никами в окремих податкових інспекціях, а й
підвищити рівень їх податкового обслуговуD
вання, забезпечити більш повний та якісний
контроль за великими платниками, що позиD
тивно впливає на розширення бази оподатD
кування, наповнення бюджетних коштів.
Питання зменшення бюрократичного апаD
рату є досить актуальними для України. ЗоD
крема, для забезпечення практичної реалізації
реформи податкової системи у складі ДерD
жавної податкової адміністрації України було
створено Департамент розвитку та модерніD
зації податкової служби України, який серед
інших управлінь і відділів має у своєму склаD
ді управління модернізації процесів протидії
щодо «тінізації» економіки та порушень поD
даткового законодавства. Таким чином, для
вдосконалення роботи податкових органів
створено самостійну структуру, що не займаD
ється безпосередньо організацією податкоD
вого супроводження платників податків, але
вирішує питання про способи та засоби його
поліпшення, шляхи забезпечення підвищенD
ня якості роботи податківців тощо.
Переконані, що вдосконаленню діяльносD
ті органів системи ДПС має сприяти також
зменшення кількості відомчих нормативних
документів, що приймаються в межах служD
би, а також забезпечення їх постійної систеD
матизації та «відсіювання» тих норм, що
втратили чинність або ж не відповідають виD
могам часу. Це має позитивно вплинути як
на законотворчу діяльність, так і відомчу.
Діяльність спеціалізованих податкових
інспекцій по роботі з великими платниками
податків є новим напрямом оновлення адміD
ністративної діяльності податкової служби.
Але забезпечення модернізації вказаних елеD
ментів системи ДПС України має здійснюваD
тися виважено, комплексно, з урахуванням
таких положень:
•• вивчення, узагальнення та запровадженD
ня в Україні прогресивного іноземного доD
свіду в питаннях оподаткування та побудови
податкової політики держави, у тому числі
щодо особливостей оподаткування підприD
ємств – великих платників податків, спеD
цифіки їх податкового супроводження, опоD
даткування ВПП, що діють у спеціальних (вільD
них) економічних зонах, тощо. Слід зазначиD
ти, що у структурі ДПА України є спеціальD
ний відділ, одним із завдань якого є вивченD
ня іноземного досвіду в питаннях оподаткуD
вання. Ми вже згадували про обмеженість
права законодавчої ініціативи податкових
органів, у зв’язку з чим ініціювання та запроD
вадження позитивного іноземного досвіду співD
праці податківців і великих платників податD
ків інколи буває проблематичним, перш за все
в питаннях способів зміни податкових стаD
вок, скасування окремих податкових пільг
тощо, адже такі питання часто носять не лиD
ше економічний, а й політичний характер;
•• максимальне використання технічних
засобів обслуговування та контролю. МодерD
нізація діяльності податкових органів по роD
боті з великими платниками податків не може
відбуватися без їх технічного оновлення та
переоснащення, що має передбачати не лише
придбання в достатній кількості якісної офісD
ної техніки, а й запровадження нових проD
грам податкового обслуговування, належне
інформаційне забезпечення, оперативне інD
формування про зміни в законодавстві тощо;
•• впорядкування податкового законодавD
ства. Вдосконалення будьDякої діяльності пеD
редбачає необхідність здійснення аналізу
існуючої законодавчої бази, а також масиву
підзаконних нормативних документів з меD
тою видалення з їх числа тих правил і норм,
що не відповідають вимогам часу, ускладнюD
ють процедуру адміністрування податків тоD
що. Безумовно, основним документом у пиD
таннях оподаткування має стати Податковий
кодекс України, норми якого повинні забезD
печити єдиний підхід до визначення терміD
нології в податковому праві, а також врегулюD
вати розміри податкових ставок для різних
категорій платників, умови і порядок стягненD
ня податкових платежів, розстрочки, відD
строчки їх виконання тощо;
•• належне визначення статусу СДПІ по
роботі з великими платниками податків і норD
мативне закріплення специфіки їх діяльносD
ті. Здійснення вказаних дій дозволить не лиD
ше чітко відмежувати повноваження СДПІ
по роботі з ВПП від повноважень інших ДПІ,
а й визначити їх місце серед інших податкоD
вих органів, особливості взаємодії та взаємоD
зв’язку між ними;
•• чітке відпрацювання процедури оскарD
ження рішень СДПІ по роботі з ВПП і дій її
працівників, що визначала б можливість поD
дання апеляцій виключно до вищестоящого
органу системи ДПС і не передбачала неD
обхідності звернення із скаргою власне до
спеціалізованої інспекції, в межах якої й буD
ло прийнято відповідне рішення. ПерекоD
нані, що це забезпечить прийняття справедD
ливого та неупередженого рішення вищестоD
ящим органом системи ДПС. Сьогодні існує
також і громадська організація, завданням
якої є не лише поширення позитивного доD
свіду сплати податків і тлумачення змісту
податкового законодавства, а й здійснення
захисту платників від неправомірних рішень
і дій податкових органів – це Асоціація платD
ників податків України, членами якої є таD
А Д М І Н І С Т РАТ И В Н Е П РА В Олистопад 2009
кож більшість підприємств, що належать до
числа великих платників податків. Крім тоD
го, ще у 2007 р. розпочав роботу ІнформаD
ційноDдовідковий центр при ДПА України,
мета діяльності якого – надання кваліфікоD
ваних роз’яснень податкового законодавства
платникам податків;
•• чітке формування податкової політики
держави та зменшення акцентів на виключно
фіскальну функцію оподаткування дозволить
зробити відносини «великий платник поD
датків – спеціалізована ДПІ» партнерськими,
побудованими на взаємній довірі та довірі до
держави. Зрозуміла платникам, виважена та
раціонально побудована податкова політика,
розрахована не лише на вимогу сьогодення, а
й на майбутнє, на перспективу, є запорукою її
фактичної добровільної реалізації;
•• застосування заходів морального (наD
городи, подяки) чи матеріального (преміD
ювання, цінні подарунки тощо) заохочення
працівників СДПІ по роботі з ВПП залежно
від їх реального внеску у підвищення якості
податкового супроводження великих платD
ників податків. Широке запровадження таD
ких заохочувальних заходів має сприяти
підвищенню самооцінки працівників СДПІ,
стимулювати їх ініціативність, ділову акD
тивність, породжувати здорову конкуренцію
серед працівників СДПІ, тобто має підвищуD
ватися якість послуг системи інспекцій по
роботі з великими платниками податків;
•• забезпечення належної роботи навчальD
ноDконсультаційних центрів, в яких працівD
ники системи ДПС (у тому числі СДПІ по
роботі з ВПП) могли б періодично проходиD
ти підвищення професійної кваліфікації. БаD
жано також запровадити на базі таких центD
рів надання психологоDреабілітаційних конD
сультацій для відновлення працездатності
працівників СДПІ по роботі з ВПП;
•• гарантування належного рівня соціальноD
го захисту працівників ДПІ по роботі з ВПП,
адже лише особа, яка впевнена у своєму майD
бутньому, може ініціативно та творчо викоD
нувати свою роботу, покращувати відповідні
показники;
•• залучення широкого кола науковців і
практиків до визначення шляхів та напрямів
удосконалення діяльності спеціалізованих
податкових інспекцій по роботі з ВПП.
Наукове обґрунтування модернізації діяльD
ності СДПІ має стати основою її успішної
реалізації, адже саме науково обґрунтовані
розрахунки, теоретично продумані моделі
тощо, оцінені практичними працівниками,
допомагають виявити недоліки та переваги
окремих нововведень у сфері оподаткування,
прогнозувати їх результат для сторін податD
кових правовідносин. Досвід іноземних дерD
жав свідчить, що запровадження нових форм
роботи податкових органів можливо на окреD
мих територіях держави для визначення їх
ефективності, доцільності та дієвості тощо.
Висновки
Модернізація діяльності СДПІ по роботі
з ВПП має відбуватися одночасно з удоскоD
наленням роботи всіх органів системи ДПС
України у процесі реалізації загальної адміD
ністративної реформи. На нашу думку, неD
можливо оптимізувати роботу однієї ланки
ДПІ, залишивши поза увагою інші структурD
ні одиниці податкової служби. Науково обD
ґрунтований, комплексний підхід до питань
модернізації роботи СДПІ та ДПС в цілому
дозволить не лише успішно оптимізувати
адміністративну діяльність СДПІ, а й реаліD
зувати податкову реформу в цілому.
Література
1. Ляшенко Ю. І. Формування бюджетних
коштів України в умовах ринкової трансформації
економіки (теорія і практика). – Ірпінь, 2003. – 200 с.
2. Нагородження достойних // Вісник податкоD
вої служби України. – 2008. – № 49.
3. Біленчук П., Гаркуша В. Модернізація податD
кової служби – загальнодержавна справа // www.
vuzlib.net/posibn_podatk.
The problems of Specialized State Tax Administrations reactivation in work with big tax payers are
raised in the article.The author lays stress to the fact that their modernization must be coordinated with
the improvement of all State Tax Administration system bodies work. That will allow to optimize the
administrative activity of the Specialized State Tax Administrations and realize tax reform in general.
В статье рассматриваются вопросы обновления деятельности специализированных госу�
дарственных налоговых инспекций по работе с крупными налогоплательщиками. Автор указы�
вает, что модернизация их деятельности должна согласовываться с усовершенствованием ра�
боты всей системы ГНС, что позволит оптимизировать административную деятельность
СГНИ и реализовать налоговую реформу в целом.
|