Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар
Мета даної роботи полягала в аналізі впливу зміни конструкції візків вантажних вагонів за рахунок використання пристроїв, що забезпечують радіальну установку колісних пар, на показники динамічної взаємодії коліс і рейок, а також вибір їх раціональних параметрів для удосконалення ходових частин різни...
Збережено в:
| Дата: | 2020 |
|---|---|
| Автори: | , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Інститут технічної механіки НАН України і НКА України
2020
|
| Назва видання: | Технічна механіка |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/174104 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар / В.Ф. Ушкалов, Н.В. Безрукавий // Технічна механіка. — 2020. — № 1. — С. 106-113. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-174104 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-1741042025-02-09T14:11:42Z Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар Исследование динамики грузовых вагонов, оборудованных устройствами для обеспечения радиальной установки колесных пар Study of the dynamics of freight cars with radial-type trucks Ушкалов, В.Ф. Безрукавий, Н.В. Мета даної роботи полягала в аналізі впливу зміни конструкції візків вантажних вагонів за рахунок використання пристроїв, що забезпечують радіальну установку колісних пар, на показники динамічної взаємодії коліс і рейок, а також вибір їх раціональних параметрів для удосконалення ходових частин різних одиниць рухомого складу. Для вирішення поставлених задач використовувалися методи математичного моделювання, теорії коливань, теорії пружності. Цель данной работы заключалась в анализе влияния изменения конструкции тележек грузовых вагонов за счет использования устройств, обеспечивающих радиальную установку колесных пар, на показатели динамического взаимодействия колес и рельсов, а также выбор их рациональных параметров для усовершенствования ходовых частей различных единиц подвижного состава. Для решения поставленных задач использовались методы математического моделирования, теории колебаний, теории упругости. The aim of this work was to analyze the effect of the design features of freight-car trucks associated with the use of devices that align the wheelsets in a radial orientation on the indices of wheel–rail dynamic interaction and to choose their advisable parameters that would allow one to improve the running gear of different vehicles To accomplish these objectives, mathematical simulation, oscillation theory, and elasticity theory methods were used. 2020 Article Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар / В.Ф. Ушкалов, Н.В. Безрукавий // Технічна механіка. — 2020. — № 1. — С. 106-113. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. 1561-9184 DOI: doi.org/10.15407/itm2020.01.106 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/174104 629.7 uk Технічна механіка application/pdf Інститут технічної механіки НАН України і НКА України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| description |
Мета даної роботи полягала в аналізі впливу зміни конструкції візків вантажних вагонів за рахунок використання пристроїв, що забезпечують радіальну установку колісних пар, на показники динамічної взаємодії коліс і рейок, а також вибір їх раціональних параметрів для удосконалення ходових частин різних одиниць рухомого складу. Для вирішення поставлених задач використовувалися методи математичного моделювання, теорії коливань, теорії пружності. |
| format |
Article |
| author |
Ушкалов, В.Ф. Безрукавий, Н.В. |
| spellingShingle |
Ушкалов, В.Ф. Безрукавий, Н.В. Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар Технічна механіка |
| author_facet |
Ушкалов, В.Ф. Безрукавий, Н.В. |
| author_sort |
Ушкалов, В.Ф. |
| title |
Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар |
| title_short |
Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар |
| title_full |
Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар |
| title_fullStr |
Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар |
| title_full_unstemmed |
Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар |
| title_sort |
дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар |
| publisher |
Інститут технічної механіки НАН України і НКА України |
| publishDate |
2020 |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/174104 |
| citation_txt |
Дослідження динаміки вантажних вагонів, обладнаних пристроями для забезпечення радіальної установки колісних пар / В.Ф. Ушкалов, Н.В. Безрукавий // Технічна механіка. — 2020. — № 1. — С. 106-113. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
| series |
Технічна механіка |
| work_keys_str_mv |
AT uškalovvf doslídžennâdinamíkivantažnihvagonívobladnanihpristroâmidlâzabezpečennâradíalʹnoíustanovkikolísnihpar AT bezrukavijnv doslídžennâdinamíkivantažnihvagonívobladnanihpristroâmidlâzabezpečennâradíalʹnoíustanovkikolísnihpar AT uškalovvf issledovaniedinamikigruzovyhvagonovoborudovannyhustrojstvamidlâobespečeniâradialʹnojustanovkikolesnyhpar AT bezrukavijnv issledovaniedinamikigruzovyhvagonovoborudovannyhustrojstvamidlâobespečeniâradialʹnojustanovkikolesnyhpar AT uškalovvf studyofthedynamicsoffreightcarswithradialtypetrucks AT bezrukavijnv studyofthedynamicsoffreightcarswithradialtypetrucks |
| first_indexed |
2025-11-26T16:45:45Z |
| last_indexed |
2025-11-26T16:45:45Z |
| _version_ |
1849872140677939200 |
| fulltext |
106
УДК 629.7 https://doi.org/10.15407/itm2020.01.106
В. Ф. УШКАЛОВ, Н. В. БЕЗРУКАВИЙ
ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІКИ ВАНТАЖНИХ ВАГОНІВ, ОБЛАДНАНИХ
ПРИСТРОЯМИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РАДІАЛЬНОЇ УСТАНОВКИ
КОЛІСНИХ ПАР
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і
Державного космічного агентства України,
ул. Лєшко-Попеля, 15, 49005, Дніпро, Україна; e-mail: victush@gmail.com
Сьогодні для мережі залізниць України актуальним завданням залишається скорочення витрат на
обслуговування та ремонт парку вантажних вагонів і верхньої будови колії. Зростання завантаженості та
швидкості руху поїздів призводить до суттєвого зносу техніки і колії, пов’язаного із зростанням силової
взаємодії коліс і рейок. Одним із способів зменшення сил взаємодії і зносу коліс і рейок під час руху екі-
пажів по криволінійних ділянках колії є застосування пристроїв, що забезпечують радіальну установку
колісних пар.
Мета даної роботи полягала в аналізі впливу зміни конструкції візків вантажних вагонів за рахунок
використання пристроїв, що забезпечують радіальну установку колісних пар, на показники динамічної
взаємодії коліс і рейок, а також вибір їх раціональних параметрів для удосконалення ходових частин різ-
них одиниць рухомого складу.
Для вирішення поставлених задач використовувалися методи математичного моделювання, теорії
коливань, теорії пружності.
Виконано моделювання руху вантажних вагонів з різними варіантами конструкції візків по криволі-
нійних ділянках колії. Аналіз отриманих результатів показав, що застосування пристроїв, які забезпечу-
ють радіальну установку колісних пар, чинить позитивний вплив на процеси взаємодії коліс і рейок. При
цьому динамічні якості вагонів покращуються на (15 – 25) %, а показники взаємодії коліс і рейок на (20 –
45) %. Проведено вибір раціональних параметрів цих пристроїв, які дозволяють як суттєво знизити рівень
динамічної взаємодії пари «колесо–рейка» при русі різних одиниць рухомого складу по криволінійних
ділянках колії, так і забезпечити їх високі динамічні якості на прямих ділянках колії при русі зі швидкос-
тями до 120 км/год.
Ключові слова: вантажний вагон, радіальна установка колісних пар, динаміка вагонів.
Сегодня для сети железных дорог Украины актуальной задачей остается сокращение затрат на об-
служивание и ремонт парка грузовых вагонов и верхнего строения пути. Рост загруженности и скорости
движения поездов приводит к существенному износу техники и пути, связанного с ростом силового взаи-
модействия колес и рельсов. Одним из способов уменьшения сил взаимодействия и износа колес и рель-
сов при движении экипажей по криволинейным участкам пути является применение устройств, обеспечи-
вающих радиальную установку колесных пар.
Цель данной работы заключалась в анализе влияния изменения конструкции тележек грузовых ваго-
нов за счет использования устройств, обеспечивающих радиальную установку колесных пар, на показате-
ли динамического взаимодействия колес и рельсов, а также выбор их рациональных параметров для усо-
вершенствования ходовых частей различных единиц подвижного состава.
Для решения поставленных задач использовались методы математического моделирования, теории
колебаний, теории упругости.
Выполнено моделирование движения грузовых вагонов с различными вариантами конструкции те-
лежек по криволинейным участкам пути. Анализ полученных результатов показал, что применение
устройств, обеспечивающих радиальную установку колесных пар, оказывает положительное влияние на
процессы взаимодействия колес и рельсов. При этом динамические качества вагонов улучшаются на (15 –
25) %, а показатели взаимодействия колес и рельсов на (20 – 45) %. Проведен выбор рациональных пара-
метров этих устройств, которые позволяют как существенно снизить уровень динамического взаимодей-
ствия пары «колесо–рельс» при движении различных единиц подвижного состава по криволинейным
участкам пути, так и обеспечить их высокие динамические качества на прямых участках пути при движе-
нии со скоростями до 120 км/час.
Ключевые слова: грузовой вагон, радиальная установка колесных пар, динамика вагонов.
At present, a topical problem for the Ukrainian railways is a reduction of freight car and track structure
maintenance and repair cost. An increase in train mass and speed significantly increases vehicle and track wear
due to increased wheel–rail interaction forces. A way to reduce wheel–rail wear and interaction forces in curves is
to use devices that align the wheelsets in a radial orientation.
The aim of this work was to analyze the effect of the design features of freight-car trucks associated with the
use of devices that align the wheelsets in a radial orientation on the indices of wheel–rail dynamic interaction and
to choose their advisable parameters that would allow one to improve the running gear of different vehicles.
To accomplish these objectives, mathematical simulation, oscillation theory, and elasticity theory methods
were used.
В. Ф. Ушкалов, Н. В. Безрукавий, 2020
Техн. механіка. – 2020. – № 1.
107
The motion of cars with variously designed trucks in curves was simulated. The analysis of the results
showed that devices that align the wheelsets in a radial orientation have a favorable effect on wheel–rail interac-
tion processes: they improve the car riding qualities and the wheel–rail interaction indices by (15 – 25) % and
(20–45) %, respectively. Advisable parameters of these devices were chosen in such a way as to provide both a far
lower level of wheel–rail dynamic interaction for vehicles of different types in curves and their high riding quali-
ties in tangents at speeds up to 120 km/h.
Keywords: freight car, wheelset radial alignment, car dynamics.
Сьогодні для мережі залізниць України актуальним завданням залиша-
ється скорочення витрат на обслуговування та ремонт парку вантажних ваго-
нів і верхньої будови колії [1]. Зростання завантаженості та швидкості руху
поїздів призводить до суттєвого зносу техніки і колії, пов’язаного із зростан-
ням силової взаємодії коліс і рейок. Як відомо з теоретичних досліджень і
практики експлуатації рухомого складу, найбільша інтенсивність взаємодії
коліс і рейок спостерігається при русі вантажних вагонів по криволінійних
ділянках колії. При цьому виникають значні додаткові сили опору руху,
спричинені дією відцентрових сил і особливостями контакту колісних пар з
рейками при їх вписуванні в криві [2]. Ці сили призводять до зростання інте-
нсивності взаємодії контактної пари «колесо–рейка» і, як наслідок, збільшен-
ня їх зносів та енергетичних витрат на тягу поїздів. Одним із способів поліп-
шення динамічної взаємодії коліс і рейок під час руху вагона по криволіній-
них ділянках колії є використання пристроїв, що забезпечують радіальну
установку колісних пар [3 – 7].
Розглянемо більш детально сутність такої установки колісних пар екіпа-
жу при русі по круговій кривій. Конструкція візка (модель 18-100), яка вико-
ристовується на мережі залізниць України, сприяє довільній установці коліс-
них пар (рис.1, а)). Для цього візка при русі по кривій характерні великі зна-
чення кута набігання колеса ведучої колісної пари на зовнішню рейку α. При
цьому найбільш несприятливі умови для контактної пари «колесо–
рейка» виникають при збільшенні кута α.
Рис. 1
б)
а)
б)
108
При радіальній установці колісних пар (рис. 1, б)) поздовжні осі симетрії
колісних пар спрямовані до центру кривої, за рахунок чого кут набігання
α = 0. Таке розташування колісних пар відповідає їх полегшеному вписуван-
ню в криволінійні ділянки колії, за рахунок чого суттєво знижується інтенси-
вність взаємодії коліс та рейок.
З аналізу геометричних параметрів колії та візка вантажного вагона ві-
домо, що необхідні кути повороту колісних пар для їх радіальної установки в
криволінійних ділянках колії незначні (близько 0,22° для кривої радіусом
300 м). При цьому зміщення колісної пари щодо її поздовжньої осі симетрії
буде менше 9 мм, що менше номінальних зазорів між поверхнями корпусів
букс і бічної рами. З цього випливає, що існуюча конструкція візка допускає
принципову можливість радіальної установки колісних пар.
Співробітниками Інституту технічної механіки Національної академії на-
ук України і Державного космічного агентства України (ІТМ НАНУ і ДКАУ)
було запропоновано варіант удосконалення існуючої конструкції візка за ра-
хунок додаткових важільних механізмів. Розроблений пристрій складається з
двох пар систем важелів, які з'єднують між собою буксові вузли сусідніх ко-
лісних пар. У точках з'єднання важільних систем передбачено пружні елеме-
нти. При русі по прямій ділянці колії пристрій забезпечує з кожного боку віз-
ка однакову відстань між буксовими вузлами (рівну базі візка). При впису-
ванні вагона в криволінійну ділянку колії виникають додаткові сили, які ді-
ють на пружні елементи важільних механізмів з боку зовнішньої рейки. Вна-
слідок цього збільшується відстань між зовнішніми буксами візка, а колісні
пари приймають установку, близьку до радіальної.
Для аналізу впливу застосування пристроїв, що забезпечують радіальну
установку колісних пар, на показники динамічної взаємодії коліс і рейок ви-
конано моделювання руху по криволінійних ділянках колії вантажних ваго-
нів з двома варіантами конструкції візків. У першому варіанті вагони облад-
нано комплексно модернізованими візками моделі 18-100 [8], для яких харак-
терна довільна установка колісних пар. У другому варіанті – окрім елементів
комплексної модернізації візки мали пристрої, що забезпечують радіальну
установку колісних пар. Досліджувався рух вагонів в навантаженому та по-
рожньому стані зі швидкостями від 40 км/год до 80 км/год в кривих радіусом
300 м, 450 м і 600 м. Колія розглядалася з рейками зі стандартним профілем
головок (Р65), а колеса – зі зносостійким профілем ІТМ-73. При розрахунках
розглядалися такі показники динаміки вагона [9, 10]: рамна сила в долях
осьового навантаження (Нр/Ро); горизонтальне прискорення п'ятників кузова
в долях прискорення вільного падіння (ÿП); коефіцієнт запасу стійкості проти
сходу коліс з рейок Куст. Також оцінювалися фактори зносу і сил взаємодії
контактної пари «колесо–рейка» при русі вагона по криволінійних ділянках
колії: питома робота сил крипа (Swear); сумарна поперечна сила (Y); кут набі-
гання колеса на рейку (α).
Аналізувалися залежності вказаних показників від швидкостей руху в
навантаженому і порожньому станах вагонів по кривих ділянках колії різного
радіусу. Для стислості викладення в статті далі наведено графіки отриманих
залежностей лише для випадку руху екіпажів по кривій радіусом 300 м
(рис. 2, 3). При цьому показники динаміки показано для вагона в порожньому
стані (рис. 2), а фактори зносу – для вагона в навантаженому стані (рис. 3),
оскільки саме в цих випадках дані показники набувають найгірших значень.
109
Як бачимо з аналізу показників динаміки вагонів (рис. 2), при викорис-
танні візків з пристроями для радіальної установки колісних пар (суцільна
лінія) спостерігається істотне зниження рамних сил і прискорень п'ятника в
горизонтальній площині, а також зростання показника безпеки руху в порів-
нянні з випадком застосування візків, що не мають цих пристроїв. Поліпшен-
ня показників динаміки вагона пояснюється тим, що при радіальній установ-
ці колісних пар оптимізуються умови контакту колеса і рейки, забезпечується
більш плавне вписування екіпажу в криву. Аналіз залежностей на рис. 3 за-
свідчує, що при радіальній установці колісних пар, як і передбачалося, відбу-
вається значне зниження факторів зносу і сил взаємодії контактної пари «ко-
лесо–рейка». Слід зазначити, що зі зменшенням радіуса кривої зростає пози-
тивний ефект від застосування даних пристроїв. Це обумовлено тим, що іс-
нуюча конструкція візка сприяє збільшенню кута набігання колеса на рейку в
кривих малого радіусу.
За результатами розрахунків встановлено, що значення показників дина-
міки вагонів покращуються на (15 – 25) %, а взаємодії коліс і рейок на (20 –
45) % в залежності від швидкості руху та радіусу кривої.
Далі з метою можливого широкого застосування пристроїв, що забезпе-
чують радіальну установку колісних пар, на мережі залізниць України вико-
нано вибір раціональних параметрів цих пристроїв для різних одиниць рухо-
мого складу.
0
0,1
0,2
0,3
0,4
0,5
30 50 70 90
V , км/год
gyП ,
б)
0
0,1
0,2
0,3
0,4
30 50 70 90
V , км/год
Нр/Ро
а)
1
2
3
4
5
30 50 70 90
V , км/год
Ку ст
в)
Рис. 2
110
Проведено розрахунки щодо визначення раціональних значень жорстко-
сті пружних елементів пристрою для різного типу одиниць рухомого складу
(напіввагон, цистерна, хопер, платформа).
За результатами моделювання руху вагонів по криволінійних ділянках
колії встановлено, що для забезпечення радіальної установки колісних пар
жорсткість пружних елементів повинна бути менше за 400 кН/м. При біль-
ших значеннях даного параметра не будуть досягнуті необхідні зміщення для
радіальної установки колісних пар, а зменшення жорсткості істотного не
впливає на динамічні показники вагона при його вписуванні в криволінійну
ділянку колії. Тому далі вибір раціональних значень жорсткості проводився
за результатами моделювання руху вагонів по прямих ділянках колії зі швид-
костями від 40 до 120 км/год. Жорсткість пружних елементів пристроїв змі-
нювалась в діапазоні (100 – 400) кН/м.
На рис. 4 – 7 представлено залежності максимальних значень показників
динаміки від швидкостей руху піввагону (рис. 4), платформи (рис. 5), хопера
(рис. 6), цистерни (рис. 7) у порожньому стані при різних жорсткостях пруж-
них елементів пристроїв радіальної установки колісних пар (лінії з марке-
рами у вигляді круга відповідають жорсткості 100 кН/м, квадрату – 200 кН/м,
ромбу – 300 кН/м, трикутника – 400 кН/м).
Аналіз отриманих залежностей показав, що для розглянутих типів ваго-
нів зі збільшенням жорсткості пружних елементів спостерігається зниження
горизонтальних прискорень п'ятників кузова, але при цьому збільшуються
значення рамних сил. Коефіцієнт запасу стійкості проти сходу коліс з рейок
для всіх значень жорсткості пружних елементів вище нормативного, що свід-
чить про забезпечення безпеки руху вагонів.
Таким чином, при жорсткості пружних елементів 200 кН/м буде забезпе-
чуватися як радіальна установка колісних пар різних типів вагонів при їх русі
0
10
20
30
40
50
60
70
30 50 70 90
V , км/год
б)
Y, кH
в)
100
120
140
160
180
200
220
240
30 50 70 90
V , км/год
Swear, Дж/м
а)
0,0020
0,0040
0,0060
0,0080
0,0100
0,0120
30 50 70 90V , км/год
α, рад
в)
Рис. 3
111
в криволінійних ділянках колії, так і їх високі динамічні якості при русі по
прямих ділянках колії зі швидкостями до 120 км/год.
0,05
0,15
0,25
0,35
0,45
30 50 70 90 110 130
V , км/ч
gyП ,
б)
0,05
0,15
0,25
0,35
30 50 70 90 110 130
V , км/год
Н р /Р о
а)
1
2
3
4
30 50 70 90 110 130
V , км/год
К уст
в)
Рис. 4
0,05
0,15
0,25
0,35
0,45
0,55
30 50 70 90 110 130
V , км/ч
gyП ,
б)
0,05
0,15
0,25
0,35
0,45
30 50 70 90 110 130
V , км/ч
Н р /Р о
а)
1
2
3
4
30 50 70 90 110 130
V , км/год
К уст
в)
Рис. 5
112
0,05
0,15
0,25
0,35
0,45
30 50 70 90 110 130
V , км/год
gyП ,
б)
0,05
0,15
0,25
0,35
30 50 70 90 110 130
V , км/ч
Н р /Р о
а)
1
2
3
4
5
30 50 70 90 110 130 V , км/год
К уст
в)
Рис. 6
0,05
0,15
0,25
0,35
0,45
0,55
30 50 70 90 110 130
V , км/год
gyП ,
б)
0,05
0,15
0,25
0,35
0,45
30 50 70 90 110 130
V , км/год
Н р /Р о
а)
1
2
3
4
30 50 70 90 110 130
V , км/год
К уст
в)
Рис. 7
113
Висновок:
В роботі виконано оцінку ефективності застосування пристроїв, що за-
безпечують радіальну установку колісних пар, для зменшення динамічної
взаємодії коліс і рейок на криволінійних ділянках колії.
Проведено вибір раціональних параметрів цих пристроїв, які дозволяють
як суттєво знизити рівень динамічної взаємодії пари «колесо–рейка» при русі
різних одиниць рухомого складу на криволінійних ділянках колії, так і забез-
печити їх високі динамічні якості на прямих ділянках колії при русі зі швид-
костями до 120 км/год.
1. Кравченко О. О. Перспективы инновационного развития железнодорожного транспорта Украины: фи-
нансовые аспекты. Экономика промышленности. 2017. № 2(78). С. 22–36.
https://doi.org/10.15407/econindustry2017.02.022
2. Iwnicki S. D. Handbook of Railway Vehicle Dynamics. London, CRC Press Publ. 2006. 527 p.
https://doi.org/10.1201/9781420004892
3. Scheffel H. Self-steering wheelsets will reduce wear and permit higher speeds, Railway Gazette International,
December 1976. P. 453–456.
4. Цыганская Л. В., Коршунов В. С. Разработка трехосной тележки с радиальной установкой колесных пар
с осевой нагрузкой 25 тс. Известия Петербургского университета путей сообщения. 2017. № 4. С. 689–
696.
5. Pyrgidis C. N. Railway Transportation Systems. Design, Construction and Operation. London, CRC Press
Publ. 2016. 511 p. https://doi.org/10.1201/b19472
6. Kamoshita S., Umehara Y., Yamanaga Y., Suzuki M., Hondo T. Total Performance Evaluation of the Assist
Steering System for Bolsterless Bogie. Quarterly Report of RTRI. 2018. Volume 59, Issue 4. P. 243–248.
https://doi.org/10.2219/rtriqr.59.4_243
7. Moo H. H., Hoon A. D., Hyuk P. J. Wheelset Steering Angle of Railway Vehicle according to Primary Suspen-
sion Property. Journal of the Korean Society for Precision Engineering. 2015. Volume 32, Issue 7. P. 597–602.
https://doi.org/10.7736/KSPE.2015.32.7.597
8. Ушкалов В. Ф., Лашко А. Д., Мокрий Т. Ф. Модернизация тележек грузовых вагонов как вариант обнов-
ления ходовых частей грузового подвижного состава. Вестник научно-исследовательского института
железнодорожного транспорта. 2013. № 5. С. 8–15.
9. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных).
Москва: ГосНИИВ-ВНИИЖТ, 1996. 319 с.
10. ДСТУ ГОСТ 33211:2017. Вагони вантажнi. Вимоги до мiцностi та динамiчних якостей (ГОСТ 33211-
2014, IDТ). Введ. 2017-07-01. Київ: УкрНДНЦ, 2017. 58 с.
Отримано 10.07.2019,
в остаточному варіанті 21.11.2019
|