Біблійний дискурс у прозі Ю. Іздрика (на матеріалі романів "Подвійний Леон" та "АМ ТМ")
Біблійний дискурс у романах Ю. Іздрика виформовується у просторі постмодерної гри та іронії. Християнська парадигма набуває іронічно-пародійного або комічно-трагедійного відтінку. Цитати християнських філософів, парафрази біблійних проповідей, притч, повчань, молив завжди вживаються автором у не...
Saved in:
| Date: | 2017 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
| Series: | Філологічний дискурс |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/178655 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Біблійний дискурс у прозі Ю. Іздрика (на матеріалі романів "Подвійний Леон" та "АМ ТМ") / С. Підопригора // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 6. — С. 79-87. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Summary: | Біблійний дискурс у романах Ю. Іздрика виформовується у
просторі постмодерної гри та іронії. Християнська парадигма
набуває іронічно-пародійного або комічно-трагедійного відтінку.
Цитати християнських філософів, парафрази біблійних проповідей,
притч, повчань, молив завжди вживаються автором у незвичайному
контексті, який дозволяє вести мову про символічність їх вживання.
Сакральність подається в творах у зв’язку із масовою культурою, що
перетворює її на профанний продукт споживання. Анекдоти, в яких фігурують Бог, Ісус, святий Петро, супроводжують стан
шизофренічної розщепленості особистості персонажа. Бог у сучасному світі замінюється технологізованою копією – системою
відеоспостереження, – що здатна фіксувати та транслювати потворне та бридке. Однак і в такій ситуації персонажі
здобуваються шанс на очищення через вогонь та воду, що набувають есхатологічної семантики. |
|---|