Світло й тіні музейно-археологічного життя Львова першої половини ХХ ст. (на прикладі музею Дідушицьких)

Розглянуто стан археологічного відділу Музею Дідушицьких у першій половині ХХ ст. Проаналізовано польові дослідження археолога Кароля Гадачека та геолога Мар’яна Ломницького, які наповнювали фонди та
 експозицію музею новими матеріалами. Після закінчення Першої світової війни гостра економіч...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Сіверщина в історії України
Datum:2018
ISSN:2218-4805
1. Verfasser: Булик, Н.М.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainisch
Veröffentlicht: Центр пам’яткознавства НАН України і УТОПІК 2018
Schlagworte:
Online Zugang:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/180732
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Zitieren:Світло й тіні музейно-археологічного життя Львова першої половини ХХ ст. (на прикладі музею Дідушицьких) / Н.М. Булик // Сіверщина в історії України: Зб. наук. пр. — К.: Глухів, 2018. — Вип. 11. — С. 380-387. — Бібліогр.: 25 назв. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Beschreibung
Zusammenfassung:Розглянуто стан археологічного відділу Музею Дідушицьких у першій половині ХХ ст. Проаналізовано польові дослідження археолога Кароля Гадачека та геолога Мар’яна Ломницького, які наповнювали фонди та
 експозицію музею новими матеріалами. Після закінчення Першої світової війни гостра економічна криза торкнулася музею. Повною мірою вона зачепила і
 археологічний відділ. Як наслідок – у музеї спостерігалася нестача працівників, які б могли забезпечити
 не лише наукове опрацювання, а й належне зберігання експонатів. Найціннішою частиною археологічної
 колекції були Михалківські скарби. У 1930-х роках їх
 стан викликав серйозне занепокоєння з боку влади і інтелігенції міста, що вилилося у кілька судових справ.
 Напередодні Другої світової війни археологічні колекції Музею Дідушицьких передано до Музею праісторії
 Червенської землі, якому так і не судилося запрацювати. Звідти всі археологічні колекції у 1940 р. передано до Львівського історичного музею, де вони з відповідними шифрами знаходяться донині. Рассмотрено положение археологического отдела
 Музея Дидушицких в первой половине ХХ в. Проанализированы полевые исследования археолога Кароля Гадачек и геолога Марьяна Ломницкого, наполнявшие фонды и экспозицию музея новыми материалами. После
 окончания Первой мировой войны острый экономический кризис коснулся музея. Он в полной мере задел и
 археологический отдел. В результате в музее наблюдалась нехватка сотрудников, которые могли бы обеспечить не только научную обработку, но и надлежащее хранение экспонатов. Ценной частью археологической
 коллекции был Михалковский клад. В 1930-х гг. его состояние вызывало у властей и интеллигенции города
 серьезное беспокойство, вылившееся в несколько судебных процессов. Накануне Второй мировой войны археологические коллекции Музея Дидушицких переданы в Музей доистории Червенской земли, однако ему так и
 не суждено было заработать. Оттуда все археологические материалы в 1940 г. переданы Львовскому историческому музею, где они с соответствующими шифрами хранятся по сей день. State of the archaeological department of Didushytski
 Museum in the first half of XX century is considered at
 the article. Field research conducted by archaeologist
 Karol Hadachek and geologist Marian Lomnitskyi, who
 complemented collections and exposition of the museum
 by new materials, are analyzed. After the end of the World
 War I the museum was affected by economic crisis. It also
 affected fully the archaeological department. As a result,
 the museum suffered from shortage of workers, who could
 provide not only scientific studying of exhibits, but also
 proper storage of them. Among the most valuable parts of
 archaeological collection of the museum was Mykhalkivskyi
 hoard. In 1930-s, its conditions caused serious concern from
 the authorities and intellectuals of Lviv, which resulted in
 several trials. Right before the World War II, archaeological
 collections of the Didushytski Museum were transferred to
 the Museum of prehistory of Chervensky Land that, however,
 never opened. From there, in 1940, archaeological collections
 were transferred to the Lviv Historical Museum, where, with
 corresponding cipher, they are preserved till now.
ISSN:2218-4805