Вихованці-європейці Чернігівської духовної семінарії
Мета статті полягає у висвітлені ролі Чернігівської духовної семінарії в здобутті духовної освіти вихідцями з європейських країн упродовж ХІХ – початку ХХ ст. Методи дослідження добиралися відповідно до мети та базувалися на принципах об’єктивності й історизму. Проблемно-хронологічний метод був вик...
Збережено в:
| Дата: | 2021 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2021
|
| Назва видання: | Сiверянський літопис |
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/182677 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Вихованці-європейці Чернігівської духовної семінарії / Н. Ципляк // Сіверянський літопис. — 2021. — № 5. — С. 209-213. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Резюме: | Мета статті полягає у висвітлені ролі Чернігівської духовної семінарії в здобутті духовної
освіти вихідцями з європейських країн упродовж ХІХ – початку ХХ ст. Методи дослідження добиралися відповідно до мети та базувалися на принципах об’єктивності й історизму. Проблемно-хронологічний метод був використаний під час структурування матеріалу. Аналітичний метод дозволив дослідити роль Чернігівської духовної семінарії в загальноісторичному контексті. Порівняльно-історичний метод дозволив встановити специфіку Чернігівської духовної семінарії для зіставлення
з іншими навчальними закладами й загальними тенденціями розвитку духовної освіти. Наукова новизна полягає в тому, що вперше досліджено питання навчання в стінах Чернігівської духовної семінарії іноземних студентів. Залучено та опрацьовано нові архівні документи за обраною темою. Висновки. Прагнення здобувати освіту на теренах України серед молоді балканських земель у
ХІХ – на початку ХХ ст. було досить поширеним явищем. Вищу релігійну освіту православні серби,
чорногорці, македонці, болгари, румуни зазвичай здобували у Київській духовній академії. Але вступити до Академії можна було лише після закінчення семінарії. Чернігівська духовна семінарія репрезентувала один із провідних духовних навчальних закладів того часу та була важливою ланкою в
системі середньої та вищої освіти. Відповідно до вимог часу відбувалися зміни. У другій половині
ХІХ ст. особливу увагу було звернено на вивчення загальноосвітніх дисциплін, необхідних для свідомого засвоєння богословських наук, а також вступу до вищих світських навчальних закладів. Про
достатньо високий рівень викладання в семінарії також свідчить той факт, що вихованці ЧДС
продовжували своє навчання в університетах, медико-хірургічних і духовних академіях. Зі стін Чернігівської семінарії вийшло чимало педагогів, поетів, композиторів, істориків та лікарів. Чернігівська духовна семінарія відігравала також важливу роль у підготовці висококваліфікованих кадрів для інших країн. У стінах семінарії навчалися вихідці з Болгарії, Сербії, Чорногорії, Сирії. |
|---|