Життя як школа, а ти в ній вічний учень

У статті розкрито особливості формування, досягнення і втрати наукової школи Богдана Андрушківа: «Регіональні і міжрегіональні аспекти підтримки соціально-економічної реформи, інноваційні контексти розвитку підприємництва на сучасному етапі» за 20-ти річний період. Інформаційний матеріал підготовлен...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2022
1. Verfasser: Андрушків, Б.М.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Інститут економіки промисловості НАН України 2022
Schriftenreihe:Вісник економічної науки України
Schlagworte:
Online Zugang:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/193069
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Zitieren:Життя як школа, а ти в ній вічний учень / Б.М. Андрушків // Вісник економічної науки України. — 2022. — № 2 (43). — С. 188-192. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-193069
record_format dspace
spelling nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-1930692025-02-09T10:29:04Z Життя як школа, а ти в ній вічний учень Life is like a school, and you are an eternal student in it Андрушків, Б.М. Наукові школи У статті розкрито особливості формування, досягнення і втрати наукової школи Богдана Андрушківа: «Регіональні і міжрегіональні аспекти підтримки соціально-економічної реформи, інноваційні контексти розвитку підприємництва на сучасному етапі» за 20-ти річний період. Інформаційний матеріал підготовлено на досвіді управління економічною кафедрою у Тернопільському національному технічному університеті ім. Івана Пулюя. Дослідження розкриває витоки виникнення наукових шкіл ТНТУ, їх поетапний розвиток у контексті становлення економічної кафедри в умовах технічного закладу вищої освіти. Висвітлено досвід формування в умовах «безгрошів¢я» дослідницьких лабораторій, матеріально-технічної та навчально-методичної баз кафедри. Складнощі підготовки не лише студентів – бакалаврів, спеціалістів і магістрів, які передбачають присвятити себе у майбутньому підприємництву, розвитку сфери послуг та інноваційній діяльності, а і наукових кадрів вищої кваліфікації. Розглянуто організацію науково-дослідницької роботи, видавничої діяльності та виховання майбутнього покоління держави, дано пропозиції і рекомендації з їх розвитку у повоєнних умовах. У статті повідомляється, що у перспективі автором готується видання з теми функціонування наукових шкіл під. Книга буде присвячена 150- річчю НТШ, 20-річчю кафедри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг ТНТУ імені Івана Пулюя та 60-річчю університету. The article reveals the peculiarities of the formation, achievements and loss of the scientific school of Bohdan Andrushkiv: "Regional and interregional aspects of supporting socio-economic reform, innovative contexts of entrepreneurship development at the current stage" over a 20-year period. The informational material was prepared based on the experience of managing the Department of Economics at the Ternopil National Technical University named after Ivan Puliui. The study reveals the origins of the scientific schools of TNTU, their gradual development in the context of the formation of the economic department in the conditions of a technical institution of higher education. The experience of forming research laboratories, material-technical and educational-methodical bases of the department in the conditions of "free money" is highlighted. The difficulties of training not only students - bachelors, specialists and masters, who intend to devote themselves in the future to entrepreneurship, development of the service sector and innovative activities, but also highly qualified scientific personnel. The organization of scientific and research work, publishing activities and education of the future generation of the state is considered, proposals and recommendations for their development in post-war conditions are given. The article informs that in the future the author is preparing a publication on the topic of the functioning of scientific schools under The book will be dedicated to the 150th anniversary of the National Technical University, the 20th anniversary of the department of innovative activity management and the sphere of services of the Ivan Puliui State Technical University, and the 60th anniversary of the university. 2022 Article Життя як школа, а ти в ній вічний учень / Б.М. Андрушків // Вісник економічної науки України. — 2022. — № 2 (43). — С. 188-192. — укр. 1729-7206 DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2022.2(43).188-192 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/193069 37:001.8+338.245 uk Вісник економічної науки України application/pdf Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Наукові школи
Наукові школи
spellingShingle Наукові школи
Наукові школи
Андрушків, Б.М.
Життя як школа, а ти в ній вічний учень
Вісник економічної науки України
description У статті розкрито особливості формування, досягнення і втрати наукової школи Богдана Андрушківа: «Регіональні і міжрегіональні аспекти підтримки соціально-економічної реформи, інноваційні контексти розвитку підприємництва на сучасному етапі» за 20-ти річний період. Інформаційний матеріал підготовлено на досвіді управління економічною кафедрою у Тернопільському національному технічному університеті ім. Івана Пулюя. Дослідження розкриває витоки виникнення наукових шкіл ТНТУ, їх поетапний розвиток у контексті становлення економічної кафедри в умовах технічного закладу вищої освіти. Висвітлено досвід формування в умовах «безгрошів¢я» дослідницьких лабораторій, матеріально-технічної та навчально-методичної баз кафедри. Складнощі підготовки не лише студентів – бакалаврів, спеціалістів і магістрів, які передбачають присвятити себе у майбутньому підприємництву, розвитку сфери послуг та інноваційній діяльності, а і наукових кадрів вищої кваліфікації. Розглянуто організацію науково-дослідницької роботи, видавничої діяльності та виховання майбутнього покоління держави, дано пропозиції і рекомендації з їх розвитку у повоєнних умовах. У статті повідомляється, що у перспективі автором готується видання з теми функціонування наукових шкіл під. Книга буде присвячена 150- річчю НТШ, 20-річчю кафедри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг ТНТУ імені Івана Пулюя та 60-річчю університету.
format Article
author Андрушків, Б.М.
author_facet Андрушків, Б.М.
author_sort Андрушків, Б.М.
title Життя як школа, а ти в ній вічний учень
title_short Життя як школа, а ти в ній вічний учень
title_full Життя як школа, а ти в ній вічний учень
title_fullStr Життя як школа, а ти в ній вічний учень
title_full_unstemmed Життя як школа, а ти в ній вічний учень
title_sort життя як школа, а ти в ній вічний учень
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2022
topic_facet Наукові школи
url https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/193069
citation_txt Життя як школа, а ти в ній вічний учень / Б.М. Андрушків // Вісник економічної науки України. — 2022. — № 2 (43). — С. 188-192. — укр.
series Вісник економічної науки України
work_keys_str_mv AT andruškívbm žittââkškolaativníjvíčnijučenʹ
AT andruškívbm lifeislikeaschoolandyouareaneternalstudentinit
first_indexed 2025-11-25T20:38:04Z
last_indexed 2025-11-25T20:38:04Z
_version_ 1849796156753707008
fulltext ФОКІН В. П. 188 ВІСНИК ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ УКРАЇНИ НАУКОВІ ШКОЛИ УДК 37:001.8+338.245 DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2022.2(43).188-192 Богдан Миколайович Андрушків керівник наукової школи1 д-р екон. наук, проф. ORCID 0000-0003-4897-5539 e-mail: andrushkiv.bohdan@gmail.com, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя ЖИТТЯ ЯК ШКОЛА, А ТИ В НІЙ ВІЧНИЙ УЧЕНЬ Дехто вважає, що керівник повинен все знати, все вміти і все робити …сам. Підлеглі ж нібито мають покірно йти за своїм керівником. Маємо знати, що керівник щось вартує тільки тоді, коли вміє виявити таланти своїх підлеглих і залучити їх до реалізації спільної мети. В цьому криється таємниця наших не значних, але дуже потрібних нашій науці, економіці та освіті досягнень (Богдан Анрушків) Колись написав книжечку: «Хліб для розуму», у ній був розділ: «Життя як школа, а ти в ній вічний учень». Справді, життя щось вартує, якщо ти виховав 1 Про досвід роботи наукових шкіл Довідково: В Тернопільському національному університеті ім. І. Пулюя після обговорення на науково-технічній раді та ученій раді університету, перереєстровано кваліфікаційну карту наукової школи: «Регіональні міжрегіональні аспекти підтримки соціально-економічної реформи, інноваційні контексти розвитку підприємництва». науковий напрям : Суспільні науки; галузі знань: 05 соціальні та поведінкові науки; 07 управління та адміністрування; 24 сфера обслуговування; наукова спеціальність: 08.00.04 Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності); освітня спеціальність: 073 Менеджмент, 051 Економіка, 241 Готельно-ресторанна справа, 242 Туризм; Наукову школу заснував у 2007 році заслужений діяч науки і техніки України, Віце-президент Академії економічних наук України (АЕНУ), академік АЕНУ, д.е.н., професор Богдан Миколайович Андрушків у Тернопільському національному техніч- ному університеті імені Івана Пулюя. Андрушків Богдан Миколайович: доктор економічних наук (1991), професор (1993), заслужений діяч науки і техніки Укра- їни (1993), Президент Академії соціального управління, член президії Національної Академії вищої освіти України (2012), академік Академії економічних наук України (1993) та ін. наукових громадських формувань, Член Національних спілок письменників та журналістів України (1996) дійсний член наукового товарства ім. Т. Г. Шевченка (2007), громадський діяч (URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Андрушків_Богдан_Миколайович). Богдан Андрушків — відомий на Тернопіллі й в Україні вчений і громадський діяч. Працюючи в ТНТУ, на кафедрі управління інноваційною діяльністю та сферою послуг створив музей засобів управління та економічно-управлінської літера- тури тоталітарного періоду, спецраду із захисту кандидатських та докторських дисертацій, перше в цей час у Західній Україні наукове фахове електронне видання «Соціально-економічні проблеми і держава». Член редколегії низки наукових, художніх і науково-популярних збірників та журналів, входить до редакційних колегій видань ТНТУ «Соціально-економічні проблеми і держава» та «Галицький економічний вісник». У публіцистичному нарисі Богдан Андрушків ділиться досвідом організації роботи своєї наукової школи у ВУЗі. гідних послідовників. Справа в тому, що можна вихо- вати і не відчути цього. Інша річ коли це замітили інші люди, звернули на це увагу, тоді просипається почуття АНДРУШКІВ Б. М. 2022/№2 189 гордості за результати своєї роботи. Такі приклади підвищують її ефективність. Так сталося із моєю на- уковою школою, яка має прозаїчну назву: «Регіона- льні і міжрегіональні аспекти підтримки соціально- економічної реформи, інноваційні контексти розвитку підприємництва на сучасному етапі». Звичайно, що на даний час, підчас війни, варто було б удосконалити її назву, але це мабуть вже зроблять мої послідовники відповідно до нових Європейських покликань, девізів, вимог часу ін. Як же сталося що на школу звернули увагу? Працювали б і працювали б як би не бюрокра- тична вимога пройти чергову перереєстрацію. Власне підготовка звіту зобов’язала провести систематизацію результатів діяльності і подивитись на них ніби збоку. Виявляється у наших «засіках» немало творчих іні- ціатив, впроваджень, ми живемо і нашу працю бачать люди. Власне ці та інші обставини обумовили напи- сання цієї інформації, яка побудована на матеріалах звіту наукової школи. Для початку хотілось би буквально декілька слів власне про нашу школу яка, скажемо вже більше п'ят- надцяти років (офіційне визнання відбулося 2007 р.), на даний час школу перереєстровано на засіданнях на- уково-технічної та ученої ради ТНТУ) успішно функ- ціонує при кафедрі управління інноваційною діяльні- стю та сферою послуг на факультеті економіки та менеджменту нашого університету. Хочу повідомити що наша школа почала існувати задовго до твердого становлення ТНТУ ім. Івана Пу- люя як самостійного вищого навчального закладу і розвивалася разом з нашою державою, разом з націо- нальною освітою. Я тоді працював першим заступни- ком голови тернопільської обласної державної адмі- ністрації. Суміщаючи роботу з викладанням (25% на- вантаження) у тогочасному фінансово-економічному інституті, який згодом трансформувався в Тернопіль- ську Академію народного господарства (ТАНГ). Хочу сказати що наша українська наука тоді переходила на національні рейки, тривав період пошуку не було ме- тодичок, навчальних посібників, підручників. В прак- тику вищої школи впроваджувався Болонський про- цес – процес структурного реформування національ- них систем вищої освіти країн Європи, зміни освітніх програм і потрібних інституційних перетворень у ви- щих навчальних закладах Європи. Пригадую я тоді виступав на Європейських сту- діях (у Тернополі) на Всеукраїнській науково-практи- чній конференції, яку проводив Ректор ТНТУ проф. О. А. Устенко зі зверненням, не губити надбань укра- їнської освіти. При всіх негативах наші викладачі і сту- денти справді були на порядок вище Європейських. Західний світ визнавав усі радянські дипломи У виступі я привів приклад коли підчас дискусії зі своїми колегами на курсах підвищення кваліфікації (м. Целле), я запитав професора з Німеччини скільки спеціалістів працює у їхньому Міністерстві економіки. Він трохи помовчавши, сказав, що у них такого Міні- стерства не існує. Я тоді взяв їхній взірець звітності Міністерства статистики і показав підпис на документі Міністра економіки. Він був щиро здивований? Справа в тому, що у нас проводився у життя курс на скорочення і невідомо ким, поширювалася думка що нібито у Європі усім править ринок і міністерств економічного спрямування там …немає. Між тим, не знаю чому так думали і німецькі учені, хоч можливо не усі. Приходилось багато дискутувати, сперечатись, по цій темі і вдома, при тому з маститими ученими, управлінцями, які були збиті з пантелику, схвалювали скорочення управлінського апарату, тоді як його по- трібно було ефективно використовувати, одне слово заставити по новому працювати на Державу. В нині ліквідованих районних управліннях еко- номіки тоді працювали по три спеціалісти, обговорю- вали питання про їх скорочення. Дуже ярим прихиль- ником цього процесу був нині покійний заступник го- лови облдержадміністрації з гуманітарних питань д.е.н. проф. Степан Трубич. Він стверджував що у Єв- ропі немає економістів в державних органах управ- ління. Я тоді привів приклад що у невеличкому містечку Целле з чисельністю 7 тис. чол. там в еконо- мічних органах працювало 17 чол. Чим вони займа- лися? Вони вивчали попит на ринку розробляли меха- нізми зацікавленості у виробництві тієї чи іншої про- дукції, а не просто отримували директиви і переда- вали іх на низи до виконання. Одне слово, ринок це не базар, а живий економічний організм, яким потрі- бно вміло користуватися, а не спостерігати як він хи- бує в посттоталітарних умовах. Вперше тоді впроваджувалася і використовува- лася Європейська термінологія. У вжиток пішли слова менеджмент, маркетинг, інноватика. логістика і т.д., і т.п. Тоді вийшов у світ мій підручник з управління виробництвом. Ця подія мала позитивну реакцію в на- вчально-педагогічних колах. До мене звернулися з МОНУ щоб підготовити підручник з менеджменту. Мені ж хотілося впроваджувати у практику виробни- чого спілкування українську термінологію. Тому я за- пропонував підготовити більш досконалу книгу з теми управління. МОН наполягав на своєму: «Менедж- мент». Я хотів відмовитися від замовлення. Підчас дискусії до мене приєднався мій давній знайомий О. Є. Кузьмін, директор економічного інституту Львівської політехніки. Він переконав мене не відмо- влятись від звернення, прийняти термін: «Менедж- мент» і писати книгу. Таким чином підготовлена з ним перша книга в 1995 році побачила світ. Вона переви- давалася двічі, друге видання було в 1997, здається 30-ть тис примірників. Ми гордимося, що книга пре- тендувала на Державну премію. Потім, уже в ТНТУ було сформовано школу як таку. Хотілося активного розвитку, хотілося результа- тів, а їх не було. Через недостатню кадрову компо- ненту не вдавалося здійснювати на місці захист своїх наукових досягнень. Журнал «Галицький вісник» був тоді перевантаженим інформацією. Редактор журналу Гуцалюк З. В. особисто здійснював відбір матеріалів. Нам вкрай потрібно було мати своє видавництво свої публікації.... Визначили першочергові завдання і при- ступили до їх реалізації. Звичайно розповідати детально як створювали спец. Раду з захисту дисертацій, як заснували фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава», як організовували науково-практичні конференції, Музей Засобів управління та літератури тоталітарного періоду. Як отримували авторські свідоцтва. На це по- трібно багато паперу, багато годин. Необхідно сказати була підтримка керівництва університету, що правда ніяк не фінансова. Як в анекдоті: отримував пенсіонер хорошу пенсію, тільки маленьку. На початку засну- вання кафедри тричі у нас було державне замовлення на наукові розробки, які дали нам можливість захисти- АНДРУШКІВ Б. М. 190 ВІСНИК ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ УКРАЇНИ ти декілька тем і отримати в кінцевому результаті сер- йозне докторське підкріплення. Потім після кіль- кох перезатверджень у співпраці з Академією соціаль- ного управління (АСУ), видавництва «Тернограф», Фонду реєстрації неординарних ідей і проектів (ФРНІіП) налагодили роботу журналу. Наше видання, на даний час, переживши ряд трансформацій увійшло в 12 зарубіжних науко метричних баз. За участі майбутніх членів нашої школи, для створення зацікавленості у творчій діяльності у свій час було засновано ряд регіональних іменних премій відомих в Україні та світі людей, у тому числі Івана Пулюя, Сергія Подолинського, Володимира Вихруща, які через Тернопільську облпрофраду, Федерацію Профспілок України були визнані, згодом Всеукраїн- ськими. Цими преміями нагороджувалися і викладачі ТНТУ. (Оксентюк О. А., Луців І. В., Ясній П. В. та ін.). Впроваджено нагороди — Золота медаль імені Ту- ган-Барановського, колишнього міністра фінансів УНР, яку і нині вручає Академія економічних наук Ук- раїни за значні заслуги в галузі економічних наук, ор- ден князя Костянтина Острозького, відзнаки «Молись і працюй» та «За заслуги у розвитку освіти та науки», які вручаємо за відповідні заслуги разом з громадсь- кими. об’єднаннями: Академія соціального управління та Фонд реєстрації неординарних ідей і проектів ін. в урочистій обстановці при підведенні підсумків кон- курсу на кращу наукову роботу студентів і молодих на- уковців ін. За сприяння наукової школи, нами відкрито ряд нових спеціальностей, лабораторії ін. Для полегшення навчальних процесів було зібрано експонати та від- крили «Музей засобів управління та економічної літе- ратури тоталітарного періоду». Одне слово, про школу можна говорити багато. Ми гордимось що за сприяння наукової школи, нині економічний сектор технічного університету є досить потужно забезпечений науко- вими кадрами, інформаційними засобами, маємо гідне навчально-методичне інше забезпечення. Економічний факультет живе новітнім життям незалежної держави, дихає свіжим оновленим Європейським диханням Крім чисельних підручників, навчально-методич- них посібників (виставку яких практикуємо демон- струвати на семінарах і конференціях), ми «застов- били» за собою ряд фундаментальних наукових на- прямів. Серед них: — «Туризм Україии: економічні та організаційні механізми розвитку». Тернопіль, «Тернограф», 2008. 976 с. (збільшеного формату), представлявся на Державну премію України в галузі науки і техніки України); — «Наративи з проблем формування інституцій- них засад формування Економічної Конституції Укра- їни (Інституційні засади Основного Економічного За- кону держави)».Тернопіль, «Тернограф», 2013. 552 с.; — «Повний регіональний господарський розра- хунок — шлях підвищення ефективності територіаль- ної одиниці, забезпечення її сталого розвитку». Терно- піль: ТзОВ «Тернограф», 2014. 680 с.; — «Інноваційні засоби розвитку нетрадиційних джерел енергії та організація ресурсовикористання в соціогуманітарному комплексі України». Тернопіль: ТзОВ «Тернограф», 2016. 804 с. та ін. Принагідно хочу згадати що ми системно турбу- валися і турбуємось про історію нашої школи. Нами видано за етапами розвитку кафедри і наукової школи до 7-річчя, 10-річчя та 17-річчя книжки: 1. «Управління економічною кафедрою у технічному ВУЗі». Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2020. 253 с. 2. «Організація та особливості підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації. Тернопіль: ФОП Паля- ниця В.А., 2021. 132 с. На даний час виношуємо ідею формування при нашому ВУЗі за взірцем Львівської політехніки, інсти- туту інженерно-технічних новацій, надіємось новий Ректор підтримає нашу ідею. Для покращення функціонування наукової школи та підвищення її ефективності на нашу думку доцільно: — виробити державні пріоритети в реалізації про- грам повоєнного відродження України, скерувати на їх реалізацію наукову школу; — дати обґрунтування для вироблення спец. пільг і пріоритетів для членів наукової школи в отриманні держбюджетних замовлень; — внести пропозиції в департамент атестації кад- рів вищої кваліфікації МОНУ про необов’язковість публікацій в «Скопус» та «Веб оф сайнс» здобувачам що мають публікації у фахових виданнях що увійшли у більш як 10-ти зарубіжних наукометиричних базах; — розробити механізми матеріальної та моральної зацікавленості у праці командними методами наукової АНДРУШКІВ Б. М. 2022/№2 191 школи на період відбудови Державної економіки в Ук- раїні. Що стосується прикладного аспекту діяльності наукової школи, то тут треба сказати що при критич- ному відношенні наукової школи до адміністративно- територіальної реформи під час війни, сприяли її про- веденню шляхом реалізації відповідних розробок, пу- блічним захистом та публікаціями у фахових виданнях. Надано сприяння впровадженню нетрадиційних джерел енергії зокрема геліоустановок в ряді малих підприємств,. Приватних присадибних ділянок і т.п. На даний час науковою школою активується пи- тання ефективності використання розвіданих нафто- газових ресурсів в колишніх Монастирському, Тере- бовлянському і Бучацькому районах у глибинах 1800 м, 1200 м (з однієї свердловини ударив фонтан), які знаходяться на віддалі 100 км від Надвірнянського нафтопереробного заводу. Одне слово, про наукову школу можна говорити годинами: ми перефразували народний вислів: «дур- ний любить роботу, робота любить дурного». на «На- уковець любить роботу, робота любить науковця». Справа в тому, що ні держава, ні відомство наше МОН нічим не зацікавлюють у творчій діяльності не лише наукової школи, а наукових громадських формувань загалом. Хочу голосно виголосити подяку усій кафедрі уп- равління інноваційною діяльністю та сферою послуг за командну роботу, особливо Стойку І. І., та Паля- ниці В. А., та її завідувачу д.е.н. доц. Шерстюку Р. П., нині проректору з економічного розвитку, за розу- міння, підтримку і ініціативність в роботі. У школі на даний час згідно звіту функціонує по- тужний науковий кулак в який входять 19 докторів економічних наук серед них більшість молодих науко- вців, які працюють над актуальною тематикою. Аналіз таблиці членів наукової школи у ланцюзі: послідов- ники та їх учні засвідчує про добре налагоджену пере- ємственність досвіду, передачу знань молодим науко- вцям послідовникам. Таблиця членів наукової школи у ланцюзі: послідовники та їх учні Засновник Послідовники Учні послідовників Наступні покоління Андрушків Богдан Миколайович академік Академії економічних наук України, Президент Акаде- мії соціального управління, За- служений діяч науки і техніки України, д.е.н., професор, про- фесор кафедри управління інно- ваційною діяльністю та сферою послуг Тернопільського націона- льного технічного університету імені Івана Пулюя Шерстюк Роман Петрович д.е.н., доцент, завідувач кафедри управління інноваційною діяль- ністю та сферою послуг, про- ректор з економічого розвитку ТНТУ Ратинський Вадим Віталійович к.е.н., доцент, доцент кафедри бухгалтерського обліку та аудиту У стадії перманент- ного відбору для по- дальшого навчання в аспірантурі Малюта Людмила Ярославівна д.е.н., професор, професор ка- федри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг Кузь Тетяна Іванівна к.е.н., ст. викладач кафедри уп- равління інноваційною діяльні- стю та сферою послуг У стадії перманент- ного відбору для по- дальшого навчання в аспірантурі Мельник Лілія Миколаївна д.е.н., професор, професор ка- федри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг, за- ступник декана Економічного фа культ Струтинська Ірина Володими- рівна д.е.н., професор, професор ка- федри комп’ютерних наук У стадії перманент- ного відбору для по- дальшого навчання в аспірантурі Кирич Наталія Богданівна д.е.н., професор, професор ка- федри менеджменту та адмініст- рування Жук Неоніла Ігорівна к.е.н., фахівець І категорії нав- чального відділу У стадії перманент- ного відбору для пода- льшого навчання в ас- пірантурі Луциків Іванна Василівна к.е.н., доцент кафедри менедж- менту та адміністрування Сороківська Олена Анатоліївна д.е.н., професор, завідувач кафе- дри менеджменту та адміністру- вання Оксентюк Роман Андрійович к.е.н., менеджер зі збуту ТОВ «Галичина-Ласунка» У стадії перманент- ного відбору для по- дальшого навчання в аспірантурі Мариненко Наталія Юріївна д.е.н., професор, професор ка- федри економіки і фінансів Тимошек Михайло Морозенкович к.е.н., радник голови обласної ради Вівчар Оксана Іванівна д.е.н., професор керівник Центру міжнародної без- пеки та співробітництва, професор ЗУНУ У стадії перманент- ного відбору для по- дальшого навчання в аспірантурі Ратинський Вадим Віталійович к.е.н., доцент, доцент кафедри бухгалтерського обліку та аудиту У стадії перманент- ного відбору для по- дальшого навчання в аспірантурі Крамар Ірина Юріївна д.е.н., професор, професор ка- федри економіки і фінансів Бойко Остап Богданович к.е.н., докторант У стадії перманент- ного відбору для по- дальшого навчання в аспірантурі Струтинська Ірина Володими- рівна д.е.н., професор, професор ка- федри комп’ютерних наук Безкоровайний Зіновій Григоро- вич начальник облуправління зем- левпорядкування, аспірант У стадії перманент- ного відбору для по- дальшого навчання в аспірантурі Ми співпрацюємо з іншими ВУЗами України, за- ключили угоди про співпрацю. Наші учені є у складі сусідніх спец. рад, редакціях журналів. Науковці, маю на увазі пошуковці що захистили у нас свої наукові роботи, працюють у багатьох ВУЗах України, входять в Академію економічних наук України, (АЕНУ), Ака- демії соціального управління (АСУ), Національній академії наук вищої освіти (НАН ВОУ), інженерні академії ін. Не дуже часто зустрічаючись завжди щиро віта- ємо всіх і бажаємо усім добра, радості, Миру, благо- получчя. При зустрічах планових чи стихійних обго- АНДРУШКІВ Б. М. 192 ВІСНИК ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ УКРАЇНИ ворюємо хід вирішення наукових і побутових проблем виробляємо рекомендації які використовуємо при під- готовці рішень чи висновків на загально університет- ських, Всеукраїнських чи навіть Міжнародних нау- ково-практичних конференцій (НПК) які як правило формулюються: «Наукові школи як інструментарій ви- рішення наукових і прикладних проблем в умовах ви- щої школи у повоєнний період». Узагальнюючи результати дискусій з теоретичних та практичних досліджень щодо напрямів розвитку на- укових шкіл як інструментарію вирішення наукових і прикладних проблем в умовах вищої школи у пово- єнний період, доповіді та виступи виявляємо необхід- ність активізації членів наукової школи у визначенні соціально-економічних векторів інноваційного розви- тку бізнес структур та удосконалення господарських, організаційно-економічних механізмів розвитку галу- зей національної економіки об’єднаних територіаль- них громад, маємо можливість: виробити наступні ви- сновки і рекомендації: 1. Підтримати творчу діяльність наукової школи ТНТУ: «Регіональні і міжрегіональні аспекти підтри- мки соціально-економічної реформи, інноваційні контексти розвитку підприємництва на сучасному етапі». та враховуючи соціально-економічні ефекти та результати ініціювати перед МОН України проведення наступних заходів: Для покращення функціонування наукової школи та підвищення її ефективності доцільно: — дати обґрунтування для вироблення спец. пільг і пріоритетів для членів наукової школи в отриманні держбюджетних замовлень; — виробити державні пріоритети в реалізації про- грам повоєнного відродження України, скерувати на їх реалізацію наукову школу активувавши через обл- держадміністрації, обласні ради співпрацю з всеукра- їнськими благодійними та гуманітарними фондами типу «Відродження України»; — підготовити обґрунтування та пропозиції в де- партамент атестації кадрів вищої кваліфікації МОНУ про необов’язковість публікацій в «Скопус» та «Веб оф сайнс» здобувачам що мають публікації у фахових ви- даннях та що увійшли у більш як 10-ти зарубіжних на- уко метричних базах; — розробити механізми матеріальної та моральної зацікавленості у праці командними методами наукової школи на період відбудови Державної економіки в Ук- раїні. 2. На даний час розробити організаційно-еконо- мічний механізм реалізації ідеї формування при на- шому ВУЗі за взірцем Львівської політехніки, інсти- туту інженерно-технічних новацій, 3. Наукова школа констатує що упровадження інноваційних підходів у регламентуванні діяльності суб’єктів господарювання в воєнних та повоєнних умовах повинні вирішуватися комплексно, виходячи зі специфічних особливостей розвитку як об’єднаних те- риторіальних громад, так і національної економіки за- галом з врахуванням наукової думки, громадських на- укових формувань. Власне з цих міркувань, доцільно організувати наукове вивчення сучасних адаптивно- трансформаційних процесів та підходів до форму- вання інноваційних засад управління виробничими підприємствами та підприємствами сфери обслугову- вання, об’єднаними територіальними громадами до вимог і стандартів ЄС. 4. Реформування національної економіки у пово- єнний період повинно передбачати правомірність та доцільність застосовування в Україні світового досвіду і в першу чергу Європейського в т.ч. у сфері управ- ління, виробництва та послуг. Тим часом сучасні гос- подарські, організаційно-економічні механізми управ- ління підприємствами в реформаційних умовах дер- жави, організація виробництва та сфери послуг свід- чить про необхідність визначення соціально-еконо- мічних векторів інноваційного розвитку бізнес-струк- тур та удосконалення господарських, організаційно- економічних механізмів їх реалізації як у державі загалом, так і у регіонах та зокрема на локальному рівнях. 5. Рекомендувати органам державного управління повсякчас сприяти пріоритетному розвитку, впро- вадженню досягнень науки і техніки, науково-техніч- ного прогресу у рамках реалізації Програми розвитку управління підприємствами за для організації їх по- ступового розвитку відповідно до Європейських вимог і стандартів, на інноваційних засадах у контексті вступу України до Європейського Союзу та оборон- ного європейського об’єднання НАТО. 6. Установам, підприємствам та організаціям, що безпосередньо здійснюють управління господарською діяльністю, доцільно вивчити можливості впроваджен- ня управління підприємствами шляхом переходу від прямого адміністрування до економічного впливу на господарську роботу. 7. Запропоновані у дискусіях організаційно-еко- номічні механізми, покращення навчальних процесів, науково-дослідницької роботи, упровадження іннова- ційних засад формування новітнього повоєнного укра- їнського суспільства забезпечення сталого і стабіль- ного функціонування промислових підприємств та сфери обслуговування, удосконалення методології та організації цього процесу, попередження корупції як основної загрози його економічної безпеки в умовах суб’єктів господарської діяльності рекомендувати до впровадження виконаних розробок наукової школи. на Державному рівні. Практична реалізація висновків і рекомендацій без сумніву піднімуть авторитет наукових шкіл Укра- їни, створять передумови до удосконалення її роботи, створять необхідні умови ефективного господарю- вання як на рівні держави, галузей національної еко- номіки, та регіонів у після воєнний період. Стаття надійшла до редакції 05.12.2022 Формат цитування: Андрушків Б. М. Життя як школа, а ти в ній вічний учень. Вісник економічної науки України. 2022. № 2 (43). С. 188-192. DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2022.2(43).188-192 Andrushkiv, B. M. (2022). Life is like a school, and you are an eternal student in it. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy, 2 (43), рр. 188-192. DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2022.2(43).188-192