Моделювання впливу детінізації та антикорупційної діяльності для подолання загроз сталому розвитку (на прикладі Сумської області)
Розглядаються питання наукового обґрунтування інституційних заходів подолання загроз сталому регіональному розвитку шляхом моделювання, а саме: проблеми детінізації та антикорупційної діяльності. Для розрахунків використовується авторський «Метод соціальної справедливості», основою якого є модель фу...
Saved in:
| Date: | 2023 |
|---|---|
| Main Authors: | , |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут економіки промисловості НАН України
2023
|
| Series: | Вісник економічної науки України |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/198010 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Моделювання впливу детінізації та антикорупційної діяльності для подолання загроз сталому розвитку (на прикладі Сумської області) / Ю.М. Харазішвілі, В.І. Ляшенко // Вісник економічної науки України. — 2023. — № 2 (45). — С. 30-38. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Summary: | Розглядаються питання наукового обґрунтування інституційних заходів подолання загроз сталому регіональному розвитку шляхом моделювання, а саме: проблеми детінізації та антикорупційної діяльності. Для розрахунків використовується авторський «Метод соціальної справедливості», основою якого є модель функції сукупної пропозиції на базі модифікованої виробничої функції Кобба–Дугласа. Розрахована динаміка тіньових індикаторів на регіональному рівні та ідентифіковано їх рівень безпеки. Запропоновано заходи запобігання корупції та зменшення рівня тінізації економіки шляхом: підвищення частки оплати праці му випуску до середнього рівня економічно розвинених країн ЄС (0,29); законодавчого обмеження націнок для «фірм-прокладок» не більше 15 %; це забезпечує загальний рівень тінізації не більше 15 та забезпечує додатковий ВРП 28,0 та 38,0 млрд грн для Сумської області у 2022-2023 рр. За модельними розрахунками доведено факт, що одностороннє зниження податків без відповідного підвищення роботодавцями середньої заробітної плати призведе до негативного ефекту: зниження податкових зборів, збільшення дефіциту ПФУ та погіршення життя населення. |
|---|