Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010-х років

Графік Людмила Бруєвич належить до вітчизняних митців, які повністю сформувалися вже після 1991 року, більше того, вона – одна з найвідоміших та найпопулярніших художниць цього покоління, яка до того ж плідно працює та активно експонується як в Україні, так і за кордоном. Але наукове вивчення її дор...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2021
Main Author: Ламонова, О.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України 2021
Series:Народна творчість та етнологія
Subjects:
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/204458
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010‑х років / О. Ламонова // Народна творчість та етнологія. — 2021. — № 4. — С. 72–87. — Бібліогр.: 20 назв. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-204458
record_format dspace
fulltext
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Розвідки та матеріали
Розвідки та матеріали
spellingShingle Розвідки та матеріали
Розвідки та матеріали
Ламонова, О.
Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010-х років
Народна творчість та етнологія
description Графік Людмила Бруєвич належить до вітчизняних митців, які повністю сформувалися вже після 1991 року, більше того, вона – одна з найвідоміших та найпопулярніших художниць цього покоління, яка до того ж плідно працює та активно експонується як в Україні, так і за кордоном. Але наукове вивчення її доробку фактично лише розпочинається. У 2000 році Людмила Бруєвич уже була авторкою таких помітних творів, як «Ніч» (1991), серії «Спокій» («Коти», «Русалка», «Три риби», «Риба», «Ваза», усі – 1994 р.), «Танок вужів, або Нескінченність», «Доісторична тварина, або Дракон» (об. – 1997 р.). Протягом наступних двох десятиліть вона й далі зберігає вірність обраній техніці – офорт, ілюмінований аквареллю, причому з використанням лише чотирьох (максимально) кольорів: червоний краплак, смарагдовий зелений, вохра та золотий. Але у 2000–2010 роках в її графіці, порівняно з офортами 1990‑х років, відбулися помітні та важливі зміни. Відтепер головний образ – риба («Резервуар часу, або Риба, що поглинає час» (2000)), піраміда («Плин часу, або Українскі піраміди. Психоелевація душі» (2004), «Українська піраміда» (2005)), сонце («Сонечко» (2006)), сукня («Сукня» (2010)) – фактично стає лише «прозорою оболонкою» для численних сюжетних «клейм», або, як називає їх сама художниця, «ніш», у яких і закладено основну символіку твору. Поступово, але невпинно посилюються геометризація та умовність образів, причому їхня змістова насиченість одночасно збільшується та концентрується: «Зірка» (2006), «Геометрія кохання» (2012), «Мова землі» (2014). Водночас диптих «Мальва й Виноград» (2016) свідчить про бажання мисткині об’єднати та синтезувати різні манери, притаманні її графіці. Не можна не зазначити також появу в цьому диптиху окремих актуальних, майже політичних натяків. Усе це може означати початок нового, надзвичайно цікавого, етапу у творчості Людмили Бруєвич.
format Article
author Ламонова, О.
author_facet Ламонова, О.
author_sort Ламонова, О.
title Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010-х років
title_short Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010-х років
title_full Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010-х років
title_fullStr Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010-х років
title_full_unstemmed Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010-х років
title_sort графіка людмили бруєвич 2000–2010-х років
publisher Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
publishDate 2021
topic_facet Розвідки та матеріали
url https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/204458
citation_txt Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010‑х років / О. Ламонова // Народна творчість та етнологія. — 2021. — № 4. — С. 72–87. — Бібліогр.: 20 назв. — укр.
series Народна творчість та етнологія
work_keys_str_mv AT lamonovao grafíkalûdmilibruêvič20002010hrokív
AT lamonovao liudmylabruyevychgraphicartsofthe2000s2010s
first_indexed 2025-11-26T01:45:47Z
last_indexed 2025-11-26T01:45:47Z
_version_ 1849815516030435328
spelling nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-2044582025-07-31T00:07:48Z Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010-х років Liudmyla Bruyevych Graphic Arts of the 2000s – 2010s Ламонова, О. Розвідки та матеріали Графік Людмила Бруєвич належить до вітчизняних митців, які повністю сформувалися вже після 1991 року, більше того, вона – одна з найвідоміших та найпопулярніших художниць цього покоління, яка до того ж плідно працює та активно експонується як в Україні, так і за кордоном. Але наукове вивчення її доробку фактично лише розпочинається. У 2000 році Людмила Бруєвич уже була авторкою таких помітних творів, як «Ніч» (1991), серії «Спокій» («Коти», «Русалка», «Три риби», «Риба», «Ваза», усі – 1994 р.), «Танок вужів, або Нескінченність», «Доісторична тварина, або Дракон» (об. – 1997 р.). Протягом наступних двох десятиліть вона й далі зберігає вірність обраній техніці – офорт, ілюмінований аквареллю, причому з використанням лише чотирьох (максимально) кольорів: червоний краплак, смарагдовий зелений, вохра та золотий. Але у 2000–2010 роках в її графіці, порівняно з офортами 1990‑х років, відбулися помітні та важливі зміни. Відтепер головний образ – риба («Резервуар часу, або Риба, що поглинає час» (2000)), піраміда («Плин часу, або Українскі піраміди. Психоелевація душі» (2004), «Українська піраміда» (2005)), сонце («Сонечко» (2006)), сукня («Сукня» (2010)) – фактично стає лише «прозорою оболонкою» для численних сюжетних «клейм», або, як називає їх сама художниця, «ніш», у яких і закладено основну символіку твору. Поступово, але невпинно посилюються геометризація та умовність образів, причому їхня змістова насиченість одночасно збільшується та концентрується: «Зірка» (2006), «Геометрія кохання» (2012), «Мова землі» (2014). Водночас диптих «Мальва й Виноград» (2016) свідчить про бажання мисткині об’єднати та синтезувати різні манери, притаманні її графіці. Не можна не зазначити також появу в цьому диптиху окремих актуальних, майже політичних натяків. Усе це може означати початок нового, надзвичайно цікавого, етапу у творчості Людмили Бруєвич. The graphic artist Liudmyla Bruyevych belongs to Ukrainian masters who have been formed completely after 1991, and what is more, she is one of the most well-known and popular painters of this generation. Besides, she works fruitfully and is actively exhibited both in Ukraine and abroad. However, the scientific study of her heritage started only in fact. In the 2000 Liudmyla Bruyevych has been already the authoress of such prominent works, as Night (1991), the series Calmness (Cats, Mermaid, Three Fish, Fish, Vase, all of the 1994), The Dance of Grass-Snakes, or Infinity, Prehistoric Animal, or Dragon (both of the 1997). During the next two decades, she kept further the adherence to chosen technique – etching, illuminated with water-colour with the use of only four (to the limit) colours: rose madder enamel, emerald green, ochre, and golden. However, at the same time, noticeable and important changes have taken place in her graphic arts in the 2000s – 2010s in comparison with the etchings of the 1990s. Henceforth, the main image – a fish (The Reservoir of Time, or Fish Engulfs Time (2000)), a pyramid (Course of Time, or Ukrainian Pyramids. Psychoelevation of the Soul (2004), Ukrainian Pyramid (2005), a sun (Small Sun (2006)), a dress (Dress (2010)) – becomes only “the transparent covering” for numerous plot “stamps”, or, as the artist herself calls them, “niches”, where the main symbolism of the work is put properly. The geometrization and conditional character of the images are strengthened by degrees, but unceasingly. At the same time, their content depth is increased and concentrated: A Star (2006), Geometry of Love (2012), Language of Land (2014). Simultaneously, the diptych Mallow and Grape (2016) affirms the desire of the artist to unite and synthesize different styles, inherent in her graphic arts. It is impossible not to mention also the appearance of separate topical, almost political hints, in this diptych. All these facts can denote the beginning of a new, unusually interesting period in the creative work of Liudmyla Bruyevych. 2021 Article Графіка Людмили Бруєвич 2000–2010‑х років / О. Ламонова // Народна творчість та етнологія. — 2021. — № 4. — С. 72–87. — Бібліогр.: 20 назв. — укр. 0130-6936 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/204458 76.071.1“200/210”Бру uk Народна творчість та етнологія application/pdf Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України