Діалог як форма етичного спілкування: фольклорний фестиваль, якого не було
The article addresses the issue of dialogical emergence of culture focusing on a tripartite research enterprise involving Palestinian, Israeli and US scholars. The research described was a project of applied research, i.e. in preparation of a representation of Jerusalem at the American Folklife Fest...
Збережено в:
| Дата: | 2008 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
2008
|
| Назва видання: | Народна творчість та етнографія |
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/204498 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Діалог як форма етичного спілкування: фольклорний фестиваль, якого не було / Г. Хазан-Рокем // Народна творчість та етнографія. — 2008. — № 4. — С. 43-50. — Бібліогр.: 21 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Резюме: | The article addresses the issue of dialogical emergence of culture focusing on a tripartite research enterprise involving Palestinian, Israeli and US scholars. The research described was a project of applied research, i.e. in preparation of a representation of Jerusalem at the American Folklife Festival in Washington D.C. The topics discussed include the political context of folklore, public folklore and the ethical aspects of research. Finally the representation of a particular Jewish festival, Sukkoth, is analyzed in parallel to the analysis of the Folklife Festival, highlighting some theoretical aspects. |
|---|