Социально-гигиенические аспекты заболеваемости работников транспорта
Негативні тенденції в управлінні охороною здоров'я на транспорті, ігнорування науковими обгрунтуваннями і надання переваги вольовим рішенням у системі галузевої служби охорони здоров'я, послаблення науково-методичного керівництва з боку Міністерства охорони здоров'я та транспортних ві...
Saved in:
| Date: | 2005 |
|---|---|
| Main Authors: | , |
| Format: | Article |
| Language: | Russian |
| Published: |
Фізико-хімічний інститут ім. О.В. Богатського НАН України
2005
|
| Series: | Актуальні проблеми транспортної медицини |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/20961 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Социально-гигиенические аспекты заболеваемости работников транспорта / В.А Лисобей, А.А. Жижневская // Актуальні проблеми транспортної медицини. — 2005. — № 1. — С. 46-54. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Summary: | Негативні тенденції в управлінні охороною здоров'я на транспорті, ігнорування науковими обгрунтуваннями і надання переваги вольовим рішенням у системі галузевої служби охорони здоров'я, послаблення науково-методичного керівництва з боку Міністерства охорони здоров'я та транспортних відомств, ліквідація вітчизняних виробництв бактерійних препаратів сприяли підвищенню захворюваності робітників транспорту. З захворюваністю працівників транспорту пов'язаний, так званий, «людський фактор», який сприяє різькому збільшенню транспортних аварій та їх високому моральному та матеріальному збитку економіці держави та галузі. Спеціально розробленою методикою з кінцевим визначенням нового медико-статистичного показника - «імовірність накопичення захворюваності» з'ясовані основні тенденції захворюваності провідних фахівців основних видів транспорту: моряків, машиністів та їх помічників, льотчиків. Визначені вікові та стажові характеристики запропонованого показника, обгрунтоване переважне значення стажу роботи у порівнянні зі змінами за віком та циклічність його стажового збільшення: у 3-5 років стажу з наступним зниженням та при 10-14 років з наступним поступовим зростанням аж до закінчення стажу роботи. Визначені класи захворювань, які претендують на їх професійну обумовленість: систем кровообігу, травлення, дихання та нервової. Рекомендовано дані, які одержані, використати, в першу чергу, для обгрунтуваня пільгового пенсійного забезпечення, стажових строків, зміни професії, заходів диспансерізації, системи медичного освідчення та психічного тестування, вдосконалення державного санітарно-епідеміологічного нагляду, здійснення обов'язкового державного медичного страхування з диференціацією внесків підприємствами транспорту по показникам захворюваності груп працівників за віком та стажем. |
|---|