Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору
Визначено поняття «відсторонення від роботи», здійснено класифікацію підстав відсторонення працівника від роботи. Розглянуті випадки відсторонення від роботи з ініціативи осіб, що не є стороною трудових правовідносин....
Saved in:
| Date: | 2011 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України
2011
|
| Series: | Держава і право |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/33337 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору / Д.В. Трубіцин // Держава і право. — 2011. — Вип. 51. — С. 386-390. — Бібліогр.: 18 назв. — укp. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-33337 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-333372025-02-09T13:22:36Z Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору Трубіцин, Д.В. Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право Визначено поняття «відсторонення від роботи», здійснено класифікацію підстав відсторонення працівника від роботи. Розглянуті випадки відсторонення від роботи з ініціативи осіб, що не є стороною трудових правовідносин. Определено понятие «отстранение от работы», осуществлена классификация оснований отстранения работника от работы. Рассмотрены случаи отстранения от работы по инициативе лиц, не являющихся стороной трудового правоотношения. The definition of the employee’s removal is determined; the classification of the grounds of employee’s removal is exercised in the article. The cases of the employee’s removal occurring on the third persons’ initiative are considered. 2011 Article Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору / Д.В. Трубіцин // Держава і право. — 2011. — Вип. 51. — С. 386-390. — Бібліогр.: 18 назв. — укp. 1563-3349 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/33337 uk Держава і право application/pdf Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право |
| spellingShingle |
Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право Трубіцин, Д.В. Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору Держава і право |
| description |
Визначено
поняття
«відсторонення
від роботи», здійснено
класифікацію
підстав
відсторонення
працівника
від роботи.
Розглянуті
випадки
відсторонення
від роботи
з
ініціативи
осіб, що не є стороною
трудових
правовідносин. |
| format |
Article |
| author |
Трубіцин, Д.В. |
| author_facet |
Трубіцин, Д.В. |
| author_sort |
Трубіцин, Д.В. |
| title |
Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору |
| title_short |
Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору |
| title_full |
Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору |
| title_fullStr |
Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору |
| title_full_unstemmed |
Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору |
| title_sort |
відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору |
| publisher |
Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України |
| publishDate |
2011 |
| topic_facet |
Цивільне, підприємницьке, господарське та трудове право |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/33337 |
| citation_txt |
Відсторонення працівника від роботи з ініціативи осіб, які не є стороною трудового договору / Д.В. Трубіцин // Держава і право. — 2011. — Вип. 51. — С. 386-390. — Бібліогр.: 18 назв. — укp. |
| series |
Держава і право |
| work_keys_str_mv |
AT trubícindv vídstoronennâpracívnikavídrobotizínícíativiosíbâkíneêstoronoûtrudovogodogovoru |
| first_indexed |
2025-11-26T04:11:47Z |
| last_indexed |
2025-11-26T04:11:47Z |
| _version_ |
1849824708861624320 |
| fulltext |
Д. В. ТРУБІЦИН. ВІДСТОРОНЕННЯ ПРАЦІВНИКА ВІД РОБОТИ З
ІНІЦІАТИВИ ОСІБ, ЯКІ НЕ Є СТОРОНОЮ ТРУДОВОГО ДОГОВОРУ
Виз на че но по нят тя «відсто ро нен ня від ро бо ти», здійсне но кла сифікацію підстав
відсто ро нен ня працівни ка від ро бо ти. Роз г ля нуті ви пад ки відсто ро нен ня від ро бо ти з
ініціати ви осіб, що не є сто ро ною тру до вих пра вовідно син.
Ключовіслова:працівник, відсто ро нен ня від ро бо ти, тру дові спо ри, слідчий, дер
жав на санітар ноепідеміологічна служ ба.
Оп ре де ле но по ня тие «от ст ра не ние от ра бо ты», осу ще ств ле на клас си фи ка ция
ос но ва ний от ст ра не ния ра бот ни ка от ра бо ты. Рас смо т ре ны слу чаи от ст ра не ния от
ра бо ты по ини ци а ти ве лиц, не яв ля ю щих ся сто ро ной тру до во го пра во от но ше ния.
Ключевыеслова:ра бот ник, от ст ра не ние от ра бо ты, тру до вые спо ры, сле до ва
тель, го су дар ст вен ная са ни тар ноэпи де ми о ло ги че с кая служ ба.
The definition of the employee’s removal is determined; the classification of the grounds
of employee’s removal is exercised in the article. The cases of the employee’s removal occur
ring on the third persons’ initiative are considered.
Keywords: worker, suspension from work, labour disputes, investigator, state sanitary
epidemiological service.
ВідстороненняпрацівникавідроботипередбаченеКодексомзаконівпропра
цюУкраїни1.Зазагальнимправилом,щоміститьсяуст.46Кодексу,власникабо
уповноважений ним орган має право відсторонити працівника від виконання
обов’язківуразі:появиостанньогонароботівнетверезомустані,устанінарко
тичногоаботоксичногосп’яніння;відмовиабоухиленнявідобов’язковихмедич
нихоглядів,навчання,інструктажуіперевіркизнаньзохоронипрацітапротипо
жежноїбезпеки;віншихвипадках,передбаченихзаконодавством.Якбачимо,ця
норма має переважно відсилочний характер. Конкретні випадки відсторонення
працівника від роботи закріплені у численних нормативноправових актах. О.
Мезенцевасправедливонаголошує,щозазмістомст.46увласникавиникаєпра
во,анеобов’язоквідсторонятипрацівниківвідроботизанаявностіпередбачених
законодавством підстав, але спеціальні норми, які регламентують процедуру
відсторонення від роботи конкретних категорій працівників, здебільшого
зобов’язуютьвласникаїїзастосувати2.
Управовійнауковійлітературіпитаннявідстороненняпрацівникавідроботи
не отримало належного висвітлення. У радянський період його дослідженням
займалисяП.Р.СтависькийтаВ.О.Процевський.Ниніпроблемамивідсторонен
нявідроботиприсвяченістаттімолодихучених,якотІ.М.Ваганової,Н.В.Глевсь
кої,Т.А.Нєстєрової,О.Мезенцевої,Н.М.Швець.
Брак теоретичних напрацювань, дискусійні моменти, які виникають при
застосуванні норм, що регламентують підстави й порядок відсторонення
працівникавідроботи,зумовлюютьактуальністьобраноїтемистатті.Зауважимо,
щодослідженнявідстороненнявідроботицікавитьнасуаспектінаданняівико
ристанняцьогоправапорядзвласникомпідприємства,установитаорганізаціїй
іншимсуб’єктамправа–уповноважениморганам,вичерпнийперелікякихперед
баченозаконодавствомпропрацю.
386 Держава і право • Випуск 51
©ТРУБІЦИН Дми т ро Во ло ди ми ро вич–здобувачкафедриправознавстваСхідноук
раїнськогонаціональногоуніверситетуім.В.Даля
Метастатті–дативизначенняпоняттю«відстороненнявідроботи»,окресли
тиколовипадків,коливоноздійснюєтьсянавимогусуб’єктів,якінеєстороною
утрудовихправовідносинах.
Одним ізпершихунауцітрудовогоправадодосліджуваногопитаннязвер
нувся П.Р. Стависький, який відсторонення від роботи визначав як тимчасове
недопущення працівника чи службовця до виконання покладених на нього за
трудовим договором обов’язків, із призупиненням виплати заробітної плати з
метоюпопередженняможливихшкідливихнаслідків3.Воно,надумкуфахівця,за
правовоюприродоюнеєдисциплінарнимстягненням,аєособливимпримусовим
запобіжним заходом4. Обґрунтовує розуміння розглядуваної категорії у якості
запобіжногозаходуйІ.М.Ваганова,яканаводитьтакіправовіознакизапобігання
відстороненнювідроботи:а)цейзахідміститьсяудиспозиції,анесанкціїнорми
ст. 46 КЗпП, що є характерним для запобіжних заходів усіх галузей права; б)
основнимелементомвідстороненнявідроботиєнаявністьправогопримусу,який
виникаєнастадіїреакціїроботодавцянавчиненепрацівникомправопорушення5.
Знашогопогляду,другаознакапотребуєуточнення,оскількипідставоюзастосу
ваннявідстороненнявідроботиможутьбутинелишевиннідіїпрацівника,алей
обставини,щонезалежатьвідволіостаннього.В.І.Щербинаосновнимиознака
ми відсторонення працівника від роботи називає: а) працівник у примусовому
порядку усувається від виконання своєї трудової функції; б) відсторонення від
виконання роботи зумовлено його протиправною діяльністю або причинами
об’єктивногохарактеру;в)трудовіправовідносинироботодавцязпрацівникомне
припиняються, але останній, як правило, не отримує заробітної плати (у разі
відсторонення з об’єктивних причин виплачується допомога по державному
соціальному страхуванню); г)це явище є тимчасовим, обмежуєтьсячасомусу
ненняперешкоддлянормальноїтрудовоїдіяльності;д)основнаметацихприму
совихзаходів–зупиненняпротиправноїповедінкипрацівникаабозабезпечення
безпеки працівників чи інших громадян, запобігання можливим шкідливим
наслідкамабозменшенняїхнегативноговпливу6.
ІншупозиціюзаймаєВ.О.Процевський,якийневбачаєувідстороненнівід
роботи примусового характеру. На його переконання, примус, навпаки, дещо
відвертає застосування заходів відповідальності, санкцій, хоча правовідносини
ужевиниклиіправопорушникзобов’язанийзазнатизбитків.Дослідникрозуміє
відстороненнявідроботиякпроміжний,запобіжнийзахідзахисногохарактеру,
щосвоєюметоюставитьвідверненнябільшоїшкодизазавданутакимвідсторо
ненням7.
Насьогодніудоктринітрудовогоправаприйняторозглядативідсторонення
відроботиумежахтрудовогодоговоруякодинзпідінститутівостаннього8.Запо
чаткувавцюідеюМ.В.Молодцов,якийвиокремлюєйогопорядзприйняттямна
роботу,переведенняминаіншуроботуіприпиненнямтрудовогодоговору9.В.О.
Процевський,розмірковуючипромісценормзвідстороненнявідроботиусис
темітрудовогоправа,доходитьвисновку,щоюридичнінорми,яківстановлюють
конкретнівипадки,підставийпорядоквідстороненнявідроботи,взаємодіютьз
нормами,якіпередбачаютьможливіправовінаслідки.Йдетьсяпронормистосов
новідповідальності,розташованіуправовомуінституті«Трудовадисципліна»10.
Цілкомпогоджуємосязнауковцемуцьому.
Нанашепереконання,підвідстороненнямвідроботислідрозумітипризупи
неннядіїтрудовихіндивідуальнихправовідносин,причомунеабсолютне,аколи
387Юридичні і політичні науки
невиконуєтьсяголовнаумоватрудовогодоговору–трудовафункціяпрацівника.
Прицьомуможепризупинятисявиплатазаробітноїплати,протевиконанняінших
правйобов’язківпродовжується.
Відсторонення від роботиможна класифікувати за наступними критеріями:
(1) ініціатором відсторонення (власник підприємства, установи, організації або
уповноважений орган влади); (2) суб’єктом відсторонення (відсторонення із
загальним суб’єктом та відсторонення із спеціальним суб’єктом на стороні
працівника);(3)підставоювідсторонення(виннаповедінкапрацівникаабообста
вини,щонезалежатьвідволіособи).
Якзазначалосявище,уст.46КЗпПзакріплено,щовідстороненнявідроботи
допускається не тільки у випадках, встановлених у ній, а й в інших випадках,
передбачених законодавством. Роботодавцем відсторонення проводиться не
тільки з власної ініціативи, а й на вимогу уповноважених на це державних
органів.Звернемосядоцьогопитаннядетальніше.
1.УПоложенніпродержавнийенергетичнийнаглядзарежимамиспоживання
електро,теплоенергії,затвердженомупостановоюКабінетуМіністрівУкраїни7
серпня1996р.11,закріпленеправоДержавноїінспекціїзенергетичногонагляду
зарежимамиспоживанняелектричноїітепловоїенергіївособіїїпосадовціввно
ситикерівникамсуб’єктівелектроенергетики,суб’єктіввідносинусферітепло
постачання і споживачам електричної енергії або їх уповноваженим особам
поданняпроусуненнявідвиконанняобов’язківвідповідальноїзаелектричнета
теплове господарство посадової особи електротехнічного (теплотехнічного)
профілю,діїчибездіяльністьякоїпризвелидопорушеннявимогнормативнопра
вовихактів,нормативнихдокументівзпитаньтехнічноїексплуатаціїелектрич
них,теплових,тепловикористовувальнихустановокімережабояканепройшла
в установленому порядку перевірку рівня знань правил технічної експлуатації
енергоустановок.
2. Обов’язкові випадки відсторонення встановлені також Законом України
«Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від
24лютого1994р.12Згіднозп.5ст.7цьогоЗаконутап.1.2.Інструкціїпропоря
док внесенняподанняпро відстороненняосіб від роботи або іншоїдіяльності,
затвердженоїнаказомМіністерстваохорониздоров’явід14квітня1995р.,відсто
роненнювідроботиабоіншоїдіяльностіпідлягають:(1)хворінанебезпечнідля
оточуючих інфекційні хвороби; (2) особи, які є носіями збудників інфекційних
захворювань;(3)особи,якібуливконтактізхвориминанебезпечнідляоточую
чихінфекційніхвороби;(4)особи,якіухиляютьсявідобов’язковогомедичного
огляду;особи,якіухиляютьсявідщепленняпротиінфекцій,перелікякихвстанов
люєтьсяМіністерством охорони здоров’я України13. Відсторонення від роботи
здійснюється на підставі відповідного подання уповноваженої на це посадової
особи державної санітарноепідеміологічної служби – головного державного
санітарного лікаря (його заступника), яке вноситься власникам підприємства,
установи,організаціїабоуповноваженимнимиорганам.
3. Згідно з ч. 2 ст. 16 Закону України «Про дорожній рух» від 30 червня
1993р.14водійзобов’язанийматиприсобітанавимогупрацівниківміліціїпере
даватидляперевіркипосвідчення,реєстраційнітаіншідокументи,щопідтверд
жуютьправонакеруваннятранспортнимзасобом;недопускативипадківкеру
вання транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого
сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та
388 Держава і право • Випуск 51
швидкість реакції (п.п. 1, 4). Працівники Державної автомобільної інспекції
маютьправозаборонятиподальшийрухівідсторонитиводіявідкеруваннятранс
портнимзасобомувипадках,передбаченихПравиламидорожньогоруху.
4.Заст.7ЗаконуУкраїни«Пропожежнубезпеку»від17грудня1993р.15дер
жавнийпожежнийнаглядзастаномпожежноїбезпекивнаселенихпунктахіна
об’єктах, незалежно від форм власності, здійснюється відповідно до чинного
законодавства Державною пожежною охороною в порядку, встановленому
КабінетомМіністрівУкраїни.
Всіпрацівникипідчасприйняттянароботуіщорічнозамісцемроботипро
ходятьінструктажзпитаньпожежноїбезпекивідповіднодоТиповогоположен
ня,затверджуваногоМіністерствомУкраїнизпитаньнадзвичайнихситуаційтау
справахзахистунаселеннявіднаслідківЧорнобильськоїкатастрофи.Особи,яких
приймаютьнароботу,пов’язанузпідвищеноюпожежноюнебезпекою,повинні
попередньопройтиспеціальненавчання(пожежнотехнічниймінімум).Працівни
ки,зайнятінароботахзпідвищеноюпожежноюнебезпекою,одинразнарікпро
ходять перевірку знань відповідних нормативних актів з пожежної безпеки, а
посадовіособидопочаткувиконаннясвоїхобов’язківіперіодично(одинразна
три роки) проходять навчання і перевірку знань з питань пожежної безпеки.
Допускдороботиосіб,якінепройшлинавчання,інструктажіперевіркузнаньз
питаньпожежноїбезпеки,забороняється.
Згіднозпп.2п.10Положенняпродержавнупожежнуохорону,затверджено
гопостановоюКабінетуміністрівУкраїнивід26липня1994р.16,посадовіособи
держпожнаглядумаютьправодавати(надсилати)керівникаморганіввиконавчої
влади,органаммісцевогосамоврядування,керівникамтаіншимпосадовимосо
бампідприємств,установ,організацій,атакожгромадянамобов’язковідлявико
нання розпорядження (приписи) про усунення порушень і недоліків у роботі,
пов’язаній із забезпеченням пожежної безпеки та проведенням заходів щодо
запобіганняпожежам,здійснюватиконтрользаїхвиконанням.
5. Стаття 147 Кримінальнопроцесуального кодексу України17 передбачає
відстороненнявідроботипосадовоїособивразіпритягненняїїдокримінальної
відповідальності за посадовий або інший злочин, якщо вона може негативно
впливатинахіддосудовогочисудовогослідства.Утакомуразіслідчийзобов’яза
нийвідсторонитиїївідпосади,прощовиноситьмотивованупостанову.Відсто
роненнявідпосадипровадитьсяізсанкціїпрокурорачийогозаступника.Копія
постановинадсилаєтьсядлявиконаннязамісцемроботи(служби)обвинувачено
го. Відсторонення від посади скасовується постановою слідчого (прокурора),
коливподальшомузастосуванніцьогозаходузникаєпотреба.
Відстороненняпрацівникавідроботиздійснюєтьсявласникомабоуповнова
женим ним органом шляхом видання наказу в термін і строк, визначені у
відповідномуподанніуповноваженихнацеосібабопостановіслідчого.
Спори, пов’язані з відстороненням працівників, розглядаються у судовому
порядку.Згіднозабз.2п.2постановиПленумуВерховногоСудуУкраїни«Про
практикурозглядусудамитрудовихспорів»від6листопада1992р.№918спори,
пов’язанізвідстороненнямпрацівниківвідроботизапостановоюпрокурораабо
слідчого,непідлягаютьсудовомурозгляду,авирішуютьсявпорядку,встановле
ному для оскарження постанов цих органів.Після скасування такої постанови
трудовийспірвирішуєтьсявзагальномупорядку.
Умежахстаттіскладнодатиповнухарактеристикукожномувипадкувідсто
389Юридичні і політичні науки
ронення працівника від роботи, що здійснюється за ініціативою осіб, які не є
учасникамитрудовихправовідносин.Однак,напідставіаналізунаведенихситу
аційможнадійтивисновкупроєдинийпідхідзаконодавцядоправовогорегулю
вання даного питання, чого бракує практиці застосування відповідних норм.
Підтвердженням цього служать численні спори, що знаходяться на розгляді у
судах,предметомякихєнезаконневідстороненняпрацівниківвідроботи.
1.Ко дексзаконівпропрацюУкраїни(1971р.).–Х.:Інформ.прав.центр«Ксилон»,
2009.–112с.2. Ме зен це ва О.Службоверозслідуваннящододержслужбовців//Праця
ізакон.–2009.–№4(112).–С.8.3. Ста вис ский П.Р.Основанияотстраненияотработы
//Правоведение.–1977.–№2.–С.94.4. Ста вис ский П.Р.Материальнаяответствен
ность за незаконное отстранение от работы //Правоведение. – 1982. –№1. –С. 68.
5. Ва га но ва І.М.ВідстороненнявідроботиякзапобіжнийзахідутрудовомуправіУкраї
ни//Правоібезпека.–2010.–№1(33).–С.128.6. Щер би на В.І.ТрудовеправоУкраїни:
Підручник. –К.: Істина, 2008. –С. 182.7. Про цев ский В.А.Правовое регулирование
отстранениярабочихислужащихотработы:Авторереф.дис.…канд.юрид.наук.–Х.,
1981.–С.913.8. Пи ли пен ко П.Д.ТрудовеправоУкраїни:Підручник.–2гевид.,пере
роб.ідопов.–К.:Вид.дім«ІнЮре»,2006.–С.267269;При лип ко С.М., Яро шен ко О.М.
ТрудовеправоУкраїни:Підручник.–Х.:ВидвоФІНН,2009.–С.355,356.9. Мо лод
цов М.В.Системасоветскоготрудовогоправаисистемазаконодательстваотруде.–М.:
Юрид.лит.,1985.–С.96.10. Про цев ский В.А.Местоюридическихнормоботстранении
отработывсистеметрудовогоправа//Проблемысоциалистическойзаконности:Респ.
межвед.научн.сб.–1983.–Вып.11.–С.97.11. По ло жен ня продержавнийенергетич
нийнаглядзарежимамиспоживанняелектро,теплоенергії,затв.пост.КМУ07.08.1996
р.,№929 // [Електронный ресурс]. – Режим доступу: http://groza.pp.ua/ forum/index.
php?topic=4335.012. Про за без пе чен нясанітарноготаепідемічногоблагополуччянасе
лення:ЗаконУкраїнивід24.02.1994р.,№4004//ВВРУкраїни.–1994.–№27.–Ст.218.
13. Про по ря доквнесенняподанняпровідстороненняосібвідроботиабоіншоїдіяль
ності: інструкція, затв.наказ.МОЗвід14.04.1996р.,№66 // [Електроннийресурс]. –
Режим доступу: http:// www.rada.gov.ua. 14. Про до рожній рух: Закон України від
30.06.1993р.,№3353//[Електроннийресурс].–Режимдоступу:http://www.rada.gov.ua.
15. Про по жеж ну безпеку: ЗаконУкраїни від 17.12.1993 р.,№3745 // [Електронний
ресурс].–Режимдоступу:http://www.rada.gov.ua.16. По ло жен ня продержавнупожеж
нуохорону,затв.пост.КМУвід26.07.1994р.,№508//[Електроннийресурс].–Режим
доступу:http://www.rada.gov.ua.17. Криміна ль нопро це су аль ний кодексУкраїни:заста
номна05.07.2010р. /ВВРУРСР.–1961.–№2.–Ст.15.18. Про прак ти курозгляду
судамитрудовихспорів:Пост.ПленумуВерхов.СудуУкраїнивід6.11.1992р.,№9 //
Пост. Пленуму Верхов. Суду України із загальних питань судової діяльності та в
цивільнихсправах/Зазаг.ред.В.Т.Маляренка.–К.:ЮрінкомІнтер,2004.–352с.
390 Держава і право • Випуск 51
Розділ 5. ЦИВІЛЬНЕ, ПІДПРИЄМНИЦЬКЕ, ГОСПОДАРСЬКЕ ТА ТРУДОВЕ ПРАВО
Д. В. ТрубІцин. ВІДСТОРОНЕННЯ ПРАЦІВНИКА ВІД РОБОТИ З ІНІЦІАТИВИ ОСІБ, ЯКІ НЕ Є СТОРОНОЮ ТРУДОВОГО ДОГОВОРУ
|