Пізнання та його релігійні специфікації на зламі середньовічно-ренесансного дискурсу

У статті О. Ющишин «Пізнання та його релігійні специфікації на зламі середньовічно-ренесансного дискурсу» осмислюється культурно-історична тяглість процесу пізнання та його релігійні специфікації на зламі середньовічно-ренесансного дискурсу. Особлива увага приділяється «титанам» Відродження, які спр...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2011
Main Author: Ющишин, О.І.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Відділення релігієзнавства Інституту філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України 2011
Subjects:
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/46606
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Пізнання та його релігійні специфікації на зламі середньовічно-ренесансного дискурсу / О.І. Ющишин // Українське релігієзнавство. — 2011. — № 60. — Бібліогр.: 37 назв. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Description
Summary:У статті О. Ющишин «Пізнання та його релігійні специфікації на зламі середньовічно-ренесансного дискурсу» осмислюється культурно-історична тяглість процесу пізнання та його релігійні специфікації на зламі середньовічно-ренесансного дискурсу. Особлива увага приділяється «титанам» Відродження, які спричинилися до актуалізації античної спадщини, а також утвердження пневмічної моделі пізнання. Висновується, що зміна теоцентричного гнозису в його христологічній інтерпретації провістила настання епохи Модерну, яка, крім іншого, обумовила кардинальні світоглядні зрушення. Ключові слова: ренесансний дискурс, софіологічна модель, генетико-типологічна спорідненість, пневмічна модель пізнання, парадигмальна специфіка, антропоцентризм Відродження, гуманістичні тенденції, ідеологи Ренесансу, світоглядні зміни.