Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація»

Рецензія на монографію: Д. В. Райко «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація». – Х. : ВД «ІНЖЕК», 2008. – 632 с.

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2009
Автор: Заруба, В.Я.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіко-правових досліджень НАН України 2009
Теми:
Онлайн доступ:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/5145
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація» / В.Я. Заруба // Економіка та право. — 2009. — № 1. — С. 151-152. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-5145
record_format dspace
spelling nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-51452025-02-09T12:53:07Z Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація» Заруба, В.Я. Рецензії, коментарі, відгуки Рецензія на монографію: Д. В. Райко «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація». – Х. : ВД «ІНЖЕК», 2008. – 632 с. 2009 Article Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація» / В.Я. Заруба // Економіка та право. — 2009. — № 1. — С. 151-152. — укр. 1681-6277 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/5145 uk application/pdf Інститут економіко-правових досліджень НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Рецензії, коментарі, відгуки
Рецензії, коментарі, відгуки
spellingShingle Рецензії, коментарі, відгуки
Рецензії, коментарі, відгуки
Заруба, В.Я.
Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація»
description Рецензія на монографію: Д. В. Райко «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація». – Х. : ВД «ІНЖЕК», 2008. – 632 с.
format Article
author Заруба, В.Я.
author_facet Заруба, В.Я.
author_sort Заруба, В.Я.
title Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація»
title_short Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація»
title_full Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація»
title_fullStr Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація»
title_full_unstemmed Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація»
title_sort рецензія на монографію «стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація»
publisher Інститут економіко-правових досліджень НАН України
publishDate 2009
topic_facet Рецензії, коментарі, відгуки
url https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/5145
citation_txt Рецензія на монографію «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація» / В.Я. Заруба // Економіка та право. — 2009. — № 1. — С. 151-152. — укр.
work_keys_str_mv AT zarubavâ recenzíânamonografíûstrategíčneupravlínnârozvitkommarketingovoídíâlʹnostímetodologíâtaorganízacíâ
first_indexed 2025-11-26T01:10:08Z
last_indexed 2025-11-26T01:10:08Z
_version_ 1849813275181580288
fulltext ЕКОНОМІКА ТА ПРАВО 1512009, №1 РЕЦЕНЗИИ, КОММЕНТАРИИ, ОТЗЫВЫ РЕЦЕНЗІЯ НА МОНОГРАФІЮ «СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: МЕТОДОЛОГІЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ» Життєздатність будь(якого підприємства зале( жить від його спроможності розуміти та задоволь( няти потреби різних зв’язаних з його діяльністю груп суспільства. В умовах конкуренції це обумов( лює безперервне зростання ролі маркетингу. Хоча промисловість є однією з базових галузей економі( ки України, промислові підприємства зіткаються з безліччю проблем щодо забезпечення власного існу( вання та розвитку. Їх одними з першочергових зав( дань є розвиток маркетингової діяльності, створен( ня систем стратегічного управління маркетингом. В той же час швидка трансформація сучасних уявлень про маркетинг, зокрема, з’явлення концепцій мар( кетингу відносин і холістичного маркетингу, потре( бують їх теоретичного осмислення, створення відповідного методологічного та методичного забез( печення. Вирішенню цих актуальних для теорії та практики проблем і присвячена монографія Д. В. Райко «Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організа( ція». – Х. : ВД «ІНЖЕК», 2008. – 632 с. У першому розділі «Tеоретичні основи страте( гічного управління розвитком маркетингової діяль( ності промислового підприємства» (с. 7–129) на засадах існуючих підходів до розгляду підприємства, як соціально(економічної системи, виявлена фун( даментальна роль маркетингу в його розвитку. З урахуванням специфіки діяльності промислових підприємств конкретизовані положення сучасної концепції розвитку соціально(економічних систем щодо класифікації основних суперечностей як дже( рела розвитку, моделювання процесу розвитку, кла( сифікації напрямів розвитку в залежності від етапів життєвого циклу системи. При цьому особливий інтерес являє підхід автора щодо пов’язання на( прямів розвитку із загальними стратегіями та етапа( ми життєвого циклу підприємства. У другому розділі «Аналіз маркетингової діяль( ності суб’єктів господарювання» (с. 130–180) визна( чено основні чинники мікро( та макросередовища підприємств переробної галузі, проаналізована діяльність 40 підприємств України та Росії, виходя( чи з чого визначено основні тенденції розвитку га( лузі та оцінений вплив на нього маркетингової діяльності. Оцінку впливу (ефективності) маркетин( гової діяльності проведено за допомогою багатофак( торної регресійної моделі, яка описує зв’язок обсягів реалізації продукції від показників обсягів марке( тингової діяльності. Третій розділ «Методологічне забезпечення стратегічного управління розвитком маркетингової діяльності підприємства» (с. 181–351) присвячено розробці методологічних засад і методичних інструментів стратегічного управління маркетин( гом промислового підприємства. Аналізуючи зв’язки в системі «споживач(підприємство(парт( нер», автор досліджує прояви ефекту синергізму, який виникає завдяки налагодженню партнерсь( ких відносин між підприємством і споживачами його продукції, а також між підприємством та іншими зв’язаними з ним групами (постачальни( ками, посередниками, фінансовими аудиторіями, державою тощо). У роботі розкрито можливості збільшення ефекту синергізму за рахунок посилен( ня інтеграційних зв’язків між підприємством і зв’я( заними з ним групами (стейкхолдерами). Показа( но, що застосування маркетингу відносин суттєво розширює сферу застосування маркетингового менеджменту, призводить до її розповсюдження на внутрішнє середовище підприємства (власників, менеджерів, виконавчий персонал). Запропонований автором підхід до формуван( ня маркетингових стратегій підприємства базуєть( ся на дослідженні трьох складових – конкуренто( спроможності підприємства, бізнесової привабли( вості його партнерів щодо співпраці з ним та го( товності споживачів до споживання продукції ос( таннього. Результати використання методики фор( мування маркетингових стратегій для 30 промис( лових підприємств України машинобудівної галузі, що наведені в роботі, доводять можливість її прак( тичного застосування. У четвертому розділі «Організаційне забезпе( чення управління маркетинговою діяльністю про( мислового підприємства» (с. 352–539) надано про( позиції з удосконалення організаційного забезпе( чення маркетингового менеджменту промислового підприємства на основі застосування економіко( математичного моделювання організаційних струк( тур його маркетингових підрозділів. Як загальну позитивну якість роботи відміти( мо той факт, що весь наведений матеріал являє собою логічно узгоджену сукупність теоретичних положень і створених на їх основі методичних за( Рецензии, комментарии, отзывы ЭКОНОМИКА И ПРАВО152 2009, №1 собів формування маркетингових стратегій, спря( мованих на розв’язання широкого комплексу проблем діяльності промислового підприємства. В роботі є ряд дискусійних положень, які потре( бують подальшого удосконалення та доопрацю( вання автором у подальших дослідженнях, але це не знижує її цінності. Матеріал монографії може представляти інтерес для науковців і економічних працівників, які досліджують проблеми стратегі( чного менеджменту та маркетингу на промисло( вих підприємствах. В. Я. Заруба, д!р екон. наук, декан Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»