Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства

Основная цель данной работы заключается в том, чтобы очертить круг вопросов формирования стратегии управления финансами предприятия, а также рассмотреть возможность применения технологий, которые способствуют реализации этой стратегии....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2007
Main Author: Клименко, О.О.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2007
Series:Культура народов Причерноморья
Subjects:
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/54684
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства / О.О. Клименко // Культура народов Причерноморья. — 2007. — № 109. — С. 61-62. — Бібліогр.: 2 назв. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-54684
record_format dspace
spelling nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-546842025-02-09T23:50:53Z Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства Клименко, О.О. Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Основная цель данной работы заключается в том, чтобы очертить круг вопросов формирования стратегии управления финансами предприятия, а также рассмотреть возможность применения технологий, которые способствуют реализации этой стратегии. Основна мета даної роботи полягає в тому, щоб обкреслити коло питань формування стратегії управління фінансами підприємства, а також розглянути можливість застосування технологій, які сприяють реалізації цієї стратегії. 2007 Article Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства / О.О. Клименко // Культура народов Причерноморья. — 2007. — № 109. — С. 61-62. — Бібліогр.: 2 назв. — укр. 1562-0808 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/54684 uk Культура народов Причерноморья application/pdf Кримський науковий центр НАН України і МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
spellingShingle Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Клименко, О.О.
Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства
Культура народов Причерноморья
description Основная цель данной работы заключается в том, чтобы очертить круг вопросов формирования стратегии управления финансами предприятия, а также рассмотреть возможность применения технологий, которые способствуют реализации этой стратегии.
format Article
author Клименко, О.О.
author_facet Клименко, О.О.
author_sort Клименко, О.О.
title Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства
title_short Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства
title_full Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства
title_fullStr Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства
title_full_unstemmed Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства
title_sort формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2007
topic_facet Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
url https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/54684
citation_txt Формування системооутворюючих компонентів стратегії управління фінансами підприємства / О.О. Клименко // Культура народов Причерноморья. — 2007. — № 109. — С. 61-62. — Бібліогр.: 2 назв. — укр.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT klimenkooo formuvannâsistemooutvorûûčihkomponentívstrategííupravlínnâfínansamipídpriêmstva
first_indexed 2025-12-01T22:40:41Z
last_indexed 2025-12-01T22:40:41Z
_version_ 1850347454573051904
fulltext Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ 61 Клименко О.О. ФОРМУВАННЯ СИСТЕМООУТВОРЮЮЧИХ КОМПОНЕНТІВ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ПІДПРИЄМСТВА У механізмі ринкової взаємодії конкурентна стратегія підприємства виконує роль основної рушійної сили розширеного відтворювання і ефективної самоорганізації як на макро-, так і на мікрорівні. Створення міцних кон- курентних позицій економіки України передбачає підвищення рівня конкурентоспроможності виробників. Ві- тчизняні підприємства повинні зосереджувати увагу не тільки на ефективності виробництва, а й на ефективності фу- нкціонування в конкурентному середовищі, тому виникає необхідність науково-методичного забезпечення та об- ґрунтування основних теоретичних засад конкурентної стратегії підприємства як потужного засобу конку- рентної боротьби [2], тобто питання формування системоутворюючих компонентів стратегії управління фі- нансами підприємства є своєчасним та актуальним. Основна мета даної роботи полягає в тому, щоб обкреслити коло питань формування стратегії управ- ління фінансами підприємства, а також розглянути можливість застосування технологій, які сприяють реа- лізації цієї стратегії. Конкурентна стратегія підприємства є однією з найважливіших складових стратегічного управління, оскі- льки саме вона забезпечує можливість і визначає ефективність адаптації підприємства до умов конкурентного середовища в умовах інноваційного розвитку як окремого підприємства, так і економічної системи України в цілому. Тому обґрунтування підходів вибору стратегії дослідження з метою подальшої розробки системи захо- дів зі зміцнення становища й досягнення конкурентних переваг підприємства на нашу думку є одним з першо- чергових завдань. Теоретичні і методологічні аспекти діяльності підприємства в умовах конкурентного середовища знайшли відображення в наукових роботах зарубіжних і вітчизняних вчених-економістів і практиків. Проте термінологі- чний апарат теорії конкуренції, методи оцінки конкурентоспроможності та конкурентної позиції підприємства, а також теоретико-методичні основи розробки, обґрунтування та організаційного забезпечення конкурентної стратегії вимагають детального комплексного аналізу, вдосконалення й адаптації з урахуванням особливостей національної економічної системи [2]. Модель формування стратегії розвитку потенціалу підприємства наведено на схемі рисунка 1. Рис. 1. Модель формування стратегії розвитку стратегічного потенціалу підприємства Провідна роль у визначенні напрямків подальшого розвитку теорії конкурентної стратегії підприємства залишалась за практичною діяльністю, проте теорія конкурентної стратегії орієнтована на розробку практич- них рекомендацій, оскільки намагається у своїх побудовах і висновках якомога повніше охопити взаємозалеж- ності та зв'язки практичних проблем формування системоутворюючих компонентів стратегії управління зок- рема фінансами підприємства, як певної бази ефективного розвитку. Дослідимо основні положення формування стратегії управління фінансами підприємств в Україні в умовах глобалізації економічних відносин. Положення 1. Фінансова стратегія повинна бути направлена на реалізацію головної мети будь-якого бі- знесу – підвищення матеріального становища власника. Ця теза може бути реалізована на практиці за допомогою використання критерію економічної доданої вартості, або ЕVA (Еconomic Value Added) [1]. Його сутність полягає у зіставленні вартості капіталу, що використовується у бізнесі з віддачею (прибутковістю) від використання цього капіталу. Перше зазвичай називається зваженою середньою вартістю капіталу, позначається WACC (Weighted Average Cost of Capital) і розраховується за наступною математичною залежністю: WACC = ,cw...cwcw nn2211 ×++×+× де w частка компоненти капіталу, с - її вартість (ціна), або прибутковість для інвестора. Частка кожної окремої компоненти розраховується як відношення середньої величини складової компоненти капіталу за рік, до середньої величини сумарного капіталу за цей же період. [1] Прибутковість використовуваного капіталу ROCE (Return on Capital Employed) розраховується як від- ношення чистого прибутку на середнє (за рік) значення допоміжного і бізнес капіталу. Тобто можна ствер- мета завдання Об`єкти Засоби, методи Стратегія розвитку стратегічного потенціалу підприємства Стратегія ефективного ви- користання стратегічного потенціалу підприємства Стратегія розвитку економічних відно- син у зовнішньому середовищі прин- ципи Критерії оцінки Стратегія розвитку складових стратегі- чного потенціалу підприємства Клименко О.О. ФОРМУВАННЯ СИСТЕМООУТВОРЮЮЧИХ КОМПОНЕНТІВ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ПІДПРИЄМСТВА 62 джувати, що різниця (ROCE - WAСС) повинна бути позитивною і як можна більшою. Якщо цю різницю помножити на суму залученого в бізнес капіталу, то вийде показник, який є доданою економічною вартістю капіталу EVA. Саме цей показник в першу чергу повинен цікавити власника, як індикатор, що відображає збільшення його активів. Якщо EVA з року в рік росте, власник відчуває збільшення та примноження капіталу. Якщо темпи зростання EVA починають падати, то це повинно викликати неспокій у власника. Якщо ж EVA стала негативною, треба шукати шляхи виправлення ситуації. Положення 2. Стратегія управління фінансами повинна бути частиною загальної конкурентної стратегії підприємства особливого значення ця проблема набула в умовах глобалізації економіки. Формулювання основних стратегічних цілей бізнесу та контроль за їх досягненням є основною задачею власника підприємства. Задачі менеджерів полягають у вірному формулюванні та досягненні цілей власни- ків. Для забезпечення комплексності внутрішнього управління бізнесом нами пропонується звернутись до певного системного засобу аналізу, яким є збалансована система індикаторів діяльності BSC (Balanced Scorecarcls). BSC позиціонується як засіб управління бізнесом, у вершину кута якого ставиться стратегія розвитку прийняття його власниками. Сутність запропонованої системи розкривається двома основними положеннями: − одних фінансових показників недостатньо для того, щоб повністю і всебічно описати стан підприємс- тва, їх потрібно доповнити іншими показниками; − система показників може бути використана не просто як комплексний індикатор стану підприємства, а як система управління, яка забезпечує зв'язок між стратегічними передбаченнями власників або топ- мепеджмента і операційною діяльністю менеджменту підприємства. Положення 3. Оцінка результативності бізнесу в умовах глобалізації економічної системи України має проводитись на основі найбільш інформативних фінансових показників. Адже власників підприємств зав- жди будуть цікавити та турбувати фінансові показники, Так як вони будуть найбільш близькими до їх осно- вної мети – збільшення капіталу. але як вибрати серед багатьох фінансових показників оптимальні – най- більш інформативні та важливі для аналізу? Пропонується фінансові чинники згрупувати в наступні системоутворення: − показники доходів та їх структура; − рівні витрат та показники прибутковості; − чинники управлінння робочим капіталом та грошовими потоками; − використання активів та інвестиційна ефективність. Формування ефективного управління підприємством передбачає сукупність управлінських дій та вплив, яка забезпечує на всіх стадіях життєвого циклу розвитку стратегічного потенціалу підприємства, тобто системи ресурсів і джерел їх поповнення, котрі воно має в розпорядженні, зв`язків, можливостей і управлінських здібностей, що направлені на забезпечення його розвитку та реалізацію конкурентної страте- гії. Таким чином, фінансовий потенціал підприємства виступає стратегічним ресурсом підприємства, що забезпечує йому сталість у мінливому зовнішньому середовищі та являє собою джерело формування конку- рентної переваги і тому потребує постійного розвитку та вдосконалення. Усвідомлюючи, що далеко не всі аспекти досліджуваної проблеми отримали всебічну розробку в цій статті, а деякі положення та висновки можуть бути предметом наукової дискусії, автор сподівається, що ро- бота внесе певний вклад у розвиток теорії та практики сучасного стратегічного фінансового менеджменту та буде корисною на сучасному етапі розвитку фінансової системи України в умовах глобалізації. Джерела та література 1. Управленческий консультант. Настольная книга руководителя. – К.: ТзОВ «БУК», 2005. – 384 с. 2. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: Монографія / за заг.ред. д-ра екон. наук, про- фесора Іванова Ю.Б., д-ра екон. наук, професора Тищенка О.М.. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 384 с. Кнышенко Т.Н. РАЗРАБОТКА СЦЕНАРИЕВ РАЗВИТИЯ БАНКОВСКОЙ СИСТЕМЫ УКРАИНЫ И ИХ АНАЛИЗ Развитие банковской системы нашего государства является достаточно стремительным процессом. Так до провозглашения независимости в нашей стране насчитывалось 5 государственных банков, зато на конец 1991 года было создано уже 76 банков. Проблемы консолидации и оптимизации структуры банковской системы всегда обращают внимание экономистов, как теоретиков, так и практиков, которые исследуют банковские системы. Среди них, в ос- новном практиками, занимающимися исследованием количественно-качественных параметров банковского сектора, являются В. Мищенко, А. Ерина, А. Гловач, О. Черняк, В. Геец и другие. Учитывая то, что банков- ская система Украины является механизмом со сложными связями и достаточно динамичной – научные по- иски в этом направлении являются чрезвычайно актуальными. В соответствии с выбранной политикой НБУ проводит соответствующие мероприятия по регулирова-