Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві

Предложены концептуальная модель маркетинга, в которой используются классические кибернетические подходы к управлению предприятием и современные направления развития кибернетического маркетинга, основанные на принципах кибернетики, теории информации, методов моделирования и управления системами марк...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2014
Main Authors: Костенко, О.П., Костенко, Т.І., Білоцерківська, О.Ю.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України 2014
Series:Управляющие системы и машины
Subjects:
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/83492
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві / О.П. Костенко, Т.І. Костенко, О.Ю. Білоцерківська // Управляющие системы и машины. — 2014. — № 4. — С. 77-83, 92. — Бібліогр.: 11 назв. — укр., рос.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-83492
record_format dspace
spelling nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-834922025-02-09T11:30:46Z Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві Development of the Conceptual Model of Cyber Marketing at Enterprise Разработка концептуальной модели кибернетического маркетинга на предприятии Костенко, О.П. Костенко, Т.І. Білоцерківська, О.Ю. Экономико-математическое моделирование Предложены концептуальная модель маркетинга, в которой используются классические кибернетические подходы к управлению предприятием и современные направления развития кибернетического маркетинга, основанные на принципах кибернетики, теории информации, методов моделирования и управления системами маркетинговой информации. The conceptual model of marketing that uses classic cybernetic approaches to management is proposed. The current trends of cyber marketing, based on the cybernetics principles, information theory, modeling and management techniques of marketing information systems are outlined. Запропоновано концептуальну модель маркетингу, в якій використовуються класичні кібернетичні підходи до управління підприємством та сучасні напрями розвитку кібернетичного маркетингу, засновані на принципах кібернетики, теорії інформації, методів моделювання та управління системами маркетингової інформації. 2014 Article Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві / О.П. Костенко, Т.І. Костенко, О.Ю. Білоцерківська // Управляющие системы и машины. — 2014. — № 4. — С. 77-83, 92. — Бібліогр.: 11 назв. — укр., рос. 0130-5395 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/83492 39.138 : 004.4 uk Управляющие системы и машины application/pdf Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Экономико-математическое моделирование
Экономико-математическое моделирование
spellingShingle Экономико-математическое моделирование
Экономико-математическое моделирование
Костенко, О.П.
Костенко, Т.І.
Білоцерківська, О.Ю.
Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві
Управляющие системы и машины
description Предложены концептуальная модель маркетинга, в которой используются классические кибернетические подходы к управлению предприятием и современные направления развития кибернетического маркетинга, основанные на принципах кибернетики, теории информации, методов моделирования и управления системами маркетинговой информации.
format Article
author Костенко, О.П.
Костенко, Т.І.
Білоцерківська, О.Ю.
author_facet Костенко, О.П.
Костенко, Т.І.
Білоцерківська, О.Ю.
author_sort Костенко, О.П.
title Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві
title_short Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві
title_full Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві
title_fullStr Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві
title_full_unstemmed Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві
title_sort розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві
publisher Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України
publishDate 2014
topic_facet Экономико-математическое моделирование
url https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/83492
citation_txt Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві / О.П. Костенко, Т.І. Костенко, О.Ю. Білоцерківська // Управляющие системы и машины. — 2014. — № 4. — С. 77-83, 92. — Бібліогр.: 11 назв. — укр., рос.
series Управляющие системы и машины
work_keys_str_mv AT kostenkoop rozrobkakonceptualʹnoímodelíkíbernetičnogomarketingunapídpriêmství
AT kostenkotí rozrobkakonceptualʹnoímodelíkíbernetičnogomarketingunapídpriêmství
AT bílocerkívsʹkaoû rozrobkakonceptualʹnoímodelíkíbernetičnogomarketingunapídpriêmství
AT kostenkoop developmentoftheconceptualmodelofcybermarketingatenterprise
AT kostenkotí developmentoftheconceptualmodelofcybermarketingatenterprise
AT bílocerkívsʹkaoû developmentoftheconceptualmodelofcybermarketingatenterprise
AT kostenkoop razrabotkakonceptualʹnojmodelikibernetičeskogomarketinganapredpriâtii
AT kostenkotí razrabotkakonceptualʹnojmodelikibernetičeskogomarketinganapredpriâtii
AT bílocerkívsʹkaoû razrabotkakonceptualʹnojmodelikibernetičeskogomarketinganapredpriâtii
first_indexed 2025-11-25T21:34:35Z
last_indexed 2025-11-25T21:34:35Z
_version_ 1849799713071562752
fulltext УСиМ, 2014, № 4 77 Экономико-математическое моделирование УДК 39.138 : 004.4 О.П. Костенко, Т.І. Костенко, О.Ю. Білоцерківська Розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві Предложены концептуальная модель маркетинга, в которой используются классические кибернетические подходы к управле- нию предприятием и современные направления развития кибернетического маркетинга, основанные на принципах кибернети- ки, теории информации, методов моделирования и управления системами маркетинговой информации. The conceptual model of marketing that uses classic cybernetic approaches to management is proposed. The current trends of cyber marketing, based on the cybernetics principles, information theory, modeling and management techniques of marketing information systems are outlined. Запропоновано концептуальну модель маркетингу, в якій використовуються класичні кібернетичні підходи до управління під- приємством та сучасні напрями розвитку кібернетичного маркетингу, засновані на принципах кібернетики, теорії інформації, методів моделювання та управління системами маркетингової інформації. Вступ. Основою ідеології підприємств в наш час стає концепція маркетингового управлін- ня, у відповідності до якої орієнтація на ринок наявна на всіх рівнях менеджменту, а марке- тинг обіймає усі напрями діяльності підпри- ємства [1]. На формування сучасної теорії маркетингу значний вплив справили роботи Ф. Котлера, П. Друкера, Г.А. Черчеля, Є.П. Голубкова, С.С. Гарковенко, А.А. Смєхова. Концепція ма- ркетингового управління обумовлює матема- тичне моделювання процесів управління фун- кціонуванням і розвитком підприємств в умо- вах невизначеності та ризику [2]. Базовими ро- ботами в області моделювання є праці О.О. Ба- каєва, В.В. Вітлинського, В.М. Грапитурова, В.А. Забродського, Ю.Г. Лисенка, М.Я. Поста- на, В.А. Ревенка. Незважаючи на увагу дослідників до про- блем маркетингу на рівні загальнотеоретичних положень, досі не створено чіткої структуро- ваної системи, у межах якої були б пов’язані функції і процеси маркетингової діяльності в її сучасному розумінні. В існуючих роботах сис- тема маркетингу інтерпретується як система ринкових відносин, а у межах цієї статті у центрі уваги – концепція ефективного марке- Ключові слова: кібернетичні підходи, методи моделю- вання, кібернетичний маркетинг, концептуальна модель. тингового управління підприємством [3]. Крім того, практично немає формалізованого ін- струментарію забезпечення маркетингової дія- льності, за виключенням статистичних мето- дів, які традиційно застосовувалися у ринко- вих дослідженнях [4]. Також слід констатувати, що більшість іс- нуючих підходів до розробки рішень з розвит- ку підприємства не відповідає концепції мар- кетингового управління, оскільки базуються на підміні сучасного стану бажаним, без ураху- вання впливу ринкових факторів. Такий підхід, прийнятний за умов високого рівня стабільно- сті ринку, однак промисловим підприємствам традиційно притаманна значна мінливість ди- наміки її обліку у процесі маркетингового роз- витку підприємства [5, 6]. За останні десятиріччя накопичився досвід підприємств, котрі використовують систему ма- ркетингу у своїй діяльності, але не принципи маркетингового управління підприємством на основі кібернетичних підходів. Сьогодні най- більш необхідним є розв’язання задачі вивчення і практичного застосування принципів кіберне- тики в організації маркетингового управління підприємством. Досвід розвинутих держав пока- зав, що власне ці принципи ефективного управ- ління бізнес-процесами (матеріальними, вироб- ничими, інформаційними, фінансовими проце- сами та збутом) утримує великий потенціал вну- 78 УСиМ, 2014, № 4 трішнього розвитку (оновлення), що спричинює і організаційне оновлення (менеджмент) усього виробничо-торгового апарату, і кожного учасни- ка маркетингової діяльності підприємства. Мар- кетинг розглядається як суб’єкт ринкових відно- син і основний засіб впливу на інших суб’єктів ринку (контрагентів і конкурентів) з метою за- доволення його особистих потреб і зацікавлено- стей. Тому маркетинг стає об’єктом управління з боку господарського суб’єкта, який бере на себе роль керівного органу системи «господарський суб’єкт – маркетинг». Засновницькою функцією цієї системи стає маркетингове управління [7, 8]. Отже, проблема формування теоретичних засад організації системи маркетингу з ураху- ванням сучасних тенденцій дворівневого пред- ставлення діяльності підприємств на принципах кібернетичного управління, розробки економі- ко-математичних моделей забезпечення функці- онування системи маркетингу для промисло- вих підприємств є вельми актуальною. Інформатизація маркетингу на основі су- часних інформаційних технологій є тільки од- нією із складових розробки маркетингових ін- формаційних систем, тобто впровадження кі- бернетичного маркетингу на підприємстві. Мета роботи та результати дослідження Метою є розробка концептуальної моделі кібернетичного маркетингу на підприємстві. Протягом останніх десятиріч спостерігаєть- ся тенденція розвитку маркетингу до подаль- шої інтеграції у багатьох сферах людської дія- льності, відбувається синтез різних галузей на- уки як економічних, технічних, так і гуманіта- рних. Розвиток досліджень процесів і явищ да- ло поштовх до формування складних динаміч- них систем, дослідження та аналіз яких по- в’язані з певною специфікою. До цього типу систем належать, зокрема, і маркетингові ін- формаційні системи (МІС). У процесі розробки відповідних методів до- слідження складних маркетингових інформа- ційних систем управління підприємством ви- никали чисельні прийоми та підходи, які по- ступово нагромаджувались, удосконалювались, узагальнювались, включаючи основи технічного та методологічного подолання зазначених труд- нощів – кількісних і якісних, водночас сприяючи розвитку таких міждисциплінарних наукових напрямів, як загальна теорія систем, системний аналіз, кібернетика і маркетинг. Рішення такої складної комплексної про- блеми, як управління маркетинговими проце- сами, потребувало значних витрат з аналізу і наукового узагальнення процесів і явищ попе- реднього періоду розвитку маркетингу на ос- нові методів економічної кібернетики. Наукові дослідження за даною проблематикою привели до висновку про доцільність виділення нового наукового напряму, який можна назвати кібер- нетичним маркетингом. Цільове призначення даного напряму полягає у визначенні межі до- сліджень маркетингових процесів в управлінні, як це виклав відомий вчений Н. Вінер у [9]. Кібернетичні підходи у маркетингу викорис- товуються тією мірою, якою виявляються риси й аналогії в її функціонуванні та процесах управ- ління в інформаційних системах різних типів. Але самі собою ці аналогії не розкривають зміс- ту процесів, які відбуваються у маркетингу. Кі- бернетичний маркетинг тісно пов’язаний, з од- ного боку, з історією управління, економіко-ма- тематичним моделюванням, сучасними інфор- маційними системами та технологіями, а з дру- гого – з багатьма конкретними економічними дисциплінами (економічною теорією, макро- та мікроекономікою, економікою підприємст- ва, маркетингом, менеджментом та ін.). Спира- ючись на результати досліджень у цих галузях науки, кібернетичний маркетинг формує цілісне уявлення про маркетингове управління як про складну маркетингову інформаційну систему, яка вивчає взаємодію ринкової, виробничо-тех- нічної, соціально-економічної та організаційно- господарської структур підприємства, а також про процеси функціонування й розвитку цієї си- стеми як єдиного цілого. Кібернетичний маркетинг – міждисципліна- рний науковий напрям, що досліджує автома- тизовані процеси управління маркетингом на різних підприємствах і установах. Кібернетичний маркетинг розглядає струк- турні й функціональні ланки маркетингу як системи, в яких відбуваються процеси управ- УСиМ, 2014, № 4 79 ління, які реалізуються за допомогою руху та перетворення маркетингової інформації (внут- рішньої та зовнішньої). Об’єктом вивчення кібернетичного марке- тингу є автоматизоване маркетингове управ- ління підприємством з орієнтацією на мінливі вимоги конкретного споживача. Предметом дослідження є функціонування і розвиток автоматизації маркетингу як керованої системи і, насамперед, – інформаційні (внут- рішні та зовнішні) механізми управління від- повідними процесами на підприємстві. Оскільки кібернетичний маркетинг вивчає реальні його об’єкти (продукт, ціна, місце про- дажу, просування, люди) за допомогою моде- лей, залучаються досягнення інших дисциплін з галузі моделювання, зокрема економіко-ма- тематичного, системного аналізу, теорії управ- ління, теорії автоматизованого регулювання то- що. Кібернетичний маркетинг досліджує проце- си збору, аналізу, збереження та перетворення інформації на підприємстві з зовнішнього се- редовища, тому він використовує результати теорії інформації та передавання повідомлень. З метою обробки маркетингової інформації широко використовуються методи статистики, системи маркетингової інформації та сучасні інформаційні технології. Отже, кібернетичний маркетинг є прикладним розділом кібернетики і, разом з тим, частиною комплексу маркетин- гових наук, і є сполучною ланкою між ними. Формалізовану концептуальну модель кіберне- тичного маркетингу управління підприємством представлено на рисунку. Застосування кібер- нетичного підходу у маркетингу дозволяє син- тезувати і використовувати багато методів і результатів соціальних, природничих і техніч- них наук. Сучасні процеси транснаціональної інтег- рації кібернетичного маркетингу на промис- лових підприємствах обумовлюють рішення проблеми на основі результатів, отриманих у теоріях корисності, нечіткої логіки і нечітких множин, теорії категорій, які складають ядро кібернетики. Світовий досвід створення систем кіберне- тичного маркетингу показує, що в їх основу мають бути покладені математичні методи мо- делювання, які дозволяють досліджувати мар- кетингові процеси і явища з різних точок зору та які мають привести до оригінального рі- шення. У зв’язку з цим кібернетичний марке- тинг, а саме його логіко-математичні основи, припускають формальний опис маркетингових процесів і явищ, пов’язаних з управлінням ко- гнітивною та маркетинговою діяльністю під- приємств. Приклади використання формального опису процесу проектування автоматизації задач на підприємствах розглянуто в [10], де запропо- новано категорійну модель розробки функціо- нального та такого, що забезпечує комплекс складних маркетингових інформаційних сис- тем. Подані у статті процедури формалізації базуються на методах і уявленнях теорії кате- горій і функторів [11], котрі дозволяють абст- рагуватися від множини незначних елементів процесу, що моделюється, і зосередитися на найбільш важливих елементах і зв’язках реа- льних процесів. Розв’язання ринкових задач можливе за умов впровадження у маркетингову практику кібернетичних методів управління когнітив- ними та маркетинговими процесами на під- приємстві. Результати досліджень у межах кібернети- чного маркетингу показали, що за сучасних умов є достатньо передумов для впровадження у практику підприємства нових технологій, які базуються на використанні природного інтеле- кту фахівців з маркетингу та їхніх моделей професійних знань, заснованих на методах штучного інтелекту. Підприємство розгляда- ється як складна організаційно-технічна сис- тема, в якій збережено традиційні методи уп- равління виробництвом з одночасним викори- станням бази знань економіко-виробничого призначення, яка являє собою взаємозв’язану у межах маркетингових та виробничих планів мережу моделей професійних знань керівників підприємства. Фахівець–маркетолог або ме- неджер–маркетолог повинен володіти знання- 80 УСиМ, 2014, № 4 ми з кібернетичного маркетингу як важливою складовою сучасної освіти з управління марке- тингом. Отже, потрібно забезпечити розвиток у фахівця–менеджера системного мислення, усвідомлення необхідності застосування кібе- рнетичних принципів до задач управління та прийняття рішень, до дослідження складних маркетингових процесів та рішення слабостру- ктурованих проблем. Розробка і використання комплексу моделей професійних знань керівників підприємств ство- рить можливість скоротити час для прийняття раціонального маркетингового рішення. Вико- ристання у маркетингових процесах моделей професійних знань керівників з маркетингу пе- редбачає одночасне створення динамічної моде- лі одержання знань фахівців–маркетологів, що сприятиме організації системи накопичувальних моделей маркетингових ситуацій. Висновки. Запропонована концепція збли- ження маркетингової системи підприємства і системи маркетингової інформації потребує зна- чних зусиль вчених різних спеціальностей, у то- му числі спеціалістів в галузі економічної кібер- нетики і математичного моделювання складних слабоструктурованих ринкових задач. Розглянута концептуальна модель кібер- нетичного маркетингу, на відміну від існую- чих інформаційних технологій, заснованих на регресійно-кореляційних моделях, методах лінійного програмування і жорстких алгори- тмів прийняття рішень, використовує форма- лізовані кібернетичні принципи та у подаль- шому дозволить застосовувати категорно-функ- торні моделі, теорію множин та нечіткої логі- ки для автоматизації розв’язання задач мар- кетингу як безпосередньо на підприємстві, так і на ринку, що підвищить конкурентосп- Система маркетингового управління підприємством Умови Принципи Вимоги, норми Потреба, мотив Мета Завдання Технологія (форми, методи та засоби) Дія Результат КОРЕКЦІЇ Саморегуляція О ці нк а Кр ит ер ії П ос та ча ль ни ки , к он ку ре нт и СП О Ж И ВА ЧІ Принципи кібернетичного маркетингу Планування Фокусування зусильАналізСегмент ринку Регулювання U Внутрішня інформація підприємства Зовнішня інформація Си ст ем а зб ор у і п ер ед ач і д ан их п ро ма рк ет ин го ви й пр оц ес (М П n) Аналіз Маркетинговий процес Комплекс маркетингу 5Р Дія МП Результат прийняття маркетингового рішення РОЗВИТОК Управління розвитком МІС О ці нк а Кр ит ер ії за до во ле нн я М П Дослід- ження Маркетингова інформаційна система (МІС) С П О Ж И В А ЧІ База даних і знань про маркетингові процеси та ринок Банк методів і моделей автоматизації маркетингових процесів ОПР УСиМ, 2014, № 4 81 роможність продукції підприємства на рівень європейських стандартів. 1. Березин И.С. Маркетинг и исследования рынков. – М.: Русская деловая литература, 2003. – 416 с. 2. Голубков Е.П. Современное состояние маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. – 2004. – № 1. – С. 3–18. 3. Голубков Е.П. О некоторых основополагающих понятиях маркетинга // Там же. – 2005. – № 2. – C. 24–28. 4. Грузинов В.П. Схема маркетинговой деятельности. – М.: Инфра–М, 2004. – 305 с. 5. Маркетинг: Учебник / А.Н. Романов, Ю.Ю. Кор- люгов, С.А. Красильников и др. / Под ред. Романо- ва А.Н. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 2006. – 387 с. 6. Маркетинг: Учебник для вузов. / Н.Д. Эриашвили, К. Ховард, Ю.А. Цыпкин и др. / Под ред. Н.Д. Эри- ашвили. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 631 с. 7. Корнюшин В.Ю. Управление маркетингом. Ч. 2: Учебный курс. – М.: МИЭМП, 2010. – 115 с. 8. Котлер Ф. Основы маркетинга:. – М.: Ростингер, 2006. – 698 с. 9. Винер Н. Кибернетика, или Управление и связь в животном и машине. – М.: Мир, 1958. – 325 с. 10. Концепція процесу проектування маркетингових ін- формаційних систем / В.М. Левикін, О.П. Костенко, В.В. Хміль-Чуприна та ін. // Нові технології. Наук. вісн. КУЕІТУ. – 2010. – № 2 (28). – С. 131–137. 11. Александрян Р.А., Мирзаханян Э.А. Общая тополо- гия. – М.: Высш. шк., 1979. – 336 с. Поступила 12.05.2014 Тел. для справок: +38 067 417-6150, 050 850-8509 (Кременчуг) E-mail: kap_ua@rambler.ru © А.П. Костенко, Т.И. Костенко, О.Ю. Белоцерковская, 2014  А.П. Костенко, Т.И. Костенко, О.Ю. Белоцерковская Разработка концептуальной модели кибернетического маркетинга на предприятии Введение. Основной идеологией предприятий становит- ся концепция маркетингового управления, в соответст- вии с которой ориентация на рынок наблюдается на всех уровнях менеджмента, а маркетинг охватывает все на- правления деятельности предприятия [1]. На формирование современной теории маркетинга значительное влияние оказали работы Ф. Котлера, П. Дру- кера, Г.А. Черчеля, Е.П. Голубкова, С.С. Гарковенко, А.А. Смехова. Концепция маркетингового управления обу- славливает математическое моделирование процессов уп- равления функционированием и развитием предприятий в условиях неопределенности и риска [2]. Базовые рабо- ты в области моделирования – это труды А.А. Бакаева, В.В. Витлинского, В.М. Грапитурова, В.А. Забродского, Ю.Г. Лисенко, М.Я. Постана, В.А. Ревенко. Несмотря на внимание исследователей к проблемам маркетинга на уровне общетеоретических положений, до настоящего времени не создана четкая структурированная система, в рамках которой были бы связаны функции и процессы маркетинговой деятельности в ее современном понимании. В существующих работах система маркетинга интерпретируется как система рыночных отношений, а в рамках этой статьи в центре внимания – концепция эффек- тивного маркетингового управления предприятием [3]. Кроме того, практически отсутствует формализованный инструментарий обеспечения маркетинговой деятельно- сти, за исключением статистических методов, традицион- но применяемых в рыночных исследованиях [4]. Также следует констатировать, что большинство су- ществующих подходов к разработке решений по разви- тию предприятия не соответствуют концепции марке- тингового управления, поскольку базируются на подме- не современного состояния желаемым, без учета влия- ния рыночных факторов. Такой подход приемлем при высоком уровне стабильности рынка, однако промыш- ленным предприятиям традиционно присуща значительная изменчивость динамики ее учета в процессе маркетингово- го развития предприятия [5, 6]. За последние десятилетия накопился опыт предпри- ятий, которые используют систему маркетинга в своей деятельности, но не принципы маркетингового управле- ния предприятием на основе кибернетических подходов. Сегодня наиболее необходимо решение задачи изучения и практического применения принципов кибернетики в организации маркетингового управления предприятием. Опыт развитых государств показал, что собственно эти принципы эффективного управления бизнес-процессами (материальными, производственными, информационны- ми, финансовыми процессами и сбытом) содержит боль- шой потенциал внутреннего развития (обновления). А это влечет за собой и организационное обновление (ме- неджмент) всего производственно–торгового аппарата и каждого участника маркетинговой деятельности пред- приятия. Маркетинг рассматривается как субъект рыноч- ных отношений и основное средство влияния на других субъектов рынка (контрагентов и конкурентов) с целью удовлетворения личных потребностей и заинтересованно- стей. Поэтому маркетинг становится объектом управления со стороны хозяйственного субъекта, который берет на себя роль управляющего органа системы хозяйственный субъект – маркетинг. Учредительной функцией этой сис- темы становится маркетинговое управление [7, 8]. 82 УСиМ, 2014, № 4 Таким образом, проблема формирования теоретиче- ских основ организации системы маркетинга с учетом современных тенденций двухуровневого представления деятельности предприятий на принципах кибернетиче- ского управления, что предусматривает разработку эко- номико-математических моделей обеспечения функцио- нирования системы маркетинга, для промышленных предприятий весьма актуальна. Информатизация маркетинга на основе современных информационных технологий – это только одна из со- ставляющих разработки маркетинговых информацион- ных систем, т.е. внедрение кибернетического маркетин- га на предприятии. Цель работы и результаты исследования Цель – разработка концептуальной модели киберне- тического маркетинга на предприятии. В течение последних десятилетий наблюдается тен- денция развития маркетинга с последующей интеграци- ей во многие сферы человеческой деятельности, когда происходит синтез различных отраслей науки как эко- номических, технических, так и гуманитарных. Развитие исследований процессов и явлений дало толчок к фор- мированию сложных динамических систем, исследова- ние и анализ которых связаны с определенной специфи- кой. К этому типу систем принадлежат, в частности, и маркетинговые информационные системы (МИС). В процессе разработки соответствующих методов ис- следования сложных маркетинговых информационных систем управления предприятием возникали численные приемы и подходы, которые постепенно накапливались, совершенствовались, обобщались, включая основы техни- ческого и методологического преодоления отмеченных трудностей – количественных и качественных, и в то же время содействуя развитию таких междисциплинарных научных направлений, как общая теория систем, систем- ный анализ, кибернетика и маркетинг. Решения такой сложной комплексной проблемы, как управление маркетинговыми процессами, востребовало значительных затрат по анализу и научному обобщению процессов и явлений предыдущего периода развития мар- кетинга на основе методов экономической кибернетики. Научные исследования данной проблематики привели к выводу о целесообразности выделения нового научного направления, которое можно назвать кибернетическим маркетингом. Целевое назначение данного направления заключается в том, чтобы обозначить границы исследова- ния маркетинговых процессов в управлении, как это трак- товал известный ученый Н. Винер [9]. Кибернетические подходы в маркетинге используются в той степени, в которой проявляются черты и аналогии в ее функционировании и процессах управления в экономи- ческих информационных системах различных типов. Но собственно эти аналогии не раскрывают содержания про- цессов, происходящих в маркетинге. Кибернетический маркетинг тесно связан, с одной стороны, с историей уп- равления, экономико-математическим моделированием, современными информационными системами и техноло- гиями, а с другой – со многими конкретными экономиче- скими дисциплинами (экономической теорией, макро- и микроэкономикой, экономикой предприятия, маркетингом, менеджментом и др.). Опираясь на результаты исследова- ний в этих областях науки, кибернетический маркетинг формирует целостное представление о маркетинговом уп- равлении как о сложной маркетинговой информационной системе, изучающей взаимодействие рыночной, производ- ственно-технической, социально-экономической и органи- зационно-хозяйственной структур предприятия, а также о процессах функционирования и развития этой системы как единого целого. Кибернетический маркетинг – междисциплинарное научное направление, изучающее автоматизированные процессы управления маркетингом на различных пред- приятиях и учреждениях. Кибернетический маркетинг рассматривает струк- турные и функциональные звенья маркетинга, как систе- мы, в которых происходят процессы управления, реали- зуемые посредством движения и превращения марке- тинговой информации (внутренней и внешней). Объект изучения кибернетического маркетинга – ав- томатизированное маркетинговое управление предпри- ятием с ориентацией на изменчивые требования кон- кретного потребителя. Предмет исследования – функционирование и разви- тие автоматизации маркетинга как управляемой систе- мы и, в первую очередь, информационные (внутренние и внешние) механизмы управления этими процессами на предприятии. Поскольку кибернетический маркетинг изучает ре- альные его объекты (продукт, цена, место продажи, продвижение, люди) с помощью моделей, поэтому учи- тываются достижения других дисциплин из области моделирования, в частности экономико-математичес- кого, системного анализа, теории управления, теории автоматизированной регуляции и пр. Кибернетический маркетинг исследует процессы сбора, анализа, сохране- ния и превращения информации на предприятии из внешней среды, поэтому он использует результаты тео- рии информации и передачи сообщений. С целью обра- ботки маркетинговой информации широко используют- ся методы статистики, системы маркетинговой инфор- мации и современные информационные технологии. Таким образом, кибернетический маркетинг есть при- кладным разделом кибернетики и, вместе с тем, частью комплекса маркетинговых наук, и служит соединитель- ным звеном между ними. Формализованная концепту- альная модель кибернетического маркетинга управления предприятием представлена на рисунке. Применение кибернетических подходов в маркетинге позволяет син- тезировать и использовать многие методы и результаты социальных, естественных и технических наук. Современные процессы транснациональной интегра- ции кибернетического маркетинга на промышленных УСиМ, 2014, № 4 83 предприятиях обусловливают решение проблемы на ос- нове результатов, полученных в теориях полезности, нечеткой логики и нечетких множеств, теории катего- рий и других, составляющих ядро кибернетики. Мировой опыт создания систем кибернетического маркетинга показывает, что в их основу должны быть положены математические методы моделирования, по- зволяющие исследовать маркетинговые процессы и яв- ления с различных точек зрения, которые должны при- вести к оригинальному решению. В этой связи киберне- тический маркетинг, а именно его логико-математические основы, допускает формальное описание маркетинговых процессов и явлений, связанных с управлением когнитив- ной и маркетинговой деятельностью предприятий. Примеры использования формализованного описания процесса проектирования автоматизации маркетинговых задач на предприятиях рассматриваются в [10], где пред- ложены категорийная модель разработки функционально- го и обеспечивающего комплекса сложных маркетинговых информационных систем. Разработанные в этой статье процедуры формализации базируются на методах и пред- ставлениях теории категорий и функторов [11], позволяю- щих абстрагироваться от множества незначительных эле- ментов процесса моделирования, и сосредоточиться на наиболее важных элементах и связях реальных процессов. Решение рыночных задач возможно при условии внедрения в маркетинговую практику кибернетических методов управления когнитивными и маркетинговыми процессами на предприятии. Результаты исследований в рамках кибернетического маркетинга показали, что в современных условиях име- ется достаточно предпосылок для внедрения в марке- тинговую практику предприятия новых технологий, ко- торые базируются на использовании природного интел- лекта специалистов по маркетингу и их моделей про- фессиональных знаний, основанных на методах искус- ственного интеллекта. Предприятие рассматривается как сложная организационно-техническая система, в которой сохранены традиционные методы управления производством с одновременным использованием базы знаний экономико-производственного назначения, пред- ставляющей собой взаимосвязанную в рамках марке- тинговых и производственных планов сеть моделей профессиональных знаний руководителей предприятия. Система маркетингового управления предприятием Условия ПринципыТребования, нормы Потребность, мотив Цель Задача Технология (формы, методы и средства) Действия Результат КОРРЕКЦИИ Саморегуляция О це нк а Кр ит ер ии П ос та вщ ик и, к он ку ре нт ы, П О ТР ЕБ И ТЕ Л И Принципы кибернетического маркетинга Планирование Фокусирова- ние усилий АнализСегмент рынка Регулирование U Внутренняя информация предприятия Внешняя информация Си ст ем а сб ор а и пе ре да чи д ан ны х о ма рк ет ин го вы х пр оц ес са х (М П n) Ана- лиз Маркетинго- вый процесс Комплекс маркетинга 5Р Действия МП Результат принятия маркетингового решения РАЗВИТИЕ Управление развитием МИС О це нк а Кр ит ер ии уд ов ле тв ор ен ия М П Исследо- вание Маркетинговая информационная система П О ТР ЕБ И ТЕ ЛИ База данных и знаний о маркетинговых процессах и рынок Банк моделей и методов автоматизации маркетинговых процессов ЛПР Окончание на стр. 92 92 УСиМ, 2014, № 4 Окончание статьи А.П. Костенко и др. Специалист–маркетолог или менеджер–маркетолог дол- жен владеть знаниями по кибернетическому маркетингу как важной составляющей современного образования по уп- равлению маркетингом. Таким образом, нужно обеспечить развитие у специалиста-менеджера по маркетингу систем- ного мышления, осознание необходимости применения кибернетических принципов к задачам управления и при- нятия решений, к исследованию сложных маркетинговых процессов и решения слабоструктурированных проблем. Разработка и использование комплекса моделей про- фессиональных знаний руководителей предприятий соз- даст возможность сократить время для принятия рацио- нального маркетингового решения. Использование в мар- кетинговых процессах моделей профессиональных знаний руководителей по маркетингу предусматривает одновре- менное создание динамичной модели получения знаний специалистов–маркетологов, что содействует организации системы накопительных моделей маркетинговых ситуаций. Заключение. Предложенная концепция сближения маркетинговой системы предприятия и системы марке- тинговой информации нуждается в значительных уси- лиях ученых различных специальностей, в том числе специалистов в области экономической кибернетики и математического моделирования сложных слабострук- турированных рыночных задач. Рассмотренная концептуальная модель кибернетичес- кого маркетинга, который в отличие от существующих ин- формационных технологий, основанных на регрессионно- корреляционных моделях, методах линейного программи- рования и жестких алгоритмах принятия решения, исполь- зует формализованные кибернетические принципы, и в дальнейшем позволит использовать категорно-функторные модели, теорию нечетких множеств и нечеткой логики для автоматизации решения задач маркетинга как непосред- ственно на предприятии, так и на рынке, что повысит его конкурентоспособность до уровня европейских стандартов.  13.pdf 92.pdf << /ASCII85EncodePages false /AllowTransparency false /AutoPositionEPSFiles true /AutoRotatePages /None /Binding /Left /CalGrayProfile (Dot Gain 20%) /CalRGBProfile (sRGB IEC61966-2.1) /CalCMYKProfile (U.S. Web Coated \050SWOP\051 v2) /sRGBProfile (sRGB IEC61966-2.1) /CannotEmbedFontPolicy /Error /CompatibilityLevel 1.4 /CompressObjects /Tags /CompressPages true /ConvertImagesToIndexed true /PassThroughJPEGImages true /CreateJobTicket false /DefaultRenderingIntent /Default /DetectBlends true /DetectCurves 0.0000 /ColorConversionStrategy /CMYK /DoThumbnails false /EmbedAllFonts true /EmbedOpenType false /ParseICCProfilesInComments true /EmbedJobOptions true /DSCReportingLevel 0 /EmitDSCWarnings false /EndPage -1 /ImageMemory 1048576 /LockDistillerParams false /MaxSubsetPct 100 /Optimize true /OPM 1 /ParseDSCComments true /ParseDSCCommentsForDocInfo true /PreserveCopyPage true /PreserveDICMYKValues true /PreserveEPSInfo true /PreserveFlatness true /PreserveHalftoneInfo false /PreserveOPIComments true /PreserveOverprintSettings true /StartPage 1 /SubsetFonts true /TransferFunctionInfo /Apply /UCRandBGInfo /Preserve /UsePrologue false /ColorSettingsFile () /AlwaysEmbed [ true ] /NeverEmbed [ true ] /AntiAliasColorImages false /CropColorImages true /ColorImageMinResolution 300 /ColorImageMinResolutionPolicy /OK /DownsampleColorImages true /ColorImageDownsampleType /Bicubic /ColorImageResolution 300 /ColorImageDepth -1 /ColorImageMinDownsampleDepth 1 /ColorImageDownsampleThreshold 1.50000 /EncodeColorImages true /ColorImageFilter /DCTEncode /AutoFilterColorImages true /ColorImageAutoFilterStrategy /JPEG /ColorACSImageDict << /QFactor 0.15 /HSamples [1 1 1 1] /VSamples [1 1 1 1] >> /ColorImageDict << /QFactor 0.15 /HSamples [1 1 1 1] /VSamples [1 1 1 1] >> /JPEG2000ColorACSImageDict << /TileWidth 256 /TileHeight 256 /Quality 30 >> /JPEG2000ColorImageDict << /TileWidth 256 /TileHeight 256 /Quality 30 >> /AntiAliasGrayImages false /CropGrayImages true /GrayImageMinResolution 300 /GrayImageMinResolutionPolicy /OK /DownsampleGrayImages true /GrayImageDownsampleType /Bicubic /GrayImageResolution 300 /GrayImageDepth -1 /GrayImageMinDownsampleDepth 2 /GrayImageDownsampleThreshold 1.50000 /EncodeGrayImages true /GrayImageFilter /DCTEncode /AutoFilterGrayImages true /GrayImageAutoFilterStrategy /JPEG /GrayACSImageDict << /QFactor 0.15 /HSamples [1 1 1 1] /VSamples [1 1 1 1] >> /GrayImageDict << /QFactor 0.15 /HSamples [1 1 1 1] /VSamples [1 1 1 1] >> /JPEG2000GrayACSImageDict << /TileWidth 256 /TileHeight 256 /Quality 30 >> /JPEG2000GrayImageDict << /TileWidth 256 /TileHeight 256 /Quality 30 >> /AntiAliasMonoImages false /CropMonoImages true /MonoImageMinResolution 1200 /MonoImageMinResolutionPolicy /OK /DownsampleMonoImages true /MonoImageDownsampleType /Bicubic /MonoImageResolution 1200 /MonoImageDepth -1 /MonoImageDownsampleThreshold 1.50000 /EncodeMonoImages true /MonoImageFilter /CCITTFaxEncode /MonoImageDict << /K -1 >> /AllowPSXObjects false /CheckCompliance [ /None ] /PDFX1aCheck false /PDFX3Check false /PDFXCompliantPDFOnly false /PDFXNoTrimBoxError true /PDFXTrimBoxToMediaBoxOffset [ 0.00000 0.00000 0.00000 0.00000 ] /PDFXSetBleedBoxToMediaBox true /PDFXBleedBoxToTrimBoxOffset [ 0.00000 0.00000 0.00000 0.00000 ] /PDFXOutputIntentProfile () /PDFXOutputConditionIdentifier () /PDFXOutputCondition () /PDFXRegistryName () /PDFXTrapped /False /CreateJDFFile false /Description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> /CHS <FEFF4f7f75288fd94e9b8bbe5b9a521b5efa7684002000410064006f006200650020005000440046002065876863900275284e8e9ad88d2891cf76845370524d53705237300260a853ef4ee54f7f75280020004100630072006f0062006100740020548c002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e003000204ee553ca66f49ad87248672c676562535f00521b5efa768400200050004400460020658768633002> /CHT <FEFF4f7f752890194e9b8a2d7f6e5efa7acb7684002000410064006f006200650020005000440046002065874ef69069752865bc9ad854c18cea76845370524d5370523786557406300260a853ef4ee54f7f75280020004100630072006f0062006100740020548c002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e003000204ee553ca66f49ad87248672c4f86958b555f5df25efa7acb76840020005000440046002065874ef63002> /CZE <FEFF005400610074006f0020006e006100730074006100760065006e00ed00200070006f0075017e0069006a007400650020006b0020007600790074007600e101590065006e00ed00200064006f006b0075006d0065006e0074016f002000410064006f006200650020005000440046002c0020006b00740065007200e90020007300650020006e0065006a006c00e90070006500200068006f006400ed002000700072006f0020006b00760061006c00690074006e00ed0020007400690073006b00200061002000700072006500700072006500730073002e002000200056007900740076006f01590065006e00e900200064006f006b0075006d0065006e007400790020005000440046002000620075006400650020006d006f017e006e00e90020006f007400650076015900ed007400200076002000700072006f006700720061006d0065006300680020004100630072006f00620061007400200061002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e0030002000610020006e006f0076011b006a016100ed00630068002e> /DAN <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> /DEU <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> /ESP <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> /ETI <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> /FRA <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> /GRE <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a stvaranje Adobe PDF dokumenata najpogodnijih za visokokvalitetni ispis prije tiskanja koristite ove postavke. Stvoreni PDF dokumenti mogu se otvoriti Acrobat i Adobe Reader 5.0 i kasnijim verzijama.) /HUN <FEFF004b0069007600e1006c00f30020006d0069006e0151007300e9006701710020006e0079006f006d00640061006900200065006c0151006b00e90073007a00ed007401510020006e0079006f006d00740061007400e100730068006f007a0020006c006500670069006e006b00e1006200620020006d0065006700660065006c0065006c0151002000410064006f00620065002000500044004600200064006f006b0075006d0065006e00740075006d006f006b0061007400200065007a0065006b006b0065006c0020006100200062006500e1006c006c00ed007400e10073006f006b006b0061006c0020006b00e90073007a00ed0074006800650074002e0020002000410020006c00e90074007200650068006f007a006f00740074002000500044004600200064006f006b0075006d0065006e00740075006d006f006b00200061007a0020004100630072006f006200610074002000e9007300200061007a002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e0030002c0020007600610067007900200061007a002000610074007400f3006c0020006b00e9007301510062006200690020007600650072007a006900f3006b006b0061006c0020006e00790069007400680061007400f3006b0020006d00650067002e> /ITA <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> /JPN <FEFF9ad854c18cea306a30d730ea30d730ec30b951fa529b7528002000410064006f0062006500200050004400460020658766f8306e4f5c6210306b4f7f75283057307e305930023053306e8a2d5b9a30674f5c62103055308c305f0020005000440046002030d530a130a430eb306f3001004100630072006f0062006100740020304a30883073002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e003000204ee5964d3067958b304f30533068304c3067304d307e305930023053306e8a2d5b9a306b306f30d530a930f330c8306e57cb30818fbc307f304c5fc59808306730593002> /KOR <FEFFc7740020c124c815c7440020c0acc6a9d558c5ec0020ace0d488c9c80020c2dcd5d80020c778c1c4c5d00020ac00c7a50020c801d569d55c002000410064006f0062006500200050004400460020bb38c11cb97c0020c791c131d569b2c8b2e4002e0020c774b807ac8c0020c791c131b41c00200050004400460020bb38c11cb2940020004100630072006f0062006100740020bc0f002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e00300020c774c0c1c5d0c11c0020c5f40020c2180020c788c2b5b2c8b2e4002e> /LTH <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> /LVI <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> /NLD (Gebruik deze instellingen om Adobe PDF-documenten te maken die zijn geoptimaliseerd voor prepress-afdrukken van hoge kwaliteit. De gemaakte PDF-documenten kunnen worden geopend met Acrobat en Adobe Reader 5.0 en hoger.) /NOR <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> /POL <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> /PTB <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> /RUM <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> /RUS <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> /SKY <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> /SLV <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> /SUO <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> /SVE <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> /TUR <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> /UKR <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> /ENU (Use these settings to create Adobe PDF documents best suited for high-quality prepress printing. Created PDF documents can be opened with Acrobat and Adobe Reader 5.0 and later.) >> /Namespace [ (Adobe) (Common) (1.0) ] /OtherNamespaces [ << /AsReaderSpreads false /CropImagesToFrames true /ErrorControl /WarnAndContinue /FlattenerIgnoreSpreadOverrides false /IncludeGuidesGrids false /IncludeNonPrinting false /IncludeSlug false /Namespace [ (Adobe) (InDesign) (4.0) ] /OmitPlacedBitmaps false /OmitPlacedEPS false /OmitPlacedPDF false /SimulateOverprint /Legacy >> << /AddBleedMarks false /AddColorBars false /AddCropMarks false /AddPageInfo false /AddRegMarks false /ConvertColors /ConvertToCMYK /DestinationProfileName () /DestinationProfileSelector /DocumentCMYK /Downsample16BitImages true /FlattenerPreset << /PresetSelector /MediumResolution >> /FormElements false /GenerateStructure false /IncludeBookmarks false /IncludeHyperlinks false /IncludeInteractive false /IncludeLayers false /IncludeProfiles false /MultimediaHandling /UseObjectSettings /Namespace [ (Adobe) (CreativeSuite) (2.0) ] /PDFXOutputIntentProfileSelector /DocumentCMYK /PreserveEditing true /UntaggedCMYKHandling /LeaveUntagged /UntaggedRGBHandling /UseDocumentProfile /UseDocumentBleed false >> ] >> setdistillerparams << /HWResolution [2400 2400] /PageSize [612.000 792.000] >> setpagedevice