Графоаналітичний метод пошуку сідлової точки в ігрових задачах інформаційної безпеки

Оптимізація розподілу ресурсів між об’єктами системи захисту інформації ускладнюється тим, що протистояння відбувається в умовах невизначеності, коли дії суперника невідомі. Одним з підходів до вирішення цієї проблеми є динамічне управління ресурсами, при якому захист оперативно реагує на дії суперн...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2014
Main Authors: Демчишин, М.В., Левченко, Є.Г., Рабчун, Д.І.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Навчально-науковий комплекс "Інститут прикладного системного аналізу" НТУУ "КПІ" МОН та НАН України 2014
Series:Системні дослідження та інформаційні технології
Subjects:
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/85556
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Графоаналітичний метод пошуку сідлової точки в ігрових задачах інформаційної безпеки / М.В. Демчишин, Є.Г. Левченко, Д.І. Рабчун // Системні дослідження та інформаційні технології. — 2014. — № 3. — С. 86-98. — Бібліогр.: 6 назв. — укр.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Description
Summary:Оптимізація розподілу ресурсів між об’єктами системи захисту інформації ускладнюється тим, що протистояння відбувається в умовах невизначеності, коли дії суперника невідомі. Одним з підходів до вирішення цієї проблеми є динамічне управління ресурсами, при якому захист оперативно реагує на дії суперника, змінюючи свою стратегію після кожного його кроку. Невизначеність викликає певні труднощі в організації захисту, що в деяких випадках взагалі унеможливлюють процес динамічного управління. Інший підхід ґрунтується на забезпеченні гарантованого результату, коли розподіл ресурсів захисту не є оптимальним для всіх стратегій суперника, проте дає упевненість, що втрати інформації не будуть перевищувати визначену величину при будь-яких його діях. Реалізацією цього підходу є сідлова точка матричної гри, котра відображає стан спокою динамічного протистояння двох сторін. У системі, котра містить два об’єкти, проаналізовано умови існування сідлової точки у залежності від вразливості об’єктів, розподілу ресурсів між ними, співвідношення між ресурсами сторін протистояння.