Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання
Визначено сутність системи корпоративного навчання підприє використання компетентнісного підходу у формуванні системи корпоративного навчання підприємства. изначено функціональну структуру системи к рпоративного навчання підприємства. Побудовано модель системи корпоративного навчання підприємства...
Saved in:
| Date: | 2012 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | Ukrainian |
| Published: |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
2012
|
| Series: | Культура народов Причерноморья |
| Subjects: | |
| Online Access: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/91082 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Cite this: | Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання / К.В. Клецова // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 244. — С. 74-77. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-91082 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-910822025-02-09T21:14:31Z Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання Обеспечение конкурентоспособности персонала путем создания системы корпоративного обучения Рroviding of competitiveness of personnel by the way of the soz-daniya corporate departmental teaching Клецова, К.В. Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Визначено сутність системи корпоративного навчання підприє використання компетентнісного підходу у формуванні системи корпоративного навчання підприємства. изначено функціональну структуру системи к рпоративного навчання підприємства. Побудовано модель системи корпоративного навчання підприємства. Ключові слова: корпоративне навчання, конкурентоспроможніст персоналу. Определена сущность системы корпоративного обучения предприятия. Предложено использование компетентносного подхода в формировании системы корпоративного обучения предприятия. Определена функциональная структура системы корпоративного обучения предприятия. Построена модель системы корпоративного обучения предприятия. Ключевые слова: корпоративное обучение, конкурентоспособность персонала. The essence of the corporate system of learning is certain. The using of competence approach in forming of the corporate system of learning is offered. The functional structure of the corporate system of learning is certain. The model of the corporate system of learning is built. Keywords: corporate teaching, competitiveness of personnel, kompe-tentnost' personnel. 2012 Article Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання / К.В. Клецова // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 244. — С. 74-77. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. 1562-0808 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/91082 331.101 uk Культура народов Причерноморья application/pdf Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
| spellingShingle |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Клецова, К.В. Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання Культура народов Причерноморья |
| description |
Визначено сутність системи корпоративного навчання підприє
використання компетентнісного підходу у формуванні системи корпоративного навчання
підприємства. изначено функціональну структуру системи к рпоративного навчання підприємства.
Побудовано модель системи корпоративного навчання підприємства.
Ключові слова: корпоративне навчання, конкурентоспроможніст
персоналу. |
| format |
Article |
| author |
Клецова, К.В. |
| author_facet |
Клецова, К.В. |
| author_sort |
Клецова, К.В. |
| title |
Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання |
| title_short |
Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання |
| title_full |
Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання |
| title_fullStr |
Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання |
| title_full_unstemmed |
Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання |
| title_sort |
забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання |
| publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
| publishDate |
2012 |
| topic_facet |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/91082 |
| citation_txt |
Забезпечення конкурентоспроможності персоналу шляхом
створення системи корпоративного навчання
/ К.В. Клецова // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 244. — С. 74-77. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. |
| series |
Культура народов Причерноморья |
| work_keys_str_mv |
AT klecovakv zabezpečennâkonkurentospromožnostípersonalušlâhomstvorennâsistemikorporativnogonavčannâ AT klecovakv obespečeniekonkurentosposobnostipersonalaputemsozdaniâsistemykorporativnogoobučeniâ AT klecovakv rrovidingofcompetitivenessofpersonnelbythewayofthesozdaniyacorporatedepartmentalteaching |
| first_indexed |
2025-11-30T22:35:48Z |
| last_indexed |
2025-11-30T22:35:48Z |
| _version_ |
1850256547949576192 |
| fulltext |
Ефремов А.В.
РОЛЬ ПРИРОДНЫХ РЕСУРСОВ В РАЗВИТИИ ТУРИЗМА
74
целью сохранения экосистемы от дальнейшего загрязнения и, по мере возможности, приблизить
параметры жизнеобеспечения человечества (земля, вода, воздух) к первоначальным.
Научный подход к формированию туристического и лечебного комплексов с учетом указанных
при
свои усилия на внешнюю гармонизацию, то есть на сохранение экосистемы;
и
х роста полезной мощности общества (в частности,
ятельности с планетарными законами природы и
реальная возможность поддержания нормальных
Источники и литература:
ая рента в механизме управления использованием недр. – М. : Московский
я. Теоретические основы рекреационной географии /
ресурсов. Градостроительство. –
плекс. – К. : Наукова думка, 1984. – 296 с.
ования и охраны природных
омико-экологическая оценка эффекта от освоения рекреационных ресурсов и
от разрушения черноморских берегов и пути его
креационное хазяйство (регіональній аспект) / Гидбут А.В., Мезенцев А.Г. –
Клецова К.В. УДК 331.101
мства. Запропоновано
В о
ь персоналу, компетентність
Определена сущность системы корпоративного обучения предприятия. Предложено
персонала, компетентность
e essence of the corporate system of learning is certain. The using of competence approach in
st' personnel.
нципов позволит:
эффективно направлять
использовать ресурсы экосистемы по принципу Порето, что упростит решение проблемы стабилизаци
роста численности населения. Если ресурсов не будет хватать для жизнеобеспечения, общество найдет
пути ограничения рождаемости или пойдет по другому пути, если экосистема в состоянии обеспечить
соответствующие темпы прироста населения как в текущем периоде, так и в перспективе за счет
научных идей и принципиально новых технологий;
устранить наблюдающееся рассогласование в темпа
за счет наращивания туристических услуг, являющихся фактором разрушения экосистемы) и
возможностями экосистемы по самовосстановлению;
усилить процесс согласования своей практической де
закономерностями исторического развития;
осмыслить, что при данном подходе появится
параметров экосистемы для жизнеобеспечения, как для ныне живущих людей, так и для их будущих
поколений.
1. Решетилова Т. Б. Горн
государственный университет, 1997. – 118 с.
2. Мироненко Н. С. Рекреационная географи
Мироненко Н. С., Твердохлебов И. Т. – М. : Наука, 1975. – 372 с.
3. Тычинский В. И. Количественный учет естественных рекреационных
К. : Будівельник, 1980. – 287 с.
4. Карпатский рекреационный ком
5. Живицкий А. В. Социально-экономическое значение перспективы использ
и лечебных ресурсов / Живицкий А. В., Панасенко В. В. // Курортология и физиотерапия. – К. :
Здоровье, 1981. – 367 с.
6. Мазуркевич А. А. Экон
пути его повышения / Мазуркевич А. А., Живицкий А. В. //Материалы VII Съезда Географ. Общества
СССР. – Л. : Геогр. о-во СССР, 1980. – С. 47.
7. Шуйский Ю. Д. Экономический ущерб
предотвращения / Шуйский Ю. Д., Степанов В. Н., Золотов В. И. // Известия АН СССР. серия
География, 1979. – 101 с.
8. Гидбут А. В. Курортно-ре
М. : Наука, 1991. – 264 с.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПЕРСОНАЛУ ШЛЯХОМ
СТВОРЕННЯ СИСТЕМИ КОРПОРАТИВНОГО НАВЧАННЯ
Аннотация. Визначено сутність системи корпоративного навчання підприє
використання компетентнісного підходу у формуванні системи корпоративного навчання
підприємства. изначено функціональну структуру системи к рпоративного навчання підприємства.
Побудовано модель системи корпоративного навчання підприємства.
Ключові слова: корпоративне навчання, конкурентоспроможніст
персоналу.
. Анотація
использование компетентносного подхода в формировании системы корпоративного обучения
предприятия. Определена функциональная структура системы корпоративного обучения предприятия.
Построена модель системы корпоративного обучения предприятия.
Ключевые слова: корпоративное обучение, конкурентоспособность
персонала.
ThSummary.
forming of the corporate system of learning is offered. The functional structure of the corporate system of
learning is certain. The model of the corporate system of learning is built.
Keywords: corporate teaching, competitiveness of personnel, kompe-tentno
Постановка проблеми. Професійний розвиток персоналу є невід'ємною умовою успішного
фун икціонування будь-якого підприємства. В умовах жорсткої конкуренції, у тому числі, й на р нку праці,
розвиток системи корпоративного навчання визначає не лише успішність розвитку підприємства, але й
саме його існування. Прискорений розвиток науково-технічного прогресу й швидке застарівання
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
75
професійних знань і навичок є не єдиними чинниками, що визначають роль корпоративного навчання –
воно дозволяє персоналу підприємства відповідати вимогам ринку, що постійно змінюються. Зрештою,
корпоративне навчання стає запорукою конкурентоспроможності – як персоналу, так і всього підприємства
в цілому. Необхідність забезпечення високого рівня конкурентоспроможності персоналу, у тому числі й
шляхом створення системи корпоративного навчання, зумовлює актуальність теми дослідження та її
практичну значущість.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідженню проблем конкурентоспроможності робочої
сили
б е
чення
кон
присвячено наукові праці Бандури С.І., Богині Д.П., Бондаря І.К., Бугуцького О.А., Васильченка В.С.,
Грішнової О.А., Данюка В.М., Дмитренка Г.А., Долішнього М.І., Колота А.М., Охотськього Е.В.,
Семеркової Л.М., Сотникової С.І., Томілової В.В., Вартанової О.В. та інших вчених [1-4]. Завдяки цим та
іншим ученим було закладено теоретико-методологічне підґрунтя дослідження конкурентоспроможності
персоналу та чинників, що її визначають та наголошено, що навчання є одним зі способів забезпечення та
підвищення конкурентоспроможності персоналу. Необхідність створення системи корпоративного
навчання на підприємстві з метою за езпечення конкурентоспроможності п рсоналу, у тому числі з
використанням компетентнісного підходу, зумовлює доцільність подальших досліджень в цій галузі.
Ціль статті полягає у формуванні теоретичних засад та практичних рекомендацій щодо забезпе
курентоспроможності персоналу шляхом створення системи корпоративного навчання.
Виклад основного матеріалу. Корпоративне навчання – це процес цілеспрямованого формування в
персоналу професійних знань, розвиток необхідних навичок і вмінь, які дозволяють підвищувати
конкурентоспроможність персоналу та впливають на конкурентоспроможність підприємства в цілому. На
думку автора, використання компетентнісного підходу дає змогу створити універсальний управлінський
інструментарій, який дозволяє визначати, формувати та розвивати необхідні компетенції персоналу з метою
забезпечення його конкурентоспроможності. При цьому під компетенціями персоналу розуміється
сукупність професійних та особистісних характеристик працівника, які дозволяють йому бути
конкурентоспроможним у рофесійній діяльн сті. Використання компетентнісного підходу до формування п о
системи корпоративного навчання дозволило визначити корпоративне навчання як будь-яку діяльність, що
здійснюється для розвитку й підтримки ключових компетенцій персоналу. Конкретніше, професійне
навчання – це процес отримання, розвитку й передавання співробітниками нових професійних знань,
навичок та досвіду відповідно до вимог посади або підприємства. Такий погляд на систему корпоративного
навчання має забезпечити підвищення конкурентоспроможності як персоналу, так і підприємства в цілому,
оскільки саме знання й досвід персоналу (які знаходять вираз у компетенціях) сьогодні забезпечують
підприємству його персоналу конкурентні переваги на ринку праці. Місце компетенцій персоналу в системі
елементів корпоративного навчання зображено на рис. 1.
Вищевикладене дозволяє зробити висновок про те, що розвиток компетенцій персоналу шляхом
навчання є основою забезпечення конкурентоспроможності персоналу та самого підприємства. При цьому
процеси корпоративного навчання можна підрозділити на навчання персоналу та організаційне навчання.
Обидва процеси є взаємопов’язаними й неможливі одне без одного.
Рис. 1. Місце компетенцій у системі корпоративного навчання
Клецова К.В.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПЕРСОНАЛУ ШЛЯХОМ СТВОРЕННЯ СИСТЕМИ
КОРПОРАТИВНОГО НАВЧАННЯ
76
Ключем до розуміння основного змісту корпоративного навчання персоналу є цикл знань підприємства.
Підхід до формування системи корпоративного навчання шляхом аналізу циклу знань дозволяє поставити
низку таких питань, відповіді на які визначають головні цілі й напрями формування системи
корпоративного навчання.
1. Визначення. Як розпізнавати й вимірювати знання й компетенції?
2. Інновації. Як перетворювати знання й компетенції на нові продукти, послуги й процеси?
3. Навчання. Яким чином слід здобути нові знання?
Аналіз зв’язків циклу знань підприємства дозволяє ідентифікувати основні знання й компетенції
персоналу підприємства, визначити способи перетворення їх на нові процеси, продукти й послуги та
встановити напрями корпоративного навчання з метою перетворення знань і компетенцій персоналу на нові
продукти, проекти, послуги й здобуття, таким чином, конкурентних переваг.
Виходячи з розуміння циклу знань, основних підходів управління знаннями підприємства,
корпоративне навчання можна визначити як вид діяльності, спрямованої на розвиток і підтримку ключових
компетенцій персоналу, необхідних для виконання професійних обов’язків на підставі здобуття і
передавання співробітниками підприємства нових професійних знань, навичок і досвіду.
Узагальнення підходів до формування системи корпоративного навчання персоналу [1, 87, 168, 212]
надає змогу сформувати послідовність реалізації корпоративного навчання персоналу, а також визначити
його результати (рис. 2).
Забезпечення конкурентоспроможності персоналу підприємства на основі навчання можливо не тільки
за умови успішного формування й розвитку професійних компетенцій, оволодівання знаннями та
навичками, але й шляхом здобуття досвіду та передавання знань усередині підприємства. Тільки таким
чином конкурентоспроможність персоналу впливатиме на конкурентоспроможність підприємства в цілому,
формуватиме позитивний імідж на ринку праці, знайде прояв у підвищенні працездатності, продуктивності
та якості праці персоналу. Тому формування системи корпоративного навчання є однією з умов
забезпечення конкурентоспроможності персоналу підприємства за умови цілеспрямованого створення такої
системи, чіткого визначення її цілей, завдань і результатів, а також формування відповідної організаційної
культури яка сприятиме процесам отримання та передавання знань усередині підприємства. Визнання
провідної ролі й значення навчання персоналу для забезпечення конкурентоспроможності персоналу
підприємства дало змогу сформувати модель системи корпоративного навчання підприємства (рис. 3).
Рис. 2. Функціональна структура системи корпоративного навчання та його результати
Головна мета формування системи корпоративного навчання є навчання персоналу з метою генерації,
набуття, передавання та ефективного використання знань персоналу. Відповідно до розробленої моделі,
забезпечення конкурентоспроможності персоналу підприємства здійснюється на підставі визначення
професійно-кваліфікаційних вимог до персоналу підприємства (компетенцій), формування яких передбачає
визначення цілей навчання й критеріїв їх досягнення, визначення ключових професій підприємства,
визначення потреби персоналу в навчанні.
Забезпечення конкурентоспроможності персоналу підприємства на основі створення системи
корпоративного навчання базується на одержанні, оволодінні та передаванні професійних знань і навичок
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
77
усередині підприємства, що полягає в роботі з інформацією, пошуку й отриманні наявних знань,
формалізації знань та їх ефективному використанні. Зазначені етапи роботи з оволодіння знаннями
зумовлюють принципові напрями навчання персоналу: навчання персоналу добувати знання із наявної
інформації; стимулювання здібностей створювати, систематизувати, розвивати та розповсюджувати знання;
навчання персоналу вмінню перетворювати знання на здібності, навчання персоналу генерувати базові
здібності в організаційні спроможності. Здобуття визначених знань та спроможностей здійснюється на
підставі співпраці із суб’єктами HR-ринку, за участю менеджерів знань, інших експертів та в межах
підсистеми розвитку підприємства, що створюється на підприємстві.
Рис. 3. Модель системи корпоративного навчання підприємства
Висновок. Використання компетентнісного підходу до формування системи корпоративного навчання
дає змогу створити універсальний управлінський інструмент, що дозволяє визначати ключові чинники
конкурентного успіху персоналу підприємства, формувати моделі ключових компетенцій персоналу,
оцінювати персонал за компетенціями та розвивати компетенції, що визнані ключовими шляхом навчання.
Означені напрями спрямовані на підвищення конкурентоспроможності персоналу підприємства.
Джерела та література:
1. Богиня Д. П. Конкурентоспроможність робочої сили в системі управління трудовими ресурсами //
Проблеми формування ринкової економіки : Міжвід. наук. зб. – К. : КНЕУ, 2001. – 628 с.
2. Бузько І. Р. Стратегічне управління персоналом підприємства в умовах сучасного розвитку ринку праці
: [монографія] / І. Р. Бузько, О. В. Вартанова, Г. О. Надьон, В. І. Крупко, В. В. Безсмертна. – Вид-во
Луганськ : Вид-во СНУ ім. В Даля, 2009. – 365 с.
3. Вартанова О. В. Конкурентоспроможність персоналу підприємства: [монографія] / О.В. Вартанова,
К. В. Клецова, О. М.Кузьменко, О. С.Харітонова. – Луганськ: вид-во "Ноулідж", 2011. – 176 с.
4. Українська HR-ліга. [электронный ресурс] / Режим доступа : http://hrliga.com
http://hrliga.com/
kultura_narodov_prichernomorya_2013_no244 + содержание 74
kultura_narodov_prichernomorya_2013_no244 + содержание 75
kultura_narodov_prichernomorya_2013_no244 + содержание 76
kultura_narodov_prichernomorya_2013_no244 + содержание 77
|