Естетичний тезаурус українського бароко (на матеріалах духовної спадщини «Чернігівських Афін»)
У статті обґрунтовується поняття «естетичний тезаурус», котре стає інтегральним в аналізі протоестетики українського Бароко. Він реконструюється й конституюється на основі ідей та образів культури українського Бароко, зокрема, духовної спадщини «Чернігівських Афін» як її типового репрезентанта. В...
Збережено в:
| Дата: | 2013 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
2013
|
| Назва видання: | Культура народов Причерноморья |
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/92628 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Естетичний тезаурус українського бароко (на матеріалах духовної спадщини «Чернігівських Афін») / М.А. Загорулько // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 265. — С. 187-192. — Бібліогр.: 24 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Резюме: | У статті обґрунтовується поняття «естетичний тезаурус», котре стає інтегральним в
аналізі протоестетики українського Бароко. Він реконструюється й конституюється на основі ідей та
образів культури українського Бароко, зокрема, духовної спадщини «Чернігівських Афін» як її типового
репрезентанта. Виокремлюються основоположні принципи систематизації понять барокової
протоестетики: принцип мімезису, принцип софійності, принцип синтетизму. В контексті цих
принципів розглядаються феномени «гносису ісихії», «синергії серця», «радості серця» та «раціональної
чуттєвості», що дає змогу зрозуміти духовно-чуттєву природу естетичного тезаурусу українського
Бароко. |
|---|