Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.)
У доповіді коротко розглянуто історію та еволюцію організаційної структури Малої академії наук України, основні напрями її діяльності, спрямовані на забезпечення участі учнівської молоді в дослідницько-екс пе ри ментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій та пошуковій роботі, що сприяє ф...
Gespeichert in:
| Datum: | 2016 |
|---|---|
| 1. Verfasser: | |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
2016
|
| Schriftenreihe: | Вісник НАН України |
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/99880 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Zitieren: | Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) / С.О. Довгий // Вісник Національної академії наук України. — 2016. — № 4. — С. 47-52. — укр. |
Institution
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| id |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-99880 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-998802025-02-09T13:25:20Z Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) Довгий, С.О. З кафедри Президії НАН України У доповіді коротко розглянуто історію та еволюцію організаційної структури Малої академії наук України, основні напрями її діяльності, спрямовані на забезпечення участі учнівської молоді в дослідницько-екс пе ри ментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій та пошуковій роботі, що сприяє формуванню інтелектуального капіталу нації і вихованню майбутньої наукової зміни. Окрему увагу приділено проведеним загальнодержавним і регіональним заходам, а також новим освітньо-науковим, культурним, благодійним, громадянсько-патріотичним проектам МАН. 2016 Article Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) / С.О. Довгий // Вісник Національної академії наук України. — 2016. — № 4. — С. 47-52. — укр. 0372-6436 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/99880 uk Вісник НАН України application/pdf Видавничий дім "Академперіодика" НАН України |
| institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| collection |
DSpace DC |
| language |
Ukrainian |
| topic |
З кафедри Президії НАН України З кафедри Президії НАН України |
| spellingShingle |
З кафедри Президії НАН України З кафедри Президії НАН України Довгий, С.О. Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) Вісник НАН України |
| description |
У доповіді коротко розглянуто історію та еволюцію організаційної структури Малої академії наук України, основні напрями її діяльності, спрямовані на забезпечення участі учнівської молоді в дослідницько-екс пе ри ментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій та пошуковій роботі,
що сприяє формуванню інтелектуального капіталу нації і вихованню майбутньої наукової зміни. Окрему увагу приділено проведеним загальнодержавним і регіональним заходам, а також новим освітньо-науковим, культурним, благодійним, громадянсько-патріотичним проектам МАН. |
| format |
Article |
| author |
Довгий, С.О. |
| author_facet |
Довгий, С.О. |
| author_sort |
Довгий, С.О. |
| title |
Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) |
| title_short |
Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) |
| title_full |
Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) |
| title_fullStr |
Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) |
| title_full_unstemmed |
Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) |
| title_sort |
про діяльність національного центру «мала академія наук україни» (стенограма наукової доповіді на засіданні президії нан україни 2 березня 2016 р.) |
| publisher |
Видавничий дім "Академперіодика" НАН України |
| publishDate |
2016 |
| topic_facet |
З кафедри Президії НАН України |
| url |
https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/99880 |
| citation_txt |
Про діяльність Національного центру «Мала академія наук України» (стенограма наукової доповіді на засіданні Президії НАН України 2 березня 2016 р.) / С.О. Довгий // Вісник Національної академії наук України. — 2016. — № 4. — С. 47-52. — укр. |
| series |
Вісник НАН України |
| work_keys_str_mv |
AT dovgijso prodíâlʹnístʹnacíonalʹnogocentrumalaakademíânaukukraínistenogramanaukovoídopovídínazasídanníprezidíínanukraíni2bereznâ2016r |
| first_indexed |
2025-11-26T04:41:49Z |
| last_indexed |
2025-11-26T04:41:49Z |
| _version_ |
1849826598337904640 |
| fulltext |
ISSN 1027-3239. Вісн. НАН України, 2016, № 4 47
ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ
НАЦІОНАЛЬНОГО ЦЕНТРУ
«МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ»
Стенограма наукової доповіді на засіданні
Президії НАН України 2 березня 2016 року
У доповіді коротко розглянуто історію та еволюцію організаційної струк-
тури Малої академії наук України, основні напрями її діяльності, спрямо-
вані на забезпечення участі учнівської молоді в дослідницько-екс пе ри мен-
тальній, науковій, конструкторській, винахідницькій та пошуковій роботі,
що сприяє формуванню інтелектуального капіталу нації і вихованню май-
бутньої наукової зміни. Окрему увагу приділено проведеним загальнодер-
жавним і регіональним заходам, а також новим освітньо-науковим, куль-
турним, благодійним, громадянсько-патріотичним проектам МАН.
Шановний Борисе Євгеновичу!
Шановні члени Президії!
Передусім дозвольте мені подякувати за можливість обговори-
ти діяльність Малої академії наук на цьому поважному зібранні.
Спочатку я коротко розповім про те, що сьогодні являє собою
МАН, про основні етапи її становлення і головні досягнення
починаючи з 2000 р., коли було прийнято постанову Президії
НАН України про поліпшення роботи зі шкільною молоддю, а
мене рекомендовано на цю ділянку роботи.
У 2003 р. рішенням Кабінету Міністрів України Малій
академії наук, яка до цього функціонувала як наукове това-
риство учнівської молоді, було надано статус юридичної осо-
би і покладено на неї функції координатора дослідницько-
експериментального напряму позашкільної освіти. Поступово
почала формуватися мережа спеціалізованих позашкільних
навчальних закладів, було запроваджено президентські сти-
пендії для переможців конкурсу-захисту МАН, затверджено
Державну цільову програму роботи з обдарованою молоддю на
2007—2010 рр.
Визначною подією, яка істотно вплинула на подальшу ді-
яльність організації, стало рішення, ухвалене на засіданні
Президії НАН України 11 листопада 2009 р., про подвійне
ДОВГИЙ
Станіслав Олексійович —
член-кореспондент НАН України,
президент Малої академії наук
України
48 ISSN 1027-3239. Visn. Nac. Acad. Nauk Ukr. 2016. (4)
З КАФЕДРИ ПРЕЗИДІЇ НАН УКРАЇНИ
підпорядкування Малої академії наук Мініс-
терству освіти і науки України та Національ-
ній академії наук України. Завдяки постійній
підтримці НАН Ук раїни і МОН України вда-
лося зберегти традиційні для МАН напрями,
започатковані у попередні роки, запровадити
нові освітянські проекти і програми для дітей
та педагогів, залишити МАН у державному
підпорядкуванні з фінансуванням із Держ-
бюджету України. У 2010 р. МАН отримала
статус Національного центру. У 2013 р. на базі
переданого дитячого табору «Вимпел» НАН
України було створено Міжнародний центр
дитячої наукової творчості.
Згідно із Законом України «Про вищу осві-
ту» та Законом України «Про наукову і нау ко-
во-тех нічну діяльність», прийнятим наприкін-
ці 2015 р., за МАН тепер законодавчо закріпле-
но координаційну функцію участі учнівської
молоді в дослідницько-експериментальній, на-
уковій, конструкторській, винахідницькій та
пошуковій діяльності, що має сприяти форму-
ванню інтелектуального капіталу нації, вихо-
ванню майбутньої наукової зміни.
Завдяки всебічній підтримці НАН України
Мала академія наук відчутно посилила робо-
ту з виховання генерації молодих дослідників
разом із колективами наукових установ Наці-
ональної академії, зокрема Інституту телеко-
мунікацій і глобального інформаційного про-
стору, Інституту кібернетики ім. В.М. Глуш-
кова, Інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка,
Українського мовно-інформаційного фонду та
ін. Розвивається тісна співпраця з Національ-
ною академією педагогічних наук України, Мі-
ністерством освіти і науки України, а також з
багатьма вітчизняними вищими навчальними
закладами, серед яких Національний техніч-
ний університет України «Київський політех-
нічний інститут», Національний університет
«Києво-Могилянська академія», Національ-
ний університет біоресурсів і природокорис-
тування. Варто також зазначити, що за участю
провідних учених НАН України регулярно
проводяться всеукраїнські й міжнародні літ-
ні профільні школи за основними напрямами
природничих, гуманітарних і суспільних наук,
а також виїзна робота (мобільні лекторії, на-
укові студії, експедиційні школи, навчальні
семінари, тренінги). МАН є також активним
учасником днів науки в Україні.
Отже, МАН зразка 2000 р. функціонувала
як неформальне об’єднання шкільних учнів-
ських товариств і налічувала 18 тис. членів.
У рамках її діяльності МОН України щороку
проводило 32 регіональні заходи і один загаль-
нонаціональний — Всеукраїнський конкурс-
захист за 8 спеціальностями, на адресу якого
часто закидали непрозорість у прийнятті рі-
шень. Сьогодні Національний центр «Мала
академія наук України» об’єднує 250 тис. чле-
нів, щороку під егідою МАН відбувається 120
всеукраїнських і 610 регіональних заходів. Гро-
мадськість та експерти відзначають демокра-
тичність, відкритість і прозорість у роботі журі
Всеукраїнського конкурсу-захисту, який зараз
проводиться за 64 спеціальностями і в якому
беруть участь близько 100 тис. школярів. Те-
пер кураторами наукових відділень є провідні
авторитетні вчені України, і саме вони форму-
ють журі конкурсу, а не працівники МОН чи
районних управлінь освіти. На завершальному
етапі конкурсу всі засідання супроводжуються
прямою онлайн-трансляцією.
Однак найголовнішим досягненням за ці
роки я вважаю те, що нам вдалося створити і
на законодавчому рівні закріпити загально-
державну систему пошуку, виявлення та по-
Динаміка зростання чисельності вихованців МАН за
період 2000—2014 рр.
ISSN 1027-3239. Вісн. НАН України, 2016, № 4 49
З КАФЕДРИ ПРЕЗИДІЇ НАН УКРАЇНИ
дальшої підтримки талановитих, обдарованих
дітей з усієї України. У дієвість цієї системи
повірили школярі та їхні батьки, вищі навчаль-
ні заклади тепер зацікавлені, щоб манівці ста-
вали їх студентами. Аналіз по десяти провід-
ним університетам України засвідчив, що 98 %
вихованців МАН складають першу сесію на
відмінно. Значною мірою цьому сприяла роз-
будова мережі регіональних відділень і секцій.
За ці роки у нас склався чудовий колектив
однодумців — педагогів та наукових керівни-
ків. З молоддю працює понад 6,5 тис. педаго-
гічних і науково-педагогічних працівників,
1,5 тис. з них мають науковий ступінь канди-
дата наук, 500 — доктора наук, 45 % педагогів
МАН є викладачами вищих навчальних закла-
дів. Значну увагу ми приділяємо заходам з під-
вищення професійної педагогічної майстернос-
ті працівників МАН, поширенню найкращого
педагогічного досвіду. Регулярно проводяться
наради керівників територіальних відділень
МАН, семінари-практикуми керівників і мето-
дистів наукових відділень, науково-практичні
конференції, форуми; майстер-класи, тренін-
ги; лекторії, вебінари, міжнародні освітні шко-
ли, творчі конкурси педагогів. Якщо за період
з 1993 по 2003 р. не відбулося жодного захо-
ду з підвищення кваліфікації педагогів, то за
останні десять років у МАН було організовано
понад 300 науково-методичних заходів, у яких
взяли участь більш як 20 тис. освітян.
Діяльність МАН організовано в рамках 64
секцій, об’єднаних за науковими напрямами
у 12 відділень. Хочу зауважити, що структура
Малої академії наук максимально наближе-
на до структури Національної академії наук
України. Головним заходом, як я вже говорив, є
Всеукраїнський конкурс-захист, який склада-
ється з трьох етапів — районний, обласний та
фінальний. Для учасників ІІІ етапу, крім зма-
гань, ми намагаємося організовувати зустрічі
з провідними науковцями, видатними держав-
ними діячами. Так, у травні 2015 р. переможці
фінального етапу Всеукраїнського конкурсу-
захисту мали зустріч з Президентом Украї-
ни Петром Порошенком, який високо оцінив
знан ня та інтелект наших вихованців.
Вихованці МАН здобували перемогу в бага-
тьох престижних міжнародних інтелектуаль-
них змаганнях, таких як Міжнародна конфе-
ренція молодих учених ICYS, конкурс моло-
дих вчених Європейського Союзу, міжнародні
олімпіади з робототехніки, астрономії та астро-
фізики, екології INESPO, міжнародні конкур-
си Intel ISEF, I-SWEEP, Stockholm Water Prize,
GENIUS Olympiad, Google Science Fair, Inter-
national Brain Bee Competition та інші.
З року в рік підвищується як організаційний,
так і якісний рівень проведення масових заходів
з обдарованою учнівською молоддю — Всеукра-
їнської науково-технічної виставки молодіжних
інновацій та творчих проектів МАН «Майбутнє
України», міжнародної науково-практичної кон-
ференції «Україна очима молодих», міжнародних
шкіл-семінарів за окремими спеціальностями.
МАН забезпечує захист і правомірне вико-
ристання об’єктів інтелектуальної власності
своїх вихованців. Фахівці навчають дітей, як
захистити свою інтелектуальну власність, як
потім продовжувати розробляти свій винахід,
як впроваджувати його в життя. З цією метою
проводяться навчальні семінари для науко-
вих керівників і регіональних представників
з основ маркетингу і патентування, надаються
консультації в процесі реєстрації об’єктів інте-
лектуальної власності. У результаті учні МАН
за кілька років отримали понад 100 авторських
свідоцтв та патентів.
Зміна кількості наукових відділень і секцій МАН у
2000—2015 рр.
50 ISSN 1027-3239. Visn. Nac. Acad. Nauk Ukr. 2016. (4)
З КАФЕДРИ ПРЕЗИДІЇ НАН УКРАЇНИ
Як я вже згадував, за ініціативою НАН
України і МОН України Малій академії наук
було передано майновий комплекс дитячого
оздоровчого табору «Вимпел». На той момент
усі будівлі комплексу перебували в напів-
зруйнованому стані, територія була занедбана.
У надзвичайно короткий термін нам вдалося
здійснити реконструкцію і ремонт приміщень,
і тепер там функціонують готель на 360 чоло-
вік, 7 лабораторій, кінолекційний зал, технічна
майстерня, навчальні класи тощо. На сьогодні
МАН за підтримки Уряду України здійснює
необхідні процедури щодо надання Міжнарод-
ному центру дитячої наукової творчості ста-
тусу центру, що діє під егідою ЮНЕСКО. За
визнанням наших зарубіжних партнерів, цей
проект з повним правом може стати провід-
ним у Східній Європі, вже понад 20 країн ви-
словили бажання проводити міжнародні захо-
ди в нашому Центрі. Значну роль тут відіграє
підтримка Генерального директора ЮНЕСКО
пані Ірини Бокової.
Ще одним нашим вагомим здобутком є ство-
рення міжпредметного лабораторного комп-
лексу MANLAB. Це унікальна, одна з най-
кращих у Східній Європі, учнівська науково-
дослідницька лабораторія, яка налічує 2 тис.
одиниць обладнання відомих українських і
світових виробників. До її складу входять 7
лабораторій (фізична, хімічна, біологічна, мі-
нералогічна, астрономічна, лабораторії енерге-
тики, кліматології і геофізики). Методики, від-
працьовані тут, стали базовими в системі МОН
при забезпеченні сучасним навчальним об-
ладнанням шкільних природничих кабінетів.
При MANLAB створено осередок з підготовки
педагогів, де вони ознайомлюються з можли-
востями сучасного навчального обладнання
природничих кабінетів. Таку підготовку вже
пройшли 1142 учителі загальноосвітніх шкіл.
На основі навчальних програм та експеримен-
тальних методик було підготовлено підручник
нового покоління з фізики для 7 класу, який за
підсумками конкурсу МОН набрав 70 % голо-
сів. За цим підручником сьогодні вже навча-
ється близько 300 тис. школярів. Характерною
особливістю підручника є інтернет-підтримка,
тобто наявність віртуальних лабораторій з
можливістю проведення в них широкого спек-
тра віртуальних експериментів.
У результаті співпраці з провідними укра-
їнськими і зарубіжними дитячими психоло-
гами, зокрема академіком Французької акаде-
мії наук, президентом фонду La main à la pâte
П’єром Лена, ми дійшли висновку, що вико-
ристовуючи природну допитливість дитини,
можна залучити до творчості значно більшу
кількість дітей, але починати працювати з
ними потрібно якомога раніше. У рамках педа-
гогічного експерименту протягом 5 років реа-
лізовувалася програма залучення до творчої
діяльності дітей дошкільного віку. В експери-
менті брали участь близько 30 дитячих садків
Києва, Київської, Харківської, Кіровоградської
та Донецької областей. Набутий досвід став
основою нового проекту — «Дитячі наукові
студії МАН». Крім того, ми започаткували все-
український конкурс дослідницьких робіт для
учнів 6—8 класів. Результати конкурсу відвер-
то вражають високим рівнем робіт і прагнен-
ням школярів до набуття нових знань.
Загалом у світі наукова освіта завойовує
провідні позиції серед новітніх педагогічних
ініціатив. Ідеї, які півстоліття тому започатку-
вав видатний учений і педагог, лауреат Нобе-
лівської премії Жорж Шарпак, нині підтрима-
ні європейською спільнотою і активно впро-
Міжнародний центр дитячої наукової творчості
Manlab.Camp
ISSN 1027-3239. Вісн. НАН України, 2016, № 4 51
З КАФЕДРИ ПРЕЗИДІЇ НАН УКРАЇНИ
ваджуються в освітній процес. Нам приємно
констатувати, що Україна в цьому процесі пе-
ребуває серед лідерів, і ми з нетерпінням чека-
ємо відкриття Міжнародного центру дитячої
наукової творчості під егідою ЮНЕСКО, щоб
мати в Україні майданчик для подальших дис-
кусій і вивчення досвіду наших партнерів.
Спільно з Всеукраїнським благодійним фон-
дом «Запорука» ми започаткували проект «Шко-
ла переможців», головним завданням якого є
підтримка і допомога колишнім онкохворим
дітям з їх подальшою профорієнтацією.
П’ять років поспіль проводиться Всеукра-
їнська олімпіада з робототехніки, в якій взяли
участь понад 7 тис. школярів. Успішну апроба-
цію пройшли такі неформальні заходи, як еко-
логічні хакатони для молодих винахідників.
Для інформаційно-методичного забез-
печення дослідницької роботи членів МАН
було створено репозитарій навчально-ін фор-
маційних ресурсів, основою якого є синхро-
нізація з навчальними програмами загальної
середньої освіти, що забезпечує оперативне
використання необхідного для підтримки
навчального процесу інформаційного ресур-
су. Застосування репозитарію в навчальному
процесі розширює можливості ознайомлення
педагогів і талановитої молоді з сучасними
науковими досягненнями людства, сприяє
підвищенню якості й ефективності навчаль-
ного процесу. Задля розвитку дослідницьких
компетенцій учнівської молоді за підтримки
МОН України реалізується міждисциплінар-
ний проект «Музейна планета», підґрунтям
для якого стали науково-технічні розробки
«Музейний портал» і портал Шевченка (www.
kobzar.ua). Це забезпечує повномасштабну ін-
теграцію з цифровим освітнім простором кра-
їн Євросоюзу, США та інших технологічно
розвинених держав.
Креативні ідеї Центру щодо більш ефектив-
ного виявлення обдарованої учнівської молоді
та її залучення до творчості реалізовано в 20
нових освітніх проектах. Проект «Нова енер-
гетична освіта» виконується за підтримки
Департаменту енергетики Держдепартаменту
США з використанням їхніх освітніх методик.
Його метою є створення в Україні умов для
збалансованого гармонійного формування у
школярів сучасних знань у галузі ефективного
використання енергетичних ресурсів. Активно
розвивається співпраця з Центром науки «Ко-
перник» з проведення тренінгів для педагогів
МАН.
МАН є засновником ряду наукових і нау-
ко во-популярних видань, надає підтримку
нау ко во-популярному щорічнику «Україна.
Наука і культура», який публікує інформацію
про мистецькі події, наукові відкриття, гіпо-
тези, документальну історію. Популяризація
діяльності МАН і насамперед досягнень її ви-
хованців здійснюється в рамках пізнавального
телевізійного проекту ІНТЕЛЕКТ.UA та орі-
єнтованого на молодіжну аудиторію мереже-
вого телеканалу «Інтелект-TV», спрямованого
на створення власних пізнавальних програм,
присвячених науці. З огляду на інтерес юних
дослідників до практичної участі в діяльності
телеканалу, було прийнято рішення про ство-
рення учнівської телевізійної академії при сту-
дії. Багато цікавої і корисної інформації є та-
кож на сайті МАН, який ведеться паралельно
12 мовами.
Манівці у ЦЕРН
52 ISSN 1027-3239. Visn. Nac. Acad. Nauk Ukr. 2016. (4)
З КАФЕДРИ ПРЕЗИДІЇ НАН УКРАЇНИ
Окремо зупинюся на міжнародній діяльнос-
ті МАН. Визнанням наших досягнень у сфері
роботи з обдарованим дітьми та молоддю є
членство Малої академії наук України у про-
відних міжнародних організаціях, таких як
Всесвітня рада з питань обдарованих і талано-
витих дітей (WCGTC), Європейська рада ви-
соких здібностей (ECHA), Європейська асоці-
ація установ вільного часу для дітей та молоді
(EAICY), Європейська асоціація нейроонко-
логії (EANO).
У вересні 2012 р. було підписано угоду про
співпрацю між МАН та експериментальною
лабораторією XLAB Університету Геттінгена,
керівником якої є лауреат Нобелівської премії з
фізіології і медицини Ервін Неєр. Це надає мож-
ливість українським школярам і вчителям від-
відувати цей один з найпрестижніших наукових
центрів Європи. Успішно працює українсько-
ні мецький Аерокосмічний центр. За підтримки
посольства Німеччини в Україні було прове-
дено кілька десятків цікавих спільних заходів.
Угода зі славетною Аргонською національною
лабораторією, у «послужному списку» якої пе-
ребуває три нобелівських лауреати з фізики,
дала змогу налагодити регулярне навчання у
США найкращих наших учителів фізики. За
підтримки посольства Швейцарії і відповідно
до спільної декларації українські учні і педагоги
щороку беруть участь у навчальних програмах
ЦЕРН. З 2012 р. на базі МАН працює Інформа-
ційний центр ЦЕРН в Україні, мета діяльності
якого полягає в популяризації науки в Україні,
поширенні інформації щодо діяльності ЦЕРН
та сучасних методів навчання.
Останніми роками МАН посилилa роботу з
національно-патріотичного виховання, залу-
чаючи до неї відомих державних діячів, пред-
ставників громадських організацій. Значною
подією став благодійний аукціон «Мистецтво
миру» на підтримку української армії та ліку-
вання воїнів, поранених у боях за Україну, про-
ведений спільно з Комітетом Верховної Ради
України з питань науки і освіти та «Мистець-
ким Арсеналом». МАН активно співпрацює з
освітніми закладами, розташованими в Доне-
цькій і Луганській областях, за 2 роки здій-
снено понад 30 поїздок з гуманітарною місією
з метою надання допомоги осередкам МАН,
переміщеним на підконтрольну Україні тери-
торію.
Успішно працює Асоціація випускників
Ма лої академії наук, яка сьогодні об’єднує
близько 30 тис. членів і бере активну участь
у громадському житті країни, здійснює захо-
ди з підтримки діяльності МАН. Голова Асо-
ціації Євген Кудрявець є заступником голови
Громадської ради МОН України. У 2012 р. у
Парижі було створено закордонне відділення
Асоціації випускників МАН.
На завершення доповіді не можу не торкну-
тися питання фінансування МАН, яке за остан-
ні 5 років зменшилося втричі. Проте, незважа-
ючи на всі матеріальні проблеми, побудована
нами система живе і розвивається насамперед
завдяки людям, які беззавітно віддають свої
знання і сили, вкладають душу в роботу з тала-
новитою молоддю.
За матеріалами засідання
підготувала О.О. МЕЛЕЖИК
|