Sliding Thrust Bearings with Self-Generated Fluid Pivots

The article discusses the disadvantages of thrust sliding bearings with mechanical supports and mechanical balancing systems similar to the Kingsbury system. Requirements for the design of thrust bearings corresponding to the current level of development of dynamic equipment are formulated. The desi...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут енергетичних машин і систем ім. А. М. Підгорного Національної академії наук України
Дата:2022
Автори: Марцинковский, В. С., Любченко, К. Ю., Прокопенко, А. А., Лазаренко, А. Д.
Формат: Стаття
Мова:English
Ukrainian
Опубліковано: Інститут енергетичних машин і систем ім. А. М. Підгорного Національної академії наук України 2022
Онлайн доступ:https://journals.uran.ua/jme/article/view/262029
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!

Репозиторії

Energy Technologies & Resource Saving
id oai:ojs.journals.uran.ua:article-262029
record_format ojs
institution Energy Technologies & Resource Saving
collection OJS
language English
Ukrainian
format Article
author Марцинковский, В. С.
Любченко, К. Ю.
Прокопенко, А. А.
Лазаренко, А. Д.
spellingShingle Марцинковский, В. С.
Любченко, К. Ю.
Прокопенко, А. А.
Лазаренко, А. Д.
Sliding Thrust Bearings with Self-Generated Fluid Pivots
author_facet Марцинковский, В. С.
Любченко, К. Ю.
Прокопенко, А. А.
Лазаренко, А. Д.
author_sort Марцинковский, В. С.
title Sliding Thrust Bearings with Self-Generated Fluid Pivots
title_short Sliding Thrust Bearings with Self-Generated Fluid Pivots
title_full Sliding Thrust Bearings with Self-Generated Fluid Pivots
title_fullStr Sliding Thrust Bearings with Self-Generated Fluid Pivots
title_full_unstemmed Sliding Thrust Bearings with Self-Generated Fluid Pivots
title_sort sliding thrust bearings with self-generated fluid pivots
title_alt Упорні підшипники ковзання з самогенерованими гідростатичними опорами
Упорні підшипники ковзання з самогенерованими гідростатичними опорами
description The article discusses the disadvantages of thrust sliding bearings with mechanical supports and mechanical balancing systems similar to the Kingsbury system. Requirements for the design of thrust bearings corresponding to the current level of development of dynamic equipment are formulated. The design of thrust bearings using a hydrostatic suspension is proposed to eliminate the disadvantages of thrust bearings with mechanical supports and balancing systems. The modern design of the bearing developed by TRIZ LTD with mechanical bearings, which meets the requirements of the optimal choice of bearing the best, is given in this article with its ad-vantages and disadvantages inherent in all mechanical systems. The given results of the TRIZ LTD work on the creation of thrust sliding bearings with the replacement of mechanical bearings and mechanical balancing of thrust elements with self-generated fluid elements are used with traditional oil systems. The developed original technical solutions made it possible to reduce the axial subsidence, the number of parts, axial dimensions, noise, axial vibration. Various designs of thrust bearings with self-generated fluid pivots, which most fully satisfy the requirements for the optimal choice of a thrust bearing design and their comparative characteristics in comparison with design of a thrust bearing with mechanical supports of bearing pads and a mechanical alignment system obtained during their testing at the bench are given. Thrust bearings with self-generated fluid pivots are recommended for new developments of rotary equipment, as well as for modernization of equipment operated to increase overhaul mileage, reduce maintenance time, increase reliability and efficiency of equipment due to higher bearing capacity, effective damping and practical axial subsidence from force.
publisher Інститут енергетичних машин і систем ім. А. М. Підгорного Національної академії наук України
publishDate 2022
url https://journals.uran.ua/jme/article/view/262029
work_keys_str_mv AT marcinkovskijvs slidingthrustbearingswithselfgeneratedfluidpivots
AT lûbčenkokû slidingthrustbearingswithselfgeneratedfluidpivots
AT prokopenkoaa slidingthrustbearingswithselfgeneratedfluidpivots
AT lazarenkoad slidingthrustbearingswithselfgeneratedfluidpivots
AT marcinkovskijvs upornípídšipnikikovzannâzsamogenerovanimigídrostatičnimioporami
AT lûbčenkokû upornípídšipnikikovzannâzsamogenerovanimigídrostatičnimioporami
AT prokopenkoaa upornípídšipnikikovzannâzsamogenerovanimigídrostatičnimioporami
AT lazarenkoad upornípídšipnikikovzannâzsamogenerovanimigídrostatičnimioporami
first_indexed 2024-09-01T17:37:48Z
last_indexed 2024-09-01T17:37:48Z
_version_ 1809016179978665984
spelling oai:ojs.journals.uran.ua:article-2620292022-07-28T12:41:26Z Sliding Thrust Bearings with Self-Generated Fluid Pivots Упорні підшипники ковзання з самогенерованими гідростатичними опорами Упорні підшипники ковзання з самогенерованими гідростатичними опорами Марцинковский, В. С. Любченко, К. Ю. Прокопенко, А. А. Лазаренко, А. Д. The article discusses the disadvantages of thrust sliding bearings with mechanical supports and mechanical balancing systems similar to the Kingsbury system. Requirements for the design of thrust bearings corresponding to the current level of development of dynamic equipment are formulated. The design of thrust bearings using a hydrostatic suspension is proposed to eliminate the disadvantages of thrust bearings with mechanical supports and balancing systems. The modern design of the bearing developed by TRIZ LTD with mechanical bearings, which meets the requirements of the optimal choice of bearing the best, is given in this article with its ad-vantages and disadvantages inherent in all mechanical systems. The given results of the TRIZ LTD work on the creation of thrust sliding bearings with the replacement of mechanical bearings and mechanical balancing of thrust elements with self-generated fluid elements are used with traditional oil systems. The developed original technical solutions made it possible to reduce the axial subsidence, the number of parts, axial dimensions, noise, axial vibration. Various designs of thrust bearings with self-generated fluid pivots, which most fully satisfy the requirements for the optimal choice of a thrust bearing design and their comparative characteristics in comparison with design of a thrust bearing with mechanical supports of bearing pads and a mechanical alignment system obtained during their testing at the bench are given. Thrust bearings with self-generated fluid pivots are recommended for new developments of rotary equipment, as well as for modernization of equipment operated to increase overhaul mileage, reduce maintenance time, increase reliability and efficiency of equipment due to higher bearing capacity, effective damping and practical axial subsidence from force. У статті розглянуті недоліки роботи високонавантажених упорних підшипників ковзання з механічними системами врівноваження, аналогічними системі врівноважування Кінгсбері. Сформульовані вимоги до конструкції упорних підшипників ковзання, що відповідають сучасному рівню розвитку динамічного обладнання, і розроблені способи й методи їх вирішення з метою вибору оптимальної конструкції упорних підшипників для усунення недоліків упорних підшипників із механічними системами врівноваження. Запропоновано конструкції упорних підшипників із використанням гідростатичної опори. Розглянуто сучасну конструкцію підшипника, розроблену фірмою ТОВ «ТРІЗ» ЛТД із механічними опорами несучих колодок, що найбільше відповідає вимогам оптимального вибору підшипника, з її перевагами й недоліками, притаманними всім механічним системам. Представлені результати робіт ТОВ «ТРІЗ» ЛТД із створення упорних підшипників ковзання із заміною механічної опори й механічного врівноваження упорних елементів на самогенеровані гідростатичні опори з використанням традиційних штатних маслосистем. Прийняті й реалізовані оригінальні технічні рішення дозволили, при забезпеченні несучої здатності сучасних упорних підшипників, зменшити просідання (осьове зміщення під навантаженням), збільшити демпфування осьових вібрацій до 2-х разів, зменшити як кількість деталей у 2–3 рази, так і габарити, знизити шум. Наведено конструкції розроблених упорних підшипників ковзання, що найбільше задовольняють вимогам оптимального вибору конструкції упорного підшипника, і порівняльні характеристики, отримані при їх випробуванні на підшипниковому стенді. Упорні підшипники ковзання з самогенерованими гідростатичними опорами рекомендується використовувати при нових розробках роторного обладнання, а також при модернізації устаткування, що експлуатується з метою збільшення міжремонтного пробігу, скорочення часу регламентного обслуговування, підвищення надійності й ефективності обладнання за рахунок більшої питомої несучої здатності, ефективного демпфування, фактичного осьового зміщення від силового впливу. У статті розглянуті недоліки роботи високонавантажених упорних підшипників ковзання з механічними системами врівноваження, аналогічними системі врівноважування Кінгсбері. Сформульовані вимоги до конструкції упорних підшипників ковзання, що відповідають сучасному рівню розвитку динамічного обладнання, і розроблені способи й методи їх вирішення з метою вибору оптимальної конструкції упорних підшипників для усунення недоліків упорних підшипників із механічними системами врівноваження. Запропоновано конструкції упорних підшипників із використанням гідростатичної опори. Розглянуто сучасну конструкцію підшипника, розроблену фірмою ТОВ «ТРІЗ» ЛТД із механічними опорами несучих колодок, що найбільше відповідає вимогам оптимального вибору підшипника, з її перевагами й недоліками, притаманними всім механічним системам. Представлені результати робіт ТОВ «ТРІЗ» ЛТД із створення упорних підшипників ковзання із заміною механічної опори й механічного врівноваження упорних елементів на самогенеровані гідростатичні опори з використанням традиційних штатних маслосистем. Прийняті й реалізовані оригінальні технічні рішення дозволили, при забезпеченні несучої здатності сучасних упорних підшипників, зменшити просідання (осьове зміщення під навантаженням), збільшити демпфування осьових вібрацій до 2-х разів, зменшити як кількість деталей у 2–3 рази, так і габарити, знизити шум. Наведено конструкції розроблених упорних підшипників ковзання, що найбільше задовольняють вимогам оптимального вибору конструкції упорного підшипника, і порівняльні характеристики, отримані при їх випробуванні на підшипниковому стенді. Упорні підшипники ковзання з самогенерованими гідростатичними опорами рекомендується використовувати при нових розробках роторного обладнання, а також при модернізації устаткування, що експлуатується з метою збільшення міжремонтного пробігу, скорочення часу регламентного обслуговування, підвищення надійності й ефективності обладнання за рахунок більшої питомої несучої здатності, ефективного демпфування, фактичного осьового зміщення від силового впливу. Інститут енергетичних машин і систем ім. А. М. Підгорного Національної академії наук України 2022-07-28 Article Article application/pdf application/pdf https://journals.uran.ua/jme/article/view/262029 Journal of Mechanical Engineering; Vol. 25 No. 2 (2022); 30-37 Проблемы машиностроения; Том 25 № 2 (2022); 30-37 Проблеми машинобудування; Том 25 № 2 (2022); 30-37 2709-2992 2709-2984 en uk https://journals.uran.ua/jme/article/view/262029/258422 https://journals.uran.ua/jme/article/view/262029/258522 Copyright (c) 2022 В. С. Марцинковский, К. Ю. Любченко, А. А. Прокопенко, А. Д. Лазаренко http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0