ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
This article reveals aspects of the impact of innovative technologies on improving the quality of service organization in the hotel and restaurant business. The issue of improving the quality of the organization of customer service at the enterprises of the hotel and restaurant complex was considere...
Saved in:
| Date: | 2024 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | English |
| Published: |
Zhytomyr Ivan Franko State University
2024
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://eui.zu.edu.ua/article/view/306582 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Economics. Management. Innovations |
Institution
Economics. Management. Innovations| id |
oai:ojs.journals.uran.ua:article-306582 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics. Management. Innovations |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2024-12-31T11:29:04Z |
| collection |
OJS |
| language |
English |
| topic |
інноваційні технології організація обслуговування споживачів готельно-ресторанний бізнес |
| spellingShingle |
інноваційні технології організація обслуговування споживачів готельно-ресторанний бізнес Kaschuck, Kateryna ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ |
| topic_facet |
innovative technologies customer service organization hotel and restaurant business інноваційні технології організація обслуговування споживачів готельно-ресторанний бізнес |
| format |
Article |
| author |
Kaschuck, Kateryna |
| author_facet |
Kaschuck, Kateryna |
| author_sort |
Kaschuck, Kateryna |
| title |
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ |
| title_short |
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ |
| title_full |
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ |
| title_fullStr |
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ |
| title_full_unstemmed |
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ |
| title_sort |
інноваційні технології як фактор підвищення якості організації обслуговування у готельно-ресторанному бізнесі |
| title_alt |
INNOVATIVE TECHNOLOGIES AS A FACTOR IN IMPROVING THE QUALITY OF SERVICE ORGANIZATION IN THE HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS |
| description |
This article reveals aspects of the impact of innovative technologies on improving the quality of service organization in the hotel and restaurant business. The issue of improving the quality of the organization of customer service at the enterprises of the hotel and restaurant complex was considered. The peculiarities of the application of innovative technologies at enterprises in modern conditions are analyzed.
The development of information technologies and growing competition in the market of hotel services necessitate the active use of innovations in the operation of modern hotels. Nowadays, innovation is considered one of the important competitive advantages of the hospitality industry. At the same time, the spectrum of application of innovations in the activity of a hotel enterprise is quite multifaceted. The purpose of the study was to demonstrate the use of innovations in the activities of enterprises of the hotel industry. The hypothesis of the study was the assumption that the key trends in the development of innovations in the hotel industry are digitization, resource-saving technologies and environmental protection. The research methodology was based on system analysis. The article examines innovations in the hotel industry that are relevant to today's realities. Analysis of existing developments and experience of using innovations in modern hotel enterprises of Ukraine allowed the author to clarify the classification of types of innovations in the hotel industry. Based on the results of the research, the main problems that arise in the process of introducing innovations in the hotel industry have been verified, and methods of their elimination have been determined. Scope: the obtained results can be used in the practical activities of hotel enterprises in the modernization and improvement of the service process. The author proves that "green technologies" have been given a prominent place in the innovations of the hotel industry in recent years. At the same time, the idea of environmental protection is implemented not only in the aspect of providing comfortable conditions for guests, but also at all stages of the life of a hotel enterprise: from engineering research, design, construction and operation to major repairs, reconstruction and complete liquidation. |
| publisher |
Zhytomyr Ivan Franko State University |
| publishDate |
2024 |
| url |
http://eui.zu.edu.ua/article/view/306582 |
| work_keys_str_mv |
AT kaschuckkateryna innovativetechnologiesasafactorinimprovingthequalityofserviceorganizationinthehotelandrestaurantbusiness AT kaschuckkateryna ínnovacíjnítehnologííâkfaktorpídviŝennââkostíorganízacííobslugovuvannâugotelʹnorestorannomubíznesí |
| first_indexed |
2025-09-24T17:27:09Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:27:09Z |
| _version_ |
1844167132209741824 |
| spelling |
oai:ojs.journals.uran.ua:article-3065822024-12-31T11:29:04Z INNOVATIVE TECHNOLOGIES AS A FACTOR IN IMPROVING THE QUALITY OF SERVICE ORGANIZATION IN THE HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ Kaschuck, Kateryna innovative technologies customer service organization hotel and restaurant business інноваційні технології організація обслуговування споживачів готельно-ресторанний бізнес This article reveals aspects of the impact of innovative technologies on improving the quality of service organization in the hotel and restaurant business. The issue of improving the quality of the organization of customer service at the enterprises of the hotel and restaurant complex was considered. The peculiarities of the application of innovative technologies at enterprises in modern conditions are analyzed. The development of information technologies and growing competition in the market of hotel services necessitate the active use of innovations in the operation of modern hotels. Nowadays, innovation is considered one of the important competitive advantages of the hospitality industry. At the same time, the spectrum of application of innovations in the activity of a hotel enterprise is quite multifaceted. The purpose of the study was to demonstrate the use of innovations in the activities of enterprises of the hotel industry. The hypothesis of the study was the assumption that the key trends in the development of innovations in the hotel industry are digitization, resource-saving technologies and environmental protection. The research methodology was based on system analysis. The article examines innovations in the hotel industry that are relevant to today's realities. Analysis of existing developments and experience of using innovations in modern hotel enterprises of Ukraine allowed the author to clarify the classification of types of innovations in the hotel industry. Based on the results of the research, the main problems that arise in the process of introducing innovations in the hotel industry have been verified, and methods of their elimination have been determined. Scope: the obtained results can be used in the practical activities of hotel enterprises in the modernization and improvement of the service process. The author proves that "green technologies" have been given a prominent place in the innovations of the hotel industry in recent years. At the same time, the idea of environmental protection is implemented not only in the aspect of providing comfortable conditions for guests, but also at all stages of the life of a hotel enterprise: from engineering research, design, construction and operation to major repairs, reconstruction and complete liquidation. У цій статті розкрито аспекти впливу інноваційних технологій на підвищення якості організації обслуговування у готельно-ресторанному бізнесі. Розглянуто питання підвищення якості організації обслуговування споживачів на підприємствах готельно-ресторанного комплексу. Проаналізовано особливості застосування інноваційних технологій на підприємствах у сучасних умовах. Розвиток інформаційних технологій та зростаюча конкуренція на ринку готельних послуг обумовлюють необхідність активного використання інновацій у діяльності сучасних готелів. Нині інновації розглядаються однією з важливих конкурентних переваг індустрії гостинності. При цьому спектр застосування інновацій у діяльності готельного підприємства є досить багатогранним. Мета дослідження полягала у демонстрації використання інновацій у діяльності підприємств готельної індустрії. Гіпотеза дослідження полягала у припущенні, що ключовими трендами розвитку інновацій у готельній індустрії є цифровізація, ресурсозберігаючі технології та захист довкілля. Методологія дослідження базувалася на системному аналізі. У статті розглядаються актуальні сьогоднішнім реаліям інновації у готельній індустрії. Аналіз існуючих розробок та досвіду використання інновацій у сучасних готельних підприємствах України дозволив автору уточнити класифікацію видів інновацій у готельній індустрії. За результатами дослідження верифіковано основні проблеми, що виникають у процесі впровадження інновацій у готельній індустрії, визначено способи їх усунення. Область застосування: отримані результати можуть використовуватись у практичній діяльності готельних підприємств при модернізації та вдосконаленні процесу обслуговування. Автор доводить, що о собливе місце в інноваціях готельної індустрії останніх років приділяється «зеленим технологіям». При цьому реалізація ідеї захисту навколишнього середовища відбувається не лише в аспекті забезпечення комфортних умов для гостей, а й на всіх етапах життя готельного підприємства: від інженерних пошуків, проектування, будівництва та експлуатації до капітального ремонту, реконструкції та повної ліквідації. Zhytomyr Ivan Franko State University 2024-06-24 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf http://eui.zu.edu.ua/article/view/306582 10.35433/ISSN2410-3748-2024-1(34)-4 Economics. Management. Innovations; No. 1(34) (2024): Економіка. Управління. Інновації; 50-61 Економіка. Управління. Інновації; № 1(34) (2024): Економіка. Управління. Інновації; 50-61 2410-3748 10.35433/ISSN2410-3748-2024-1(34) en http://eui.zu.edu.ua/article/view/306582/297974 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |