НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЄКТІВ З ПІДЗЕМНОГО ПАРКУВАННЯ НА ВИСОКОУРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ

The paper studies the global experience concerning the benefits and potential negative consequences, environmental risks to human health, etc. of underground parking projects in highly urbanized areas. It is noted that, on the one hand, the construction of parking lots and other underground faciliti...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2024
Hauptverfasser: Kofanov, Oleksii, Kofanova, Olena, Zhou, Shixiang
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Zhytomyr Ivan Franko State University 2024
Schlagworte:
Online Zugang:http://eui.zu.edu.ua/article/view/317168
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Economics. Management. Innovations

Institution

Economics. Management. Innovations
id oai:ojs.journals.uran.ua:article-317168
record_format ojs
institution Economics. Management. Innovations
baseUrl_str
datestamp_date 2024-12-31T11:30:00Z
collection OJS
language Ukrainian
topic підземні паркінги
управління автотранспортною інфраструктурою
управління міським підземним простором
сталий розвиток міст
менеджмент високоурбанізованих територій
економічний та екологічний розвиток міського підземного простору
spellingShingle підземні паркінги
управління автотранспортною інфраструктурою
управління міським підземним простором
сталий розвиток міст
менеджмент високоурбанізованих територій
економічний та екологічний розвиток міського підземного простору
Kofanov, Oleksii
Kofanova, Olena
Zhou, Shixiang
НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЄКТІВ З ПІДЗЕМНОГО ПАРКУВАННЯ НА ВИСОКОУРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ
topic_facet підземні паркінги
управління автотранспортною інфраструктурою
управління міським підземним простором
сталий розвиток міст
менеджмент високоурбанізованих територій
економічний та екологічний розвиток міського підземного простору
underground parking lots
management of motor transport infrastructure
management of urban underground space
sustainable urban development
management of highly urbanized areas
economic and environmental development of urban underground space
format Article
author Kofanov, Oleksii
Kofanova, Olena
Zhou, Shixiang
author_facet Kofanov, Oleksii
Kofanova, Olena
Zhou, Shixiang
author_sort Kofanov, Oleksii
title НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЄКТІВ З ПІДЗЕМНОГО ПАРКУВАННЯ НА ВИСОКОУРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ
title_short НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЄКТІВ З ПІДЗЕМНОГО ПАРКУВАННЯ НА ВИСОКОУРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ
title_full НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЄКТІВ З ПІДЗЕМНОГО ПАРКУВАННЯ НА ВИСОКОУРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ
title_fullStr НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЄКТІВ З ПІДЗЕМНОГО ПАРКУВАННЯ НА ВИСОКОУРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ
title_full_unstemmed НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЄКТІВ З ПІДЗЕМНОГО ПАРКУВАННЯ НА ВИСОКОУРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ
title_sort наукове обґрунтування екологічності та економічної доцільності проєктів з підземного паркування на високоурбанізованих територіях
title_alt SCIENTIFIC SUBSTANTIATION OF ENVIRONMENTAL FRIENDLINESS AND ECONOMIC FEASIBILITY OF UNDERGROUND PARKING PROJECTS IN HIGHLY URBANIZED AREAS
description The paper studies the global experience concerning the benefits and potential negative consequences, environmental risks to human health, etc. of underground parking projects in highly urbanized areas. It is noted that, on the one hand, the construction of parking lots and other underground facilities of urban road transport infrastructure makes it possible to free up ground space from parking lots, prevent traffic congestion and preserve green spaces, squares and parks of the city, but, on the other hand, due to excessive emissions of pollutants from engine exhaust gases, imperfect ventilation systems, and the harmful effects of noise and vibration, the design and construction of underground parking lots, especially under high-rise apartment buildings or within urban areas, entails additional environmental risks, not only for the health of people living in these buildings or working in parking lots but also for the environment. In this regard, the authors propose a methodology for scientific substantiation of environmental friendliness, economic feasibility, and compliance of such projects with sustainable development goals based on T. L. Saaty’s analytic hierarchy process. The authors developed a hierarchical criteria system to implement this approach and created a unique program that was accomplished and visualized in the RStudio environment using the R programming language. With the help of a multi-criteria approach, in accordance with the analyzed criteria and priorities provided by experts, on the example of a model underground parking project located in the center of a large city, the environmental friendliness and economic feasibility of the project, as well as its compliance with the goals of sustainable development of road transport infrastructure in highly urbanized areas, have been scientifically proven.
publisher Zhytomyr Ivan Franko State University
publishDate 2024
url http://eui.zu.edu.ua/article/view/317168
work_keys_str_mv AT kofanovoleksii scientificsubstantiationofenvironmentalfriendlinessandeconomicfeasibilityofundergroundparkingprojectsinhighlyurbanizedareas
AT kofanovaolena scientificsubstantiationofenvironmentalfriendlinessandeconomicfeasibilityofundergroundparkingprojectsinhighlyurbanizedareas
AT zhoushixiang scientificsubstantiationofenvironmentalfriendlinessandeconomicfeasibilityofundergroundparkingprojectsinhighlyurbanizedareas
AT kofanovoleksii naukoveobgruntuvannâekologíčnostítaekonomíčnoídocílʹnostíproêktívzpídzemnogoparkuvannânavisokourbanízovanihteritoríâh
AT kofanovaolena naukoveobgruntuvannâekologíčnostítaekonomíčnoídocílʹnostíproêktívzpídzemnogoparkuvannânavisokourbanízovanihteritoríâh
AT zhoushixiang naukoveobgruntuvannâekologíčnostítaekonomíčnoídocílʹnostíproêktívzpídzemnogoparkuvannânavisokourbanízovanihteritoríâh
first_indexed 2025-09-24T17:27:10Z
last_indexed 2025-09-24T17:27:10Z
_version_ 1844167133686136832
spelling oai:ojs.journals.uran.ua:article-3171682024-12-31T11:30:00Z SCIENTIFIC SUBSTANTIATION OF ENVIRONMENTAL FRIENDLINESS AND ECONOMIC FEASIBILITY OF UNDERGROUND PARKING PROJECTS IN HIGHLY URBANIZED AREAS НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЄКТІВ З ПІДЗЕМНОГО ПАРКУВАННЯ НА ВИСОКОУРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ Kofanov, Oleksii Kofanova, Olena Zhou, Shixiang підземні паркінги управління автотранспортною інфраструктурою управління міським підземним простором сталий розвиток міст менеджмент високоурбанізованих територій економічний та екологічний розвиток міського підземного простору underground parking lots management of motor transport infrastructure management of urban underground space sustainable urban development management of highly urbanized areas economic and environmental development of urban underground space The paper studies the global experience concerning the benefits and potential negative consequences, environmental risks to human health, etc. of underground parking projects in highly urbanized areas. It is noted that, on the one hand, the construction of parking lots and other underground facilities of urban road transport infrastructure makes it possible to free up ground space from parking lots, prevent traffic congestion and preserve green spaces, squares and parks of the city, but, on the other hand, due to excessive emissions of pollutants from engine exhaust gases, imperfect ventilation systems, and the harmful effects of noise and vibration, the design and construction of underground parking lots, especially under high-rise apartment buildings or within urban areas, entails additional environmental risks, not only for the health of people living in these buildings or working in parking lots but also for the environment. In this regard, the authors propose a methodology for scientific substantiation of environmental friendliness, economic feasibility, and compliance of such projects with sustainable development goals based on T. L. Saaty’s analytic hierarchy process. The authors developed a hierarchical criteria system to implement this approach and created a unique program that was accomplished and visualized in the RStudio environment using the R programming language. With the help of a multi-criteria approach, in accordance with the analyzed criteria and priorities provided by experts, on the example of a model underground parking project located in the center of a large city, the environmental friendliness and economic feasibility of the project, as well as its compliance with the goals of sustainable development of road transport infrastructure in highly urbanized areas, have been scientifically proven. У статті вивчено світовий досвід щодо переваг та потенційних негативних наслідків, екологічного ризику для здоров’я людей тощо проєктів підземного паркування на високоурбанізованих територіях. Зазначається, що, з одного боку, будівництво паркінгів та інших підземних споруд міської автотранспортної інфраструктури надає змогу звільнити наземний простір від стоянок транспортних засобів і паркінгів, запобігти утворенню заторів на дорогах та зберегти зелені насадження, сквери і парки міста, але, з іншого боку, через надмірні викиди забруднювальних речовин (чадний газ CO, оксиди Нітрогену NOх та Сульфуру SOх, PM тощо) з відпрацьованими газами двигунів, недосконалість систем вентиляції та шкідливого впливу шуму і вібрації проєктування і будівництво підземних паркінгів і автостоянок, особливо під висотними багатоквартирними будинками або в межах селітебних територій, несе за собою додаткові екологічні ризики, причому, не тільки для здоров’я людей, що мешкають у цих будинках або працюють у паркінгах, а й для довколишнього середовища. У зв’язку з цим авторами запропоновано методику для наукового обґрунтування екологічності, економічної доцільності та відповідності таких проєктів цілям сталого розвитку, що базується на методі аналізу ієрархій Т. Л. Сааті. Для реалізації підходу авторами розроблено ієрархічну систему критеріїв, створено унікальну програму, реалізовану та візуалізовану у середовищі RStudio. За допомогою багатокритеріального підходу відповідно до проаналізованих критеріїв та наданих експертами пріоритетів на прикладі проєкту модельного підземного паркінгу, розташованого у центрі великого міста, науково доведено екологічність та економічну доцільність реалізації проєкту, а також його відповідність цілям сталого розвитку автотранспортної інфраструктури на високоурбанізованих територіях. Zhytomyr Ivan Franko State University 2024-12-09 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf http://eui.zu.edu.ua/article/view/317168 10.35433/ISSN2410-3748-2024-2(35)-6 Economics. Management. Innovations; No. 2(35) (2024): Економіка. Управління. Інновації; 79-107 Економіка. Управління. Інновації; № 2(35) (2024): Економіка. Управління. Інновації; 79-107 2410-3748 10.35433/ISSN2410-3748-2024-2(35) uk http://eui.zu.edu.ua/article/view/317168/307691 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0