Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту

Рассмотрен принцип достижения экономического равновесия в рыночных условиях хозяйствования. Исследовано влияние политики фиксированных цен на отечественный внутренний рынок угля. Выявлено, что нестабильность спроса приводит к возникновению таких негативных явлений, как дефицит и профицит угольной пр...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2017
Main Authors: Serdiuk, Olexander S., Trushkina, Nataliia V.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Institute of Industrial Economics of NAS of Ukraine 2017
Subjects:
Online Access:https://ojs.econindustry.org/index.php/ep/article/view/14
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Economy of Industry

Institution

Economy of Industry
id oai:ojs.ojs.econindustry.org:article-14
record_format ojs
institution Economy of Industry
baseUrl_str
datestamp_date 2018-12-16T10:40:43Z
collection OJS
language Ukrainian
topic вугледобувне підприємство
енергогенеруюча компанія
збутова діяльність
попит
пропозиція
вугільна продукція
нестабільність попиту
синдикат
spellingShingle вугледобувне підприємство
енергогенеруюча компанія
збутова діяльність
попит
пропозиція
вугільна продукція
нестабільність попиту
синдикат
Serdiuk, Olexander S.
Trushkina, Nataliia V.
Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту
topic_facet угледобывающее предприятие
энергогенерирующая компания
сбытовая деятельность
спрос
предложение
угольная продукция
нестабильность спроса
синдикат
coal mining enterprises
energy company
marketing activity
demand
supply
coal production
instability in demand
syndicate
вугледобувне підприємство
енергогенеруюча компанія
збутова діяльність
попит
пропозиція
вугільна продукція
нестабільність попиту
синдикат
format Article
author Serdiuk, Olexander S.
Trushkina, Nataliia V.
author_facet Serdiuk, Olexander S.
Trushkina, Nataliia V.
author_sort Serdiuk, Olexander S.
title Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту
title_short Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту
title_full Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту
title_fullStr Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту
title_full_unstemmed Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту
title_sort удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту
title_alt Совершенствование организации сбытовой деятельности угледобывающих предприятий в условиях нестабильности спроса
Improvement of marketing activity of coal mining enterprises in conditions of instability in demand
description Рассмотрен принцип достижения экономического равновесия в рыночных условиях хозяйствования. Исследовано влияние политики фиксированных цен на отечественный внутренний рынок угля. Выявлено, что нестабильность спроса приводит к возникновению таких негативных явлений, как дефицит и профицит угольной продукции. Определены тенденции современного развития внутреннего рынка угля в Украине. Предложена модель синдиката, в состав которого войдут уполномоченные представители ДТЭК и руководители государственных угледобывающих предприятий.
publisher Institute of Industrial Economics of NAS of Ukraine
publishDate 2017
url https://ojs.econindustry.org/index.php/ep/article/view/14
work_keys_str_mv AT serdiukolexanders soveršenstvovanieorganizaciisbytovojdeâtelʹnostiugledobyvaûŝihpredpriâtijvusloviâhnestabilʹnostisprosa
AT trushkinanataliiav soveršenstvovanieorganizaciisbytovojdeâtelʹnostiugledobyvaûŝihpredpriâtijvusloviâhnestabilʹnostisprosa
AT serdiukolexanders improvementofmarketingactivityofcoalminingenterprisesinconditionsofinstabilityindemand
AT trushkinanataliiav improvementofmarketingactivityofcoalminingenterprisesinconditionsofinstabilityindemand
AT serdiukolexanders udoskonalennâorganízacíízbutovoídíâlʹnostívugledobuvnihpídpriêmstvvumovahnestabílʹnostípopitu
AT trushkinanataliiav udoskonalennâorganízacíízbutovoídíâlʹnostívugledobuvnihpídpriêmstvvumovahnestabílʹnostípopitu
first_indexed 2025-09-24T17:21:14Z
last_indexed 2025-09-24T17:21:14Z
_version_ 1844166760449703936
spelling oai:ojs.ojs.econindustry.org:article-142018-12-16T10:40:43Z Совершенствование организации сбытовой деятельности угледобывающих предприятий в условиях нестабильности спроса Improvement of marketing activity of coal mining enterprises in conditions of instability in demand Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту Serdiuk, Olexander S. Trushkina, Nataliia V. угледобывающее предприятие; энергогенерирующая компания; сбытовая деятельность; спрос; предложение; угольная продукция; нестабильность спроса; синдикат coal mining enterprises; energy company; marketing activity; demand; supply; coal production; instability in demand; syndicate вугледобувне підприємство; енергогенеруюча компанія; збутова діяльність; попит; пропозиція; вугільна продукція; нестабільність попиту; синдикат Рассмотрен принцип достижения экономического равновесия в рыночных условиях хозяйствования. Исследовано влияние политики фиксированных цен на отечественный внутренний рынок угля. Выявлено, что нестабильность спроса приводит к возникновению таких негативных явлений, как дефицит и профицит угольной продукции. Определены тенденции современного развития внутреннего рынка угля в Украине. Предложена модель синдиката, в состав которого войдут уполномоченные представители ДТЭК и руководители государственных угледобывающих предприятий. In current economic conditions sharp fluctuation in demand for coal negatively affects the operational efficiency of the coal industry and thermal power. Given the lack of appropriate market institutions in the country the problem of instability in demand can not be solved without adjusting modes of distribution and production of domestic coal mining companies.To increase the effectiveness of marketing activities of coal mining enterprises is considered as expedient especially taking into account their functioning in conditions of instability in demand for coal having regard to the current trends in the institutional environment.The proposals for the improvement of distribution of domestic coal enterprises in conditions of instability in demand are developed in the article. For the purposes of the study the following methods are used: analysis, synthesis, generalization, statistical analysis. The study formation mechanism of supply and demand in the domestic coal market in Ukraine is analyzed. It is revealed that the instability in demand leads to such a negative phenomena as coal deficit and surplus. Based on the analysis of the current state of national domestic coal market, its trends and existing problems its further development is identified.It is proved that the negative effects caused by sharp fluctuations in demand can be overcome through the syndication of large vertically integrated companies (which are both producers and consumers of coal) and individual state coal mining enterprises. The main objectives of the syndicate are as follows: determine the required amount of coal; ensure the processes of marketing activities; provide pricing policy for coal and operation of coal mines. The benefits of this partnership include: organization of uninterrupted supply of fuel to the power station; providing guaranteed sales channels for state coal mining enterprises.In further research it is proposed to examine regulatory support of business associations on the example of the syndicate, define a set of functions and tasks of its activities, and the effect of the components of its creation. Розглянуто принцип досягнення економічної рівноваги в ринкових умовах господарювання. Досліджено вплив політики фіксованих цін на вітчизняний внутрішній ринок вугілля. Виявлено, що нестабільність попиту призводить до виникнення таких негативних явищ, як дефіцит та профіцит вугільної продукції. Визначено тенденції сучасного розвитку внутрішнього ринку вугілля в Україні. Запропоновано модель синдикату, до складу якого увійдуть уповноважені представники ДТЕК і керівники державних вугледобувних підприємств. Institute of Industrial Economics of NAS of Ukraine 2017-06-06 Article Article application/pdf https://ojs.econindustry.org/index.php/ep/article/view/14 10.15407/econindustry2017.01.065 Экономика промышленности; No 1(77) (2017); 65-79 Economy of Industry; No 1(77) (2017); 65-79 Економіка промисловості; No 1(77) (2017); 65-79 2306-532X 1562-109X 10.15407/econindustry2017.01 uk https://ojs.econindustry.org/index.php/ep/article/view/14/6 Copyright (c) 2017 Economy of Industry