Економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній

Предложена матрица маркетингового обеспечения производственно-коммерческой деятельности продовольственных компаний в соответствии с моделью потребительского маркетинга и прогнозируемыми экономическими факторами маркетинговой среды таких предпринимательских формирований. Это дало возможность обоснова...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2015
1. Verfasser: Chebotarov, Viacheslav A.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Institute of Industrial Economics of NAS of Ukraine 2015
Schlagworte:
Online Zugang:https://ojs.econindustry.org/index.php/ep/article/view/61
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Economy of Industry

Institution

Economy of Industry
id oai:ojs.ojs.econindustry.org:article-61
record_format ojs
spelling oai:ojs.ojs.econindustry.org:article-612018-12-16T10:43:51Z Экономические основы формирования маркетинговой политики продовольственных компаний Economic fundamentals of forming marketing policy of food companies Економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній Chebotarov, Viacheslav A. продовольственный комплекс; продовольственные компании; потребительский маркетинг; маркетинговая среда; экономические факторы; матрица маркетингового обеспечения производственно-коммерческой деятельности food complex; food companies; consumer marketing; marketing environment; economic factors; matrix of marketing provision of industrial and commercial activity продовольчий комплекс; продовольчі компанії; споживчий маркетинг; маркетингове середовище; економічні чинники; матриця маркетингового забезпечення виробничо-комерційної діяльності Предложена матрица маркетингового обеспечения производственно-коммерческой деятельности продовольственных компаний в соответствии с моделью потребительского маркетинга и прогнозируемыми экономическими факторами маркетинговой среды таких предпринимательских формирований. Это дало возможность обосновать меры по формированию и совершенствованию маркетинговой политики продовольственных компаний общегосударственного и регионального уровней. Analysis of general economic peculiarities of management in food sphere, as well as the issues, trends and prospects of the development of food complex of Ukraine give grounds to assert that food companies have become its determinative business institutions. The experience of developed countries shows that with the increasing of maturity of market economy the business results of such institutions increasingly depend on its marketing collateral. This objectively necessitates the need of analysis of the companies‟ marketing environment and, above all, the necessity to forecast its economic factors. As such, the following was predicted for Ukraine: slowdown of increase temps of overall volume of demand for food products with a tendency to stabilize them; increase of consumers‟ demand for quality, safety and ecological performance of food products; beginning of open competition between companies of national level, as well as between companies of regional levels. On the basis of development of a principle model of marketing provision of business of these institutions a matrix of marketing provision of industrial and commercial activity of food companies was built in accordance with the model of consumer marketing (business-consumer) that is generally accepted in the world marketing science and with prognosticated economic factors of marketing environment. It‟s essential component are the proposals for companies to manage organizational and economic measures for realization their industrial and commercial activity in line with the projected economic factors of marketing environment.This has made possible to ground the system of measures of forming and enhancing the marketing policy of food companies of Ukraine at national and regional levels (marketing commodity policy, marketing assortment policy, marketing pricing policy, quality policy, distribution policy) in the short, medium and long-term perspective. Запропоновано матрицю маркетингового забезпечення виробничо-комерційної діяльності продовольчих компаній відповідно моделі споживчого маркетингу та прогнозованих економічних чинників маркетингового середовища. Це надало можливість обгрунтувати заходи стосовно формування і вдосконалення маркетингової політики продовольчих компаній загальнодержавного і регіонального рівнів. Institute of Industrial Economics of NAS of Ukraine 2015-06-01 Article Article application/pdf https://ojs.econindustry.org/index.php/ep/article/view/61 10.15407/econindustry2015.02.097 Экономика промышленности; No 2(70) (2015); 97–107 Economy of Industry; No 2(70) (2015); 97–107 Економіка промисловості; No 2(70) (2015); 97–107 2306-532X 1562-109X 10.15407/econindustry2015.02 uk https://ojs.econindustry.org/index.php/ep/article/view/61/89 Copyright (c) 2017 Economy of Industry
institution Economy of Industry
baseUrl_str
datestamp_date 2018-12-16T10:43:51Z
collection OJS
language Ukrainian
topic продовольчий комплекс
продовольчі компанії
споживчий маркетинг
маркетингове середовище
економічні чинники
матриця маркетингового забезпечення виробничо-комерційної діяльності
spellingShingle продовольчий комплекс
продовольчі компанії
споживчий маркетинг
маркетингове середовище
економічні чинники
матриця маркетингового забезпечення виробничо-комерційної діяльності
Chebotarov, Viacheslav A.
Економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній
topic_facet продовольственный комплекс
продовольственные компании
потребительский маркетинг
маркетинговая среда
экономические факторы
матрица маркетингового обеспечения производственно-коммерческой деятельности
food complex
food companies
consumer marketing
marketing environment
economic factors
matrix of marketing provision of industrial and commercial activity
продовольчий комплекс
продовольчі компанії
споживчий маркетинг
маркетингове середовище
економічні чинники
матриця маркетингового забезпечення виробничо-комерційної діяльності
format Article
author Chebotarov, Viacheslav A.
author_facet Chebotarov, Viacheslav A.
author_sort Chebotarov, Viacheslav A.
title Економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній
title_short Економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній
title_full Економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній
title_fullStr Економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній
title_full_unstemmed Економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній
title_sort економічні засади формування маркетингової політики продовольчих компаній
title_alt Экономические основы формирования маркетинговой политики продовольственных компаний
Economic fundamentals of forming marketing policy of food companies
description Предложена матрица маркетингового обеспечения производственно-коммерческой деятельности продовольственных компаний в соответствии с моделью потребительского маркетинга и прогнозируемыми экономическими факторами маркетинговой среды таких предпринимательских формирований. Это дало возможность обосновать меры по формированию и совершенствованию маркетинговой политики продовольственных компаний общегосударственного и регионального уровней.
publisher Institute of Industrial Economics of NAS of Ukraine
publishDate 2015
url https://ojs.econindustry.org/index.php/ep/article/view/61
work_keys_str_mv AT chebotarovviacheslava ékonomičeskieosnovyformirovaniâmarketingovojpolitikiprodovolʹstvennyhkompanij
AT chebotarovviacheslava economicfundamentalsofformingmarketingpolicyoffoodcompanies
AT chebotarovviacheslava ekonomíčnízasadiformuvannâmarketingovoípolítikiprodovolʹčihkompaníj
first_indexed 2025-09-24T17:21:12Z
last_indexed 2025-09-24T17:21:12Z
_version_ 1844166757815681024