Стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості

Стаття розглядає актуальні питання управління творчою працею, зокрема її стимулювання якфактор підвищення інвестиційної привабливості на підприємствах харчової промисловості. В статтіпроаналізовано сутність творчої праці як категорії управлінської науки, основні ознаки творчої праці, втому числі пор...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2020
1. Verfasser: Колесник, В. І.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Odesa National University of Technology 2020
Online Zugang://journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/1741
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Food Industry Economics

Institution

Food Industry Economics
id oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-1741
record_format ojs
institution Food Industry Economics
baseUrl_str
datestamp_date 2020-07-11T15:31:30Z
collection OJS
language Ukrainian
format Article
author Колесник, В. І.
spellingShingle Колесник, В. І.
Стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості
author_facet Колесник, В. І.
author_sort Колесник, В. І.
title Стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості
title_short Стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості
title_full Стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості
title_fullStr Стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості
title_full_unstemmed Стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості
title_sort стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості
title_alt Stimulation of creative work of personnel as a factor for increasing the investment attractiveness at food industry enterprises
Стимулирование творческого труда персонала как фактор повышения инвестиционной привлекательности предприятий пищевой промышленности
description Стаття розглядає актуальні питання управління творчою працею, зокрема її стимулювання якфактор підвищення інвестиційної привабливості на підприємствах харчової промисловості. В статтіпроаналізовано сутність творчої праці як категорії управлінської науки, основні ознаки творчої праці, втому числі порівняно до інших видів енергії зхарактеризована духовна енергія як основа та джерелотворчої праці. Визначаються проблеми науки та практики менеджменту відносно стимулювання твор-чої праці, серед яких виокремлено проблеми якості професійної управлінської компетенції, недифере-нційованого підходу до стимулювання творчої праці, проблему системності й науковості в практичнійроботі з персоналом творчої праці. Запропоновано системний підхід до стимулювання творчої праці,який передбачає з одного боку створення сприятливого середовища для генерації духовної енергіїперсоналу, а з іншого –баланс технізації виробництва, мета якого – оптимізація використання різнихтипів енергії (праці) у виробництві.
publisher Odesa National University of Technology
publishDate 2020
url //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/1741
work_keys_str_mv AT kolesnikví stimulûvannâtvorčoípracípersonaluâkfaktorpídviŝennâínvesticíjnoíprivablivostípídpriêmstvharčovoípromislovostí
AT kolesnikví stimulationofcreativeworkofpersonnelasafactorforincreasingtheinvestmentattractivenessatfoodindustryenterprises
AT kolesnikví stimulirovanietvorčeskogotrudapersonalakakfaktorpovyšeniâinvesticionnojprivlekatelʹnostipredpriâtijpiŝevojpromyšlennosti
first_indexed 2025-09-24T17:25:41Z
last_indexed 2025-09-24T17:25:41Z
_version_ 1844167040502333440
spelling oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-17412020-07-11T15:31:30Z Стимулювання творчої праці персоналу як фактор підвищення інвестиційної привабливості підприємств харчової промисловості Stimulation of creative work of personnel as a factor for increasing the investment attractiveness at food industry enterprises Стимулирование творческого труда персонала как фактор повышения инвестиционной привлекательности предприятий пищевой промышленности Колесник, В. І. Стаття розглядає актуальні питання управління творчою працею, зокрема її стимулювання якфактор підвищення інвестиційної привабливості на підприємствах харчової промисловості. В статтіпроаналізовано сутність творчої праці як категорії управлінської науки, основні ознаки творчої праці, втому числі порівняно до інших видів енергії зхарактеризована духовна енергія як основа та джерелотворчої праці. Визначаються проблеми науки та практики менеджменту відносно стимулювання твор-чої праці, серед яких виокремлено проблеми якості професійної управлінської компетенції, недифере-нційованого підходу до стимулювання творчої праці, проблему системності й науковості в практичнійроботі з персоналом творчої праці. Запропоновано системний підхід до стимулювання творчої праці,який передбачає з одного боку створення сприятливого середовища для генерації духовної енергіїперсоналу, а з іншого –баланс технізації виробництва, мета якого – оптимізація використання різнихтипів енергії (праці) у виробництві. The article deals with the problems of stimulating the creative work of personnel as a factor for increasing the investment attractiveness at food industry enterprises. The article considers problems that riseas a result of use of non professional technologies of stimulating the creative work, caused in particular bythe difficult situation in Ukrainian management science and practice of management. Therefore, knowledgeand scientific developments regarding previous years in the field of creative work of management can’t always be used in the conditions of the business today. Based on the opinions of Ukrainian and foreign scientists, some analytical information we have analyzed the specific features of the creative work as a management category as well as functioning and efficiency of traditional amauteur practice of Ukrainian “managers”.The origin of the most urgent problems related with the present creative work processes (with the food industry examples) has been discussed. The nature of each problem has been given the likely causes and hasbeen commented on. The analysis of these problems allowed to form an innovative approach to find ways ofincreasing management efficiency of stimulating the creative work of personnel, which will improve the investment attractiveness of business. Key positions of this approach are:- the main goal of management in the given context is to create the best conditions for spiritual energy of personnel, the analogue of which doesn’t exist now;- use of main stimulating principles such as integration with other functions of management, differentiation and priority using for managers; - use of necessary tools from the professional system of management which allow to avoid exceeding technologization, because people’s communication is necessary for creative work;- formation of some standards of professional management education, which will allow to approachthe issues of high quality stimulating of creative work systems systematically;- creation of a mechanism of effective interaction between management and personnel. The advantages of this approach are that it is systematic and there is indifference to the industry division, which makesit useful for any relations as well as for creative activity between managers and personnel including the foodindustry sector. Статья рассматривает вопросы теории и практики стимулирования творческого труда как фак-тора повышения инвестиционной привлекательности предприятий пищевой промышленности. В ста тье поднимаются актуальные проблемы, являющиеся следствием непрофессионального стимулиро-вания творческого труда, вызванные среди прочего непростой ситуацией в украинской науке и прак-тике менеджмента, а также тем, что существующие научно-практические наработки не всегда пригод-ны для применения в современных условиях хозяйствования. Основываясь на мнениях отечествен-ных и зарубежных ученых, описываются основные признаки творческой деятельности, а именно то,что в ее основе духовная энергия человека. Приводится сравнительная характеристика всех видовтруда и энергии, которые применяются на предприятии, а также их аналоги в природе, которым ме-неджеры могут делегировать ту или иную работу. Анализ основных проблем стимулирования творче-ского труда в контексте влияния этого фактора на инвестиционную привлекательность предприятий,позволил предложить инновационный подход к соответствующей организации системы менеджмента.Ключевые положения данного подхода таковы:- первостепенной задачей менеджмента в данном контексте есть создание соответствующихусловий для генерации и воспроизведения духовной энергии персонала, аналога которой на сегоднянет;- необходима интеграция функции стимулирования с другими функциями менеджмента – онане может работать обособленно;- необходимо избежание крайних позиций относительно технизации производства, посколькуделегирование технике задач может быть угрозой коммуникации персонала, процесс которой можносчитать предпосылкой духовной энергии человека и, как следствие – необходимым условием творче-ского труда;- стимулирование творческого труда требует системности, которая выражается, прежде всего,в формировании определенных стандартов профессионального обучения персонала, что являетсяосновой творческой работы;- важна система коммуникации между персоналом и менеджментом фирмы. Преимуществомданного подхода можно назвать системность и безразличие к специфике вида экономической дея-тельности предприятия. Odesa National University of Technology 2020-07-11 Article Article application/pdf //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/1741 10.15673/fie.v12i2.1741 Food Industry Economics; Vol 12 No 2 (2020): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ Food Industry Economics; Том 12 № 2 (2020): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ Food Industry Economics; Том 12 № 2 (2020): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ 2312-847X 2411-4111 10.15673/ехп.v12i2 uk //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/1741/1956 Авторське право (c) 2020 Food Industry Economics