Проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу
The hotel and restaurant industry is a sector characterized by high competition and focused on satisfying various consumer needs, providing a high level of comfort, and considering the diverse household, economic, and cultural requirements of guests. In this field, corporate culture plays an extrem...
Збережено в:
| Дата: | 2023 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Odesa National University of Technology
2023
|
| Онлайн доступ: | //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2645 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Food Industry Economics |
Репозитарії
Food Industry Economics| id |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-2645 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article-26452023-11-29T10:31:14Z Problems in developing corporate culture in hotel and restaurant industry enterprises Проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу Курянов, В. М. The hotel and restaurant industry is a sector characterized by high competition and focused on satisfying various consumer needs, providing a high level of comfort, and considering the diverse household, economic, and cultural requirements of guests. In this field, corporate culture plays an extremely important role and has a significant impact on the success of the enterprise. During the crisis, an effective corporate culture can help save businesses and create conditions for sustainable growth. This article presents the results of the research on the challenges of forming corporate culture in hotel and restaurant businesses and their impact on customer satisfaction. The authors have analyzed some external and internal factors that influence the formation of corporate culture, especially in the postpandemic and wartime periods, as well as the associated risks for businesses. The article also identifies the impact of corporate culture in hotel and restaurant businesses concerning the tasks of stimulating economic development. It has been argued that a positive dynamic in the development of corporate culture ensures the success of the enterprise, making it more competitive, customer-oriented, and effective in the service market. Additionally, management needs to define the values and mission of the company, continually improve training methods for personnel, search for and retain talented employees, create conditions for team cohesion, effectively adapt new workers to challenging working conditions, and much more. Based on this, a list of recommendations has been developed for managers of hotel and restaurant businesses to improve the level of corporate culture, productivity, psychological climate in the team, reduce stress levels and concern, provide a sense of security for employees, and increase trust in leadership. Актуальність корпоративної культури набуває все більшого значення в системі управління інноваційним розвитком підприємства в сучасному економічному середовищі, яке відзначається нестабільністю, турбулентністю, динамічністю та кризами, з одного боку, і зростаючим рівнем інформатизації суспільства, рівнем комунікацій у всіх сферах економіки з іншого. Фундаментальну роль у цьому відіграє загальний перехід до економіки знань, де домінує інформаційний ресурс, інтелектуальний капітал та нематеріальні активи. Розробка та створення міцної корпоративної культури є складним процесом, і не існує єдиної технології досягнення успіху. У статті розглядаються деякі зовнішні та внутрішні фактори, які впливають на формування корпоративної культури, та ризики для підприємств, які з цім пов’язані. На базі цього, було розроблено перелік рекомендацій для керівників підприємств готельно-ресторанної сфери, які зможуть покращити рівень корпоративної культури, продуктивність, психологічний клімат в колективі, зменшити рівень стресу та стурбованості, надати відчуття безпеки працівникам та підвищити довіру до керівництва. Odesa National University of Technology 2023-06-30 Article Article application/pdf //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2645 10.15673/fie.v15i2.2645 Food Industry Economics; Vol 15 No 2 (2023): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ Food Industry Economics; Том 15 № 2 (2023): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ Food Industry Economics; Том 15 № 2 (2023): ЕКОНОМІКА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ 2312-847X 2411-4111 10.15673/fie.v15i2 uk //journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2645/2832 Авторське право (c) 2023 Food Industry Economics |
| institution |
Food Industry Economics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2023-11-29T10:31:14Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| format |
Article |
| author |
Курянов, В. М. |
| spellingShingle |
Курянов, В. М. Проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу |
| author_facet |
Курянов, В. М. |
| author_sort |
Курянов, В. М. |
| title |
Проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу |
| title_short |
Проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу |
| title_full |
Проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу |
| title_fullStr |
Проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу |
| title_full_unstemmed |
Проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу |
| title_sort |
проблеми формування корпоративної культури підприємств готельно-ресторанного бізнесу |
| title_alt |
Problems in developing corporate culture in hotel and restaurant industry enterprises |
| description |
The hotel and restaurant industry is a sector characterized by high competition and focused on satisfying various consumer needs, providing a high level of comfort, and considering the diverse household, economic, and cultural requirements of guests. In this field, corporate culture plays an extremely important role and has a significant impact on the success of the enterprise. During the crisis, an effective corporate culture can help save businesses and create conditions for sustainable growth. This article presents the results of the research on the challenges of forming corporate culture in hotel and restaurant businesses and their impact on customer satisfaction. The authors have analyzed some external and internal factors that influence the formation of corporate culture, especially in the postpandemic and wartime periods, as well as the associated risks for businesses. The article also identifies the impact of corporate culture in hotel and restaurant businesses concerning the tasks of stimulating economic development. It has been argued that a positive dynamic in the development of corporate culture ensures the success of the enterprise, making it more competitive, customer-oriented, and effective in the service market. Additionally, management needs to define the values and mission of the company, continually improve training methods for personnel, search for and retain talented employees, create conditions for team cohesion, effectively adapt new workers to challenging working conditions, and much more. Based on this, a list of recommendations has been developed for managers of hotel and restaurant businesses to improve the level of corporate culture, productivity, psychological climate in the team, reduce stress levels and concern, provide a sense of security for employees, and increase trust in leadership.
|
| publisher |
Odesa National University of Technology |
| publishDate |
2023 |
| url |
//journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2645 |
| work_keys_str_mv |
AT kurânovvm problemsindevelopingcorporatecultureinhotelandrestaurantindustryenterprises AT kurânovvm problemiformuvannâkorporativnoíkulʹturipídpriêmstvgotelʹnorestorannogobíznesu |
| first_indexed |
2025-09-24T17:25:54Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:25:54Z |
| _version_ |
1844167053846511616 |