ПІДВИЩЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ ТОЧНОСТІ І ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ: Частина 3. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ
The computer simulation of an automatic control system of magnetic suspension of a transport means without differential connection and with connection is made. The simulation has proved theoretical conclusions about a capability of increasing dynamic precision and figure of merits of transients of a...
Gespeichert in:
| Datum: | 2007 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
V.M. Glushkov Institute of Cybernetics of NAS of Ukraine
2007
|
| Online Zugang: | https://jais.net.ua/index.php/files/article/view/352 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Problems of Control and Informatics |
Institution
Problems of Control and Informatics| id |
oai:ojs2.jais.net.ua:article-352 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.jais.net.ua:article-3522024-10-21T17:05:00Z INCREASE OF DYNAMIC PRECISION AND FIGURE OF MERITS OF TRANSIENTS OF AN AUTOMATIC CONTROL SYSTEM OF MAGNETIC LEVITATION WITH THE HELP OF DIFFERENTIAL CONNECTION.: Part III. SIMULATION OF AN AUTOMATIC CONTROL SYSTEM OF MAGNETIC SUSPENSION OF A TRANSPORT MEANS ПІДВИЩЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ ТОЧНОСТІ І ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ: Частина 3. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ Zaitsev, G.F. Bursov, G.V. The computer simulation of an automatic control system of magnetic suspension of a transport means without differential connection and with connection is made. The simulation has proved theoretical conclusions about a capability of increasing dynamic precision and figure of merits of transients of an automatic control system of magnetic suspension of a transport means caused by changes of load on a jacking electromagnet and ordinate of structure of railway path, with the help of differential connection. Виконано моделювання на ПEOМ системи автоматичного управління магнітним підвісом транспортного засобу без диференціального зв'язку і за наявності такого зв’язку. Моделювання підтвердило правильність теоретичних висновків про можливість підвищення динамічної точності і покращення показників якості перехідних процесів системи автоматичного керування магнітним підвісом транспортного засобу, зумовлених змінами навантаження DP на піднімальний електромагніт і ординати шляхової структури DZ, за допомогою диференціального зв'язку. V.M. Glushkov Institute of Cybernetics of NAS of Ukraine 2007-12-20 Article Article application/pdf https://jais.net.ua/index.php/files/article/view/352 10.1615/JAutomatInfScien.v39.i11.70 Міжнародний науково-технічний журнал "Проблеми керування та інформатики"; Том 52 № 6 (2007): Міжнародний науково-технічний журнал "Проблеми керування та інформатики"; 66-72 International Scientific Technical Journal "Problems of Control and Informatics; Том 52 № 6 (2007): International Scientific and Technical Journal "PROBLEMS OF CONTROL AND INFORMATICS"; 66-72 International Scientific Technical Journal "Problems of Control and Informatics"; Vol. 52 No. 6 (2007): International Scientific and Technical Journal "PROBLEMS OF CONTROL AND INFORMATICS"; 66-72 2786-6505 2786-6491 uk https://jais.net.ua/index.php/files/article/view/352/427 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Problems of Control and Informatics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2024-10-21T17:05:00Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| format |
Article |
| author |
Zaitsev, G.F. Bursov, G.V. |
| spellingShingle |
Zaitsev, G.F. Bursov, G.V. ПІДВИЩЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ ТОЧНОСТІ І ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ: Частина 3. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ |
| author_facet |
Zaitsev, G.F. Bursov, G.V. |
| author_sort |
Zaitsev, G.F. |
| title |
ПІДВИЩЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ ТОЧНОСТІ І ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ: Частина 3. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ |
| title_short |
ПІДВИЩЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ ТОЧНОСТІ І ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ: Частина 3. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ |
| title_full |
ПІДВИЩЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ ТОЧНОСТІ І ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ: Частина 3. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ |
| title_fullStr |
ПІДВИЩЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ ТОЧНОСТІ І ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ: Частина 3. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ |
| title_full_unstemmed |
ПІДВИЩЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ ТОЧНОСТІ І ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ЗА ДОПОМОГОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ: Частина 3. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ МАГНІТНИМ ПІДВІСОМ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ |
| title_sort |
підвищення динамічної точності і показників якості перехідних процесів системи автоматичного керування магнітним підвісом за допомогою диференціального зв’язку: частина 3. математичне моделювання системи автоматичного керування магнітним підвісом транспортного засобу |
| title_alt |
INCREASE OF DYNAMIC PRECISION AND FIGURE OF MERITS OF TRANSIENTS OF AN AUTOMATIC CONTROL SYSTEM OF MAGNETIC LEVITATION WITH THE HELP OF DIFFERENTIAL CONNECTION.: Part III. SIMULATION OF AN AUTOMATIC CONTROL SYSTEM OF MAGNETIC SUSPENSION OF A TRANSPORT MEANS |
| description |
The computer simulation of an automatic control system of magnetic suspension of a transport means without differential connection and with connection is made. The simulation has proved theoretical conclusions about a capability of increasing dynamic precision and figure of merits of transients of an automatic control system of magnetic suspension of a transport means caused by changes of load on a jacking electromagnet and ordinate of structure of railway path, with the help of differential connection. |
| publisher |
V.M. Glushkov Institute of Cybernetics of NAS of Ukraine |
| publishDate |
2007 |
| url |
https://jais.net.ua/index.php/files/article/view/352 |
| work_keys_str_mv |
AT zaitsevgf increaseofdynamicprecisionandfigureofmeritsoftransientsofanautomaticcontrolsystemofmagneticlevitationwiththehelpofdifferentialconnectionpartiiisimulationofanautomaticcontrolsystemofmagneticsuspensionofatransportmeans AT bursovgv increaseofdynamicprecisionandfigureofmeritsoftransientsofanautomaticcontrolsystemofmagneticlevitationwiththehelpofdifferentialconnectionpartiiisimulationofanautomaticcontrolsystemofmagneticsuspensionofatransportmeans AT zaitsevgf pídviŝennâdinamíčnoítočnostíípokaznikívâkostíperehídnihprocesívsistemiavtomatičnogokeruvannâmagnítnimpídvísomzadopomogoûdiferencíalʹnogozvâzkučastina3matematičnemodelûvannâsistemiavtomatičnogokeruvannâmagnítnimpídvísomtrans AT bursovgv pídviŝennâdinamíčnoítočnostíípokaznikívâkostíperehídnihprocesívsistemiavtomatičnogokeruvannâmagnítnimpídvísomzadopomogoûdiferencíalʹnogozvâzkučastina3matematičnemodelûvannâsistemiavtomatičnogokeruvannâmagnítnimpídvísomtrans |
| first_indexed |
2025-10-30T02:49:02Z |
| last_indexed |
2025-10-30T02:49:02Z |
| _version_ |
1847373377113686016 |