ПРОГНОЗУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАРОЧНОГО ТОВАРУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЧІТКИХ БАЗ ЗНАНЬ
A model of brand product competitiveness index is proposed. The model is taking into account 10 factors via 52 fuzzy rules <If — then>. Possible ways for applications of the fuzzy model are discussed. A problem statement of fuzzy model training on the experimental data set is...
Збережено в:
| Дата: | 2006 |
|---|---|
| Автори: | , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
V.M. Glushkov Institute of Cybernetics of NAS of Ukraine
2006
|
| Онлайн доступ: | https://jais.net.ua/index.php/files/article/view/373 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Problems of Control and Informatics |
Репозитарії
Problems of Control and Informatics| id |
oai:ojs2.jais.net.ua:article-373 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.jais.net.ua:article-3732024-10-23T12:01:31Z PREDICTION THE COMPETITIVE STRENGTH INDEX OF BRAND PRODUCT WITH FUZZY KNOWLEDGE BASES ПРОГНОЗУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАРОЧНОГО ТОВАРУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЧІТКИХ БАЗ ЗНАНЬ Shtovba, S.D. Shtovba, E.V. A model of brand product competitiveness index is proposed. The model is taking into account 10 factors via 52 fuzzy rules <If — then>. Possible ways for applications of the fuzzy model are discussed. A problem statement of fuzzy model training on the experimental data set is given. Запропоновано модель конкурентоспроможності марочного товару, що враховує 10 факторів. Основу моделі складають 52 нечітких правила типу <Якщо — тоді>. Показано можливості застосування моделі для управління конкуренто-спроможністю марочного товару. Поставлена задача навчання нечіткої моделі конкурентоспроможності за експериментальними даними. V.M. Glushkov Institute of Cybernetics of NAS of Ukraine 2006-09-20 Article Article application/pdf https://jais.net.ua/index.php/files/article/view/373 Міжнародний науково-технічний журнал "Проблеми керування та інформатики"; Том 51 № 4 (2006): Міжнародний науково-технічний журнал "Проблеми керування та інформатики"; 147-156 International Scientific Technical Journal "Problems of Control and Informatics; Том 51 № 4 (2006): International Scientific and Technical Journal "PROBLEMS OF CONTROL AND INFORMATICS"; 147-156 International Scientific Technical Journal "Problems of Control and Informatics"; Vol. 51 No. 4 (2006): International Scientific and Technical Journal "PROBLEMS OF CONTROL AND INFORMATICS"; 147-156 2786-6505 2786-6491 uk https://jais.net.ua/index.php/files/article/view/373/447 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Problems of Control and Informatics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2024-10-23T12:01:31Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| format |
Article |
| author |
Shtovba, S.D. Shtovba, E.V. |
| spellingShingle |
Shtovba, S.D. Shtovba, E.V. ПРОГНОЗУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАРОЧНОГО ТОВАРУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЧІТКИХ БАЗ ЗНАНЬ |
| author_facet |
Shtovba, S.D. Shtovba, E.V. |
| author_sort |
Shtovba, S.D. |
| title |
ПРОГНОЗУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАРОЧНОГО ТОВАРУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЧІТКИХ БАЗ ЗНАНЬ |
| title_short |
ПРОГНОЗУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАРОЧНОГО ТОВАРУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЧІТКИХ БАЗ ЗНАНЬ |
| title_full |
ПРОГНОЗУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАРОЧНОГО ТОВАРУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЧІТКИХ БАЗ ЗНАНЬ |
| title_fullStr |
ПРОГНОЗУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАРОЧНОГО ТОВАРУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЧІТКИХ БАЗ ЗНАНЬ |
| title_full_unstemmed |
ПРОГНОЗУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАРОЧНОГО ТОВАРУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЧІТКИХ БАЗ ЗНАНЬ |
| title_sort |
прогнозування конкурентоспроможності марочного товару за допомогою нечітких баз знань |
| title_alt |
PREDICTION THE COMPETITIVE STRENGTH INDEX OF BRAND PRODUCT WITH FUZZY KNOWLEDGE BASES |
| description |
A model of brand product competitiveness index is proposed. The model is taking into account 10 factors via 52 fuzzy rules <If — then>. Possible ways for applications of the fuzzy model are discussed. A problem statement of fuzzy model training on the experimental data set is given. |
| publisher |
V.M. Glushkov Institute of Cybernetics of NAS of Ukraine |
| publishDate |
2006 |
| url |
https://jais.net.ua/index.php/files/article/view/373 |
| work_keys_str_mv |
AT shtovbasd predictionthecompetitivestrengthindexofbrandproductwithfuzzyknowledgebases AT shtovbaev predictionthecompetitivestrengthindexofbrandproductwithfuzzyknowledgebases AT shtovbasd prognozuvannâkonkurentospromožnostímaročnogotovaruzadopomogoûnečítkihbazznanʹ AT shtovbaev prognozuvannâkonkurentospromožnostímaročnogotovaruzadopomogoûnečítkihbazznanʹ |
| first_indexed |
2025-10-30T02:49:04Z |
| last_indexed |
2025-10-30T02:49:04Z |
| _version_ |
1847373379323035648 |