2025-02-23T18:20:41-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22oai%3Aojs2.nuclear-journal.com%3Aarticle-131%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T18:20:41-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22oai%3Aojs2.nuclear-journal.com%3Aarticle-131%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T18:20:41-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T18:20:41-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи

Low-frequency dynamic loads from earthquakes were taken into account in the design of the equipment and pipelines of the existing nuclear power plants. Therefore, in the case of an aircraft crash impact on a nuclear reactor containment, exciting intense high-frequency vibrations of the building, the...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Shamis, L., Matchenko, T., Veriuzhska, T.
Format: Article
Language:English
Published: State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety 2017
Online Access:https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/131
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-131
record_format ojs
spelling oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-1312019-03-02T07:38:30Z Vulnerability Analysis of Pipelines and Equipment of the Existing NPP Power Units with VVER-1000 under Vibrations Caused by the Aircraft Crash Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи Shamis, L. Matchenko, T. Veriuzhska, T. Low-frequency dynamic loads from earthquakes were taken into account in the design of the equipment and pipelines of the existing nuclear power plants. Therefore, in the case of an aircraft crash impact on a nuclear reactor containment, exciting intense high-frequency vibrations of the building, the reliability of the nuclear power plant cannot be guaranteed without the failure risk assessment of objects that are involved in the safe shutdown. The paper suggests a method of the failure risk assessment using the concept of the ultimate resistance of pipelines and equipment of nuclear power plants to vibrations typical for the “aircraft crash” emergency design situation. The ultimate resistance is defined by the value of the load impulse, the application of which results in the probability of failure of the considered pipeline or equipment of 0.01 taking into account that it performs functions to provide 0.50 safety. Під час проектування обладнання та трубопроводів існуючих АЕС враховувалися динамічні навантаження низькочастотного характеру — від землетрусу. Тому в разі удару літака в захисну оболонку реакторного відділення АЕС, що збуджує інтенсивні високочастотні коливання будівлі, не можна гарантувати безпеку АЕС без оцінки ризиків відмов об’єктів, що беруть участь у безпечному зупині. У статті запропоновано спосіб оцінки ризиків відмов із застосуванням такого поняття, як гранична стійкість трубопроводів і обладнання АЕС до коливань, характерних для аварійної розрахункової ситуації «падіння літака». Гранична стійкість вимірюється значенням імпульсу навантаження, при дії якого ймовірність відмови досліджуваного трубопроводу або обладнання становить 0,01 з урахуванням виконання ним функцій безпеки із забезпеченістю 0,50. State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety 2017-02-27 Article Article application/pdf https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/131 10.32918/nrs.2017.1(73).08 Nuclear and Radiation Safety; No 1(73) (2017): Nuclear and Radiation Safety Ядерна та радіаційна безпека; № 1(73) (2017): Ядерна та радіаційна безпека 2073-6231 en https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/131/127
institution Nuclear and Radiation Safety
collection OJS
language English
format Article
author Shamis, L.
Matchenko, T.
Veriuzhska, T.
spellingShingle Shamis, L.
Matchenko, T.
Veriuzhska, T.
Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи
author_facet Shamis, L.
Matchenko, T.
Veriuzhska, T.
author_sort Shamis, L.
title Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи
title_short Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи
title_full Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи
title_fullStr Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи
title_full_unstemmed Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи
title_sort аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків аес з ввер-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи
title_alt Vulnerability Analysis of Pipelines and Equipment of the Existing NPP Power Units with VVER-1000 under Vibrations Caused by the Aircraft Crash
description Low-frequency dynamic loads from earthquakes were taken into account in the design of the equipment and pipelines of the existing nuclear power plants. Therefore, in the case of an aircraft crash impact on a nuclear reactor containment, exciting intense high-frequency vibrations of the building, the reliability of the nuclear power plant cannot be guaranteed without the failure risk assessment of objects that are involved in the safe shutdown. The paper suggests a method of the failure risk assessment using the concept of the ultimate resistance of pipelines and equipment of nuclear power plants to vibrations typical for the “aircraft crash” emergency design situation. The ultimate resistance is defined by the value of the load impulse, the application of which results in the probability of failure of the considered pipeline or equipment of 0.01 taking into account that it performs functions to provide 0.50 safety.
publisher State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety
publishDate 2017
url https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/131
work_keys_str_mv AT shamisl vulnerabilityanalysisofpipelinesandequipmentoftheexistingnpppowerunitswithvver1000undervibrationscausedbytheaircraftcrash
AT matchenkot vulnerabilityanalysisofpipelinesandequipmentoftheexistingnpppowerunitswithvver1000undervibrationscausedbytheaircraftcrash
AT veriuzhskat vulnerabilityanalysisofpipelinesandequipmentoftheexistingnpppowerunitswithvver1000undervibrationscausedbytheaircraftcrash
AT shamisl analízvrazlivostítruboprovodívíobladnannâísnuûčihenergoblokívaeszvver1000vnaslídokkolivanʹvídavíakatastrofi
AT matchenkot analízvrazlivostítruboprovodívíobladnannâísnuûčihenergoblokívaeszvver1000vnaslídokkolivanʹvídavíakatastrofi
AT veriuzhskat analízvrazlivostítruboprovodívíobladnannâísnuûčihenergoblokívaeszvver1000vnaslídokkolivanʹvídavíakatastrofi
first_indexed 2024-09-01T17:39:07Z
last_indexed 2024-09-01T17:39:07Z
_version_ 1809016263149617152