2025-02-23T18:20:41-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22oai%3Aojs2.nuclear-journal.com%3Aarticle-131%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T18:20:41-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22oai%3Aojs2.nuclear-journal.com%3Aarticle-131%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T18:20:41-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T18:20:41-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи
Low-frequency dynamic loads from earthquakes were taken into account in the design of the equipment and pipelines of the existing nuclear power plants. Therefore, in the case of an aircraft crash impact on a nuclear reactor containment, exciting intense high-frequency vibrations of the building, the...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety
2017
|
Online Access: | https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/131 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-131 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-1312019-03-02T07:38:30Z Vulnerability Analysis of Pipelines and Equipment of the Existing NPP Power Units with VVER-1000 under Vibrations Caused by the Aircraft Crash Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи Shamis, L. Matchenko, T. Veriuzhska, T. Low-frequency dynamic loads from earthquakes were taken into account in the design of the equipment and pipelines of the existing nuclear power plants. Therefore, in the case of an aircraft crash impact on a nuclear reactor containment, exciting intense high-frequency vibrations of the building, the reliability of the nuclear power plant cannot be guaranteed without the failure risk assessment of objects that are involved in the safe shutdown. The paper suggests a method of the failure risk assessment using the concept of the ultimate resistance of pipelines and equipment of nuclear power plants to vibrations typical for the “aircraft crash” emergency design situation. The ultimate resistance is defined by the value of the load impulse, the application of which results in the probability of failure of the considered pipeline or equipment of 0.01 taking into account that it performs functions to provide 0.50 safety. Під час проектування обладнання та трубопроводів існуючих АЕС враховувалися динамічні навантаження низькочастотного характеру — від землетрусу. Тому в разі удару літака в захисну оболонку реакторного відділення АЕС, що збуджує інтенсивні високочастотні коливання будівлі, не можна гарантувати безпеку АЕС без оцінки ризиків відмов об’єктів, що беруть участь у безпечному зупині. У статті запропоновано спосіб оцінки ризиків відмов із застосуванням такого поняття, як гранична стійкість трубопроводів і обладнання АЕС до коливань, характерних для аварійної розрахункової ситуації «падіння літака». Гранична стійкість вимірюється значенням імпульсу навантаження, при дії якого ймовірність відмови досліджуваного трубопроводу або обладнання становить 0,01 з урахуванням виконання ним функцій безпеки із забезпеченістю 0,50. State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety 2017-02-27 Article Article application/pdf https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/131 10.32918/nrs.2017.1(73).08 Nuclear and Radiation Safety; No 1(73) (2017): Nuclear and Radiation Safety Ядерна та радіаційна безпека; № 1(73) (2017): Ядерна та радіаційна безпека 2073-6231 en https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/131/127 |
institution |
Nuclear and Radiation Safety |
collection |
OJS |
language |
English |
format |
Article |
author |
Shamis, L. Matchenko, T. Veriuzhska, T. |
spellingShingle |
Shamis, L. Matchenko, T. Veriuzhska, T. Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи |
author_facet |
Shamis, L. Matchenko, T. Veriuzhska, T. |
author_sort |
Shamis, L. |
title |
Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи |
title_short |
Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи |
title_full |
Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи |
title_fullStr |
Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи |
title_full_unstemmed |
Аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків АЕС з ВВЕР-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи |
title_sort |
аналіз вразливості трубопроводів і обладнання існуючих енергоблоків аес з ввер-1000 внаслідок коливань від авіакатастрофи |
title_alt |
Vulnerability Analysis of Pipelines and Equipment of the Existing NPP Power Units with VVER-1000 under Vibrations Caused by the Aircraft Crash |
description |
Low-frequency dynamic loads from earthquakes were taken into account in the design of the equipment and pipelines of the existing nuclear power plants. Therefore, in the case of an aircraft crash impact on a nuclear reactor containment, exciting intense high-frequency vibrations of the building, the reliability of the nuclear power plant cannot be guaranteed without the failure risk assessment of objects that are involved in the safe shutdown.
The paper suggests a method of the failure risk assessment using the concept of the ultimate resistance of pipelines and equipment of nuclear power plants to vibrations typical for the “aircraft crash” emergency design situation. The ultimate resistance is defined by the value of the load impulse, the application of which results in the probability of failure of the considered pipeline or equipment of 0.01 taking into account that it performs functions to provide 0.50 safety. |
publisher |
State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety |
publishDate |
2017 |
url |
https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/131 |
work_keys_str_mv |
AT shamisl vulnerabilityanalysisofpipelinesandequipmentoftheexistingnpppowerunitswithvver1000undervibrationscausedbytheaircraftcrash AT matchenkot vulnerabilityanalysisofpipelinesandequipmentoftheexistingnpppowerunitswithvver1000undervibrationscausedbytheaircraftcrash AT veriuzhskat vulnerabilityanalysisofpipelinesandequipmentoftheexistingnpppowerunitswithvver1000undervibrationscausedbytheaircraftcrash AT shamisl analízvrazlivostítruboprovodívíobladnannâísnuûčihenergoblokívaeszvver1000vnaslídokkolivanʹvídavíakatastrofi AT matchenkot analízvrazlivostítruboprovodívíobladnannâísnuûčihenergoblokívaeszvver1000vnaslídokkolivanʹvídavíakatastrofi AT veriuzhskat analízvrazlivostítruboprovodívíobladnannâísnuûčihenergoblokívaeszvver1000vnaslídokkolivanʹvídavíakatastrofi |
first_indexed |
2024-09-01T17:39:07Z |
last_indexed |
2024-09-01T17:39:07Z |
_version_ |
1809016263149617152 |