Аналіз критичності палива під час важких аварій

Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These a...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety
Дата:2015
Автори: Bilodid, I., Duspiva, J.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety 2015
Онлайн доступ:https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/302
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!

Репозиторії

Nuclear and Radiation Safety
id oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-302
record_format ojs
spelling oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-3022021-12-15T10:26:05Z Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents Аналіз критичності палива під час важких аварій Bilodid, I. Duspiva, J. Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These activities necessitated calculations to analyze the probability of beyond design basis accidents and assess their initiating events and consequences. One of the aspects in analysis of beyond design basis accidents is to determine the potential for re-criticality during such accidents. The paper provides results of some criticality safety calculations for VVER reactors performed, in particular, by ÚJV Řež and SSTC NRS experts. It is shown how criticality can occur in different severe accident phases. У всьому світі після аварії на АЕС Фукусіми збільшився інтерес до аналізу запроектних аварій з накладанням кількох відмов та з пошкодженням палива. На АЕС проведено стрес-тести, почали розроблятися керівництва з управління важкими аваріями. Внаслідок такої діяльності зросла потреба в проведенні розрахункових аналізів як імовірності виникнення запроектних аварій, так і дослідження умов виникнення аварій та їх наслідків. Одним з аспектів аналізу запроектної аварії є визначення можливості виникнення критичності протягом аварії. У статті наведено результати деяких розрахункових аналізів безпеки критичності для реакторів ВВЕР, зроблених, зокрема спеціалістами ÚJV Řež та ДНТЦ ЯРБ. Показано можливість виникнення критичності на різних стадіях протікання важкої аварії. State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety 2015-11-23 Article Article application/pdf https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/302 10.32918/nrs.2015.4(68).01 Nuclear and Radiation Safety; No 4(68) (2015): Nuclear and Radiation Safety; 3-8 Ядерна та радіаційна безпека; № 4(68) (2015): Ядерна та радіаційна безпека; 3-8 2073-6231 en https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/302/258
institution Nuclear and Radiation Safety
collection OJS
language English
format Article
author Bilodid, I.
Duspiva, J.
spellingShingle Bilodid, I.
Duspiva, J.
Аналіз критичності палива під час важких аварій
author_facet Bilodid, I.
Duspiva, J.
author_sort Bilodid, I.
title Аналіз критичності палива під час важких аварій
title_short Аналіз критичності палива під час важких аварій
title_full Аналіз критичності палива під час важких аварій
title_fullStr Аналіз критичності палива під час важких аварій
title_full_unstemmed Аналіз критичності палива під час важких аварій
title_sort аналіз критичності палива під час важких аварій
title_alt Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents
description Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These activities necessitated calculations to analyze the probability of beyond design basis accidents and assess their initiating events and consequences. One of the aspects in analysis of beyond design basis accidents is to determine the potential for re-criticality during such accidents. The paper provides results of some criticality safety calculations for VVER reactors performed, in particular, by ÚJV Řež and SSTC NRS experts. It is shown how criticality can occur in different severe accident phases.
publisher State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety
publishDate 2015
url https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/302
work_keys_str_mv AT bilodidi analysisoffuelcriticalityduringsevereaccidents
AT duspivaj analysisoffuelcriticalityduringsevereaccidents
AT bilodidi analízkritičnostípalivapídčasvažkihavaríj
AT duspivaj analízkritičnostípalivapídčasvažkihavaríj
first_indexed 2024-09-01T17:39:42Z
last_indexed 2024-09-01T17:39:42Z
_version_ 1809016299975606272