Аналіз критичності палива під час важких аварій
Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These a...
Збережено в:
Дата: | 2015 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety
2015
|
Онлайн доступ: | https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/302 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Nuclear and Radiation Safety |
Репозитарії
Nuclear and Radiation Safetyid |
oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-302 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-3022021-12-15T10:26:05Z Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents Аналіз критичності палива під час важких аварій Bilodid, I. Duspiva, J. Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These activities necessitated calculations to analyze the probability of beyond design basis accidents and assess their initiating events and consequences. One of the aspects in analysis of beyond design basis accidents is to determine the potential for re-criticality during such accidents. The paper provides results of some criticality safety calculations for VVER reactors performed, in particular, by ÚJV Řež and SSTC NRS experts. It is shown how criticality can occur in different severe accident phases. У всьому світі після аварії на АЕС Фукусіми збільшився інтерес до аналізу запроектних аварій з накладанням кількох відмов та з пошкодженням палива. На АЕС проведено стрес-тести, почали розроблятися керівництва з управління важкими аваріями. Внаслідок такої діяльності зросла потреба в проведенні розрахункових аналізів як імовірності виникнення запроектних аварій, так і дослідження умов виникнення аварій та їх наслідків. Одним з аспектів аналізу запроектної аварії є визначення можливості виникнення критичності протягом аварії. У статті наведено результати деяких розрахункових аналізів безпеки критичності для реакторів ВВЕР, зроблених, зокрема спеціалістами ÚJV Řež та ДНТЦ ЯРБ. Показано можливість виникнення критичності на різних стадіях протікання важкої аварії. State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety 2015-11-23 Article Article application/pdf https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/302 10.32918/nrs.2015.4(68).01 Nuclear and Radiation Safety; No 4(68) (2015): Nuclear and Radiation Safety; 3-8 Ядерна та радіаційна безпека; № 4(68) (2015): Ядерна та радіаційна безпека; 3-8 2073-6231 en https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/302/258 |
institution |
Nuclear and Radiation Safety |
collection |
OJS |
language |
English |
format |
Article |
author |
Bilodid, I. Duspiva, J. |
spellingShingle |
Bilodid, I. Duspiva, J. Аналіз критичності палива під час важких аварій |
author_facet |
Bilodid, I. Duspiva, J. |
author_sort |
Bilodid, I. |
title |
Аналіз критичності палива під час важких аварій |
title_short |
Аналіз критичності палива під час важких аварій |
title_full |
Аналіз критичності палива під час важких аварій |
title_fullStr |
Аналіз критичності палива під час важких аварій |
title_full_unstemmed |
Аналіз критичності палива під час важких аварій |
title_sort |
аналіз критичності палива під час важких аварій |
title_alt |
Analysis of Fuel Criticality during Severe Accidents |
description |
Interest in the analysis of beyond design basis accidents, involving a combination of several failures with fuel damage, has increased throughout the world after the Fukushima accident. Stress tests were performed at NPPs, and development of severe accident management guidelines was started. These activities necessitated calculations to analyze the probability of beyond design basis accidents and assess their initiating events and consequences. One of the aspects in analysis of beyond design basis accidents is to determine the potential for re-criticality during such accidents.
The paper provides results of some criticality safety calculations for VVER reactors performed, in particular, by ÚJV Řež and SSTC NRS experts. It is shown how criticality can occur in different severe accident phases. |
publisher |
State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety |
publishDate |
2015 |
url |
https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/302 |
work_keys_str_mv |
AT bilodidi analysisoffuelcriticalityduringsevereaccidents AT duspivaj analysisoffuelcriticalityduringsevereaccidents AT bilodidi analízkritičnostípalivapídčasvažkihavaríj AT duspivaj analízkritičnostípalivapídčasvažkihavaríj |
first_indexed |
2024-09-01T17:39:42Z |
last_indexed |
2024-09-01T17:39:42Z |
_version_ |
1809016299975606272 |