Методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу
У статті описано підхід до оцінки ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей. З метою апробації запропонованого підходу проведено комплекс розрахунково-аналітичних робіт, зокрема: а) проаналізовано існуючий підхід до оцінки ступеня небезпек...
Збережено в:
Дата: | 2021 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety
2021
|
Онлайн доступ: | https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/755 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Nuclear and Radiation Safety |
Репозитарії
Nuclear and Radiation Safetyid |
oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-755 |
---|---|
record_format |
ojs |
institution |
Nuclear and Radiation Safety |
collection |
OJS |
language |
Ukrainian |
format |
Article |
author |
Ageiev, S. |
spellingShingle |
Ageiev, S. Методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу |
author_facet |
Ageiev, S. |
author_sort |
Ageiev, S. |
title |
Методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу |
title_short |
Методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу |
title_full |
Методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу |
title_fullStr |
Методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу |
title_full_unstemmed |
Методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу |
title_sort |
методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів аес із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу |
title_alt |
Methodology for Assessing the Allowable Wall Thicknesses of Carbon Steel NPP Piping under Erosion-Corrosion Wear |
description |
У статті описано підхід до оцінки ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей. З метою апробації запропонованого підходу проведено комплекс розрахунково-аналітичних робіт, зокрема: а) проаналізовано існуючий підхід до оцінки ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу на АЕС України; встановлено його недоліки; б) розроблено алгоритм оцінки ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу з використанням експрес-оцінки та уточненої процедури; в) верифіковано розрахункові моделі співставленням з іншими існуючими розрахунковими моделями та експериментальними даними з метою демонстрації їх коректності; г) за розробленим підходом виконано оцінку ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу систем трубопроводів енергоблоків №№ 1 та 4 Відокремленого підрозділу «Запорізька атомна електростанція», виявлених у період експлуатації з 2012 року по 2016 рік.
Розроблений підхід дозволяє: 1) оцінювати ступінь небезпеки ерозійно-корозійного зносу не тільки в окружному напрямку поперечного перерізу труби внаслідок дії внутрішнього тиску (підхід, що базується на вимогах ПНАЭ Г-7-002-86, щодо визначення допустимої товщини стінки бездефектного трубопроводу), але й уздовж осі трубопроводу від одночасної дії внутрішнього тиску, осьового зусилля та моментів згину. Такий підхід особливо актуальний для трубопровідних систем, які, переважно, мають складну просторову конфігурацію, що призводить до виникнення в них осьових зусиль та моментів згину внаслідок дії масових характеристик трубопроводів та арматури, температурних, сейсмічних впливів тощо; 2) оцінювати ступінь небезпеки ерозійно-корозійного зносу не тільки за його глибиною (підхід ИН-Т.0.03.190-14), а й з урахуванням довжини та ширини ерозійно-корозійного зносу. На відміну від існуючого підходу, це дозволяє коректніше оцінювати ступінь небезпеки ерозійно-корозійного зносу. |
publisher |
State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety |
publishDate |
2021 |
url |
https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/755 |
work_keys_str_mv |
AT ageievs metodologíâocínkidopustimihtovŝinelementívtruboprovodívaesízvuglecevihstalejvumovaherozíjnokorozíjnogoznosu AT ageievs methodologyforassessingtheallowablewallthicknessesofcarbonsteelnpppipingundererosioncorrosionwear |
first_indexed |
2024-09-01T17:41:06Z |
last_indexed |
2024-09-01T17:41:06Z |
_version_ |
1809016388220616704 |
spelling |
oai:ojs2.nuclear-journal.com:article-7552021-09-24T11:29:02Z Методологія оцінки допустимих товщин елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей в умовах ерозійно-корозійного зносу Methodology for Assessing the Allowable Wall Thicknesses of Carbon Steel NPP Piping under Erosion-Corrosion Wear Ageiev, S. У статті описано підхід до оцінки ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу елементів трубопроводів АЕС із вуглецевих сталей. З метою апробації запропонованого підходу проведено комплекс розрахунково-аналітичних робіт, зокрема: а) проаналізовано існуючий підхід до оцінки ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу на АЕС України; встановлено його недоліки; б) розроблено алгоритм оцінки ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу з використанням експрес-оцінки та уточненої процедури; в) верифіковано розрахункові моделі співставленням з іншими існуючими розрахунковими моделями та експериментальними даними з метою демонстрації їх коректності; г) за розробленим підходом виконано оцінку ступеня небезпеки ерозійно-корозійного зносу систем трубопроводів енергоблоків №№ 1 та 4 Відокремленого підрозділу «Запорізька атомна електростанція», виявлених у період експлуатації з 2012 року по 2016 рік. Розроблений підхід дозволяє: 1) оцінювати ступінь небезпеки ерозійно-корозійного зносу не тільки в окружному напрямку поперечного перерізу труби внаслідок дії внутрішнього тиску (підхід, що базується на вимогах ПНАЭ Г-7-002-86, щодо визначення допустимої товщини стінки бездефектного трубопроводу), але й уздовж осі трубопроводу від одночасної дії внутрішнього тиску, осьового зусилля та моментів згину. Такий підхід особливо актуальний для трубопровідних систем, які, переважно, мають складну просторову конфігурацію, що призводить до виникнення в них осьових зусиль та моментів згину внаслідок дії масових характеристик трубопроводів та арматури, температурних, сейсмічних впливів тощо; 2) оцінювати ступінь небезпеки ерозійно-корозійного зносу не тільки за його глибиною (підхід ИН-Т.0.03.190-14), а й з урахуванням довжини та ширини ерозійно-корозійного зносу. На відміну від існуючого підходу, це дозволяє коректніше оцінювати ступінь небезпеки ерозійно-корозійного зносу. The approach for assessing the hazard of erosion-corrosion wear for elements of NPP piping made of carbon steels has been developed. In order to test the developed approach, a set of calculation and analytical activities have been performed, in particular: a) the existing approach for assessing the hazard of erosion-corrosion wear has been analyzed and its shortcomings have been established; b) an algorithm for assessing the hazard of erosion-corrosion wear using rapid assessment and refined procedure has been developed; c) the analytical models have been verified by comparison with other existing computer models and experimental data to demonstrate their correctness; d) the hazard assessment of erosion-corrosion defects of piping at Zaporizhzhya NPP Units 1 and 4 detected during operation from 2012 to 2016 has been performed according to the proposed approach. The proposed approach allows: 1) the hazard of erosion-corrosion wear to be assessed not only in the circumferential direction of the piping cross-section under internal pressure (approach based on standard requirements PNAE G-7-002-86 in terms of determining the allowable wall thickness of defect-free piping) but also in the piping axial direction under internal pressure, axial force and bending moment. This approach is especially relevant for piping that usually has a complex 3-D configuration, which leads to axial forces and bending moments under the action of weight characteristics, temperature, seismic effects, etc.; 2) the hazard of erosion-corrosion wear to be assessed not only by its depth (approach IN‑T.0.03.190-14) but also taking into account its length and width. Contrastingly to the existing approach, this affords more accurate assessment of the hazard posed by erosion-corrosion wear. State Scientific and Technical Center for Nuclear and Radiation Safety 2021-09-17 Article Article application/pdf https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/755 10.32918/nrs.2021.3(91).04 Nuclear and Radiation Safety; No 3(91) (2021): Nuclear and Radiation Safety; 32-42 Ядерна та радіаційна безпека; № 3(91) (2021): Ядерна та радіаційна безпека; 32-42 2073-6231 uk https://nuclear-journal.com/index.php/journal/article/view/755/680 Авторське право (c) 2021 S. Ageiev |