БЕЗДАВАЧЕВЕ КЕРУВАННЯ ДВИГУНОМ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ

In this paper, a new speed control algorithm for a permanent magnet DC motor which does not require implementation of the angular speed sensor is presented. Three steps are performed to develop the control system: design of speed tracking control algorithm assuming the speed measurement; design of s...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2021
Автори: Пересада, С.М., Ніконенко, Є.О., Пижов, В.М., Родькін, Д.І.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут електродинаміки Національної академії наук України 2021
Теми:
Онлайн доступ:https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/12
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine

Репозитарії

Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine
id oai:ojs2.prc.new-point.com.ua:article-12
record_format ojs
spelling oai:ojs2.prc.new-point.com.ua:article-122022-09-05T06:08:53Z SENSORLESS SPEED CONTROL OF THE DIRECT CURRENT MOTORS БЕЗДАВАЧЕВЕ КЕРУВАННЯ ДВИГУНОМ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ Пересада, С.М. Ніконенко, Є.О. Пижов, В.М. Родькін, Д.І. двигун постійного струму спостерігач кутової швидкості динаміка похибок оцінювання принцип розділення DC motor speed observer estimation error dynamics separation principle In this paper, a new speed control algorithm for a permanent magnet DC motor which does not require implementation of the angular speed sensor is presented. Three steps are performed to develop the control system: design of speed tracking control algorithm assuming the speed measurement; design of speed observer; design of sensorless speed control algorithm based on the principle of separation. Information about speed is taken from the speed observer using the motor current value. The stability of the composite system dynamics consisting of three subsystems (the speed regulation loop, current regulation loop, and speed observer) is analyzed. The feedback gains tuning procedure for decoupling of three subsystems is given. The simulation results show that the dynamic performance of the designed system is similar to the performance of the system with angular speed measurement. The resulting closed-loop system has structural robustness properties with respect to parametric and coordinate disturbances. References 12, figures 2. У роботі розроблено алгоритм керування швидкістю ДПС з незалежним збудженням, який не вимагає використання давача швидкості. Розробка алгоритму відбувається в три етапи: синтез алгоритму керування кутовою швидкістю за умови вимірюваності швидкості; синтез спостерігача швидкості; синтез алгоритму бездавачевого керування швидкості на основі принципу розділення. Оцінювання швидкості забезпечується завдяки запропонованому замкненому спостерігачу на основі інформації про струм двигуна. Проаналізовано стійкість композитної системи (контур регулювання кутової швидкості, контур регулювання струму і спостерігач кутової швидкості). Запропоновано процедуру конфігурації коефіцієнтів зворотних зв’язків алгоритму для досягнення розділення в часі процесів у трьох підсистемах. Результати моделювання свідчать, що запропонована система керування без використання давача швидкості забезпечує динамічні показники, які є близькими до отриманих у системах на основі вимірювання кутової швидкості. Результуюча замкнена система має властивості робастності до параметричних та координатних збурень. Бібл. 12, рис. 2. Інститут електродинаміки Національної академії наук України 2021-05-13 Article Article application/pdf https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/12 10.15407/publishing2021.58.023 Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine; No. 58 (2021): Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine; 023 Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України; № 58 (2021): Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України; 023 2786-7064 1727-9895 10.15407/publishing2021.58 en https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/12/8 Авторське право (c) 2021 С.М. Пересада, Є.О. Ніконенко, В.М. Пижов, Д.І. Родькін https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
institution Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine
baseUrl_str
datestamp_date 2022-09-05T06:08:53Z
collection OJS
language English
topic двигун постійного струму
спостерігач кутової швидкості
динаміка похибок оцінювання
принцип розділення
spellingShingle двигун постійного струму
спостерігач кутової швидкості
динаміка похибок оцінювання
принцип розділення
Пересада, С.М.
Ніконенко, Є.О.
Пижов, В.М.
Родькін, Д.І.
БЕЗДАВАЧЕВЕ КЕРУВАННЯ ДВИГУНОМ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ
topic_facet двигун постійного струму
спостерігач кутової швидкості
динаміка похибок оцінювання
принцип розділення
DC motor
speed observer
estimation error dynamics
separation principle
format Article
author Пересада, С.М.
Ніконенко, Є.О.
Пижов, В.М.
Родькін, Д.І.
author_facet Пересада, С.М.
Ніконенко, Є.О.
Пижов, В.М.
Родькін, Д.І.
author_sort Пересада, С.М.
title БЕЗДАВАЧЕВЕ КЕРУВАННЯ ДВИГУНОМ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ
title_short БЕЗДАВАЧЕВЕ КЕРУВАННЯ ДВИГУНОМ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ
title_full БЕЗДАВАЧЕВЕ КЕРУВАННЯ ДВИГУНОМ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ
title_fullStr БЕЗДАВАЧЕВЕ КЕРУВАННЯ ДВИГУНОМ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ
title_full_unstemmed БЕЗДАВАЧЕВЕ КЕРУВАННЯ ДВИГУНОМ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ
title_sort бездавачеве керування двигуном постійного струму
title_alt SENSORLESS SPEED CONTROL OF THE DIRECT CURRENT MOTORS
description In this paper, a new speed control algorithm for a permanent magnet DC motor which does not require implementation of the angular speed sensor is presented. Three steps are performed to develop the control system: design of speed tracking control algorithm assuming the speed measurement; design of speed observer; design of sensorless speed control algorithm based on the principle of separation. Information about speed is taken from the speed observer using the motor current value. The stability of the composite system dynamics consisting of three subsystems (the speed regulation loop, current regulation loop, and speed observer) is analyzed. The feedback gains tuning procedure for decoupling of three subsystems is given. The simulation results show that the dynamic performance of the designed system is similar to the performance of the system with angular speed measurement. The resulting closed-loop system has structural robustness properties with respect to parametric and coordinate disturbances. References 12, figures 2.
publisher Інститут електродинаміки Національної академії наук України
publishDate 2021
url https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/12
work_keys_str_mv AT peresadasm sensorlessspeedcontrolofthedirectcurrentmotors
AT níkonenkoêo sensorlessspeedcontrolofthedirectcurrentmotors
AT pižovvm sensorlessspeedcontrolofthedirectcurrentmotors
AT rodʹkíndí sensorlessspeedcontrolofthedirectcurrentmotors
AT peresadasm bezdavačevekeruvannâdvigunompostíjnogostrumu
AT níkonenkoêo bezdavačevekeruvannâdvigunompostíjnogostrumu
AT pižovvm bezdavačevekeruvannâdvigunompostíjnogostrumu
AT rodʹkíndí bezdavačevekeruvannâdvigunompostíjnogostrumu
first_indexed 2025-09-24T17:31:18Z
last_indexed 2025-09-24T17:31:18Z
_version_ 1850410168119984128