АНАЛІЗ РЕЖИМІВ РОБОТИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА ПІДВІСНОЇ КАНАТНОЇ ДОРОГИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СИСТЕМИ ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ

Continuous transport systems, including rope conveyors designed to move people and goods, are subject to very strict safety and energy efficiency requirements. As a rule, suspended cableways in operation have an unregulated electric drive with a smooth start system. Among the ways to meet these requ...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2021
Hauptverfasser: Печеник, М.В., Бур’ян, С.О., Землянухіна, Г.Ю., Руднєв , Д.В.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Інститут електродинаміки Національної академії наук України 2021
Schlagworte:
Online Zugang:https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/13
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine

Institution

Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine
id oai:ojs2.prc.new-point.com.ua:article-13
record_format ojs
spelling oai:ojs2.prc.new-point.com.ua:article-132022-09-05T06:12:06Z ANALYSIS OF THE OPERATING MODES OF THE SUSPENDED CABLE CAR ELECTRIC DRIVE USING THE VECTOR CONTROL SYSTEM АНАЛІЗ РЕЖИМІВ РОБОТИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА ПІДВІСНОЇ КАНАТНОЇ ДОРОГИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СИСТЕМИ ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ Печеник, М.В. Бур’ян, С.О. Землянухіна, Г.Ю. Руднєв , Д.В. підвісна канатна дорога векторне керування тяговий елемент втрати потужності динамічна похибка cable car vector control traction element power losses dynamic error Continuous transport systems, including rope conveyors designed to move people and goods, are subject to very strict safety and energy efficiency requirements. As a rule, suspended cableways in operation have an unregulated electric drive with a smooth start system. Among the ways to meet these requirements is the use of modern regulated electric drives. The electromechanical system with a vector-controlled asynchronous electric motor is considered in the work. Based on the obtained model, within the framework of the MATLAB / Simulink application package, an investigation of the dynamic characteristics of the cableway electric drive was carried out. An analysis of the nature of the distribution of dynamic error in terms of speed and energy losses depending on the load and speed of movement of the rope traction element of the transport system is given. The results presented in the article make it possible to choose rational electric drives for continuous transport systems with rope traction elements. References 5, figures 5, table. До систем безперервного транспорту, в тому числі й канатним конвеєрам, що призначені для переміщення людей та вантажів, пред’являються досить жорсткі вимоги щодо безпеки та енергетичної ефективності їхньої роботи. Зазвичай підвісні канатні дороги, що експлуатуються, мають нерегульований електропривод із системою плавного пуску. Серед шляхів забезпечення вказаних вимог є використання сучасних регульованих електроприводів. У роботі розглянуто електромеханічну систему з векторно-керованим асинхронним електродвигуном. На основі отриманої моделі в межах пакета прикладних програм MATLAB/Simulink проведено дослідження динамічних характеристик електропривода підвісної канатної дороги. Надано аналіз характеру розподілу динамічної похибки за швидкістю руху та втрат потужності залежно від навантаження та швидкості переміщення канатного тягового елемента транспортної системи. Наведені в статті результати дають змогу обирати раціональні електроприводи для систем безперервного транспорту з канатними тяговими елементами. Бібл. 5, рис. 5, табл. Інститут електродинаміки Національної академії наук України 2021-05-13 Article Article application/pdf https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/13 10.15407/publishing2021.58.039 Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine; No. 58 (2021): Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine; 039 Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України; № 58 (2021): Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України; 039 2786-7064 1727-9895 10.15407/publishing2021.58 uk https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/13/11 Авторське право (c) 2021 М.В. Печеник, С.О. Бур’ян, Г.Ю. Землянухіна, Д.В. Руднєв https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
institution Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine
baseUrl_str
datestamp_date 2022-09-05T06:12:06Z
collection OJS
language Ukrainian
topic підвісна канатна дорога
векторне керування
тяговий елемент
втрати потужності
динамічна похибка
spellingShingle підвісна канатна дорога
векторне керування
тяговий елемент
втрати потужності
динамічна похибка
Печеник, М.В.
Бур’ян, С.О.
Землянухіна, Г.Ю.
Руднєв , Д.В.
АНАЛІЗ РЕЖИМІВ РОБОТИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА ПІДВІСНОЇ КАНАТНОЇ ДОРОГИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СИСТЕМИ ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ
topic_facet підвісна канатна дорога
векторне керування
тяговий елемент
втрати потужності
динамічна похибка
cable car
vector control
traction element
power losses
dynamic error
format Article
author Печеник, М.В.
Бур’ян, С.О.
Землянухіна, Г.Ю.
Руднєв , Д.В.
author_facet Печеник, М.В.
Бур’ян, С.О.
Землянухіна, Г.Ю.
Руднєв , Д.В.
author_sort Печеник, М.В.
title АНАЛІЗ РЕЖИМІВ РОБОТИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА ПІДВІСНОЇ КАНАТНОЇ ДОРОГИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СИСТЕМИ ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ
title_short АНАЛІЗ РЕЖИМІВ РОБОТИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА ПІДВІСНОЇ КАНАТНОЇ ДОРОГИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СИСТЕМИ ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ
title_full АНАЛІЗ РЕЖИМІВ РОБОТИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА ПІДВІСНОЇ КАНАТНОЇ ДОРОГИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СИСТЕМИ ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ
title_fullStr АНАЛІЗ РЕЖИМІВ РОБОТИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА ПІДВІСНОЇ КАНАТНОЇ ДОРОГИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СИСТЕМИ ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ
title_full_unstemmed АНАЛІЗ РЕЖИМІВ РОБОТИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА ПІДВІСНОЇ КАНАТНОЇ ДОРОГИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СИСТЕМИ ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ
title_sort аналіз режимів роботи електропривода підвісної канатної дороги при використанні системи векторного керування
title_alt ANALYSIS OF THE OPERATING MODES OF THE SUSPENDED CABLE CAR ELECTRIC DRIVE USING THE VECTOR CONTROL SYSTEM
description Continuous transport systems, including rope conveyors designed to move people and goods, are subject to very strict safety and energy efficiency requirements. As a rule, suspended cableways in operation have an unregulated electric drive with a smooth start system. Among the ways to meet these requirements is the use of modern regulated electric drives. The electromechanical system with a vector-controlled asynchronous electric motor is considered in the work. Based on the obtained model, within the framework of the MATLAB / Simulink application package, an investigation of the dynamic characteristics of the cableway electric drive was carried out. An analysis of the nature of the distribution of dynamic error in terms of speed and energy losses depending on the load and speed of movement of the rope traction element of the transport system is given. The results presented in the article make it possible to choose rational electric drives for continuous transport systems with rope traction elements. References 5, figures 5, table.
publisher Інститут електродинаміки Національної академії наук України
publishDate 2021
url https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/13
work_keys_str_mv AT pečenikmv analysisoftheoperatingmodesofthesuspendedcablecarelectricdriveusingthevectorcontrolsystem
AT burânso analysisoftheoperatingmodesofthesuspendedcablecarelectricdriveusingthevectorcontrolsystem
AT zemlânuhínagû analysisoftheoperatingmodesofthesuspendedcablecarelectricdriveusingthevectorcontrolsystem
AT rudnêvdv analysisoftheoperatingmodesofthesuspendedcablecarelectricdriveusingthevectorcontrolsystem
AT pečenikmv analízrežimívrobotielektroprivodapídvísnoíkanatnoídorogiprivikoristannísistemivektornogokeruvannâ
AT burânso analízrežimívrobotielektroprivodapídvísnoíkanatnoídorogiprivikoristannísistemivektornogokeruvannâ
AT zemlânuhínagû analízrežimívrobotielektroprivodapídvísnoíkanatnoídorogiprivikoristannísistemivektornogokeruvannâ
AT rudnêvdv analízrežimívrobotielektroprivodapídvísnoíkanatnoídorogiprivikoristannísistemivektornogokeruvannâ
first_indexed 2025-09-24T17:31:18Z
last_indexed 2025-09-24T17:31:18Z
_version_ 1850410168230084608