МАТЕМАТИЧНА ТА КОМП’ЮТЕРНА МОДЕЛІ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З ФАЗНИМ РОТОРОМ У РЕЖИМІ ДИНАМІЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ З САМОЗБУДЖЕННЯМ
One of the important challenges of today is to ensure energy efficiency and improve the performance of the most common induction electric drives (IEDs) for production and lifting and handling machines. Increasing the overall control range and stable speed control in AEDs is often ensured by the use...
Збережено в:
| Дата: | 2024 |
|---|---|
| Автори: | , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Інститут електродинаміки Національної академії наук України
2024
|
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/347 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine |
Репозитарії
Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine| id |
oai:ojs2.prc.new-point.com.ua:article-347 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.prc.new-point.com.ua:article-3472024-10-08T10:55:32Z MATHEMATICAL AND COMPUTER MODELS OF AN INDUCTION MOTOR WITH A PHASE ROTOR IN THE MODE OF DYNAMIC BRAKING WITH SELF-EXCITATION МАТЕМАТИЧНА ТА КОМП’ЮТЕРНА МОДЕЛІ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З ФАЗНИМ РОТОРОМ У РЕЖИМІ ДИНАМІЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ З САМОЗБУДЖЕННЯМ Шамардіна, В.М. Земцова, К.О. динамічне гальмування з самозбудженням математична та комп’ютерна модель вантажопідйомні механізми енергоефективність dynamic braking withself - excitation mathematical and computer model lifting mechanisms energy efficiency One of the important challenges of today is to ensure energy efficiency and improve the performance of the most common induction electric drives (IEDs) for production and lifting and handling machines. Increasing the overall control range and stable speed control in AEDs is often ensured by the use of pulse-key or phase-pulse control systems for the speed of rotation of the AD FR, in which the control is carried out in the rectified rotor current circuit. The presence in such schemes of a rotor winding voltage rectifier creates conditions for the use of the dynamic self-excitation braking (DSB) mode. The paper proposes a mathematical model of the AD FR in the DBS mode in the system of coordinate axes (d, q) fixed relative to the rotor, taking into account the saturation characteristics of the magnetic system of the machine. The model was tested by computer simulation using the capabilities of the Simulink Matlab package. The created model is of practical value; in the formation of energy-efficient braking modes of AEPs, it will allow analysing complex electromagnetic transients and reasonably choosing the structure and parameters of their electrical circuits. Ref. 4, fig. 6. Одним із важливих викликів сьогодення є забезпечення енергоефективності та покращення експлуатаційних характеристик найбільш поширених асинхронних електроприводів (АЕП) виробничих та підйомно-транспортних машин. Підвищення загального діапазону регулювання і стабільне регулювання швидкості в АЕП часто забезпечується застосуванням систем імпульсно-ключового або фазо-імпульсного регулювання частоти обертання АД ФР, в яких регулювання здійснюється в колі випрямленого струму ротора. Наявність в таких схемах випрямляча напруги роторної обмотки створює умови для застосування режиму динамічного гальмування з самозбудженням (ДГС). В роботі запропоновано математичну модель АД ФР у режимі ДГС в системі нерухомих відносно ротора осей координат (d, q) з урахуванням характеристики насиченості магнітної системи машини. Апробацію моделі виконано в ході комп’ютерного моделювання з використанням можливостей пакету Simulink Matlab. Створена модель має практичну цінність, при формуванні енергоефективних гальмівних режимів АЕП вона дозволить аналізувати складні електромагнітні перехідні процеси і обґрунтовано обирати структуру і параметри їх електричних схем. Бібл. 4, рис. 6. Інститут електродинаміки Національної академії наук України 2024-09-02 Article Article application/pdf https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/347 10.15407/publishing2024.68.023 Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine; No. 68 (2024): Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine ; 023 Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України; № 68 (2024): Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України; 023 2786-7064 1727-9895 10.15407/publishing2024.68 uk https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/347/333 Авторське право (c) 2024 В.М. Шамардіна, К.О. Земцова https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Proceedings of the Institute of Electrodynamics of the National Academy of Sciences of Ukraine |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2024-10-08T10:55:32Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
динамічне гальмування з самозбудженням математична та комп’ютерна модель вантажопідйомні механізми енергоефективність |
| spellingShingle |
динамічне гальмування з самозбудженням математична та комп’ютерна модель вантажопідйомні механізми енергоефективність Шамардіна, В.М. Земцова, К.О. МАТЕМАТИЧНА ТА КОМП’ЮТЕРНА МОДЕЛІ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З ФАЗНИМ РОТОРОМ У РЕЖИМІ ДИНАМІЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ З САМОЗБУДЖЕННЯМ |
| topic_facet |
динамічне гальмування з самозбудженням математична та комп’ютерна модель вантажопідйомні механізми енергоефективність dynamic braking withself - excitation mathematical and computer model lifting mechanisms energy efficiency |
| format |
Article |
| author |
Шамардіна, В.М. Земцова, К.О. |
| author_facet |
Шамардіна, В.М. Земцова, К.О. |
| author_sort |
Шамардіна, В.М. |
| title |
МАТЕМАТИЧНА ТА КОМП’ЮТЕРНА МОДЕЛІ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З ФАЗНИМ РОТОРОМ У РЕЖИМІ ДИНАМІЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ З САМОЗБУДЖЕННЯМ |
| title_short |
МАТЕМАТИЧНА ТА КОМП’ЮТЕРНА МОДЕЛІ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З ФАЗНИМ РОТОРОМ У РЕЖИМІ ДИНАМІЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ З САМОЗБУДЖЕННЯМ |
| title_full |
МАТЕМАТИЧНА ТА КОМП’ЮТЕРНА МОДЕЛІ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З ФАЗНИМ РОТОРОМ У РЕЖИМІ ДИНАМІЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ З САМОЗБУДЖЕННЯМ |
| title_fullStr |
МАТЕМАТИЧНА ТА КОМП’ЮТЕРНА МОДЕЛІ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З ФАЗНИМ РОТОРОМ У РЕЖИМІ ДИНАМІЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ З САМОЗБУДЖЕННЯМ |
| title_full_unstemmed |
МАТЕМАТИЧНА ТА КОМП’ЮТЕРНА МОДЕЛІ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З ФАЗНИМ РОТОРОМ У РЕЖИМІ ДИНАМІЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ З САМОЗБУДЖЕННЯМ |
| title_sort |
математична та комп’ютерна моделі асинхронного двигуна з фазним ротором у режимі динамічного гальмування з самозбудженням |
| title_alt |
MATHEMATICAL AND COMPUTER MODELS OF AN INDUCTION MOTOR WITH A PHASE ROTOR IN THE MODE OF DYNAMIC BRAKING WITH SELF-EXCITATION |
| description |
One of the important challenges of today is to ensure energy efficiency and improve the performance of the most common induction electric drives (IEDs) for production and lifting and handling machines. Increasing the overall control range and stable speed control in AEDs is often ensured by the use of pulse-key or phase-pulse control systems for the speed of rotation of the AD FR, in which the control is carried out in the rectified rotor current circuit. The presence in such schemes of a rotor winding voltage rectifier creates conditions for the use of the dynamic self-excitation braking (DSB) mode. The paper proposes a mathematical model of the AD FR in the DBS mode in the system of coordinate axes (d, q) fixed relative to the rotor, taking into account the saturation characteristics of the magnetic system of the machine. The model was tested by computer simulation using the capabilities of the Simulink Matlab package. The created model is of practical value; in the formation of energy-efficient braking modes of AEPs, it will allow analysing complex electromagnetic transients and reasonably choosing the structure and parameters of their electrical circuits. Ref. 4, fig. 6. |
| publisher |
Інститут електродинаміки Національної академії наук України |
| publishDate |
2024 |
| url |
https://prc.ied.org.ua/index.php/proceedings/article/view/347 |
| work_keys_str_mv |
AT šamardínavm mathematicalandcomputermodelsofaninductionmotorwithaphaserotorinthemodeofdynamicbrakingwithselfexcitation AT zemcovako mathematicalandcomputermodelsofaninductionmotorwithaphaserotorinthemodeofdynamicbrakingwithselfexcitation AT šamardínavm matematičnatakompûternamodelíasinhronnogodvigunazfaznimrotoromurežimídinamíčnogogalʹmuvannâzsamozbudžennâm AT zemcovako matematičnatakompûternamodelíasinhronnogodvigunazfaznimrotoromurežimídinamíčnogogalʹmuvannâzsamozbudžennâm |
| first_indexed |
2025-09-24T17:31:53Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:31:53Z |
| _version_ |
1850410211802611712 |