РОЗРОБКА КОНСТРУКТИВНОЇ СХЕМИ ТА ВИБІР ПАРАМЕТРІВ АЕРОДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ ВІДВЕДЕННЯ КОСМІЧНИХ АПАРАТІВ РОЗРОБКИ ДП КБ «ПІВДЕННЕ» З ОРБІТИ
Вступ. Для стабілізації середовища космічного сміття відпрацьовані космічні апарати та верхні ступені ракет-носіїв необхідно відводити з орбіти.Проблематика. Проведений аналіз надувних аеродинамічних систем відведення космічних апаратів з орбіти показав, що вони є ефективним засобом відведення космі...
Gespeichert in:
| Datum: | 2022 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | English |
| Veröffentlicht: |
PH “Akademperiodyka”
2022
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/278 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Science and Innovation |
Institution
Science and Innovation| id |
oai:ojs2.scinn-eng.org.ua:article-278 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Science and Innovation |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2022-08-16T06:35:15Z |
| collection |
OJS |
| language |
English |
| topic |
космічне сміття аеродинамічна система відведення час відведення проектні параметри системи відведення |
| spellingShingle |
космічне сміття аеродинамічна система відведення час відведення проектні параметри системи відведення Alpatov, A. Lapkhanov, Е. Palii, O. РОЗРОБКА КОНСТРУКТИВНОЇ СХЕМИ ТА ВИБІР ПАРАМЕТРІВ АЕРОДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ ВІДВЕДЕННЯ КОСМІЧНИХ АПАРАТІВ РОЗРОБКИ ДП КБ «ПІВДЕННЕ» З ОРБІТИ |
| topic_facet |
space debris aerodynamic deorbit system deorbit time design parameters of the deorbit system космічне сміття аеродинамічна система відведення час відведення проектні параметри системи відведення |
| format |
Article |
| author |
Alpatov, A. Lapkhanov, Е. Palii, O. |
| author_facet |
Alpatov, A. Lapkhanov, Е. Palii, O. |
| author_sort |
Alpatov, A. |
| title |
РОЗРОБКА КОНСТРУКТИВНОЇ СХЕМИ ТА ВИБІР ПАРАМЕТРІВ АЕРОДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ ВІДВЕДЕННЯ КОСМІЧНИХ АПАРАТІВ РОЗРОБКИ ДП КБ «ПІВДЕННЕ» З ОРБІТИ |
| title_short |
РОЗРОБКА КОНСТРУКТИВНОЇ СХЕМИ ТА ВИБІР ПАРАМЕТРІВ АЕРОДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ ВІДВЕДЕННЯ КОСМІЧНИХ АПАРАТІВ РОЗРОБКИ ДП КБ «ПІВДЕННЕ» З ОРБІТИ |
| title_full |
РОЗРОБКА КОНСТРУКТИВНОЇ СХЕМИ ТА ВИБІР ПАРАМЕТРІВ АЕРОДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ ВІДВЕДЕННЯ КОСМІЧНИХ АПАРАТІВ РОЗРОБКИ ДП КБ «ПІВДЕННЕ» З ОРБІТИ |
| title_fullStr |
РОЗРОБКА КОНСТРУКТИВНОЇ СХЕМИ ТА ВИБІР ПАРАМЕТРІВ АЕРОДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ ВІДВЕДЕННЯ КОСМІЧНИХ АПАРАТІВ РОЗРОБКИ ДП КБ «ПІВДЕННЕ» З ОРБІТИ |
| title_full_unstemmed |
РОЗРОБКА КОНСТРУКТИВНОЇ СХЕМИ ТА ВИБІР ПАРАМЕТРІВ АЕРОДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ ВІДВЕДЕННЯ КОСМІЧНИХ АПАРАТІВ РОЗРОБКИ ДП КБ «ПІВДЕННЕ» З ОРБІТИ |
| title_sort |
розробка конструктивної схеми та вибір параметрів аеродинамічної системи відведення космічних апаратів розробки дп кб «південне» з орбіти |
| title_alt |
Designing the Configuration and Selecting the Design Parameters of Drag Systems for Deorbiting Spacecraft Created by Pivdenne Design Office |
| description |
Вступ. Для стабілізації середовища космічного сміття відпрацьовані космічні апарати та верхні ступені ракет-носіїв необхідно відводити з орбіти.Проблематика. Проведений аналіз надувних аеродинамічних систем відведення космічних апаратів з орбіти показав, що вони є ефективним засобом відведення космічних апаратів з орбіти на висотах до 800 км, однак мають певні недоліки: ймовірність пошкодження фрагментами космічного сміття через чутливість матеріалу оболонки, а також ймовірність електростатичного пробою.Мета. Розробка конструктивної схеми та вибір параметрів аеродинамічної системи відведення космічних апаратів, розроблених ДП «КБ «Південне», з орбіти.Матеріали й методи. Методи механіки космічного польоту, математичне моделювання задач проєктування.Результати. Розрахунки показали, що час відведення космічного апарату «Січ-2-1» із планованої орбіти складає близько 6,5 років при масі аеродинамічної системи відведення 9 кг, що складає 5% від маси зазначеного космічного апарата. Визначено, що у разі збільшення часу відведення космічного апарата «Січ-2-1» з планованої орбіти після завершення експлуатації до 25 років, масу аеродинамічної системи можна зменшити до 4,5 кг. При масі аеродинамічної системи відведення в 9 кг, межею ефективного застосування зазначеної аеродинамічної системи відведення є висоти від 730 до 750 км на близьких до кругових орбітах різної дислокації і висоти не більше 700 км в перигеї та 842 км в апогеї на малоеліптичних орбітах.Висновки. Виходячи із вимог ДП КБ «Південне» до масових і габаритних параметрів засобу відведення, було розроблено конструктивну схему і проєктний вигляд аеродинамічної системи відведення, що розгортається. Особливістю конструкції є компактність, що забезпечується застосуванням пружинних механізмів і маловитратних мікроелектродвигунів, що розгортають аеродинамічні елементи. Така конструкція займає незначний об’єм на космічному апараті «Січ-2-1» |
| publisher |
PH “Akademperiodyka” |
| publishDate |
2022 |
| url |
https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/278 |
| work_keys_str_mv |
AT alpatova rozrobkakonstruktivnoíshemitavibírparametrívaerodinamíčnoísistemivídvedennâkosmíčnihaparatívrozrobkidpkbpívdennezorbíti AT lapkhanove rozrobkakonstruktivnoíshemitavibírparametrívaerodinamíčnoísistemivídvedennâkosmíčnihaparatívrozrobkidpkbpívdennezorbíti AT paliio rozrobkakonstruktivnoíshemitavibírparametrívaerodinamíčnoísistemivídvedennâkosmíčnihaparatívrozrobkidpkbpívdennezorbíti AT alpatova designingtheconfigurationandselectingthedesignparametersofdragsystemsfordeorbitingspacecraftcreatedbypivdennedesignoffice AT lapkhanove designingtheconfigurationandselectingthedesignparametersofdragsystemsfordeorbitingspacecraftcreatedbypivdennedesignoffice AT paliio designingtheconfigurationandselectingthedesignparametersofdragsystemsfordeorbitingspacecraftcreatedbypivdennedesignoffice |
| first_indexed |
2025-09-24T17:18:58Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:18:58Z |
| _version_ |
1844166617940885504 |
| spelling |
oai:ojs2.scinn-eng.org.ua:article-2782022-08-16T06:35:15Z РОЗРОБКА КОНСТРУКТИВНОЇ СХЕМИ ТА ВИБІР ПАРАМЕТРІВ АЕРОДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ ВІДВЕДЕННЯ КОСМІЧНИХ АПАРАТІВ РОЗРОБКИ ДП КБ «ПІВДЕННЕ» З ОРБІТИ Designing the Configuration and Selecting the Design Parameters of Drag Systems for Deorbiting Spacecraft Created by Pivdenne Design Office Alpatov, A. Lapkhanov, Е. Palii, O. space debris aerodynamic deorbit system deorbit time design parameters of the deorbit system космічне сміття аеродинамічна система відведення час відведення проектні параметри системи відведення Вступ. Для стабілізації середовища космічного сміття відпрацьовані космічні апарати та верхні ступені ракет-носіїв необхідно відводити з орбіти.Проблематика. Проведений аналіз надувних аеродинамічних систем відведення космічних апаратів з орбіти показав, що вони є ефективним засобом відведення космічних апаратів з орбіти на висотах до 800 км, однак мають певні недоліки: ймовірність пошкодження фрагментами космічного сміття через чутливість матеріалу оболонки, а також ймовірність електростатичного пробою.Мета. Розробка конструктивної схеми та вибір параметрів аеродинамічної системи відведення космічних апаратів, розроблених ДП «КБ «Південне», з орбіти.Матеріали й методи. Методи механіки космічного польоту, математичне моделювання задач проєктування.Результати. Розрахунки показали, що час відведення космічного апарату «Січ-2-1» із планованої орбіти складає близько 6,5 років при масі аеродинамічної системи відведення 9 кг, що складає 5% від маси зазначеного космічного апарата. Визначено, що у разі збільшення часу відведення космічного апарата «Січ-2-1» з планованої орбіти після завершення експлуатації до 25 років, масу аеродинамічної системи можна зменшити до 4,5 кг. При масі аеродинамічної системи відведення в 9 кг, межею ефективного застосування зазначеної аеродинамічної системи відведення є висоти від 730 до 750 км на близьких до кругових орбітах різної дислокації і висоти не більше 700 км в перигеї та 842 км в апогеї на малоеліптичних орбітах.Висновки. Виходячи із вимог ДП КБ «Південне» до масових і габаритних параметрів засобу відведення, було розроблено конструктивну схему і проєктний вигляд аеродинамічної системи відведення, що розгортається. Особливістю конструкції є компактність, що забезпечується застосуванням пружинних механізмів і маловитратних мікроелектродвигунів, що розгортають аеродинамічні елементи. Така конструкція займає незначний об’єм на космічному апараті «Січ-2-1» Introduction. To stabilize the space debris environment, defunct spacecraft and mission-related debris shall be deorbited.Problem Statement. The analysis of drag sail systems for deorbiting spacecraft has shown that they are effective for spacecraft deorbiting from orbits having an altitude of up to 800 km, but have some disadvantages: vulnerability of the shell material to space debris fragments that may damage it and electrostatic breakdown.Purpose. The purpose of this research is to design the configuration and to select the design parameters of drag systems for deorbiting spacecraft created by Pivdenne Design Office.Materials and Methods. Methods of space flight mechanics, mathematical modeling of design problems have been used in this research.Results. The calculations have shown that the time of deorbiting Sich-2-1 spacecraft from the design orbit is about 6.5 years for a mass of the drag deorbit system of 9 kg that is 5% of the mass of Sich-2-1 spacecraft. It has been determined that in the case of increasing the deorbit time from the design orbit after the end of operational life to 25 years, the mass of the drag system may be reduced to 4.5 kg. With a mass of the drag deorbit system of 9 kg, the effective use of this DAD system is limited to an altitude from 730 to 750 km, in the case of close to circular orbits of different dislocations, and to an altitude of at most 700 km in perigee and 842 km in apogee in the case of low-elliptical orbits.Conclusions. Based on the requirements of Pivdenne Design Office for the mass and dimensions of the drag augmentation device, the configuration and design view of the drag augmentation device (DAD) have been developed. This design is notable for its compactness that is due to the use of spring mechanisms and low-cost micro-motors, which deploy drag elements. In this design, the device occupies a little space on Sich-2-1 spacecraft. PH “Akademperiodyka” 2022-08-14 Article Article Рецензована стаття Peer-reviewed article application/pdf https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/278 10.15407/scine18.04.055 Science and Innovation; Том 18 № 4 (2022): Science and Innovation; 55-63 Science and Innovation; Vol. 18 No. 4 (2022): Science and Innovation; 55-63 2413-4996 2409-9066 10.15407/scine18.04 en https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/278/124 Copyright (c) 2022 Copyright Notice Authors published in the journal “Science and Innovation” agree to the following conditions: Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication. Authors may enter into separate, additional contractual agreements for non-exclusive distribution of the version of their work (article) published in the journal “Science and Innovation” (for example, place it in an institutional repository or publish in their book), while confirming its initial publication in the journal “Science and innovation.” Authors are allowed to place their work on the Internet (for example, in institutional repositories or on their website). |