РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ТА ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДІВ
Вступ. В умовах воєнного періоду, коли дистанційна робота набуває ще більшої актуальності, надзвичайно важливим завданням є розширення та підвищення ефективності вітчизняної електронної комерції.Проблематика. Українська електронна комерція як інноваційний вид підприємницької діяльності вимагає компл...
Збережено в:
| Дата: | 2023 |
|---|---|
| Автори: | , , |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | English |
| Опубліковано: |
PH “Akademperiodyka”
2023
|
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/396 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Science and Innovation |
Репозитарії
Science and Innovation| id |
oai:ojs2.scinn-eng.org.ua:article-396 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Science and Innovation |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2023-06-08T14:19:33Z |
| collection |
OJS |
| language |
English |
| topic |
електронна комерція дескриптивна модель екзогенні та ендогенні фактори прогнозування російська агресія воєнний та післявоєнний періоди |
| spellingShingle |
електронна комерція дескриптивна модель екзогенні та ендогенні фактори прогнозування російська агресія воєнний та післявоєнний періоди ILCHUK, M. KYRYCHENKO, A. VODNITSKYI, M. РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ТА ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДІВ |
| topic_facet |
: e-commerce descriptive model exogenous and endogenous factors forecasting russian aggression war and post-war periods. електронна комерція дескриптивна модель екзогенні та ендогенні фактори прогнозування російська агресія воєнний та післявоєнний періоди |
| format |
Article |
| author |
ILCHUK, M. KYRYCHENKO, A. VODNITSKYI, M. |
| author_facet |
ILCHUK, M. KYRYCHENKO, A. VODNITSKYI, M. |
| author_sort |
ILCHUK, M. |
| title |
РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ТА ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДІВ |
| title_short |
РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ТА ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДІВ |
| title_full |
РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ТА ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДІВ |
| title_fullStr |
РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ТА ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДІВ |
| title_full_unstemmed |
РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ТА ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДІВ |
| title_sort |
розвиток електронної комерції в україні в умовах воєнного та післявоєнного періодів |
| title_alt |
Development of e-Commerce in Ukraine in the War and Post-War Conditions |
| description |
Вступ. В умовах воєнного періоду, коли дистанційна робота набуває ще більшої актуальності, надзвичайно важливим завданням є розширення та підвищення ефективності вітчизняної електронної комерції.Проблематика. Українська електронна комерція як інноваційний вид підприємницької діяльності вимагає комплексного підходу щодо підвищення її ефективності, особливо в умовах надзвичайного стану.Мета. Дослідити тренди української електронної комерції та створити дескриптивну модель її розширення й підвищення ефективності у ситуації невизначеності, спричиненої військовим станом.Матеріали й методи. Інформаційною базою дослідження стали статистичні дані Statista, UNCTAD, Promodo. Використано методи теоретичного узагальнення інформації, прогнозування на основі тренду, порівняльного аналізу, економіко-статистичного аналізу, побудова дескриптивної моделі.Результати. Досліджено динаміку розвитку світової та української електронної комерції в період до пандеміїCOVID-19, при коронакризі та під час російської агресії. Підкреслено, що загрози для розвитку під час обох несприятливих станів в Україні є схожими: зниження ділової активності, зростання безробіття, спад доходів, загроза життю. Визначено, що найточніший прогноз з вірогідністю 97,69% демонструє поліноміальна функція. Запропоновано основні напрями розширення та підвищення ефективності української електронної комерції, які об’єднано в три групи та спрямовано на зміцнення позицій України на міжнародному ринку електронної комерції, ефективне функціонування українських підприємств та захищеність споживачів товарів та послуг у сфері української електронної комерції.Висновки. Запропонована дескриптивна модель перспектив розширення та підвищення ефективності української електронної комерції дозволяє комплексно оцінити тренди досліджуваного явища у ситуації підвищених ризиків. |
| publisher |
PH “Akademperiodyka” |
| publishDate |
2023 |
| url |
https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/396 |
| work_keys_str_mv |
AT ilchukm rozvitokelektronnoíkomercíívukraínívumovahvoênnogotapíslâvoênnogoperíodív AT kyrychenkoa rozvitokelektronnoíkomercíívukraínívumovahvoênnogotapíslâvoênnogoperíodív AT vodnitskyim rozvitokelektronnoíkomercíívukraínívumovahvoênnogotapíslâvoênnogoperíodív AT ilchukm developmentofecommerceinukraineinthewarandpostwarconditions AT kyrychenkoa developmentofecommerceinukraineinthewarandpostwarconditions AT vodnitskyim developmentofecommerceinukraineinthewarandpostwarconditions |
| first_indexed |
2025-09-24T17:19:02Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:19:02Z |
| _version_ |
1844166622147772416 |
| spelling |
oai:ojs2.scinn-eng.org.ua:article-3962023-06-08T14:19:33Z РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ТА ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДІВ Development of e-Commerce in Ukraine in the War and Post-War Conditions ILCHUK, M. KYRYCHENKO, A. VODNITSKYI, M. : e-commerce, descriptive model, exogenous and endogenous factors, forecasting, russian aggression, war and post-war periods. електронна комерція дескриптивна модель екзогенні та ендогенні фактори прогнозування російська агресія воєнний та післявоєнний періоди Вступ. В умовах воєнного періоду, коли дистанційна робота набуває ще більшої актуальності, надзвичайно важливим завданням є розширення та підвищення ефективності вітчизняної електронної комерції.Проблематика. Українська електронна комерція як інноваційний вид підприємницької діяльності вимагає комплексного підходу щодо підвищення її ефективності, особливо в умовах надзвичайного стану.Мета. Дослідити тренди української електронної комерції та створити дескриптивну модель її розширення й підвищення ефективності у ситуації невизначеності, спричиненої військовим станом.Матеріали й методи. Інформаційною базою дослідження стали статистичні дані Statista, UNCTAD, Promodo. Використано методи теоретичного узагальнення інформації, прогнозування на основі тренду, порівняльного аналізу, економіко-статистичного аналізу, побудова дескриптивної моделі.Результати. Досліджено динаміку розвитку світової та української електронної комерції в період до пандеміїCOVID-19, при коронакризі та під час російської агресії. Підкреслено, що загрози для розвитку під час обох несприятливих станів в Україні є схожими: зниження ділової активності, зростання безробіття, спад доходів, загроза життю. Визначено, що найточніший прогноз з вірогідністю 97,69% демонструє поліноміальна функція. Запропоновано основні напрями розширення та підвищення ефективності української електронної комерції, які об’єднано в три групи та спрямовано на зміцнення позицій України на міжнародному ринку електронної комерції, ефективне функціонування українських підприємств та захищеність споживачів товарів та послуг у сфері української електронної комерції.Висновки. Запропонована дескриптивна модель перспектив розширення та підвищення ефективності української електронної комерції дозволяє комплексно оцінити тренди досліджуваного явища у ситуації підвищених ризиків. Introduction. In the war conditions, when remote work becomes more relevant, an extremely important task is to expand and improve the efficiency of domestic e-commerce.Problem Statement. The Ukrainian e-commerce as an innovative business requires a complex approach to increase its efficiency, especially in the emergency conditions.Purpose. To study the trends in the Ukrainian e-commerce market and, based on the results, to build a descriptive model of its expansion and efficiency improvement in the conditions of uncertainty caused by the Russian aggression.Material and Methods. The study is based on the statistical data of Statista, UNCTAD, and Promodo. The methods of theoretical generalization of information, trend-based forecasting, comparative analysis, economic and statistical analysis, and the construction of a descriptive model have been used.Results. The dynamics of the development of the global and the Ukrainian e-commerce in the period before the pandemic, during the corona crisis and during the Russian aggression have been studied. The threats to the development of e-commerce in Ukraine under the adverse conditions in both cases are similar, namely: declining business activity, increasing unemployment, decreasing income, and threat to life. The polynomial function has been established to give the most accurate forecast with a probability of 97.69%. The main areas of expansion and improvement of the efficiency of the Ukrainian e-commerce have been proposed and combined into three groups. They are aimed at strengthening the position of Ukraine in the international e-commerce market, ensuring the effective operation of Ukrainian enterprises, and protecting the consumers of goods and services in the Ukrainian e-commerce market.Conclusions. The proposed descriptive model of the expansion and improvement of the efficiency of the Ukrainian e-commerce allows the comprehensive analysis of the trends of the studied phenomenon in the situation of increased risks caused by Russian aggression. PH “Akademperiodyka” 2023-06-08 Article Article Рецензована стаття Peer-reviewed article application/pdf https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/396 10.15407/scine19.03.003 Science and Innovation; Том 19 № 3 (2023): Science and Innovation; 3-14 Science and Innovation; Vol. 19 No. 3 (2023): Science and Innovation; 3-14 2413-4996 2409-9066 10.15407/scine19.03 en https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/396/164 Copyright (c) 2023 Copyright Notice Authors published in the journal “Science and Innovation” agree to the following conditions: Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication. Authors may enter into separate, additional contractual agreements for non-exclusive distribution of the version of their work (article) published in the journal “Science and Innovation” (for example, place it in an institutional repository or publish in their book), while confirming its initial publication in the journal “Science and innovation.” Authors are allowed to place their work on the Internet (for example, in institutional repositories or on their website). https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |