ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЦІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ НАУКИ ТА ОСВІТИ

Вступ. Необхідність підвищення ефективності наукової діяльності, створення умов для продукування нових знань і обміну ними актуалізують вивчення когнітивного потенціалу імерсивних технологій. Проблематика. Розкриття потенціалу імерсивних технологій для організації інноваційного бібліотечно-інформаці...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2021
Автори: Granchak, T. Yu., Bondarenko, V.I.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: PH “Akademperiodyka” 2021
Теми:
Онлайн доступ:https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/42
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Science and Innovation

Репозитарії

Science and Innovation
id oai:ojs2.scinn-eng.org.ua:article-42
record_format ojs
institution Science and Innovation
baseUrl_str
datestamp_date 2022-02-12T13:35:50Z
collection OJS
language English
topic віртуальна реальність
доповнена реальність
імерсивні технології
технології розширеної реальності
наукові бібліотеки
бібліотечний сервіс
інновації
spellingShingle віртуальна реальність
доповнена реальність
імерсивні технології
технології розширеної реальності
наукові бібліотеки
бібліотечний сервіс
інновації
Granchak, T. Yu.
Bondarenko, V.I.
ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЦІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ НАУКИ ТА ОСВІТИ
topic_facet віртуальна реальність
доповнена реальність
імерсивні технології
технології розширеної реальності
наукові бібліотеки
бібліотечний сервіс
інновації
virtual reality
virtual reality
augmented reality
immersive technologies
augmented reality technologies
scientific libraries
library service
and innovation.
format Article
author Granchak, T. Yu.
Bondarenko, V.I.
author_facet Granchak, T. Yu.
Bondarenko, V.I.
author_sort Granchak, T. Yu.
title ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЦІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ НАУКИ ТА ОСВІТИ
title_short ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЦІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ НАУКИ ТА ОСВІТИ
title_full ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЦІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ НАУКИ ТА ОСВІТИ
title_fullStr ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЦІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ НАУКИ ТА ОСВІТИ
title_full_unstemmed ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЦІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ НАУКИ ТА ОСВІТИ
title_sort імерсивні технології в бібліотеці: організація інноваційного сервісу для науки та освіти
title_alt IMMERSIVE TECHNOLOGIES IN THE LIBRARY: ORGANIZATION OF INNOVATIVE SERVICE FOR SCIENCE AND EDUCATION
description Вступ. Необхідність підвищення ефективності наукової діяльності, створення умов для продукування нових знань і обміну ними актуалізують вивчення когнітивного потенціалу імерсивних технологій. Проблематика. Розкриття потенціалу імерсивних технологій для організації інноваційного бібліотечно-інформаційного сервісу сприяння розвитку науки і освіти. Мета. Обґрунтування необхідності впровадження в практику наукових бібліотек імерсивних технологій з метою забезпечення інформаційно-технологічної підтримки наукових досліджень і освітньої діяльності, розробка теоретико-методологічних підходів до організації бібліотечного сервісу, побудованого на основі імерсивних технологій. Матеріали й методи. Джерельну базу дослідження склали вебсайти наукових бібліотек, тематичні ресурси (портал Масачусетського технологічного інституту MIT Media Lab Research, сайти компаній-розробників програмного забезпечення та офіційні веб-сайти хакатонів віртуальної реальності), фахові публікації, що висвітлюють специфіку імерсивних технологій, досвід їх використання в наукових дослідженнях та в бібліотечній практиці. Використано системний, функціональний методи, методи спостереження, гіпотези в поєднанні з соціальнокомунікаційним методом. Результати. Показано доцільність впровадження в практику наукових бібліотек імерсивних технологій як інноваційного інструменту інформаційно-технологічного забезпечення розвитку науки і освіти, акцентовано когнітивний потенціал імерсивних технологій, розроблено теоретико-методологічні засади організації комплексного бібліотечно-інформаційного сервісу, побудованого на використанні імерсивних технологій, висвітлено приклади ефективного використання останніх науковими бібліотеками. Висновки. Позитивний ефект використання когнітивного потенціалу розширеної реальності в освітній практиці й наукових дослідженнях актуалізує розробку стратегій організації в наукових бібліотеках комплексного бібліотечно-інформаційного сервісу з надання доступу до імерсивних технологій.
publisher PH “Akademperiodyka”
publishDate 2021
url https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/42
work_keys_str_mv AT granchaktyu ímersivnítehnologíívbíblíotecíorganízacíâínnovacíjnogoservísudlânaukitaosvíti
AT bondarenkovi ímersivnítehnologíívbíblíotecíorganízacíâínnovacíjnogoservísudlânaukitaosvíti
AT granchaktyu immersivetechnologiesinthelibraryorganizationofinnovativeserviceforscienceandeducation
AT bondarenkovi immersivetechnologiesinthelibraryorganizationofinnovativeserviceforscienceandeducation
first_indexed 2025-09-24T17:18:55Z
last_indexed 2025-09-24T17:18:55Z
_version_ 1844166614377824256
spelling oai:ojs2.scinn-eng.org.ua:article-422022-02-12T13:35:50Z ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЦІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ НАУКИ ТА ОСВІТИ IMMERSIVE TECHNOLOGIES IN THE LIBRARY: ORGANIZATION OF INNOVATIVE SERVICE FOR SCIENCE AND EDUCATION Granchak, T. Yu. Bondarenko, V.I. віртуальна реальність доповнена реальність імерсивні технології технології розширеної реальності наукові бібліотеки бібліотечний сервіс інновації virtual reality virtual reality, augmented reality, immersive technologies, augmented reality technologies, scientific libraries, library service, and innovation. Вступ. Необхідність підвищення ефективності наукової діяльності, створення умов для продукування нових знань і обміну ними актуалізують вивчення когнітивного потенціалу імерсивних технологій. Проблематика. Розкриття потенціалу імерсивних технологій для організації інноваційного бібліотечно-інформаційного сервісу сприяння розвитку науки і освіти. Мета. Обґрунтування необхідності впровадження в практику наукових бібліотек імерсивних технологій з метою забезпечення інформаційно-технологічної підтримки наукових досліджень і освітньої діяльності, розробка теоретико-методологічних підходів до організації бібліотечного сервісу, побудованого на основі імерсивних технологій. Матеріали й методи. Джерельну базу дослідження склали вебсайти наукових бібліотек, тематичні ресурси (портал Масачусетського технологічного інституту MIT Media Lab Research, сайти компаній-розробників програмного забезпечення та офіційні веб-сайти хакатонів віртуальної реальності), фахові публікації, що висвітлюють специфіку імерсивних технологій, досвід їх використання в наукових дослідженнях та в бібліотечній практиці. Використано системний, функціональний методи, методи спостереження, гіпотези в поєднанні з соціальнокомунікаційним методом. Результати. Показано доцільність впровадження в практику наукових бібліотек імерсивних технологій як інноваційного інструменту інформаційно-технологічного забезпечення розвитку науки і освіти, акцентовано когнітивний потенціал імерсивних технологій, розроблено теоретико-методологічні засади організації комплексного бібліотечно-інформаційного сервісу, побудованого на використанні імерсивних технологій, висвітлено приклади ефективного використання останніх науковими бібліотеками. Висновки. Позитивний ефект використання когнітивного потенціалу розширеної реальності в освітній практиці й наукових дослідженнях актуалізує розробку стратегій організації в наукових бібліотеках комплексного бібліотечно-інформаційного сервісу з надання доступу до імерсивних технологій. Introduction. The need to raise the efficiency of scholarly research and to create conditions for the production of new knowledge and its exchange actualizes the study of the cognitive potential of immersive technologies. Problem Statement. The research deals with issues related to unlocking the potential of immersive technologies for the organization of an innovative library and information service to promote the development of science and education. Purpose. The purpose is to substantiate the need to introduce immersive technologies in the practice of scientific libraries in order to provide information and technological support for research and educational activities, to develop theoretical and methodological approaches to the organization of library services based on immersive technologies. Materials and methods. The study is based on information of scientific library websites, thematic resources (MIT Media Lab Research portal, websites of software development corporations and official virtual reality hackathon websites), professional publications covering the specifics of immersive technologies, experience in their use in scholarly research and library practice. Systemic, functional methods, methods of observation, hypotheses in combination with the social communication method have been used. Results. The expediency of introduction of immersive technologies into the practice of scientific libraries as an innovative tool of information and technological support of science and education development has been shown. The cognitive potential of immersive technologies has been emphasized. Theoretical and methodological frameworks for organization of complex library and information service based on immersive technologies have been developed. Case studies of efficient use of these frameworks by scientific libraries have been given. Conclusions. The positive effect of using the cognitive potential of augmented reality in educational practice and research actualizes the development of strategies for organizing a comprehensive library and information service in scientific libraries to provide access to immersive technologies. PH “Akademperiodyka” 2021-04-27 Article Article Рецензована стаття текст Peer-reviewed article application/pdf https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/42 10.15407/scine17.02.094 Science and Innovation; Том 17 № 2 (2021): Science and innovation; 94-104 Science and Innovation; Vol. 17 No. 2 (2021): Science and innovation; 94-104 2413-4996 2409-9066 10.15407/scine en https://scinn-eng.org.ua/ojs/index.php/ni/article/view/42/44 Copyright (c) 2021 Copyright Notice Authors published in the journal “Science and Innovation” agree to the following conditions: Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication. Authors may enter into separate, additional contractual agreements for non-exclusive distribution of the version of their work (article) published in the journal “Science and Innovation” (for example, place it in an institutional repository or publish in their book), while confirming its initial publication in the journal “Science and innovation.” Authors are allowed to place their work on the Internet (for example, in institutional repositories or on their website).