ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ

The approach for designing the optimal geometry of the stator and the rotor of switched reluctance motors (SRM) with the ratio of the number of poles 6/4 on the basis of the asynchronous motor of piston compressor that provides the required value of the average of the electromagnetic moment and its...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2014
Hauptverfasser: Бібік , О.В., Гребєніков , В.В., Приймак, М.В., Гамалея , Р.Р.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2014
Schlagworte:
Online Zugang:https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1112
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Technical Electrodynamics

Institution

Technical Electrodynamics
id oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-1112
record_format ojs
spelling oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-11122023-01-10T12:06:36Z THE DESIGN OF SWITCHED RELUCTANCE MOTOR FOR THE PURPOSE OF DECREASE IN SIZE OF PULSATIONS OF THE ELECTROMAGNETIC TORQUE ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ Бібік , О.В. Гребєніков , В.В. Приймак, М.В. Гамалея , Р.Р. switched-reluctance motor optimal geometry of the stator and rotor , the minimal pulses of the electromagnetic torque вентильно-реактивний двигун оптимальна геометрія статора і ротора мінімальні пульсації електромагнітного моменту The approach for designing the optimal geometry of the stator and the rotor of switched reluctance motors (SRM) with the ratio of the number of poles 6/4 on the basis of the asynchronous motor of piston compressor that provides the required value of the average of the electromagnetic moment and its minimum pulsation is proposed. The modeling of options SRM and the research their magnetic systems using the method of finite elements are performed. Analytical dependencies for maximal and average electromagnetic torque with constant outer diameter of stator and variable stator inner diameter and angular dimension of stator pole using the design experiments method are defined. References 4, figures 4. Запропоновано підхід щодо проектування оптимальної геометрії статора і ротора вентильно-реактивного двигуна із співвідношенням числа полюсів 6/4 на базі асинхронного двигуна поршневого компресора, що забезпечує необхідне значення середнього електромагнітного моменту і мінімальні його пульсації. Виконано моделювання варіантів вентильно-реактивних двигунів та проведено дослідження їхніх магнітних систем за допомогою методу скінченних елементів. Визначено аналітичні залежності максимального і середнього електромагнітних моментів при варіюванні діаметра розточування і кутової величини полюса статора для заданої величини зовнішнього діаметра з використанням методу планування експерименту. Бібл. 4, рис. 4. Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2014-06-25 Article Article application/pdf https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1112 Tekhnichna Elektrodynamika; No. 4 (2014): TEKHNICHNA ELEKTRODYNAMIKA; 117 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; № 4 (2014): ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; 117 2218-1903 1607-7970 uk https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1112/987 Авторське право (c) 2023 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
institution Technical Electrodynamics
baseUrl_str
datestamp_date 2023-01-10T12:06:36Z
collection OJS
language Ukrainian
topic вентильно-реактивний двигун
оптимальна геометрія статора і ротора
мінімальні пульсації електромагнітного моменту
spellingShingle вентильно-реактивний двигун
оптимальна геометрія статора і ротора
мінімальні пульсації електромагнітного моменту
Бібік , О.В.
Гребєніков , В.В.
Приймак, М.В.
Гамалея , Р.Р.
ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ
topic_facet switched-reluctance motor
optimal geometry of the stator and rotor

the minimal pulses of the electromagnetic torque
вентильно-реактивний двигун
оптимальна геометрія статора і ротора
мінімальні пульсації електромагнітного моменту
format Article
author Бібік , О.В.
Гребєніков , В.В.
Приймак, М.В.
Гамалея , Р.Р.
author_facet Бібік , О.В.
Гребєніков , В.В.
Приймак, М.В.
Гамалея , Р.Р.
author_sort Бібік , О.В.
title ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ
title_short ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ
title_full ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ
title_fullStr ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ
title_full_unstemmed ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ
title_sort проектування вентильно–реактивного двигуна зі зниженими пульсаціями електромагнітного моменту
title_alt THE DESIGN OF SWITCHED RELUCTANCE MOTOR FOR THE PURPOSE OF DECREASE IN SIZE OF PULSATIONS OF THE ELECTROMAGNETIC TORQUE
description The approach for designing the optimal geometry of the stator and the rotor of switched reluctance motors (SRM) with the ratio of the number of poles 6/4 on the basis of the asynchronous motor of piston compressor that provides the required value of the average of the electromagnetic moment and its minimum pulsation is proposed. The modeling of options SRM and the research their magnetic systems using the method of finite elements are performed. Analytical dependencies for maximal and average electromagnetic torque with constant outer diameter of stator and variable stator inner diameter and angular dimension of stator pole using the design experiments method are defined. References 4, figures 4.
publisher Інститут електродинаміки НАН України, Київ
publishDate 2014
url https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1112
work_keys_str_mv AT bíbíkov thedesignofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque
AT grebêníkovvv thedesignofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque
AT prijmakmv thedesignofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque
AT gamaleârr thedesignofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque
AT bíbíkov proektuvannâventilʹnoreaktivnogodvigunazízniženimipulʹsacíâmielektromagnítnogomomentu
AT grebêníkovvv proektuvannâventilʹnoreaktivnogodvigunazízniženimipulʹsacíâmielektromagnítnogomomentu
AT prijmakmv proektuvannâventilʹnoreaktivnogodvigunazízniženimipulʹsacíâmielektromagnítnogomomentu
AT gamaleârr proektuvannâventilʹnoreaktivnogodvigunazízniženimipulʹsacíâmielektromagnítnogomomentu
AT bíbíkov designofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque
AT grebêníkovvv designofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque
AT prijmakmv designofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque
AT gamaleârr designofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque
first_indexed 2025-09-24T17:39:24Z
last_indexed 2025-09-24T17:39:24Z
_version_ 1844167903598870528