ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ
The approach for designing the optimal geometry of the stator and the rotor of switched reluctance motors (SRM) with the ratio of the number of poles 6/4 on the basis of the asynchronous motor of piston compressor that provides the required value of the average of the electromagnetic moment and its...
Gespeichert in:
| Datum: | 2014 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , , , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ
2014
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1112 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Technical Electrodynamics |
Institution
Technical Electrodynamics| id |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-1112 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-11122023-01-10T12:06:36Z THE DESIGN OF SWITCHED RELUCTANCE MOTOR FOR THE PURPOSE OF DECREASE IN SIZE OF PULSATIONS OF THE ELECTROMAGNETIC TORQUE ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ Бібік , О.В. Гребєніков , В.В. Приймак, М.В. Гамалея , Р.Р. switched-reluctance motor optimal geometry of the stator and rotor , the minimal pulses of the electromagnetic torque вентильно-реактивний двигун оптимальна геометрія статора і ротора мінімальні пульсації електромагнітного моменту The approach for designing the optimal geometry of the stator and the rotor of switched reluctance motors (SRM) with the ratio of the number of poles 6/4 on the basis of the asynchronous motor of piston compressor that provides the required value of the average of the electromagnetic moment and its minimum pulsation is proposed. The modeling of options SRM and the research their magnetic systems using the method of finite elements are performed. Analytical dependencies for maximal and average electromagnetic torque with constant outer diameter of stator and variable stator inner diameter and angular dimension of stator pole using the design experiments method are defined. References 4, figures 4. Запропоновано підхід щодо проектування оптимальної геометрії статора і ротора вентильно-реактивного двигуна із співвідношенням числа полюсів 6/4 на базі асинхронного двигуна поршневого компресора, що забезпечує необхідне значення середнього електромагнітного моменту і мінімальні його пульсації. Виконано моделювання варіантів вентильно-реактивних двигунів та проведено дослідження їхніх магнітних систем за допомогою методу скінченних елементів. Визначено аналітичні залежності максимального і середнього електромагнітних моментів при варіюванні діаметра розточування і кутової величини полюса статора для заданої величини зовнішнього діаметра з використанням методу планування експерименту. Бібл. 4, рис. 4. Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2014-06-25 Article Article application/pdf https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1112 Tekhnichna Elektrodynamika; No. 4 (2014): TEKHNICHNA ELEKTRODYNAMIKA; 117 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; № 4 (2014): ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; 117 2218-1903 1607-7970 uk https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1112/987 Авторське право (c) 2023 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Technical Electrodynamics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2023-01-10T12:06:36Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
вентильно-реактивний двигун оптимальна геометрія статора і ротора мінімальні пульсації електромагнітного моменту |
| spellingShingle |
вентильно-реактивний двигун оптимальна геометрія статора і ротора мінімальні пульсації електромагнітного моменту Бібік , О.В. Гребєніков , В.В. Приймак, М.В. Гамалея , Р.Р. ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ |
| topic_facet |
switched-reluctance motor optimal geometry of the stator and rotor the minimal pulses of the electromagnetic torque вентильно-реактивний двигун оптимальна геометрія статора і ротора мінімальні пульсації електромагнітного моменту |
| format |
Article |
| author |
Бібік , О.В. Гребєніков , В.В. Приймак, М.В. Гамалея , Р.Р. |
| author_facet |
Бібік , О.В. Гребєніков , В.В. Приймак, М.В. Гамалея , Р.Р. |
| author_sort |
Бібік , О.В. |
| title |
ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ |
| title_short |
ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ |
| title_full |
ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ |
| title_fullStr |
ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ |
| title_full_unstemmed |
ПРОЕКТУВАННЯ ВЕНТИЛЬНО–РЕАКТИВНОГО ДВИГУНА ЗІ ЗНИЖЕНИМИ ПУЛЬСАЦІЯМИ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО МОМЕНТУ |
| title_sort |
проектування вентильно–реактивного двигуна зі зниженими пульсаціями електромагнітного моменту |
| title_alt |
THE DESIGN OF SWITCHED RELUCTANCE MOTOR FOR THE PURPOSE OF DECREASE IN SIZE OF PULSATIONS OF THE ELECTROMAGNETIC TORQUE |
| description |
The approach for designing the optimal geometry of the stator and the rotor of switched reluctance motors (SRM) with the ratio of the number of poles 6/4 on the basis of the asynchronous motor of piston compressor that provides the required value of the average of the electromagnetic moment and its minimum pulsation is proposed. The modeling of options SRM and the research their magnetic systems using the method of finite elements are performed. Analytical dependencies for maximal and average electromagnetic torque with constant outer diameter of stator and variable stator inner diameter and angular dimension of stator pole using the design experiments method are defined. References 4, figures 4. |
| publisher |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ |
| publishDate |
2014 |
| url |
https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1112 |
| work_keys_str_mv |
AT bíbíkov thedesignofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque AT grebêníkovvv thedesignofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque AT prijmakmv thedesignofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque AT gamaleârr thedesignofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque AT bíbíkov proektuvannâventilʹnoreaktivnogodvigunazízniženimipulʹsacíâmielektromagnítnogomomentu AT grebêníkovvv proektuvannâventilʹnoreaktivnogodvigunazízniženimipulʹsacíâmielektromagnítnogomomentu AT prijmakmv proektuvannâventilʹnoreaktivnogodvigunazízniženimipulʹsacíâmielektromagnítnogomomentu AT gamaleârr proektuvannâventilʹnoreaktivnogodvigunazízniženimipulʹsacíâmielektromagnítnogomomentu AT bíbíkov designofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque AT grebêníkovvv designofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque AT prijmakmv designofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque AT gamaleârr designofswitchedreluctancemotorforthepurposeofdecreaseinsizeofpulsationsoftheelectromagnetictorque |
| first_indexed |
2025-09-24T17:39:24Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:39:24Z |
| _version_ |
1844167903598870528 |