МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ И ВЫБОР КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ТЯГОВОГО СИНХРОННОГО ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЯ С ПОСТОЯННЫМИ МАГНИТАМИ
Creating effective synchronous motors with permanent magnets for electric vehicles requires the development of the mathematical models of electromagnetic field to simulate the processes taking into account the rotation of the rotor in real time. Considered a "colector" type of rotor design...
Gespeichert in:
| Datum: | 2013 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ
2013
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1178 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Technical Electrodynamics |
Institution
Technical Electrodynamics| id |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-1178 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-11782023-01-16T10:27:28Z MATHEMATICAL MODELING AND SELECTING OF CONSTRUCTION PARAMETERS FOR TRACTION SYNCHRONOUS MOTORS WITH PERMANENT MAGNETS МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ И ВЫБОР КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ТЯГОВОГО СИНХРОННОГО ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЯ С ПОСТОЯННЫМИ МАГНИТАМИ Васьковский, Ю.Н. Гайденко, Ю.А. Русятинский, А.Е. synchronous motor with permanent magnets for electric vehicle mathematical model of electromagnetic field choice of design parameters синхронный двигатель с постоянными магнитами для электромобиля полевая математическая модель выбор конструктивных параметров Creating effective synchronous motors with permanent magnets for electric vehicles requires the development of the mathematical models of electromagnetic field to simulate the processes taking into account the rotation of the rotor in real time. Considered a "colector" type of rotor design. Executed the complex of scientific researches which allowed to substantiate the selection of the basic motor parameters, which to provide appropriate power and size, such as: the number of poles, the value of the air gap, the size of the permanent magnets. Investigated the harmonic composition of the EMF of the stator winding and the electromagnetic torque ripple. It is shown that the combined use of a special form of the poles of the rotor and the stator skewed slots significantly reduces the torque ripple. References 6, table 1, figures 6. Создание эффективных синхронных двигателей с постоянными магнитами для электромобилей требует разработки полевых математических моделей, позволяющих моделировать происходящие процессы во времени с учетом вращения ротора. Рассмотрен двигатель с “коллекторной” конструкцией ротора. С помощью разработанной полевой модели выполнен комплекс исследований, позволивший обосновать выбор основных конструктивных параметров двигателя, обеспечивающих заданные энергетические и габаритные показатели: число полюсов, величину воздушного зазора, размеры постоянных магнитов. Исследован гармонический состав ЭДС обмотки статора и пульсации электромагнитного момента. Показано, что совместное применение профилирования полюсов ротора и скоса пазов статора существенно уменьшают пульсации момента. Библ. 6, табл. 1, рис. 6. Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2013-10-28 Article Article application/pdf https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1178 Tekhnichna Elektrodynamika; No. 6 (2013): TEKHNICHNA ELEKTRODYNAMIKA; 040 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; № 6 (2013): ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; 040 2218-1903 1607-7970 uk https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1178/1052 Авторське право (c) 2023 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Technical Electrodynamics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2023-01-16T10:27:28Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
синхронный двигатель с постоянными магнитами для электромобиля полевая математическая модель выбор конструктивных параметров |
| spellingShingle |
синхронный двигатель с постоянными магнитами для электромобиля полевая математическая модель выбор конструктивных параметров Васьковский, Ю.Н. Гайденко, Ю.А. Русятинский, А.Е. МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ И ВЫБОР КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ТЯГОВОГО СИНХРОННОГО ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЯ С ПОСТОЯННЫМИ МАГНИТАМИ |
| topic_facet |
synchronous motor with permanent magnets for electric vehicle mathematical model of electromagnetic field choice of design parameters синхронный двигатель с постоянными магнитами для электромобиля полевая математическая модель выбор конструктивных параметров |
| format |
Article |
| author |
Васьковский, Ю.Н. Гайденко, Ю.А. Русятинский, А.Е. |
| author_facet |
Васьковский, Ю.Н. Гайденко, Ю.А. Русятинский, А.Е. |
| author_sort |
Васьковский, Ю.Н. |
| title |
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ И ВЫБОР КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ТЯГОВОГО СИНХРОННОГО ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЯ С ПОСТОЯННЫМИ МАГНИТАМИ |
| title_short |
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ И ВЫБОР КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ТЯГОВОГО СИНХРОННОГО ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЯ С ПОСТОЯННЫМИ МАГНИТАМИ |
| title_full |
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ И ВЫБОР КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ТЯГОВОГО СИНХРОННОГО ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЯ С ПОСТОЯННЫМИ МАГНИТАМИ |
| title_fullStr |
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ И ВЫБОР КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ТЯГОВОГО СИНХРОННОГО ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЯ С ПОСТОЯННЫМИ МАГНИТАМИ |
| title_full_unstemmed |
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ И ВЫБОР КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ТЯГОВОГО СИНХРОННОГО ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЯ С ПОСТОЯННЫМИ МАГНИТАМИ |
| title_sort |
математическое моделирование и выбор конструктивных параметров тягового синхронного электродвигателя с постоянными магнитами |
| title_alt |
MATHEMATICAL MODELING AND SELECTING OF CONSTRUCTION PARAMETERS FOR TRACTION SYNCHRONOUS MOTORS WITH PERMANENT MAGNETS |
| description |
Creating effective synchronous motors with permanent magnets for electric vehicles requires the development of the mathematical models of electromagnetic field to simulate the processes taking into account the rotation of the rotor in real time. Considered a "colector" type of rotor design. Executed the complex of scientific researches which allowed to substantiate the selection of the basic motor parameters, which to provide appropriate power and size, such as: the number of poles, the value of the air gap, the size of the permanent magnets. Investigated the harmonic composition of the EMF of the stator winding and the electromagnetic torque ripple. It is shown that the combined use of a special form of the poles of the rotor and the stator skewed slots significantly reduces the torque ripple. References 6, table 1, figures 6. |
| publisher |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ |
| publishDate |
2013 |
| url |
https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/1178 |
| work_keys_str_mv |
AT vasʹkovskijûn mathematicalmodelingandselectingofconstructionparametersfortractionsynchronousmotorswithpermanentmagnets AT gajdenkoûa mathematicalmodelingandselectingofconstructionparametersfortractionsynchronousmotorswithpermanentmagnets AT rusâtinskijae mathematicalmodelingandselectingofconstructionparametersfortractionsynchronousmotorswithpermanentmagnets AT vasʹkovskijûn matematičeskoemodelirovanieivyborkonstruktivnyhparametrovtâgovogosinhronnogoélektrodvigatelâspostoânnymimagnitami AT gajdenkoûa matematičeskoemodelirovanieivyborkonstruktivnyhparametrovtâgovogosinhronnogoélektrodvigatelâspostoânnymimagnitami AT rusâtinskijae matematičeskoemodelirovanieivyborkonstruktivnyhparametrovtâgovogosinhronnogoélektrodvigatelâspostoânnymimagnitami |
| first_indexed |
2025-09-24T17:39:32Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:39:32Z |
| _version_ |
1844167911889960960 |