МЕТОД ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ В РОЗПОДІЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Electric vehicles are becoming prominent nowadays and playing an important role in the transportation sector as conventional vehicles affect the environment. The rising number of vehicles requires increasing the charging stations, which affects the distribution network if placed randomly. Therefore,...
Gespeichert in:
| Datum: | 2023 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | English |
| Veröffentlicht: |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ
2023
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/461 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Technical Electrodynamics |
Institution
Technical Electrodynamics| id |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-461 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-4612023-01-31T19:51:10Z DECISION-MAKING METHOD FOR THE OPTIMUM ALLOCATION OF CHARGING STATIONS Of ELECTRIC VEHICLE IN DISTRIBUTION NETWORKS МЕТОД ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ В РОЗПОДІЛЬНИХ МЕРЕЖАХ Ахмед, Ахмед Джасім Альхафаджі, Мухаммед Махді, Aлі Джафер optimal placement load flow charging stations losses reduction electric vehicles оптимальне розміщення вантажопотік зарядні станції зменшення втрат електромобілі Electric vehicles are becoming prominent nowadays and playing an important role in the transportation sector as conventional vehicles affect the environment. The rising number of vehicles requires increasing the charging stations, which affects the distribution network if placed randomly. Therefore, selecting the optimal place for these charging stations is very important to mitigate the effect on the distribution system. This paper presents a decision-making method to select the location of the charging station in a radial distribution system optimally. The fixed point algorithm was used for the analysis of load flow. The analysis was carried out on the 33 bus IEEE and a real case study in Iraq. The result of the charging station placement is compared with other research and showed its efficiency in work. The analysis showed the effectiveness of the proposed method in reducing the effect of charging stations on voltages and losses. References 27, Figures 10. Електричні транспортні засоби сьогодні стають помітними та відіграють важливу роль у транспортному секторі, оскільки звичайні транспортні засоби впливають на навколишнє середовище. Зростаюча кількість транспортних засобів вимагає збільшення зарядних станцій, що впливає на розподільчу мережу, якщо вони розташовані випадково. Тому вибір оптимального місця для цих зарядних станцій є дуже важливим для пом’якшення впливу на систему розподілу. У роботі представлено метод прийняття рішень для оптимального вибору розташування зарядної станції в радіальній системі розподілу. Для аналізу потоку навантаження використовувався алгоритм фіксованої точки. Аналіз проводився та перевірявся на 33 шині IEEE, а для дослідження використовувався реальний приклад в Іраку. Аналіз показав ефективність запропонованого методу щодо зменшення впливу зарядних станцій на напруги та втрати за різних умов. Бібл. 27, рис. 10, табл. 6. Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2023-01-09 Article Article application/pdf https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/461 10.15407/techned2023.01.067 Tekhnichna Elektrodynamika; No. 1 (2023): TEKHNICHNA ELEKTRODYNAMIKA; 067 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; № 1 (2023): ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; 067 2218-1903 1607-7970 10.15407/techned2023.01 en https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/461/1072 Авторське право (c) 2023 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Technical Electrodynamics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2023-01-31T19:51:10Z |
| collection |
OJS |
| language |
English |
| topic |
оптимальне розміщення вантажопотік зарядні станції зменшення втрат електромобілі |
| spellingShingle |
оптимальне розміщення вантажопотік зарядні станції зменшення втрат електромобілі Ахмед, Ахмед Джасім Альхафаджі, Мухаммед Махді, Aлі Джафер МЕТОД ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ В РОЗПОДІЛЬНИХ МЕРЕЖАХ |
| topic_facet |
optimal placement load flow charging stations losses reduction electric vehicles оптимальне розміщення вантажопотік зарядні станції зменшення втрат електромобілі |
| format |
Article |
| author |
Ахмед, Ахмед Джасім Альхафаджі, Мухаммед Махді, Aлі Джафер |
| author_facet |
Ахмед, Ахмед Джасім Альхафаджі, Мухаммед Махді, Aлі Джафер |
| author_sort |
Ахмед, Ахмед Джасім |
| title |
МЕТОД ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ В РОЗПОДІЛЬНИХ МЕРЕЖАХ |
| title_short |
МЕТОД ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ В РОЗПОДІЛЬНИХ МЕРЕЖАХ |
| title_full |
МЕТОД ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ В РОЗПОДІЛЬНИХ МЕРЕЖАХ |
| title_fullStr |
МЕТОД ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ В РОЗПОДІЛЬНИХ МЕРЕЖАХ |
| title_full_unstemmed |
МЕТОД ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ В РОЗПОДІЛЬНИХ МЕРЕЖАХ |
| title_sort |
метод прийняття рішень щодо оптимального розподілу зарядних станцій електромобіля в розподільних мережах |
| title_alt |
DECISION-MAKING METHOD FOR THE OPTIMUM ALLOCATION OF CHARGING STATIONS Of ELECTRIC VEHICLE IN DISTRIBUTION NETWORKS |
| description |
Electric vehicles are becoming prominent nowadays and playing an important role in the transportation sector as conventional vehicles affect the environment. The rising number of vehicles requires increasing the charging stations, which affects the distribution network if placed randomly. Therefore, selecting the optimal place for these charging stations is very important to mitigate the effect on the distribution system. This paper presents a decision-making method to select the location of the charging station in a radial distribution system optimally. The fixed point algorithm was used for the analysis of load flow. The analysis was carried out on the 33 bus IEEE and a real case study in Iraq. The result of the charging station placement is compared with other research and showed its efficiency in work. The analysis showed the effectiveness of the proposed method in reducing the effect of charging stations on voltages and losses. References 27, Figures 10. |
| publisher |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ |
| publishDate |
2023 |
| url |
https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/461 |
| work_keys_str_mv |
AT ahmedahmeddžasím decisionmakingmethodfortheoptimumallocationofchargingstationsofelectricvehicleindistributionnetworks AT alʹhafadžímuhammed decisionmakingmethodfortheoptimumallocationofchargingstationsofelectricvehicleindistributionnetworks AT mahdíalídžafer decisionmakingmethodfortheoptimumallocationofchargingstationsofelectricvehicleindistributionnetworks AT ahmedahmeddžasím metodprijnâttâríšenʹŝodooptimalʹnogorozpodíluzarâdnihstancíjelektromobílâvrozpodílʹnihmerežah AT alʹhafadžímuhammed metodprijnâttâríšenʹŝodooptimalʹnogorozpodíluzarâdnihstancíjelektromobílâvrozpodílʹnihmerežah AT mahdíalídžafer metodprijnâttâríšenʹŝodooptimalʹnogorozpodíluzarâdnihstancíjelektromobílâvrozpodílʹnihmerežah |
| first_indexed |
2025-09-24T17:38:09Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:38:09Z |
| _version_ |
1844167824297164800 |