МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ

In the article, the characteristics of the energy recovery system of mechanical vibrations of vehicles during their movement in difficult road conditions are investigated using mathematical modeling methods. The structure of such system is presented, which converts the energy of mechanical vibration...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2019
Hauptverfasser: Васьковский, Ю.Н., Пода , М.В.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2019
Schlagworte:
Online Zugang:https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/506
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Technical Electrodynamics

Institution

Technical Electrodynamics
id oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-506
record_format ojs
spelling oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-5062022-11-30T10:04:07Z MODELING OF ELECTROMECHANICAL SYSTEMS FOR RECOVERY ENERGY OF VEHICLE VIBRATIONS МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ Васьковский, Ю.Н. Пода , М.В. energy recuperation system synchronous generator with permanent magnets rechargeable battery система рекуперации энергии синхронний генератор с постоянными магнитами аккумуляторная батарея In the article, the characteristics of the energy recovery system of mechanical vibrations of vehicles during their movement in difficult road conditions are investigated using mathematical modeling methods. The structure of such system is presented, which converts the energy of mechanical vibrations in the following sequence: the mechanical energy of the reciprocating motion–the mechanical energy of the rotational motion–the electrical energy of alternating current–the electrical energy of direct current. The system includes: a mechanical device for converting reciprocating oscillations of the vehicle chassis into a unidirectional impedance of the rotor of an electric generator, a three-phase alternator with permanent magnets, a rectifier and a battery. The system operation modes that ensure efficient battery charging processes are investigated. For a specific example of a system data of the charging time of a truck's batteries are presented.  References 9, figures 7. Методами математического моделирования исследованы характеристики системы рекуперации энергии механических колебаний транспортных средств при их движении в сложных дорожных условиях. Приведена структура такой системы, преобразующей энергию механических колебаний в следующей последовательности: механическая энергия возвратно-поступательного движения–механическая энергия вращательного движения–электрическая энергия переменного тока–электрическая энергия постоянного тока. В состав системы входят: механическое устройство преобразования возвратно-поступательных колебаний шасси транс-портного средства в однонаправленное врашение ротора электрогенератора, трехфазный генератор переменного тока с постоянными магнитами, выпрямитель и аккумуляторная батарея. Исследованы режимы ра-боты системы, обеспечивающие эффективные процессы зарядки аккумуляторной батареи. На конкретном примере системы приведены данные о времени зарядки аккумуляторных батарей грузового автомобиля. Библ. 9, рис. 7. Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2019-06-12 Article Article application/pdf https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/506 10.15407/techned2019.04.033 Tekhnichna Elektrodynamika; No. 4 (2019): TEKHNICHNA ELEKTRODYNAMIKA; 033 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; № 4 (2019): ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; 033 2218-1903 1607-7970 10.15407/techned2019.04 uk https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/506/386 Авторське право (c) 2022 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
institution Technical Electrodynamics
baseUrl_str
datestamp_date 2022-11-30T10:04:07Z
collection OJS
language Ukrainian
topic система рекуперации энергии
синхронний генератор с постоянными магнитами
аккумуляторная батарея
spellingShingle система рекуперации энергии
синхронний генератор с постоянными магнитами
аккумуляторная батарея
Васьковский, Ю.Н.
Пода , М.В.
МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
topic_facet energy recuperation system
synchronous generator with permanent magnets
rechargeable battery
система рекуперации энергии
синхронний генератор с постоянными магнитами
аккумуляторная батарея
format Article
author Васьковский, Ю.Н.
Пода , М.В.
author_facet Васьковский, Ю.Н.
Пода , М.В.
author_sort Васьковский, Ю.Н.
title МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
title_short МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
title_full МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
title_fullStr МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
title_full_unstemmed МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
title_sort моделирование электромеханических систем рекуперации энергии колебаний транспортных средств
title_alt MODELING OF ELECTROMECHANICAL SYSTEMS FOR RECOVERY ENERGY OF VEHICLE VIBRATIONS
description In the article, the characteristics of the energy recovery system of mechanical vibrations of vehicles during their movement in difficult road conditions are investigated using mathematical modeling methods. The structure of such system is presented, which converts the energy of mechanical vibrations in the following sequence: the mechanical energy of the reciprocating motion–the mechanical energy of the rotational motion–the electrical energy of alternating current–the electrical energy of direct current. The system includes: a mechanical device for converting reciprocating oscillations of the vehicle chassis into a unidirectional impedance of the rotor of an electric generator, a three-phase alternator with permanent magnets, a rectifier and a battery. The system operation modes that ensure efficient battery charging processes are investigated. For a specific example of a system data of the charging time of a truck's batteries are presented.  References 9, figures 7.
publisher Інститут електродинаміки НАН України, Київ
publishDate 2019
url https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/506
work_keys_str_mv AT vasʹkovskijûn modelingofelectromechanicalsystemsforrecoveryenergyofvehiclevibrations
AT podamv modelingofelectromechanicalsystemsforrecoveryenergyofvehiclevibrations
AT vasʹkovskijûn modelirovanieélektromehaničeskihsistemrekuperaciiénergiikolebanijtransportnyhsredstv
AT podamv modelirovanieélektromehaničeskihsistemrekuperaciiénergiikolebanijtransportnyhsredstv
first_indexed 2025-09-24T17:38:13Z
last_indexed 2025-09-24T17:38:13Z
_version_ 1844167829219180544