МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
In the article, the characteristics of the energy recovery system of mechanical vibrations of vehicles during their movement in difficult road conditions are investigated using mathematical modeling methods. The structure of such system is presented, which converts the energy of mechanical vibration...
Gespeichert in:
| Datum: | 2019 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ
2019
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/506 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Technical Electrodynamics |
Institution
Technical Electrodynamics| id |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-506 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-5062022-11-30T10:04:07Z MODELING OF ELECTROMECHANICAL SYSTEMS FOR RECOVERY ENERGY OF VEHICLE VIBRATIONS МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ Васьковский, Ю.Н. Пода , М.В. energy recuperation system synchronous generator with permanent magnets rechargeable battery система рекуперации энергии синхронний генератор с постоянными магнитами аккумуляторная батарея In the article, the characteristics of the energy recovery system of mechanical vibrations of vehicles during their movement in difficult road conditions are investigated using mathematical modeling methods. The structure of such system is presented, which converts the energy of mechanical vibrations in the following sequence: the mechanical energy of the reciprocating motion–the mechanical energy of the rotational motion–the electrical energy of alternating current–the electrical energy of direct current. The system includes: a mechanical device for converting reciprocating oscillations of the vehicle chassis into a unidirectional impedance of the rotor of an electric generator, a three-phase alternator with permanent magnets, a rectifier and a battery. The system operation modes that ensure efficient battery charging processes are investigated. For a specific example of a system data of the charging time of a truck's batteries are presented. References 9, figures 7. Методами математического моделирования исследованы характеристики системы рекуперации энергии механических колебаний транспортных средств при их движении в сложных дорожных условиях. Приведена структура такой системы, преобразующей энергию механических колебаний в следующей последовательности: механическая энергия возвратно-поступательного движения–механическая энергия вращательного движения–электрическая энергия переменного тока–электрическая энергия постоянного тока. В состав системы входят: механическое устройство преобразования возвратно-поступательных колебаний шасси транс-портного средства в однонаправленное врашение ротора электрогенератора, трехфазный генератор переменного тока с постоянными магнитами, выпрямитель и аккумуляторная батарея. Исследованы режимы ра-боты системы, обеспечивающие эффективные процессы зарядки аккумуляторной батареи. На конкретном примере системы приведены данные о времени зарядки аккумуляторных батарей грузового автомобиля. Библ. 9, рис. 7. Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2019-06-12 Article Article application/pdf https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/506 10.15407/techned2019.04.033 Tekhnichna Elektrodynamika; No. 4 (2019): TEKHNICHNA ELEKTRODYNAMIKA; 033 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; № 4 (2019): ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; 033 2218-1903 1607-7970 10.15407/techned2019.04 uk https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/506/386 Авторське право (c) 2022 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Technical Electrodynamics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2022-11-30T10:04:07Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
система рекуперации энергии синхронний генератор с постоянными магнитами аккумуляторная батарея |
| spellingShingle |
система рекуперации энергии синхронний генератор с постоянными магнитами аккумуляторная батарея Васьковский, Ю.Н. Пода , М.В. МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ |
| topic_facet |
energy recuperation system synchronous generator with permanent magnets rechargeable battery система рекуперации энергии синхронний генератор с постоянными магнитами аккумуляторная батарея |
| format |
Article |
| author |
Васьковский, Ю.Н. Пода , М.В. |
| author_facet |
Васьковский, Ю.Н. Пода , М.В. |
| author_sort |
Васьковский, Ю.Н. |
| title |
МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ |
| title_short |
МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ |
| title_full |
МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ |
| title_fullStr |
МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ |
| title_full_unstemmed |
МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИХ СИСТЕМ РЕКУПЕРАЦИИ ЭНЕРГИИ КОЛЕБАНИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ |
| title_sort |
моделирование электромеханических систем рекуперации энергии колебаний транспортных средств |
| title_alt |
MODELING OF ELECTROMECHANICAL SYSTEMS FOR RECOVERY ENERGY OF VEHICLE VIBRATIONS |
| description |
In the article, the characteristics of the energy recovery system of mechanical vibrations of vehicles during their movement in difficult road conditions are investigated using mathematical modeling methods. The structure of such system is presented, which converts the energy of mechanical vibrations in the following sequence: the mechanical energy of the reciprocating motion–the mechanical energy of the rotational motion–the electrical energy of alternating current–the electrical energy of direct current. The system includes: a mechanical device for converting reciprocating oscillations of the vehicle chassis into a unidirectional impedance of the rotor of an electric generator, a three-phase alternator with permanent magnets, a rectifier and a battery. The system operation modes that ensure efficient battery charging processes are investigated. For a specific example of a system data of the charging time of a truck's batteries are presented. References 9, figures 7. |
| publisher |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ |
| publishDate |
2019 |
| url |
https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/506 |
| work_keys_str_mv |
AT vasʹkovskijûn modelingofelectromechanicalsystemsforrecoveryenergyofvehiclevibrations AT podamv modelingofelectromechanicalsystemsforrecoveryenergyofvehiclevibrations AT vasʹkovskijûn modelirovanieélektromehaničeskihsistemrekuperaciiénergiikolebanijtransportnyhsredstv AT podamv modelirovanieélektromehaničeskihsistemrekuperaciiénergiikolebanijtransportnyhsredstv |
| first_indexed |
2025-09-24T17:38:13Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:38:13Z |
| _version_ |
1844167829219180544 |