ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ

Relations for the determination of energy, which can be returned to the power source of the electric vehicle when the braking system is implemented in the regenerative mode by the electric drive, are derived. The cases of dynamic decrease in speed and descent with a given speed are considered. The l...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Datum:2017
Hauptverfasser: Клепиков, В.Б., Семиков, А.В.
Format: Artikel
Sprache:Ukrainian
Veröffentlicht: Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2017
Schlagworte:
Online Zugang:https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/744
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Назва журналу:Technical Electrodynamics

Institution

Technical Electrodynamics
id oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-744
record_format ojs
spelling oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-7442022-12-19T09:24:31Z ENERGY EFFICIENCY OF ELECTRIC VEHICLE REGENERATIVE MODE ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ Клепиков, В.Б. Семиков, А.В. electric drive electric vehicle energy efficiency regenerative braking электропривод электромобиль энергоэффективность рекуперативное торможение Relations for the determination of energy, which can be returned to the power source of the electric vehicle when the braking system is implemented in the regenerative mode by the electric drive, are derived. The cases of dynamic decrease in speed and descent with a given speed are considered. The losses from frictional forces and aerodynamic drag of air are taken into account. The dependence of the specific energy saving on the parameters of motion is obtained. Calculations have been made for standard urban traffic cycles and it is shown that savings can reach 12…22% of total traffic consumption. References 11, figures 5. Выведены соотношения для определения энергии, которая может быть возвращена источнику питания электромобиля при реализации электроприводом торможений в рекуперативном режиме. Рассмотрены случаи динамического снижения скорости и спуска с заданной скоростью. Учтены потери от сил трения и аэродинамического сопротивления воздуха. Получены графики зависимости удельной (на единицу массы электромобиля) экономии энергии в зависимости от параметров движения. Выполнены расчёты для стандартных городских циклов движения и показано, что экономия может достигать 12…22% от общих затрат на движение. Библ. 11, рис. 5. Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2017-10-12 Article Article application/pdf https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/744 10.15407/techned2017.06.036 Tekhnichna Elektrodynamika; No. 6 (2017): TEKHNICHNA ELEKTRODYNAMIKA; 036 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; № 6 (2017): ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; 036 2218-1903 1607-7970 10.15407/techned2017.06 uk https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/744/622 Авторське право (c) 2022 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
institution Technical Electrodynamics
baseUrl_str
datestamp_date 2022-12-19T09:24:31Z
collection OJS
language Ukrainian
topic электропривод
электромобиль
энергоэффективность
рекуперативное торможение
spellingShingle электропривод
электромобиль
энергоэффективность
рекуперативное торможение
Клепиков, В.Б.
Семиков, А.В.
ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ
topic_facet electric drive
electric vehicle
energy efficiency
regenerative braking
электропривод
электромобиль
энергоэффективность
рекуперативное торможение
format Article
author Клепиков, В.Б.
Семиков, А.В.
author_facet Клепиков, В.Б.
Семиков, А.В.
author_sort Клепиков, В.Б.
title ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ
title_short ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ
title_full ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ
title_fullStr ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ
title_full_unstemmed ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ
title_sort энергоэффективность рекуперативных режимов электромобиля
title_alt ENERGY EFFICIENCY OF ELECTRIC VEHICLE REGENERATIVE MODE
description Relations for the determination of energy, which can be returned to the power source of the electric vehicle when the braking system is implemented in the regenerative mode by the electric drive, are derived. The cases of dynamic decrease in speed and descent with a given speed are considered. The losses from frictional forces and aerodynamic drag of air are taken into account. The dependence of the specific energy saving on the parameters of motion is obtained. Calculations have been made for standard urban traffic cycles and it is shown that savings can reach 12…22% of total traffic consumption. References 11, figures 5.
publisher Інститут електродинаміки НАН України, Київ
publishDate 2017
url https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/744
work_keys_str_mv AT klepikovvb energyefficiencyofelectricvehicleregenerativemode
AT semikovav energyefficiencyofelectricvehicleregenerativemode
AT klepikovvb énergoéffektivnostʹrekuperativnyhrežimovélektromobilâ
AT semikovav énergoéffektivnostʹrekuperativnyhrežimovélektromobilâ
first_indexed 2025-09-24T17:38:41Z
last_indexed 2025-09-24T17:38:41Z
_version_ 1844167857960648704