ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ
Relations for the determination of energy, which can be returned to the power source of the electric vehicle when the braking system is implemented in the regenerative mode by the electric drive, are derived. The cases of dynamic decrease in speed and descent with a given speed are considered. The l...
Gespeichert in:
| Datum: | 2017 |
|---|---|
| Hauptverfasser: | , |
| Format: | Artikel |
| Sprache: | Ukrainian |
| Veröffentlicht: |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ
2017
|
| Schlagworte: | |
| Online Zugang: | https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/744 |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Назва журналу: | Technical Electrodynamics |
Institution
Technical Electrodynamics| id |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-744 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
oai:ojs2.ted.new-point.com.ua:article-7442022-12-19T09:24:31Z ENERGY EFFICIENCY OF ELECTRIC VEHICLE REGENERATIVE MODE ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ Клепиков, В.Б. Семиков, А.В. electric drive electric vehicle energy efficiency regenerative braking электропривод электромобиль энергоэффективность рекуперативное торможение Relations for the determination of energy, which can be returned to the power source of the electric vehicle when the braking system is implemented in the regenerative mode by the electric drive, are derived. The cases of dynamic decrease in speed and descent with a given speed are considered. The losses from frictional forces and aerodynamic drag of air are taken into account. The dependence of the specific energy saving on the parameters of motion is obtained. Calculations have been made for standard urban traffic cycles and it is shown that savings can reach 12…22% of total traffic consumption. References 11, figures 5. Выведены соотношения для определения энергии, которая может быть возвращена источнику питания электромобиля при реализации электроприводом торможений в рекуперативном режиме. Рассмотрены случаи динамического снижения скорости и спуска с заданной скоростью. Учтены потери от сил трения и аэродинамического сопротивления воздуха. Получены графики зависимости удельной (на единицу массы электромобиля) экономии энергии в зависимости от параметров движения. Выполнены расчёты для стандартных городских циклов движения и показано, что экономия может достигать 12…22% от общих затрат на движение. Библ. 11, рис. 5. Інститут електродинаміки НАН України, Київ 2017-10-12 Article Article application/pdf https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/744 10.15407/techned2017.06.036 Tekhnichna Elektrodynamika; No. 6 (2017): TEKHNICHNA ELEKTRODYNAMIKA; 036 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; № 6 (2017): ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА; 036 2218-1903 1607-7970 10.15407/techned2017.06 uk https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/744/622 Авторське право (c) 2022 ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Technical Electrodynamics |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2022-12-19T09:24:31Z |
| collection |
OJS |
| language |
Ukrainian |
| topic |
электропривод электромобиль энергоэффективность рекуперативное торможение |
| spellingShingle |
электропривод электромобиль энергоэффективность рекуперативное торможение Клепиков, В.Б. Семиков, А.В. ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ |
| topic_facet |
electric drive electric vehicle energy efficiency regenerative braking электропривод электромобиль энергоэффективность рекуперативное торможение |
| format |
Article |
| author |
Клепиков, В.Б. Семиков, А.В. |
| author_facet |
Клепиков, В.Б. Семиков, А.В. |
| author_sort |
Клепиков, В.Б. |
| title |
ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ |
| title_short |
ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ |
| title_full |
ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ |
| title_fullStr |
ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ |
| title_full_unstemmed |
ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ РЕКУПЕРАТИВНЫХ РЕЖИМОВ ЭЛЕКТРОМОБИЛЯ |
| title_sort |
энергоэффективность рекуперативных режимов электромобиля |
| title_alt |
ENERGY EFFICIENCY OF ELECTRIC VEHICLE REGENERATIVE MODE |
| description |
Relations for the determination of energy, which can be returned to the power source of the electric vehicle when the braking system is implemented in the regenerative mode by the electric drive, are derived. The cases of dynamic decrease in speed and descent with a given speed are considered. The losses from frictional forces and aerodynamic drag of air are taken into account. The dependence of the specific energy saving on the parameters of motion is obtained. Calculations have been made for standard urban traffic cycles and it is shown that savings can reach 12…22% of total traffic consumption. References 11, figures 5. |
| publisher |
Інститут електродинаміки НАН України, Київ |
| publishDate |
2017 |
| url |
https://techned.org.ua/index.php/techned/article/view/744 |
| work_keys_str_mv |
AT klepikovvb energyefficiencyofelectricvehicleregenerativemode AT semikovav energyefficiencyofelectricvehicleregenerativemode AT klepikovvb énergoéffektivnostʹrekuperativnyhrežimovélektromobilâ AT semikovav énergoéffektivnostʹrekuperativnyhrežimovélektromobilâ |
| first_indexed |
2025-09-24T17:38:41Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:38:41Z |
| _version_ |
1844167857960648704 |