Інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків

Aim and tasks. The purpose of the research is to substantiate the methodological approach to the impact of the integration model of logistics marketing on the effectiveness of reproduction processes in the system of commodity markets. The main objectives of the study are: to determine the essence of...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2020
Автори: Tarakanov, Mykola, Lozova, Tetiana, Uzun, Ivan
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Dr. Viktor Koval 2020
Онлайн доступ:https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/142
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Economics Ecology Socium

Репозитарії

Economics Ecology Socium
id oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-142
record_format ojs
institution Economics Ecology Socium
baseUrl_str
datestamp_date 2020-09-17T07:50:49Z
collection OJS
language English
format Article
author Tarakanov, Mykola
Lozova, Tetiana
Uzun, Ivan
spellingShingle Tarakanov, Mykola
Lozova, Tetiana
Uzun, Ivan
Інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків
author_facet Tarakanov, Mykola
Lozova, Tetiana
Uzun, Ivan
author_sort Tarakanov, Mykola
title Інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків
title_short Інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків
title_full Інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків
title_fullStr Інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків
title_full_unstemmed Інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків
title_sort інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків
title_alt Integrated approach to the use of logistics and marketing in the system of commodity markets
description Aim and tasks. The purpose of the research is to substantiate the methodological approach to the impact of the integration model of logistics marketing on the effectiveness of reproduction processes in the system of commodity markets. The main objectives of the study are: to determine the essence of the interaction of logistics and marketing at the level of commodity markets, substantiation of the phased scheme of eliminating problem areas as part of the leading characteristics of commodity markets, outlining the impact of integrated logistics marketing model on the theoretical foundations of commodity markets. Results. With the proposed methodological approach to the use of an integrated model of logistics marketing becomes relevant to situations that are associated with radical transformational shifts in the strategic commodity markets associated with the diversification of foreign markets, the formation of complete supply chains, innovative economic development. etc. The proposed scheme of overcoming the problematic characteristics of certain types of commodity markets indicates the presence of significant reserves for the use of marketing research on the formation of effective logistics chains in the system of reproductive processes of trade. Conclusions. It is concluded that the main indicators of the effectiveness of taking into account the logistical factor in making marketing decisions are determined - the factor of availability of goods for use, accessibility to the place of use and time of use of goods. The influence of marketing on the formation of logistics chains of the commodity market is determined by the adaptation of logistics to the leading characteristics of commodity markets.
publisher Dr. Viktor Koval
publishDate 2020
url https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/142
work_keys_str_mv AT tarakanovmykola integratedapproachtotheuseoflogisticsandmarketinginthesystemofcommoditymarkets
AT lozovatetiana integratedapproachtotheuseoflogisticsandmarketinginthesystemofcommoditymarkets
AT uzunivan integratedapproachtotheuseoflogisticsandmarketinginthesystemofcommoditymarkets
AT tarakanovmykola íntegracíjnijpídhíddovikoristannâlogístičnogomarketinguvsistemítovarnihrinkív
AT lozovatetiana íntegracíjnijpídhíddovikoristannâlogístičnogomarketinguvsistemítovarnihrinkív
AT uzunivan íntegracíjnijpídhíddovikoristannâlogístičnogomarketinguvsistemítovarnihrinkív
first_indexed 2025-09-24T17:26:25Z
last_indexed 2025-09-24T17:26:25Z
_version_ 1844167086078689280
spelling oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-1422020-09-17T07:50:49Z Integrated approach to the use of logistics and marketing in the system of commodity markets Інтеграційний підхід до використання логістичного маркетингу в системі товарних ринків Tarakanov, Mykola Lozova, Tetiana Uzun, Ivan Aim and tasks. The purpose of the research is to substantiate the methodological approach to the impact of the integration model of logistics marketing on the effectiveness of reproduction processes in the system of commodity markets. The main objectives of the study are: to determine the essence of the interaction of logistics and marketing at the level of commodity markets, substantiation of the phased scheme of eliminating problem areas as part of the leading characteristics of commodity markets, outlining the impact of integrated logistics marketing model on the theoretical foundations of commodity markets. Results. With the proposed methodological approach to the use of an integrated model of logistics marketing becomes relevant to situations that are associated with radical transformational shifts in the strategic commodity markets associated with the diversification of foreign markets, the formation of complete supply chains, innovative economic development. etc. The proposed scheme of overcoming the problematic characteristics of certain types of commodity markets indicates the presence of significant reserves for the use of marketing research on the formation of effective logistics chains in the system of reproductive processes of trade. Conclusions. It is concluded that the main indicators of the effectiveness of taking into account the logistical factor in making marketing decisions are determined - the factor of availability of goods for use, accessibility to the place of use and time of use of goods. The influence of marketing on the formation of logistics chains of the commodity market is determined by the adaptation of logistics to the leading characteristics of commodity markets. Вступ. В умовах поглиблення кризових явищ в економіці актуалізується проблема підвищення ефективності використання логістичних інструментів у розвитку товарних ринків. Підвищену актуальність набуває дане питання по відношенню до ринків швидкопсувних продовольчих товарів, які передбачають узгоджену взаємодію складових товароруху в сполученні з поглибленим врахуванням споживчого попиту. Мета і завдання. Метою дослідження є обґрунтування методологічного підходу до впливу інтеграційної схеми логістичного маркетингу на результативність відтворювальних процесів в системі товарних ринків. Основними завданнями дослідження є: визначення сутності взаємодії логістики та маркетингу на рівні товарних ринків, обґрунтування поетапної схеми усунення проблемних областей в складі провідних характеристик товарних ринків, окреслення впливу інтегрованої моделі логістичного маркетингу на теоретичні засади типології товарних ринків. Результати. Запропонований методологічний підхід до використання інтегрованої моделі логістичного маркетингу набуває актуальності до ситуацій, які пов’язані з кардинальними трансформаційними зрушеннями у складі стратегічних товарних ринків, пов’язаними з диверсифікацією зовнішніх ринків збуту продукції, формуванням завершених ланцюгів товарних постачань, інноваційним розвитком пріоритетних видів економічної діяльності та ін. Запропонована схема подолання проблемних характеристик окремих типів товарних ринків свідчить про наявність суттєвих резервів щодо формування ефективних логістичних ланцюгів в системі відтворювальних процесів товароруху. Висновки. основними показниками ефективності врахування логістичного фактору на прийняття маркетингових рішень визначені - фактор доступності товару до користування, доступність до місця користування та часу користування товаром. Вплив маркетингу на формування логістичних ланцюгів товарного ринку визначається адаптацією логістики до провідних характеристик товарних ринків. Dr. Viktor Koval 2020-09-18 Article Article Peer-reviewed Article application/pdf https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/142 10.31520/2616-7107/2020.4.3-2 Economics Ecology Socium; Vol 4 No 3 (2020): Economics. Ecology. Socium; 12-23 Економіка Екологія Соціум; Vol 4 No 3 (2020): Economics. Ecology. Socium; 12-23 2616-7107 2616-7107 10.31520/2616-7107/2020.4.3 en https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/142/107 Copyright (c) 2020 Economics. Ecology. Socium https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/