Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов

Introduction.The research significance is conditioned by the fact that the problem of students’ professional self-development acquires great priority in the modern economic education. Today we aquire specialists who are capable on lifelong education, ready to expand their professional experience and...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2018
Main Author: Mushynska, Natalia
Format: Article
Language:English
Published: Dr. Viktor Koval 2018
Subjects:
Online Access:https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/72
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Economics Ecology Socium

Institution

Economics Ecology Socium
id oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-72
record_format ojs
institution Economics Ecology Socium
baseUrl_str
datestamp_date 2018-12-07T04:58:27Z
collection OJS
language English
topic професійний саморозвиток
креативні завдання
економічна діяльність
самоактуалізація
самовиховання
самореалізація
економічна підготовка
інновації
професійна підготовка
економічна галузь
spellingShingle професійний саморозвиток
креативні завдання
економічна діяльність
самоактуалізація
самовиховання
самореалізація
економічна підготовка
інновації
професійна підготовка
економічна галузь
Mushynska, Natalia
Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов
topic_facet professional self-development
creative tasks
economic activity
self-actualization
self-breeding
self-realization
economic training
innovation
professional training
economic sector
професійний саморозвиток
креативні завдання
економічна діяльність
самоактуалізація
самовиховання
самореалізація
економічна підготовка
інновації
професійна підготовка
економічна галузь
format Article
author Mushynska, Natalia
author_facet Mushynska, Natalia
author_sort Mushynska, Natalia
title Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов
title_short Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов
title_full Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов
title_fullStr Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов
title_full_unstemmed Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов
title_sort засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов
title_alt Means of future economists’ professional self-development in the educational process of foreign language studying
description Introduction.The research significance is conditioned by the fact that the problem of students’ professional self-development acquires great priority in the modern economic education. Today we aquire specialists who are capable on lifelong education, ready to expand their professional experience and possess abilities for critical thinking and problem-solving skills in a business environment. Future economist should be competitive in the conditions of innovations and rapid market changes. Aim and tasks. In the given article the system of creative tasks is presented to organize professional training of future professional and researcher, his professional creative self-development, self-actualization, self-breeding, self-realization. Research results. Summarizing the results of structural-analytical research of the contest of modern educationally-qualifying documentation, the basic requirements are distinguished and systematized to the modern bachelors of economy, who must have large cultural education, mature scientific worldview, personal integrity. They should constantly improve their professional level taking into account economic prosperity demands of Ukraine. Future economist should estimate market situation, determine the prospects of his further functioning at the market, to expose problems in financial-economic activity and develop the projects of its innovative improvement, to be structural in professionally-personality communication in different formats. Conclusion. The system of creative tasks was developed for the professional disciplines from the curricula, which realizes professional self-development of future economists by means of the tasks that enable actualization of acquired professional skills, create conditions for cognitive motivation, critical thinking, which activate motivation for professional self-development, self-perfection, self-realization. Creative tasks actualize professional self-development of future economists, enable to enrich students’ knowledge resources, their experience and intellectual-cognitive motivation for individual and professional self-development, self-perfection, self-realization.
publisher Dr. Viktor Koval
publishDate 2018
url https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/72
work_keys_str_mv AT mushynskanatalia meansoffutureeconomistsprofessionalselfdevelopmentintheeducationalprocessofforeignlanguagestudying
AT mushynskanatalia zasobiprofesíjnogosamorozvitkuvsistemíekonomíčnoípídgotovkiuprocesívivčennâínozemnihmov
first_indexed 2025-09-24T17:26:22Z
last_indexed 2025-09-24T17:26:22Z
_version_ 1850410763446910976
spelling oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-722018-12-07T04:58:27Z Means of future economists’ professional self-development in the educational process of foreign language studying Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов Mushynska, Natalia professional self-development, creative tasks, economic activity, self-actualization, self-breeding, self-realization, economic training, innovation, professional training, economic sector професійний саморозвиток, креативні завдання, економічна діяльність, самоактуалізація, самовиховання, самореалізація, економічна підготовка, інновації, професійна підготовка, економічна галузь Introduction.The research significance is conditioned by the fact that the problem of students’ professional self-development acquires great priority in the modern economic education. Today we aquire specialists who are capable on lifelong education, ready to expand their professional experience and possess abilities for critical thinking and problem-solving skills in a business environment. Future economist should be competitive in the conditions of innovations and rapid market changes. Aim and tasks. In the given article the system of creative tasks is presented to organize professional training of future professional and researcher, his professional creative self-development, self-actualization, self-breeding, self-realization. Research results. Summarizing the results of structural-analytical research of the contest of modern educationally-qualifying documentation, the basic requirements are distinguished and systematized to the modern bachelors of economy, who must have large cultural education, mature scientific worldview, personal integrity. They should constantly improve their professional level taking into account economic prosperity demands of Ukraine. Future economist should estimate market situation, determine the prospects of his further functioning at the market, to expose problems in financial-economic activity and develop the projects of its innovative improvement, to be structural in professionally-personality communication in different formats. Conclusion. The system of creative tasks was developed for the professional disciplines from the curricula, which realizes professional self-development of future economists by means of the tasks that enable actualization of acquired professional skills, create conditions for cognitive motivation, critical thinking, which activate motivation for professional self-development, self-perfection, self-realization. Creative tasks actualize professional self-development of future economists, enable to enrich students’ knowledge resources, their experience and intellectual-cognitive motivation for individual and professional self-development, self-perfection, self-realization. Проблема. Актуальність дослідження зумовлена тим, що проблема професійного саморозвитку студентів стає пріоритетною у сучасній економічній освіті. Сьогодні потрібні фахівці, які здатні до навчання впродовж життя, поширення професійного досвіду, мають здібності критично мислити та вирішувати складні виробничі завдання. Майбутній економіст повинен бути конкурентоспроможнім в умовах швидких ринкових змін. Мета та завдання. Запропонувати систему організації креативних завдань, яка функціонує на засадах підготовки професіонала-дослідника, його професійного творчого саморозвитку, самоактуалізації, самовиховання та самореалізації. Результати. Узагальнюючи результати структурно-аналітичного дослідження змісту сучасних освітньо-кваліфікаційних характеристик, маємо змогу систематизувати вимоги до особистості фахівця економічної галузі, який потрібен мати широку загальну культуру, сформований науковий світогляд, високі морально-духовні якості. Він має постійно підвищувати свій професійний рівень з урахуванням потреб економічного процвітання України. Майбутній економіст повинен вміти оцінювати ринкову ситуацію, виявляти проблеми у фінансово-економічній діяльності, розробляти проекти її покращення, бути конструктивним у професійно-особистісному спілкуваннні. Висновок. Розроблена система креативних завдань для використання на заняттях з дисциплін за професійним спрямуванням, яка реалізує професійний саморозвиток майбутніх економістів такими завданнями, які дозволяють актуалізувати накопичені професійні знання, створюють умови для виявлення пізнавальної мотивації, критичного мислення, які безпосередньо активізують мотивацію до професійного саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації. Креативні завдання забезпечують професійний саморозвиток особистості майбутнього економіста, що дозволяє збагатити знанієвий ресурс студентів, їхній досвід та інтелектуально-пізнавальну мотивацію щодо особистісного й професійного саморозвитку, самовдосконалення й самоздійснення. Dr. Viktor Koval 2018-11-08 Article Article application/pdf https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/72 10.31520/2616-7107/2018.2.3-5 Economics Ecology Socium; Vol. 2 No. 3 (2018): Economics. Ecology. Socium; 45-56 Економіка Екологія Соціум; Том 2 № 3 (2018): Економіка. Екологія. Соціум; 45-56 2616-7107 2616-7107 10.31520/2616-7107/2018.2.3 en https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/72/40