Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов
Introduction.The research significance is conditioned by the fact that the problem of students’ professional self-development acquires great priority in the modern economic education. Today we aquire specialists who are capable on lifelong education, ready to expand their professional experience and...
Saved in:
| Date: | 2018 |
|---|---|
| Main Author: | |
| Format: | Article |
| Language: | English |
| Published: |
Dr. Viktor Koval
2018
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/72 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Economics Ecology Socium |
Institution
Economics Ecology Socium| id |
oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-72 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics Ecology Socium |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2018-12-07T04:58:27Z |
| collection |
OJS |
| language |
English |
| topic |
професійний саморозвиток креативні завдання економічна діяльність самоактуалізація самовиховання самореалізація економічна підготовка інновації професійна підготовка економічна галузь |
| spellingShingle |
професійний саморозвиток креативні завдання економічна діяльність самоактуалізація самовиховання самореалізація економічна підготовка інновації професійна підготовка економічна галузь Mushynska, Natalia Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов |
| topic_facet |
professional self-development creative tasks economic activity self-actualization self-breeding self-realization economic training innovation professional training economic sector професійний саморозвиток креативні завдання економічна діяльність самоактуалізація самовиховання самореалізація економічна підготовка інновації професійна підготовка економічна галузь |
| format |
Article |
| author |
Mushynska, Natalia |
| author_facet |
Mushynska, Natalia |
| author_sort |
Mushynska, Natalia |
| title |
Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов |
| title_short |
Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов |
| title_full |
Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов |
| title_fullStr |
Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов |
| title_full_unstemmed |
Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов |
| title_sort |
засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов |
| title_alt |
Means of future economists’ professional self-development in the educational process of foreign language studying |
| description |
Introduction.The research significance is conditioned by the fact that the problem of students’ professional self-development acquires great priority in the modern economic education. Today we aquire specialists who are capable on lifelong education, ready to expand their professional experience and possess abilities for critical thinking and problem-solving skills in a business environment. Future economist should be competitive in the conditions of innovations and rapid market changes.
Aim and tasks. In the given article the system of creative tasks is presented to organize professional training of future professional and researcher, his professional creative self-development, self-actualization, self-breeding, self-realization.
Research results. Summarizing the results of structural-analytical research of the contest of modern educationally-qualifying documentation, the basic requirements are distinguished and systematized to the modern bachelors of economy, who must have large cultural education, mature scientific worldview, personal integrity. They should constantly improve their professional level taking into account economic prosperity demands of Ukraine. Future economist should estimate market situation, determine the prospects of his further functioning at the market, to expose problems in financial-economic activity and develop the projects of its innovative improvement, to be structural in professionally-personality communication in different formats.
Conclusion. The system of creative tasks was developed for the professional disciplines from the curricula, which realizes professional self-development of future economists by means of the tasks that enable actualization of acquired professional skills, create conditions for cognitive motivation, critical thinking, which activate motivation for professional self-development, self-perfection, self-realization.
Creative tasks actualize professional self-development of future economists, enable to enrich students’ knowledge resources, their experience and intellectual-cognitive motivation for individual and professional self-development, self-perfection, self-realization. |
| publisher |
Dr. Viktor Koval |
| publishDate |
2018 |
| url |
https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/72 |
| work_keys_str_mv |
AT mushynskanatalia meansoffutureeconomistsprofessionalselfdevelopmentintheeducationalprocessofforeignlanguagestudying AT mushynskanatalia zasobiprofesíjnogosamorozvitkuvsistemíekonomíčnoípídgotovkiuprocesívivčennâínozemnihmov |
| first_indexed |
2025-09-24T17:26:22Z |
| last_indexed |
2025-09-24T17:26:22Z |
| _version_ |
1850410763446910976 |
| spelling |
oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-722018-12-07T04:58:27Z Means of future economists’ professional self-development in the educational process of foreign language studying Засоби професійного саморозвитку в системі економічної підготовки у процесі вивчення іноземних мов Mushynska, Natalia professional self-development, creative tasks, economic activity, self-actualization, self-breeding, self-realization, economic training, innovation, professional training, economic sector професійний саморозвиток, креативні завдання, економічна діяльність, самоактуалізація, самовиховання, самореалізація, економічна підготовка, інновації, професійна підготовка, економічна галузь Introduction.The research significance is conditioned by the fact that the problem of students’ professional self-development acquires great priority in the modern economic education. Today we aquire specialists who are capable on lifelong education, ready to expand their professional experience and possess abilities for critical thinking and problem-solving skills in a business environment. Future economist should be competitive in the conditions of innovations and rapid market changes. Aim and tasks. In the given article the system of creative tasks is presented to organize professional training of future professional and researcher, his professional creative self-development, self-actualization, self-breeding, self-realization. Research results. Summarizing the results of structural-analytical research of the contest of modern educationally-qualifying documentation, the basic requirements are distinguished and systematized to the modern bachelors of economy, who must have large cultural education, mature scientific worldview, personal integrity. They should constantly improve their professional level taking into account economic prosperity demands of Ukraine. Future economist should estimate market situation, determine the prospects of his further functioning at the market, to expose problems in financial-economic activity and develop the projects of its innovative improvement, to be structural in professionally-personality communication in different formats. Conclusion. The system of creative tasks was developed for the professional disciplines from the curricula, which realizes professional self-development of future economists by means of the tasks that enable actualization of acquired professional skills, create conditions for cognitive motivation, critical thinking, which activate motivation for professional self-development, self-perfection, self-realization. Creative tasks actualize professional self-development of future economists, enable to enrich students’ knowledge resources, their experience and intellectual-cognitive motivation for individual and professional self-development, self-perfection, self-realization. Проблема. Актуальність дослідження зумовлена тим, що проблема професійного саморозвитку студентів стає пріоритетною у сучасній економічній освіті. Сьогодні потрібні фахівці, які здатні до навчання впродовж життя, поширення професійного досвіду, мають здібності критично мислити та вирішувати складні виробничі завдання. Майбутній економіст повинен бути конкурентоспроможнім в умовах швидких ринкових змін. Мета та завдання. Запропонувати систему організації креативних завдань, яка функціонує на засадах підготовки професіонала-дослідника, його професійного творчого саморозвитку, самоактуалізації, самовиховання та самореалізації. Результати. Узагальнюючи результати структурно-аналітичного дослідження змісту сучасних освітньо-кваліфікаційних характеристик, маємо змогу систематизувати вимоги до особистості фахівця економічної галузі, який потрібен мати широку загальну культуру, сформований науковий світогляд, високі морально-духовні якості. Він має постійно підвищувати свій професійний рівень з урахуванням потреб економічного процвітання України. Майбутній економіст повинен вміти оцінювати ринкову ситуацію, виявляти проблеми у фінансово-економічній діяльності, розробляти проекти її покращення, бути конструктивним у професійно-особистісному спілкуваннні. Висновок. Розроблена система креативних завдань для використання на заняттях з дисциплін за професійним спрямуванням, яка реалізує професійний саморозвиток майбутніх економістів такими завданнями, які дозволяють актуалізувати накопичені професійні знання, створюють умови для виявлення пізнавальної мотивації, критичного мислення, які безпосередньо активізують мотивацію до професійного саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації. Креативні завдання забезпечують професійний саморозвиток особистості майбутнього економіста, що дозволяє збагатити знанієвий ресурс студентів, їхній досвід та інтелектуально-пізнавальну мотивацію щодо особистісного й професійного саморозвитку, самовдосконалення й самоздійснення. Dr. Viktor Koval 2018-11-08 Article Article application/pdf https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/72 10.31520/2616-7107/2018.2.3-5 Economics Ecology Socium; Vol. 2 No. 3 (2018): Economics. Ecology. Socium; 45-56 Економіка Екологія Соціум; Том 2 № 3 (2018): Економіка. Екологія. Соціум; 45-56 2616-7107 2616-7107 10.31520/2616-7107/2018.2.3 en https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/72/40 |