Елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній
Introduction. The importance of telecommunications in the socio-economic sphere is growing, providing support for the development of the national economy, since the priority development of telecommunications, compared with the overall pace of economic development, significantly increases the competi...
Saved in:
| Date: | 2018 |
|---|---|
| Main Authors: | , , |
| Format: | Article |
| Language: | English |
| Published: |
Dr. Viktor Koval
2018
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/82 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Journal Title: | Economics Ecology Socium |
Institution
Economics Ecology Socium| id |
oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-82 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| institution |
Economics Ecology Socium |
| baseUrl_str |
|
| datestamp_date |
2023-10-03T07:13:12Z |
| collection |
OJS |
| language |
English |
| topic |
конкуренція елементи конкурентоспроможність послуги телекомунікаційні компанії управління конкурентоспроможністю |
| spellingShingle |
конкуренція елементи конкурентоспроможність послуги телекомунікаційні компанії управління конкурентоспроможністю Franchuk, Olena Petrova, Mariana Tolkachova, Galina Елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній |
| topic_facet |
competition elements competitiveness services telecommunication companies competitiveness management конкуренція елементи конкурентоспроможність послуги телекомунікаційні компанії управління конкурентоспроможністю |
| format |
Article |
| author |
Franchuk, Olena Petrova, Mariana Tolkachova, Galina |
| author_facet |
Franchuk, Olena Petrova, Mariana Tolkachova, Galina |
| author_sort |
Franchuk, Olena |
| title |
Елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній |
| title_short |
Елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній |
| title_full |
Елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній |
| title_fullStr |
Елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній |
| title_full_unstemmed |
Елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній |
| title_sort |
елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній |
| title_alt |
Elements of control of competitiveness of telecommunication companies |
| description |
Introduction. The importance of telecommunications in the socio-economic sphere is growing, providing support for the development of the national economy, since the priority development of telecommunications, compared with the overall pace of economic development, significantly increases the competitiveness of the Ukrainian economy. Therefore, the management of telecommunications companies is defined as one of the priority areas of government in the face of growing competition, which makes the problem of increasing the competitiveness of telecommunications services and the telecommunications operator as a whole urgent.
Aim and tasks. The aim of the article is to study the methodological issues of substantiating the elements of enterprise competitiveness in the telecommunications services market, as well as studying the gradation of the level of competitiveness and recommendations for their use in managing the competitiveness of an enterprise.
Results. The scientific and theoretical approaches to the essence of the concept of «competitiveness» are considered. The study made it possible to form its own scientific vision of the economic category “competitiveness of telecommunication companies”. It is noted that modern global trends in the development of the telecommunications market affect its new type in the conditions of the formation of the information society. The main forms of competition in the telecommunications services market are considered. The features of modern telecommunications are highlighted. Disclosed policy in the space of competition regulation in the market of telecommunication services.
Conclusions. Identified and analyzed the basics of managing the competitiveness of telecommunications companies operating in a competitive environment, which is characterized by constant technological innovation.. The main elements of the process of managing the competitiveness of telecommunications companies are substantiated as components of the internal and external environment that determine or can determine the future performance of the company in the international and domestic markets, which will help create the conditions for the implementation of a highly developed information and telecommunications infrastructure to provide telecommunications services to all segments of the population. |
| publisher |
Dr. Viktor Koval |
| publishDate |
2018 |
| url |
https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/82 |
| work_keys_str_mv |
AT franchukolena elementsofcontrolofcompetitivenessoftelecommunicationcompanies AT petrovamariana elementsofcontrolofcompetitivenessoftelecommunicationcompanies AT tolkachovagalina elementsofcontrolofcompetitivenessoftelecommunicationcompanies AT franchukolena elementiupravlínnâkonkurentospromožnístûtelekomuníkacíjnihkomapníj AT petrovamariana elementiupravlínnâkonkurentospromožnístûtelekomuníkacíjnihkomapníj AT tolkachovagalina elementiupravlínnâkonkurentospromožnístûtelekomuníkacíjnihkomapníj |
| first_indexed |
2025-09-24T17:26:22Z |
| last_indexed |
2025-12-02T15:27:17Z |
| _version_ |
1850410782286675968 |
| spelling |
oai:ojs2.www.ees-journal.com:article-822023-10-03T07:13:12Z Elements of control of competitiveness of telecommunication companies Елементи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних комапній Franchuk, Olena Petrova, Mariana Tolkachova, Galina competition, elements, competitiveness, services, telecommunication companies, competitiveness management конкуренція, елементи, конкурентоспроможність, послуги, телекомунікаційні компанії, управління конкурентоспроможністю Introduction. The importance of telecommunications in the socio-economic sphere is growing, providing support for the development of the national economy, since the priority development of telecommunications, compared with the overall pace of economic development, significantly increases the competitiveness of the Ukrainian economy. Therefore, the management of telecommunications companies is defined as one of the priority areas of government in the face of growing competition, which makes the problem of increasing the competitiveness of telecommunications services and the telecommunications operator as a whole urgent. Aim and tasks. The aim of the article is to study the methodological issues of substantiating the elements of enterprise competitiveness in the telecommunications services market, as well as studying the gradation of the level of competitiveness and recommendations for their use in managing the competitiveness of an enterprise. Results. The scientific and theoretical approaches to the essence of the concept of «competitiveness» are considered. The study made it possible to form its own scientific vision of the economic category “competitiveness of telecommunication companies”. It is noted that modern global trends in the development of the telecommunications market affect its new type in the conditions of the formation of the information society. The main forms of competition in the telecommunications services market are considered. The features of modern telecommunications are highlighted. Disclosed policy in the space of competition regulation in the market of telecommunication services. Conclusions. Identified and analyzed the basics of managing the competitiveness of telecommunications companies operating in a competitive environment, which is characterized by constant technological innovation.. The main elements of the process of managing the competitiveness of telecommunications companies are substantiated as components of the internal and external environment that determine or can determine the future performance of the company in the international and domestic markets, which will help create the conditions for the implementation of a highly developed information and telecommunications infrastructure to provide telecommunications services to all segments of the population. Вступ. Важливість телекомунікації в соціально-економічній сфері зростає, забезпечуючи підтримку розвитку національної економіки, оскільки випереджувальний розвиток телекомунікації, порівняно із загальними темпами розвитку економіки, значно підвищує конкурентоспроможність економіки України. Тому управління телекомунікаційними компаніями визначається як один із пріоритетних напрямів державного управління в умовах зростаючої конкуренції, що актуалізує проблему підвищення конкурентоспроможності телекомунікаційних послуг та оператора телекомунікацій в цілому. Метою статті є дослідження методичних питань щодо обґрунтування елементів конкурентоспроможності підприємства на ринку телекомунікаційних послуг, а також дослідження градації рівня конкурентоспроможності та рекомендації щодо їх використання в управлінні конкурентоспроможності підприємством. Результати. Розглянуто науково-теоретичні підходи щодо сутності поняття «конкурентоспроможності». Проведене дослідження дозволило сформувати власне наукове бачення економічної категорії «конкурентоспроможність телекомунікаційних компаній». Зазначено, які сучасні світові тенденції розвитку ринку телекомунікацій впливають на її новий тип в умовах становлення інформаційного суспільства. Розглянуто основні форми прояву конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг. Виділено особливості сучасної сфери телекомунікацій. Висвітлено політику в сфері регулювання конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг. Висновки. Визначено та проаналізовано основи управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних компаній. Обґрунтовано основні елементи процесу управління конкурентоспроможністю телекомунікаційних компаній, як складові внутрішнього та зовнішнього середовища, які визначають або можуть визначити в майбутньому результативність діяльності компанії на міжнародному та внутрішньому ринку, що сприятиме створенню умов для впровадження високорозвиненої інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури забезпечення телекомунікаційними послугами усіх верст населення. Dr. Viktor Koval 2018-12-31 Article Article application/pdf https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/82 10.31520/2616-7107/2018.2.4-3 Economics Ecology Socium; Vol. 2 No. 4 (2018): Economics. Ecology. Socium; 22-30 Економіка Екологія Соціум; Том 2 № 4 (2018): Економіка. Екологія.Соціум; 22-30 2616-7107 2616-7107 10.31520/2616-7107/2018.2.4 en https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/82/46 Copyright (c) 2018 © Economics. Ecology. Socium |